TwinSpark a LPG

Odpovědět
Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Danni » 8.4.2012, ned 22:25

tak!! mal som kupit aj ja V6 s lpg a bol by som teraz pan....
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od juraz3nca » 8.4.2012, ned 22:28

já ji taky mám větší, ono kdyby tam byla od výroby plnohodnotná rezerva, nevypadao by to tak,...
při téhle velikosti toho prostoru, aby to tzv lícovalo, muselo by se tankovat ještě častěji..
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Dallen » 8.4.2012, ned 22:39

Tak ono se dá upravit koberec to není takový problém. U 156tky je místo na rezervu docela velké.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Petr147 » 8.4.2012, ned 22:55

já mám pocit, že mám plnohodnotnou rezervu nebo se pletu?

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Petr147 » 8.4.2012, ned 22:58


juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od juraz3nca » 8.4.2012, ned 23:08

proč by to nemělo fungovat? každé směšovací zařízení má předehřev plynu..
kvůli oktanům...
tebe asi láká těch 50kw?
jasně píšou: Tímto lze dosáhnout zvýšení výkonu celého systému o 50kW.
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Petr147 » 8.4.2012, ned 23:18

no je mi jasný, že je tam "až", jen jestli to funguje a používá se to :)

JardaB
Nováček

Příspěvky: 174
Registrován: 12.1.2012, čtv 20:35
Bydliště: Liberec

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od JardaB » 9.4.2012, pon 09:08

Me to prijde jako uplna blbost, jednak se asi jedna o zvyseni vykonu reduktoru, tedy ze je schopen dodat vic plynu, ne motoru. A hlavne by to muselo byt spojeno se zvysenim vystupniho tlaku, jinak to nedava vubec zadny smysl a navic to bude dost omezovat prutok plynu, takze bych ocekaval spis snizeni max. vykonu motoru... Navic to pri tom prutoku plynu ohreje prd.
Proste spis bych to povazoval za ciste tuzerskou zalezitost s negativnim dopadem na funkci :smt040 :smt033
Omega B 3.0 MV6 combi AT, co s ni?
Mondeo 1.8i combi - jede a jede a jede... jen trosku hnije ;-)
Alfa Romeo 166 2.4JTD, pracant
Alfa Romeo 166 2.0 TB - PRODANO
Megane cabrio 2.0 IDE - pokladnicka mazlik ;-)

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od HonzaR » 9.4.2012, pon 10:04

To je stejný, jako říct že třeba prostým jednoduchým přidáním benzínu na vstřiku to dá o 50kW víc :smt040

blbost že joo..

Přeci je něco jako optimální plnění atm.motoru a směšovací poměr paliva...proto má motor
jednotku, váhu lambdu..reakční schopnost a výhřevnost všech typů paliva je v podstatě
skoro konstanta.., a jen trochu se dá laborovat s ohledem na křivku hoření, danou oct. číslem.
LPG má relativně vysoký octanový číslo /podle poměru propanu a butanu cca okolo 110/ a toho lze využít pro volbu předstihu--JENŽE PŘI VSTUPU PLYNNÝ fáze LPG NECHLADÍ VÝPARNÝM TEPLEM hlavu motoru / a čím teplejší bude vstupující plyn, tím míň bude odebírat teplo z hlavy motoru/
To je hlavní problém montáže LPG na přímo vstřikované motory..

To je pro životnost hlavy dost limitující faktor, takže pokud chce někdo ždímat výkon z LPG, neobejde se bez "přivstřiku" paliva s vysokým výparným teplem --třeba ETANOLU..


JInak to má hlava dost rychle za sebou--takže i kdyby to mohlo /jako že nemůže/ přidat
50kW, byla by otázka, jestli při pouhým LPG o to stát..
"Pod plynem" by bylo na LPG vůbec lepší jezdit na vodě 82-3 st.C kvůli většímu teplotnímu spádu při chlazení..
Při zátěži není problém při běžně nastaveným termostatu vyhnat teplotu hlavy a výfukových ventilů fakt dost vysoko..teplota plamene PLG je trochu jinde než u benzínu..takže jít na vyšší výkony s LPG chce trochu úprav oproti serii--jinak půjde životnost dolů..
Tohle palivo ve spalovacím motoru chce prostě "slušný zacházení s agregátem"..--ne
provoz okolo omezovače --protože to je kur.vaaa..přece levný palivo. :-D

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Ladis » 9.4.2012, pon 12:37

Spíš bych viděl výhodu a u starších přestaveb, kde se plyn přepíná okamžitě po zvýšení otáček :-k . Prostě jak je venku -20 a přepne to na plyn, tak to ten plyn žere jako kráva, než se směšovač zahřeje.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Dallen » 9.4.2012, pon 13:29

Když už jsme u alternativních paliv. Tak má někdo zkušenosti s E85.
Předem říkám, že nejsem ten co se snaží ušetřit každou korunu a do auta všechno. Právě naopak když není nejezdím.
Ovšem nějak jsem narazil na nějakém UK foru na to, že konkrétně TSkům chutná. ECU si to prý přebere, u E85 by měla být vyší teplota vzplanutí a díky dvou svícím udajně lépe hoří.
Nevím co je na tom pravdy, v podstatě to nechci ani zkoušet na svojem autě už jeden člověk mi psal, že má alfu a jezdí na to. Pokud má někdo nějaké zkušensoti tak ať se podělí.
Díky
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Danni » 9.4.2012, pon 21:48

hmm ked tak citam ze LPG viac zahrieva hlavu a motor ako taky tak uz viem preco TS s LPG nemaju problem :shock: lebo vseci maju termostat po zaruke :smt046 ono to nakoniec nebude az tak na skodu :smt077
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od juraz3nca » 9.4.2012, pon 23:27

to Petr147,
ten předehřev lpg tam je u každého lpg zařízení, musí tam být! kvůli oktanovému číslu, plyn se musí předehřát, tím se tzv roztáhne, a jde tam lidově řečeno chudší palivo, a taky to má spojitost s tím co uvedl HonzaR, studené při rozprachu by to asi hodně chladilo... i když.... co by uchladil rozprzk paliva které má větší výhřevnost, je to podle mě vlel-vylel...ale...

teoreticky zvýšit výkon motoru na lpg by šlo jednoduše tím, že se lpg bude ládovat studené..
kolik to ale v max výkonu vydrží, toť otázka..

možná že to je těch zmiňovaných 50kw :-D
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od HonzaR » 9.4.2012, pon 23:46

... pár drobností k Ethanolu--a konec konců i methanolu, z hlediska spalování se jejich vlastnosti až tak neliší...

1.Proč vůbec je spalovat---v motoru, třeba místo benzínu.
Jeden z dobrých důvodů je VYPARNÉ TEPLO...



--čili stachiometrický poměr
etanolu je 1:8.96.,
metanolu 1:6.46 .
benzín 1:14.85

/směsný poměr ideální směsi pro spalování/


výhřevnost etanolu je ....28865 kJ/kg
výhřevnost metanolu je..19937 kJ/kg
výhřevnost benzínu je..42-43.600kJ/kg podle složení, protože benzín je SMĚS uhlovodíků s různým poměrem dle typu..


Výparné teplo
benzín:290kJ/kg
etanol :904kJ/kg
metanol1110kJ/kg



OČ/octan číslo/ VM--benzín 91-100
etanol min cca 108/podle procenta zbytkové vody/
metanol min cca 111/-"-

Tyhle čísla jsou klíčový pro vyhodnocení, jak se který palivo-v porovnání k benzínu- reálně v motoru chová.., bez ohledu na reklamy..

Čili je zjevný, že pro uvolnění stejného množství tepla v idealizované podobě
/se zanedbáním ztrát systému, která činí v autě plných 60-70 procent, což souvisí s reálnou účinností spalovacího motoru s vnitřním spalováním/
je potřeba NÁSOBEK OBJEMU BENZÍNU..
Naštěstí ztráty tvoří podstanou část , tak při požadavku na pouze dílčí výkon
není to čísklo takhle přímo úměrně tragické--to by platilo u závodního speciálu, jedoucího na "krev"

čili vezmeme METANOL:

lze ho nacpat do válců pro -zjednodušení uvažuju methanol , tam se to z hlavy dobře počítá -dvakrát tolik při stejném množství vzduchu bez přeplnění a tím se výkon při stejném objemu na sání v podstatě srovná, co do tepla s benzínem, no výparné teplo je v tomto případě cca 8x větší, než u benzínu--a to je sakra cejtit..


To je hlavním důvodemve vysokootáčkových motorech k jeho použití..je tedy jednoduchým , DUKLADNÝM účinný CHLAZENI HLAVY..jako takové včetně ventilových ploch v prostoru válce..pouhým výparným teplem paliva..
U karburátorových závodních speciálů docházelo ev. mimo jiné doslova k namrzání na karburátoru..

2. Přídavná jednotka-jiná MAPA---pokud necháte jednotku beze změny a čerpáte E85, je z toho doslova jurodivá..tedy nejde pouze o nějaké navýšení kvůlivá emisím.. ono jde o přenastavení přesměrováním impulzů z nastavení mapy na benzín s jinou směsnou hodnotou pro výpočet ideální směsi, která se musí přepočítat na hodnotu paliva E85..Pokud je motor mapou přizpůsoben na E85, nepotřebuje žádnou dodatečnou jednotku ..

3.nejde tu teda o nějaké oblbnutí lambdy kvůli emisím,jak se občas tvrdí, jde o to, že při "benzínových hodnotách" vstřiku zůstává ve splodinách takové množství kyslíku po spálení že lambda vůbec spolu s váhou není schopna toto palivo uregulovat..teda -v mezích korekčních zásahů.jednotkou --s bídou jízdy na "příliš chudou směs" která škodí vždy, ať se spaluje cokoli, protože vždy dochází při chudé směsi k podstatnému zvýšení teploty spalin--u lihu je sice zpětně kompenzována výparným teplem, ale z dlouhodobého hlediska je poškození pravděpodobné..-nikdo neví ..
Dalším důvodem je , že v limitě může jednotka pracovat na hranici pádu do nouzového režimu, což potluče veškeré výhody..
4. Použitím tohoto druhu paliva je ale možné "naladěné motory na výkon " zatěžovat s menší pravděpodobností tepelného poškození hlavy, tím pádem
lze jít k podstatně tvrdším úpravám..

5. Octanové nároky motoru souvisí s předzápalem-předstihem a hlavně s odolností na detonační hoření, které limituje použití kompresního poměru
vyššího než 11 směrem ke tvaru spalovací komory a td.
Líh má vysoké octanové číslo přirozeně a to je další výhoda.


Dá se říct, že pro využití v běžné dopravě naroste logicky spotřeba při požadavku na výkon a hlavní výhody plynoucí z rozdílných vlastností paliva a jeho schopnost ulevit přehřáté hlavě se v podstatě nevyužije..

6.Další nevýhodou ethanolu i methanolu je schopnost "vázat vodu "
a při odstavení potom může docházet k většímu korozivnímu namáhání palivové soustavy..

7. vysoké nároky na kvalitu oleje a mazání celkově, protože líh je výborný odmašťovač -lepší než benzín..
V systémech na limitní zátěž se proto u ethanolo-methanolového paliva
používalo pojistné "přimazávání směsi" i u 4-taktu, většinou riciňákem, nebo jinou obdobou esterového maziva syntetického druhu..

----------------------------------

8. tedy shrnuto--motor jedoucí na limitě ná problém s TEPLEM a obecně
s účinným odvodem tepla z hlavy--reakce chladícího systému nemusí být dostatečná na nápor tepla z produkce pod plným plynem okolo omezovače
a to je hlavní důvod tepelně podmíněné destrukce..a také důvodem k příměsi
ethanolu, methanolu do paliva.., nebo jeho převyhy v palivu..

Do 15% zvládá jednotka na benzíbové mapě, pak je potřeba "udělátko" které provádí přepočet vstřiku.., pokud není jednotka schopna rozpoznat toto palivo a přizpůsobit mapu..již konstrukcí ve výrobě...
Pokud je mapa přizpůsobená --třeba přídavnou jednotkou--je to OK.. a bude podle stylu jízdy nepochybně vyšší spotřeba--
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 9.4.2012, pon 23:58, celkem upraveno 1 x.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od HonzaR » 9.4.2012, pon 23:47

z hlediska řečeného, protože výparné teplo dobře chladí a je vysoké oct.číslo ethanolového nebo ev. methanolového paliva, což umožňuje agresivnějčí předstih - a tak obvykle není problém naladit na ethanolové palivo motor výkonově výše, bez hrozby destrukce hlavy z důvodu přehřátí- v přeplňované podobě je to hodně znát a není potřeba řešit "detonační limity" konkrétního motoru tak brzo, jako při použití benzínu.na tom samém agregátu.

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Petr147 » 9.4.2012, pon 23:58

O tom jsem dneska četl, že se při odladění na E85 dá dosáhnout lepšího výkonu. Jenže tam jsou dva problémy, jak to zvládnou všelijaká těsnění a pak síť pump, když už si to člověk odladí na E85... něco jsem četl o tom, že v Anglii prodává Tesco 99 oktan, což je směs etanolu a benzínu

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Dallen » 10.4.2012, úte 00:06

Hadičky aj. v pohodě. Problém bude spíše v bloku motoru a hlavě E85 hoří při vyšší teplotě.
Odladění, prodavaji se krabičky které urpavujou dobu vstřiku a udajně to i funguje. Spíše by mě zajímali nějaké osobní zkušenosti
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Petr147 » 10.4.2012, úte 00:11

Třeba v Brazilii se normálně jezdí na alkohol a prý to TwinSparkům nevadí, prý tomu docela pomáhají ty dvě svíčky. Ty krabičky jsou oblbováky pro ŘJ, protože při spalování alkoholu má auto moc čisté emise a vyhodnotí to jako chybu

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od HonzaR » 10.4.2012, úte 07:27

Petr147:.../ethanol-přídavná jednotka /..... Ty krabičky jsou oblbováky pro ŘJ, protože při spalování alkoholu má auto moc čisté emise a vyhodnotí to jako chybu


......................................


Ale tohle je přesně ta rozšířená pitomost, která je úplně vedle--tady nejde o žádné "příliš čisté emise", tady jde o to , že stachio poměr ethanolových nebo methanolových směsí je úplně jinej, než pro benál...potřebují zaokrouhleně cca o 40% procent kyslíku méně/ethanol/ a současně mají cca poloviční výhřevnost--čili do válců se musí pro dosažení stachiopoměru naprat zhruba skoro dvojnásobné množství směsi--

/nahoře jsou přesný čísla jak výhřevnosti tak směsných poměrů.
znova:
čili stachiometrický poměr
etanolu je 1:8.96.,
metanolu 1:6.46 .
benzín 1:14.85./


Pro optimalizaci výkonu na alkoholových směsích se dá jít na úplně jinej předstih, protože alkoholy mají"vysoký oct.číslo" přirozeně-- bez aditivace--viz nahoře..

a to znamená, že lambda s váhou to nedokážujou bez změny mapy určené pro benzín korektně uregulovat= znamená to tedy prakticky jízdu na příliš chudou směs v zátěži bez využití předstihového optima./a to je z dlouhodobého hlediska i o riziku tepelného poškození motoru.

Vezmi si, že ze stejného důvodu celá řada motorů běhajících na benzín používá ve středním poli otáček "bohatou směs", protože jinak by došlo k tepelný destrukci hlavy-- i u atm.benálový konstrukce..

Ten ethanol to sice kompenzuje výrazně vyšším "výparným teplem paliva", ale ani tak to provozování bez přizpůsobené mapy není sichr---horší starty v chladu jsou jen jedním z typických projevů "jízdy na E85 na divoko" bez uzpůsobení mapy v jednotce..


Stejnej problém je i u karbecu--taky pro korektní provoz potřebuješ přetryskovat...



/Všechny hlavní rizika tohoto dlouhodobého provozu na ethanolový koktejl jsou popsaný nahoře..../

znova:
ODMAŠŤUJE LÍP NEŽ BENÁL..--vysoký nároky na odpovídající mazivo
Pančuje se zhusta "zavodněným ethanolem", který je výrazně levnější než "bezvodý", který se má jako palivo používat a to má za následek větší- až masivní- riziko "koroze" v trase palivové soustavy a ta musí tohle zohledňovat v celém průběhu....kromě toho ethanol sám o sobě "vyvazuje vodu" kdekoli na ní přijde-/-i ve vzduchu/--je to mimo jiné hlavní složka Velfobinu....

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Danni » 10.4.2012, úte 17:03

a ja som sa cudoval preco feliciam na LPG hrdzavie vyfuk z vnutra :-D
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Dallen » 10.4.2012, úte 17:15

To bylo k ethanolu ne lpg :D
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Danni » 10.4.2012, úte 17:57

:-D dobre to povedz tomu vyfuku... :weedman:
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od juraz3nca » 10.4.2012, úte 23:28

etanol do lednice vychladit,
metanol do ostřikovačů, max do nádrže na stáhnutí vody v benzínu, nebo na kolena....

k té výhřevnosti, proto etanol hřeje tak krásně, na rozdíl od benzínu... toho jsem si taky loknul ale není to ono...

kilo cukru v akci cca 20kč, elektřiny pokud máš topný proud tak na 1L kořalky cca 4kč..
a pak to lij do nádrže...
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od HonzaR » 10.4.2012, úte 23:30

Voda je v podobě páry PŘIROZENOU SPLODINOU hoření velké skupiny látek-vyšších uhlovodíků..
..i třeba uhlovodíků obsažených benzínu atd..
:smt040
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 10.4.2012, úte 23:57, celkem upraveno 1 x.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od HonzaR » 10.4.2012, úte 23:34

Rusové vyrábějí benzín z plynu v "koloně" doma v paneláku v kuchyni--tam snad u nás nebudeme muset za několik let brát inspiraci..-při současném vývoji/ ale na druhou stranu zajímavý čtení pro chemie znalé...šikovný lidi --ale chce to rozhodně na provoz hoooodně starého žigulíka, Alfám by tohle nešmakovalo/..
:smt040

Odpovědět

Zpět na „Paliva (běžná i alternativní)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti