Katalyzátor

Odpovědět
Holocausto
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1089
Registrován: 25.4.2009, sob 10:23
Bydliště: Brno - Bástr

Katalyzátor

Příspěvek od Holocausto » 12.12.2009, sob 16:49

Ahoj, tak jsem si už nějak zvykl, že ač je 164 TS tiché auto, tak má hlučný motor. Ale i to je omyl. Ve středu jsem nechal dělat fólie a borca jsem nechal ať si zajede s alfou do garáže (sám taky alfista), chtěl jsem se podívat jak vlastně to moje autíčko vypadá zvenku při jízdě. Jenže jsem zaslechl, že vlastně motor vůbec není hlučný, ale že to vydává hlučnost z míst katalyzátoru. Navíc hned na to mi hlásí po vysednutí, ten kat už to má za sebou co? Tak jsem teď trošku na vážkách co dělat. Vymlátit ho a dát zpět to není můj styl, trubkám taky moc nevěřím - obojí z důvodu hlučnosti. Mám rád jízdu piánko, ale hold při 140km je to fakt randál i přes tak dobře odhlučněné auto jako je 164. Nabízí se možnost unikatu, ale tam mě nějak odrazuje nízká cena 2-3tis. Jedniné o co mi de, abych se zbavil hluku! Máte nějaké zkušenosti?
Alfa Romeo 164 2.0 TS (1998)
ex Ford Granada 2.3 V6 (1984)
ex Ford Sierra 2.0 DOHC (1989)
(Holocausto - Brazilian ANTI-nazi black metal)

Eneck155
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 794
Registrován: 23.2.2009, pon 16:48
Bydliště: Dlouhá Třebová

Re: Katalyzátor

Příspěvek od Eneck155 » 12.12.2009, sob 18:51

Já jsem na starou Tempru dával univerzál asi za 2 tis. a docela se to zklidnilo, pak jsem ji prodal kámošovi a ten s ní jezdil ještě 4 roky a po celou dobu OK, ale asi záleží na výrobci
AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalyzátor

Příspěvek od Kůrkyn » 12.12.2009, sob 19:13

Unikaty mají malou životnost, jejich keramika je špatně upevněná v plášti. Katalyzátory vykupuji na recyklaci a když mám nějaký pěkný na itala, tak ho nechávám doma. Jestli můžeš, tak pošli fotku aspoň jen tak zpod auta a podívám se, jestli bych neměl podobný. Osobně nahrazuji katem s ocelovým nosičem, protože ten je proti klasickému keramickému v podstatě nezničitelný.
A s hlukem je to přesně tak jak píšeš, nejhorší je kat vymlátit a dát baňku zpátky, to pak ten motor přímo zvrací. :)

Ferro
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 189
Registrován: 19.4.2007, čtv 13:11
Bydliště: Stod--> Dobřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalyzátor

Příspěvek od Ferro » 13.12.2009, ned 10:44

Co treba neco takoveho? Link

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalyzátor

Příspěvek od Kůrkyn » 13.12.2009, ned 20:42

jo to je ono, ocelové katy jsou většinou na TB

Holocausto
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1089
Registrován: 25.4.2009, sob 10:23
Bydliště: Brno - Bástr

Re: Katalyzátor

Příspěvek od Holocausto » 13.12.2009, ned 23:46

Díky hoši za rady.
Kůrkyne, já se ještě zeptám kamoša, říkal, že mám nějaký náhradní kat, pak bych se kdyžtak zeptal tebe, takže díky. No jsem rád za zmínku ocelových katů např. magnaflow, do tohohdle bych klidně zainvestoval, jen by mě zajímalo zda-li dosáhnu tímto katem nižší hlučnosti než dosud a to přesto, že je pruchodnější. Jinak ten motor je konstruován tak, že dokonce počítá s nějakým odporem kvůlu katu, tak jestli nebude vadit vyšší průchodnost. Jinak mám 2.0 TS 8V. Pak ještě, tohle, po vypnutí motoru v katu dost praská a ještě si říkám, zda-li by to nechtělo nový vlnovec.
Alfa Romeo 164 2.0 TS (1998)
ex Ford Granada 2.3 V6 (1984)
ex Ford Sierra 2.0 DOHC (1989)
(Holocausto - Brazilian ANTI-nazi black metal)

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalyzátor

Příspěvek od Kůrkyn » 14.12.2009, pon 11:46

Výfukový systém je samozřejmě konstruován společně s katalyzátorem, odstranění katu je tedy vždy zásah k horšímu, pokud se zbytek ponechá originál. To je jak péct chleba bez kvasnic. V katu dochází ke ztrátě tlaku a zpomalení proudění plynů a tlumiče za ním s tímto počítají.
Za origo katalyzátorem je ještě rezonátor a ten je potřeba tam taky ponechat.
Jak se to s tímhle katem bude chovat neumím odhadnout. Na Lancii jsem dal metalkat ze Saabu, prootže jsem tenkrát neměl origo a je to v pohodě. I na emisích to prošlo bez problémů.

Holocausto
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1089
Registrován: 25.4.2009, sob 10:23
Bydliště: Brno - Bástr

Re: Katalyzátor

Příspěvek od Holocausto » 14.12.2009, pon 13:53

Aha, takže než třeba jít do něčeho neorigo, zkusit třeba hodit tam kat z kappy dvoulitr, či 156ky (vím, jiný motor i výfuk - jen polemizuju) Ale u těchto vozů je šance pro nalezení dobrého kusu.
Alfa Romeo 164 2.0 TS (1998)
ex Ford Granada 2.3 V6 (1984)
ex Ford Sierra 2.0 DOHC (1989)
(Holocausto - Brazilian ANTI-nazi black metal)

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalyzátor

Příspěvek od Kůrkyn » 14.12.2009, pon 21:52

156 a kappa 2.0 má takový:
http://vykup-katalyzatoru.com/katalyzator/7686-fiat020
ta užší část je právě ten důležitý rezonátor.

Zkus nějak vyfotit ten Tvůj a podle tvaru by se dal nahradit třeba katem z bawora.. Vim, že to není košer,ale bawoři mají hodně podobné katy jako alfy.

Holocausto
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1089
Registrován: 25.4.2009, sob 10:23
Bydliště: Brno - Bástr

Re: Katalyzátor

Příspěvek od Holocausto » 14.12.2009, pon 23:09

Vyfotím asi ve středu, no možná stihnu zítra.
Alfa Romeo 164 2.0 TS (1998)
ex Ford Granada 2.3 V6 (1984)
ex Ford Sierra 2.0 DOHC (1989)
(Holocausto - Brazilian ANTI-nazi black metal)

Holocausto
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1089
Registrován: 25.4.2009, sob 10:23
Bydliště: Brno - Bástr

Re: Katalyzátor

Příspěvek od Holocausto » 28.12.2009, pon 17:05

Může ten hluk vydávat vlnovec? Ptž ten vypadá už jen od pohledu pěkně špatně.
Alfa Romeo 164 2.0 TS (1998)
ex Ford Granada 2.3 V6 (1984)
ex Ford Sierra 2.0 DOHC (1989)
(Holocausto - Brazilian ANTI-nazi black metal)

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalyzátor

Příspěvek od Kůrkyn » 28.12.2009, pon 19:25

vlnovec může "prdět", musel by na jámě osahat kolem něj, když někdo druhý bude držet motor v otáčkách.

Holocausto
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1089
Registrován: 25.4.2009, sob 10:23
Bydliště: Brno - Bástr

Re: Katalyzátor

Příspěvek od Holocausto » 29.12.2009, úte 23:47

Mě to teda prdí i za volnoběhu. Je to teda slyšet až když se zkloním pod auto. Jinak při jízdě je to slyšet dost uvnitř vozu, jako pod středovým panelem takový... prostě zvuk prasklého výfuku, dunění. Jak laďák. Stř. a zadní díl výfuku je nový asi 2500km - Imasaf.
Alfa Romeo 164 2.0 TS (1998)
ex Ford Granada 2.3 V6 (1984)
ex Ford Sierra 2.0 DOHC (1989)
(Holocausto - Brazilian ANTI-nazi black metal)

paiu
Nováček

Příspěvky: 237
Registrován: 7.10.2011, pát 10:20
Bydliště: Jihlava

Re: Katalyzátor

Příspěvek od paiu » 25.4.2012, stř 20:32

zdravim.panove potřeboval bych radu, nikde jsem si odřel spodek a zistil jsem že s katalizatorem take ne dopadlo moc dobře, už ma něco za sebou myslim že je ješte puvodní, spodek katalizatoru je uplne rezaví, a když jsem ho odřel tak se rostrhl spodek (katalizatoru), jinak funguje tak jak ma, (žadni hluk) ale na STK jim určite vadit bude. tet jsem našel u jednoho kluka z forumu co naboural auto a ten katalizator ma, a je naštestí celí, ale problem je vtom že ty čisla co jsou na katalizatoru a na trupce nejsou stejný jak je ten muj,jinak je od stejneho auta, stejna motorizace, stejni kw.aby bylo jasní je to 166ka 2.4 jtd 100kw.rok 1999. diky všem za radu a hodne zdaru
A.R. 166 2.4 JTD 110 KW po faceliftu manual

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Katalyzátor

Příspěvek od Danni » 25.4.2012, stř 20:38

:weedman: a ked niekto pouzije na auto univerzalny kat. tak to na STK vadi? :D
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

paiu
Nováček

Příspěvky: 237
Registrován: 7.10.2011, pát 10:20
Bydliště: Jihlava

Re: Katalyzátor

Příspěvek od paiu » 25.4.2012, stř 20:45

vadilo by to jen kdyby byl jako muj (rostrhanej) :-D :smt040 . tak poradte mi nikdo :smt026
A.R. 166 2.4 JTD 110 KW po faceliftu manual

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Katalyzátor

Příspěvek od HonzaR » 25.4.2012, stř 22:23

paiu: Prosím tě, z toho co píšeš není vůbec jasný, že ten kat co tam chceš šoupnout je "originál"..


Danni: univerzál na kovový voštině bývá 4x průchodnější než keramika...to může být výhodné, pokud to zohledňuje koncepce výfuku-nebo případně úprava motoru včetně sání ,..
JInak změna odporu zhruba v místě katu má vliv na závěrovou vlnu
která souvisí s optimálním plněním atmosferickýho motoru.Seriový výfuk je kompromis
hluku, spotřeby, optimalizace pro konkrétní otáčky..a taky jsou ve výfukové soustavě
poměrně snadno dostupný výkonový rezervy atm.motoru--je ale potřeba řešit to i se sáním dohromady..
S tou tovární optimalizací se dá hýbat ale není "ideál" který by splnil všechno a ještě "snížil spotřebu.. :-D
Výfuk je docela věda a pouhá náhrada jednoho členu soustavy nemusí být jednoznačně pozitivní krok..záleží co přesně sleduješ--kromě ev.výhodné ceny..

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Katalyzátor

Příspěvek od Danni » 25.4.2012, stř 22:29

no ja som tam dal nahradu za 150€ na moj motor... kov. je mozne ze je to priechodnejsie ale kaslem na to... teda nechce sa mi to uz vobec riesit nie je to lacna zalezitost a bolo to uz aj s tlmicom ta ze stacilo len prisrubovat
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Katalyzátor

Příspěvek od Dallen » 6.5.2012, ned 20:47

Dneska jsem si všiml, že mám katoff. Nevím sice jestli komplet, ale mám tam v jen ten první (lesklý) díl a pak jde už jen trubka.
Dost zvažuju, že tam dám nový. Narazil jsem tady na tyhle kolem trojky. Má cenu vůbec do tak levného investovat? (S autem mám v plánu najet tak cca ještě 100tkm).
http://www.primavyfuky.cz/vyfuky/ALFA_R ... /01090003/

Obrázek
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Katalyzátor

Příspěvek od Danni » 6.5.2012, ned 22:09

ja mam presne ten isty... za 150€ (kov.) a sa mi zda ze ten druhy diel je tlmic
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Katalyzátor

Příspěvek od Danni » 15.9.2016, čtv 19:08

mam dojem ze sa mi uvolnila vlozka na V6, jak to poriadne zahrejem tak pocujem jak keby bola diera vo vyfuku ale nie je teda skor take rapkanie a ide to z katalyzatora... ta ze ake mam moznosti?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Odpovědět

Zpět na „Renovace (čalounění, odrezování, povrchové úpravy atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host