Nabíjení akumulátoru a nouzový start
- Pete Biggy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 363
- Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Z výroby je EFB. AGM bude odolnější, a dražší...
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Z výroby je opravdu EFB a viděl jsem názory ( lidí, kteří tomu snad i rozumí.. ), že není vhodné ty systémy zaměňovat, byť to např. na Batterry i píší. Já osobně se "chystám" na EFB, jenom se mi nechce dát 12 tis. za blbou baterii, která je v tuto chvíli 4 roky a každý čtvrt roku ji dobíjím....Snad ještě chvíli vydržím. V SantaFe mám AGM 7 let a nevím o ní...... Nevím co se to tady v Evropě děje, jak jste psali jinde, AR není jediná.
Jsem zvědavý, jak se kdo rozhodnete, zkuste to sem dát.
Jsem zvědavý, jak se kdo rozhodnete, zkuste to sem dát.
AR Brera 3,2Q4 280ps/ 2008
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8969
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
V čem by mohlo být riziko použití AGM? Já jí použil a kromě toho, že už se taky jednou vybila i při normálním používání auta nezaznamenávám žádné potíže.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
V autorizáku (Regio) mi doporučovali při výměně baterie dát AGM, ale zatím jsem to neřešil, původní baterie je zatím OK.
ex: 146 1,8 TS
ex: 147 1,9 JTD 16V
ex: 159 1,9 JTD 16V
Stelvio 2,0T, 148 kw
ex: 147 1,9 JTD 16V
ex: 159 1,9 JTD 16V
Stelvio 2,0T, 148 kw
- Pete Biggy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 363
- Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Podle mě je AGMka v pohodě. Jediné, co mě napadá, tak že se má optimálně nabíjet pri cca o 0,3V vyšším napětí. Ale nemyslím si, že je to nějaký zásadní problém...
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
- ROSSI 20vt+
- Příspěvky: 8
- Registrován: 19.7.2021, pon 23:01
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Ahoj,
koupil jsem Stelvio v roce 2021 jako dvouleté s 55k nahrbu. Teď má 107k a baterku jsem nenabíjel nikdy, přičemž jezdím občas, spíše víkendy a dlouhé cesty, ve městě najedu minimum (přímovstřik je na to velký strašák a ani nepotřebuju jezdit, na většinu cest stačí kolo :-) tedy cca 50k za 3 roky).
Po 5 letech baterka stále OK bez jediného problému. Start/stop mi zafunguje občas spíše omylem a pokud náhodou, tak ho rychle vypnu.
Je to zázrak? Podle toho co tady čtu, tak asi jo.
Jinak vlastním chytrou nabiječku z Lidlu :-) https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-na ... p100369585, tou to nějak nabít nebo to nedoporučujete? Trochu jsem totiž znervózněl a raději bych to dobil... .
Dík
koupil jsem Stelvio v roce 2021 jako dvouleté s 55k nahrbu. Teď má 107k a baterku jsem nenabíjel nikdy, přičemž jezdím občas, spíše víkendy a dlouhé cesty, ve městě najedu minimum (přímovstřik je na to velký strašák a ani nepotřebuju jezdit, na většinu cest stačí kolo :-) tedy cca 50k za 3 roky).
Po 5 letech baterka stále OK bez jediného problému. Start/stop mi zafunguje občas spíše omylem a pokud náhodou, tak ho rychle vypnu.
Je to zázrak? Podle toho co tady čtu, tak asi jo.
Jinak vlastním chytrou nabiječku z Lidlu :-) https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-na ... p100369585, tou to nějak nabít nebo to nedoporučujete? Trochu jsem totiž znervózněl a raději bych to dobil... .
Dík
ALFA ROMEO Stelvio Veloce - 280cv(2019)
FIAT Coupé 20v Turbo plus - 220cv(2000)
FIAT Argenta 2000 iniezione elettronica - 122cv(1983)
FIAT 125 special - 100cv(1971)
FIAT Coupé 20v Turbo plus - 220cv(2000)
FIAT Argenta 2000 iniezione elettronica - 122cv(1983)
FIAT 125 special - 100cv(1971)
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7117
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Prdni to na póly v motoru a klidně to dobij,jestli to ničemu nepomůže, tak určitě to ničemu neublíží. A aspoň se třeba vyhneš nemilýmu překvapení někde daleko od domova.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 547
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Hlavne Varty (no aj niektoré iné) vedia kľaknúť zrazu a bez výstrahy.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
- ROSSI 20vt+
- Příspěvky: 8
- Registrován: 19.7.2021, pon 23:01
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
jo, Vartu jsem míval kdysi, tak 15 let dozadu a pak se začly srát, od té doby už jen Exide. Tam zatím zkušenost parádní.
Jinak na ty póly v motoru, to jako kam? Mám baterku v kufru, myslel jsem, že to připíchnu napřímo na kontakty baterky?
Jinak na ty póly v motoru, to jako kam? Mám baterku v kufru, myslel jsem, že to připíchnu napřímo na kontakty baterky?
