Triangl poloosy (nebo cela poloosa) 166 2.4JTD facelift

dhany
Uživatelský avatar

Příspěvky: 13
Registrován: 30.7.2015, čtv 11:11
Bydliště: Partizánske, Bratislava

Re: Triangl poloosy (nebo cela poloosa) 166 2.4JTD facelift

Příspěvek od dhany » 28.12.2015, pon 20:03

Zdravím páni, presúvam svoju otázku sem kedže toto je asi vhodnejšia téma pre môj problém. :smt100
Dával som si meniť na alfe pravý homokinetický kĺb lebo trochu pri rozbiehaní do strany klepal. Spolu s tým som vymenil horné ramená (TRW) + kĺby riadenia + stabilizačné tyčky. Po výmene kĺb neklepe ale obe predné kolesá sa dajú mierne vyťahovať von a dnu. Je to ozaj len možno 1-2 mm. Do strán ani hore a dole vôle niesu. Neviete čím je to spôsobené? Neviem či táto vôla bola aj pred výmenou hom. kĺbu, ale zdá sa mi že nie. :roll:
Ešte dalšia vec, čo je horšie, teraz po výmene klbu a ramien pri nižších rýchlostiach (sem tam aj vyšších) počuť také klepanie pri prejazde nerovnosti s pridaným plynom - hlavne pri rozjazde a akceleracii. čo sa mi tiež zdá že to predtým nerobilo. Je to taký zvuk ako keby je niečo uvolnené, také vibrovanie ktoré trvá možno 2-3 sekundy a je to najskôr hlučnejšie a pomaly ten zvuk ustupuje. keby to mam popísať písmenami tak je to asi takto: chuuuu - chuuu - chuu - chu, kde u vyjadruje mieru hlučnosti. to vibrovanie a chvenie sa neprenáša do volantu ani do rychlostnej paky. keď nieje pridaný plyn, problem sa neprejavuje. :smt035
Neviete čo by to mohlo byť? :smt102
ďakujem za odpoveď

/// to klepanie som nakoniec vyriešil. :smt041 Bolo to štýlom pokus omyl. Najskôr som pozeral zospodu auta pod motorom, na nápravy a poloosi a nič extra som nenašiel. Nakoniec už po tme pozerám na motor z vrchu a našiel som možnú príčinu. Neviem ako u vás ale u mňa má nasávanie vzduchu dosť veľký pohyb. Tak som nakoniec zabezpečil aby ten plastový box (neviem ešte načo slúži :D) neudieral o plech. Nebol úplne blízko plechu, preto ani neudieral keď nebol pridaný plyn. Iba pri akcelerácii sa pravdepodobne priblížil k plechu a spôsoboval mi starosti :D
ten plastový box je vidieť na obrázku v pravo pri zrejme ABS. Viete načo slúži?
http://italiancar.cz/admin/dily/img/P1011499-12.JPG
obrázok je len ilustračný, nieje môj.
Alfa Romeo 166 2,4jtd 103kw

pomym
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2
Registrován: 10.1.2017, úte 17:53
Bydliště: Praha - východ

Re: Triangl poloosy (nebo cela poloosa) 166 2.4JTD facelift

Příspěvek od pomym » 10.1.2017, úte 18:11

Ahoj, prosím o radu. Momentálně mám KO poloosu s manžetou, ale jelikož se aktuálně sere jedna věc za druhou, tak nechci platil 6300 za novou (166 2.4 JTDm 20v 136kw - levá) tak mám pár otázek:

1) Pochopil jsem správně, že stačí vyměnit ve většině případů jen vnitřní kloub – triangl + uložení trianglu(zvon). Je to tak?

2) Když jsem podle OEM čísel hledal díly zvlášť tak jsem našel vše až na to uložení, nenašli jste ho někdo? – 46308082 (origo téměř 6k)

3) Na allegru jsem našel uložení v komplet sadě na opravu poloosy, ale bohužel čísla se shodují jen s tím uložením. Tripode a manžeta mají jiné, ale pokud sedí do toho uložení, tak by měli pasovat i do celku, ne?

http://www.ebay.co.uk/…/ALFA-ROMEO-FIAT ... 1698967941

(odkaz ebay, ale to samé od stejného prodejce jsem našel na allegru, akorát bez označení kódů)

4) nevíte někdo o 166 s tímto motorem na díly? přemýšlím ještě o bazarové poloose
Alfa Romeo 166 Collezione - 2,4 JTDm 20V 136kw

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Triangl poloosy (nebo cela poloosa) 166 2.4JTD facelift

Příspěvek od Zip166JTD » 17.1.2017, úte 00:27

Pokud to máš stejné jako ja 2,4 129kw a bavíme se o vnitřním kloubu tak můžeš vyměnit pouze tripoid . Zvon co se do něj tripoid zasouva už je součástí osi co jde až do diferaku. Tudíž pokud je vymackany i zvon tak podle meho názoru a bádání když jsem to řešil ja jedině celá poloosa. Měl to začalo vibracemi volantu ve větších rychlostech. Zvon už měl malé stopy po opotřebení ale jelikož jsem potreboval jezdit a po koupi vozu nebyly finance poskladal sem to pouze s novim tripoidem .Po 90tis stále pohoda. Snad jen teď nedávno když jsem jel asi 210 v tahle zatáčce jsem opět ucítil slabší vybrace.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

pomym
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2
Registrován: 10.1.2017, úte 17:53
Bydliště: Praha - východ

Re: Triangl poloosy (nebo cela poloosa) 166 2.4JTD facelift

Příspěvek od pomym » 31.1.2017, úte 19:11

Díky Zipe.
Jinak poznatky: pokud je to ještě v mírném stádiu, tak stačí opravdu vyměnit jen tripode(650-3500). To ovšem nebyl můj případ, moje poloosa už měla fakt přehnanou vůli :smt089
Jinak zvon samotný se sehnat dá opravdu těžko a stojí přes 5k...
Celá poloosa se dá sehnat od Metelli pod 4k nová, ne repasovaná :smt041
Alfa Romeo 166 Collezione - 2,4 JTDm 20V 136kw

Hondar 2

Příspěvky: 2
Registrován: 26.10.2022, stř 10:18

Re: Triangl poloosy (nebo cela poloosa) 166 2.4JTD facelift

Příspěvek od Hondar 2 » 26.10.2022, stř 10:47

Ahoj, řešil jsem podobný problém s levým vnitřním kloubem u 166 rok 2001 110 kw.. Objednat a někde dohonit v druhovýrobě byl problém, vlastně nikde mi neuměly zaručit, že díl bude pasovat. Takže nakonec po brouzdání na různých diskuzích jsem risknul kloub původně na 156 1,9 jtd 103 kw rok 2002 - 2006 - papírově seděly vnější rozměry a snad i počet zubů na poloose. Při montáži se kompatibilita nakonec potvrdila a jedinej rozdíl byl ve velikosti samotných ložisek uvnitř kloubu, ale to ve finále ničemu nevadí. Stál 773,- a to konkrétně tento GSP 602007. Takže snad někomu ulehčím starosti.

Odpovědět

Zpět na „166“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů