Tak mám osobní zkušenost s Opel Astra Sport Tourer s motorem 1.2 96kW ve výbavě GS. Synovec to pořídil místo 159 (ta co je v sekci prodej).
Jel jsem s tím když to bylo absolutně čerstvý, takže 0km najeto (chudák synovec si dva dny před vyzvednutím auta vyhodil koleno).
Od motoru jsem tak nějak noc nečekal a docela mě překvapil. Při rozjezdu a nízkých otáčkách je znát, že je to tříhrnek a má to takový hrubý zvuk. To se ale může srovnat po zajetí (švagrový P3008 s motorem 1.2 81kW tenhle projev nemá). Motor je stavěný tak aby tahal hlavně dole. Až tak moc, že se člověk musí hlídat aby to nepodtáčel. Spotřeba vypadá velmi dobře, při běžný jízdě z Prahy od prodejce ke Kolínu s nějakým popojížděním po Kolíně byla spotřeba kolem 5,5 litru. Normální jízdou. Jasně, závodník to není, ale k určení toho auta to stačí.
Řízení není přeposilovaný, zpětná vazba nějaká je, ale žádný zázrak (asi stejně jako u všech aut dnes v téhle třídě). Brzdy tak akorát, bál jsem se, že to bude přeposilovaný, ale není. Jízdní vlastnosti nevím, nezkoušel jsem nějaký divočiny. Tlumení nerovnosti bylo v pohodě, auto se moc nenaklání, asi to bude standard v týhle třídě.
V interiéru jsou super sedačky, moderní palubka a výbava je v tý GS verzi řekl bych plně dostačující. Dual klima, výhřev sedaček a volantu, 360 kamera, adaptivní tempomat, atd. Interiér je příjemnej, oceňuju bederní opěrku seřizovatelnou ve 4 směrech, možnost elektricky přizvednout podporu stehen a možnost tuhle část povysunout dopředu.
Kufr je vyloženě náklaďák, má to kolem 600 litrů.
Design je vyloženě super, ostře řezaný hrany s lehce vyboulenými blatníky, červená metalíza, černý 18" kola s červeným lemem. Musím uznat, že to je opravdu fešný auto.
Celkově za ty peníze za který to auto bylo dobrá volba.
P.S. Dneska už vlastně téma Opel můžete přesunout do aut koncernu.