ALFA ROMEO Stelvio Veloce - 280cv(2019)
FIAT Coupé 20v Turbo plus - 220cv(2000)
FIAT Argenta 2000 iniezione elettronica - 122cv(1983)
FIAT 125 special - 100cv(1971)
FIAT Coupé 20v Turbo plus - 220cv(2000)
FIAT Argenta 2000 iniezione elettronica - 122cv(1983)
FIAT 125 special - 100cv(1971)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8969
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
To můžeš taky, ale lze to i na připojovací body v motoru. Na torepdu je pod krytkou + a za pravým světlem -
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- ROSSI 20vt+
- Příspěvky: 8
- Registrován: 19.7.2021, pon 23:01
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
OK, díky, vyzkouším.
ALFA ROMEO Stelvio Veloce - 280cv(2019)
FIAT Coupé 20v Turbo plus - 220cv(2000)
FIAT Argenta 2000 iniezione elettronica - 122cv(1983)
FIAT 125 special - 100cv(1971)
FIAT Coupé 20v Turbo plus - 220cv(2000)
FIAT Argenta 2000 iniezione elettronica - 122cv(1983)
FIAT 125 special - 100cv(1971)
- ROSSI 20vt+
- Příspěvky: 8
- Registrován: 19.7.2021, pon 23:01
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Ahoj, tak jsem nenastartoval ani přes kabely skrz Škodu Scala s litrovým tříválcem :-) .
Baterka má 6 let a nabíjel jsem ji 2x. Myslíte, že bude po smrti?
Pokud ano, zvládnu si baterku vyměnit sám, nebo je potřeba s tím do servisu a někde něco "naprogramovat"?
Nerozumím těmhle novotám, vždy jsem si to na autech dělal sám, ale tady je na baterce spousta elektronických nesmyslů, tak se raději ptám.
Co se týče baterky, Battery-import mě doporučil toto: https://www.battery-import.cz/autobater ... 2v--ek720/
Dík
Baterka má 6 let a nabíjel jsem ji 2x. Myslíte, že bude po smrti?
Pokud ano, zvládnu si baterku vyměnit sám, nebo je potřeba s tím do servisu a někde něco "naprogramovat"?
Nerozumím těmhle novotám, vždy jsem si to na autech dělal sám, ale tady je na baterce spousta elektronických nesmyslů, tak se raději ptám.
Co se týče baterky, Battery-import mě doporučil toto: https://www.battery-import.cz/autobater ... 2v--ek720/
Dík
ALFA ROMEO Stelvio Veloce - 280cv(2019)
FIAT Coupé 20v Turbo plus - 220cv(2000)
FIAT Argenta 2000 iniezione elettronica - 122cv(1983)
FIAT 125 special - 100cv(1971)
FIAT Coupé 20v Turbo plus - 220cv(2000)
FIAT Argenta 2000 iniezione elettronica - 122cv(1983)
FIAT 125 special - 100cv(1971)
- rapid
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
- Bydliště: SK - šurany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
mne ked odisla batrka po 5 rokoch, tak nastartoval na tu startovaciu powerbanku od ledvance( osram)
AGM je trochu tažšia.
ja som kúpil EFB ako bola od výroby.
netreba nic programovať. len budes mat zapisane chyby a bez origo diagnostiky nevymazes. ale je moznost napichnut bypass kábel a potom sa da vymazat cez MES diagnostiku.
tie chyby po nastartovani svietit nebudu dlho, otocis volantom do lava a doprava na plno a zmizne to.
bude to ulozene a dat sa vycitat len po pripojeni diagnostiky, bude v kazdej jednotke zapísany pokles napatia akumulátora.
v pohode to vymenis sam. na baterkovom kontakte je batery senzor IBS
a do miesta pre baterku vojde aj 95Ah bateria ak by si chcel silnejsiu
AGM je trochu tažšia.
ja som kúpil EFB ako bola od výroby.
netreba nic programovať. len budes mat zapisane chyby a bez origo diagnostiky nevymazes. ale je moznost napichnut bypass kábel a potom sa da vymazat cez MES diagnostiku.
tie chyby po nastartovani svietit nebudu dlho, otocis volantom do lava a doprava na plno a zmizne to.
bude to ulozene a dat sa vycitat len po pripojeni diagnostiky, bude v kazdej jednotke zapísany pokles napatia akumulátora.
v pohode to vymenis sam. na baterkovom kontakte je batery senzor IBS
a do miesta pre baterku vojde aj 95Ah bateria ak by si chcel silnejsiu
AR Stelvio lusso RWD 2019
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Noo, jsem připraven na tuto baterii
https://www.battery.cz/autobaterie-exid ... 2v--el800/
origo má 95Ah a startovací proud 850 A - při jejich rozměru delky 320mm ( ostatní stejné ) jsem takto "silnou" jinde nenašel. U Exide je, ale s délkou 358 - dotaz na rapid - ty jsi to měnil a asi i měřil, vejde se tam 358mm ??, já mám rezervu...
zdař
https://www.battery.cz/autobaterie-exid ... 2v--el800/
origo má 95Ah a startovací proud 850 A - při jejich rozměru delky 320mm ( ostatní stejné ) jsem takto "silnou" jinde nenašel. U Exide je, ale s délkou 358 - dotaz na rapid - ty jsi to měnil a asi i měřil, vejde se tam 358mm ??, já mám rezervu...
zdař
AR Brera 3,2Q4 280ps/ 2008
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů