Alfa 75 - rozdělovače

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 9.4.2008, stř 09:50

Harous píše:Zase kdyby to palilo soucasne, tak by to slo udelat na jeden rozdelovac ne? :-k Nevim, zkusim to nekde dohledat...
Však jsem taky viděl TS s osmihlavým rozdělovačem. Jinak předstih řídí ECU, proto když pootočíš rozdělovač ECU to stejně srovná a jenom ji zblbneš. Na vačce oba nejsou z prostorovejch důvodů, ale tuším 1.8TS ve 155-tce měl oba rozdělovače na vačce.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 9.4.2008, stř 10:43

Ten osmihlavej sem na webu videl taky... Pikantni zalezitost... :-D

EDIT: Jinak jsem nasel, ze pri pouziti 2 svicek ve spalovacim prostoru dochazi k rychlejsimu spalovani smesi.
Naposledy upravil(a) Harous dne 9.4.2008, stř 17:24, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 9.4.2008, stř 17:23

Takze palce mam vymeneny, auto znatelne ozilo hlavne ve vyssich otackach a lip chyta. Motor ma takovy vyrovnanejsi a hladsi chod.
Pripravil jsem takovej strucnej popis jak na to.

JAK ZJISTIT STAV PALCE

Nejjednodussi jak zjistit stav palce je zmerit odpor mezi kontakty. Merime mezi kontaktem kabelu od civky (stred palce) a kontaktem na kraji palce:

Obrázek

Vysledny odpor ma byt u dobreho palce 1 kohm. Hodnota plati pro oba palce. Pri zvysujicim se odporu ve vysokonapetovem obvodu se snizuje energie kapacitni casti vyboje, protoze se zpomaluje prechod energie na stranu svicky a zpomaluje se i rychlost narustu napeti na svicce. Pri vysokem odporu uz nestihne narust napeti na hodnotu potrebnou k prurazu a tedy k preskoceni jiskry. V realu to v mem pripade bylo tak, ze palec v rozdelovaci na boku motoru mel odpor misto predepsaneho 1kohmu 37kohm a uz nedaval jiskru na svicku vubec. Palec v rozdelovaci na vyfukove vacce mel hodnotu skoro 24kohm. Byla zrejme jen otazka casu kdy by auto prestalo jet uplne...


JAK VYMENIT PALCE

Zacal jsem rozdelovacem na vyfukovy vacce. Pred demontazi jsem si z obou stran udelal znacky, abych vedel jak byl rozdelovac natocenej. V mym pripade by to slo i bez nich, protoze podlozky pod srouby byly vytlaceny do telesa rozdelovace, takze nebyl zadny problem vratit rozdelovac tak jak byl. Po sundani plastoveho krytu a vicka rozdelovace je potreba se podivat v jaky poloze je palec a tu polohu si pamatovat. Nemusi to byt nijak presne, jde tam pouze ve dvou polohach otocenych o 180 stupnu. rozdelovac je pridelan na 2 sroubech:

Obrázek

Po vyjmuti rozdelovace je potreba stahnout pruzinku z unasece a polozit si ji nekam na oci, aby vam nezustala v ruce kdyz mate vsechno smontovany zpatky. :-D
Ted nastava ta nejvetsi pakarna a sice vymlatit z unasece cep kterym je palec zajisteny. Unasec neni rovnomerny, takze je potreba se podivat jak je nasazeny. Myslim, ze "packy" na unaseci jsou smerem k vnejsimu kontaktu palce. Ten cep je potreba vymlatit kladivem a nejde to moc dobre. Na fotce je cep zhruba do pulky venku:

Obrázek

S novym palcem neni jiny problem nez se zminenym cepem. Pozor snad jen na gumovy krouzek, ktery zcela jiste zustane na starem palci. Kdyz je zpatky je potreba nasadit tu pruzinku a rozdelovac muze zpatky do auta. Pri montazi je potreba unasec zasadit tak, aby palec smeroval na stejnou stranu jako pred demontazi... Doporucuju vymenit i vicko rozdelovace at je to jistota.

Palec (FACET FA 3.7573/41RS) - cca 750Kc
Vicko rozdelovace (FACET FA 2.7479PHT) - cca 250Kc


Prichazi na radu druhy rozdelovac ke kteremu je sice horsi pristup, ale drzi akorat na jedny desitce matce a nejde s nim otacet. Takze demontaz je hned. Je opet potreba ohlidat polohu palce. Umisteni matky:

Obrázek

Dalsi postup je stejny jako u predchoziho rozdelovace. Sundat pruzinku a vymlatit cep. K tomu cepu je tady lepsi pristup a hlavne se mnohem lip dava zpatky.

Obrázek

Zpatky jde dat velmi jednoduse, zase pozor na polohu palce. Opet doporucuju i nove vicko.

Palec (FACET FA 3.7573/43RS) - cca 1300Kc
Vicko rozdelovace (FACET FA 2.7479PHT) - cca 250Kc

Omlouvam se za ne moc kvalitni fotky porizene telefonem. Nechtelo se mi tahat velkej fotak, kdyz jsem byl po usi od oleje... :wink:
Naposledy upravil(a) Harous dne 9.4.2008, stř 19:40, celkem upraveno 4 x.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 9.4.2008, stř 19:04

Bomba, tomu říkám reportáž.
Pro Richieho: Chtělo by to dát do oddělení FAQ nebo tam někam kde třeba Coyote popisoval výměnu brzd.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 9.4.2008, stř 20:34

Nechci malovat certa na zed, ale na strankach facet.it to vypada, ze palec 43RS (na bocni rozdelovac) se uz nevyrabi! Mozna nejvyssi cas se predzasobit, dokud je na skladech... :-k
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 9.4.2008, stř 20:53

Ten palec nejde normálně stahnout z hřídelky? Bývá tam namáčknutý a drží ho pružný plíšek, rozdělovač se nemusí sundavat... Nemáš ještě někde popisky k tomu druhému obrázku? Spíš bych řekl, že každá z páru svíček pálí jindy.

palec se dá otestovat tak, že se sundá víčko, z něj se vezme kabel od cívky a přiblíží se ke středu palce asi na 10-5 mm. Pomocník krátce zastartuje a mezi kabelem a palcem nesmí přeskočit jiskra. Pokud jiskra přeskočí je vadná izolace palce.

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 9.4.2008, stř 21:29

Radši se na ty palce taky mrknu :-k
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 9.4.2008, stř 21:47

Právě že ten palec stáhnout nejde... Musí se to celý sundat.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hondzik » 14.9.2008, ned 20:54

pár poznatků k téhle operaci-

Stavitelný je i předstih na rozdělovači na bloku- děje se to pomocí objímky, takže až budete rozdělovač sundavat, povolit jen tu matku co psal Harous, na tu vedle NEŠAHAT! Samo že jsem jí povolil, kroutil vším a až pak mi docvaklo co dělám...

Poloha palců- moc bych jí neřešil- unašeč na palci je totiž excentr. Tzn, klidně sundat, dávat jen bacha při vytloukání čepu na unašeči. Unašeč má na jedný straně u díry na čep osazení- u mě směrem k palci, takže bych hlídal spíše to a na novej to dát stejně. Pak prostě palec už nejde dát obráceně.
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 14.9.2008, ned 21:28

Nedávno jsem si pořídil stroboskopickou lampu - Paltest a jde s ní seřídit přesně předstih a úhel sepnutí. Je každá svíčka ve válci načasovaná jinak? Tímhle by to šlo seřídit nádherně a šlo by si se zpožděním pěkně pohrát.

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hondzik » 14.9.2008, ned 21:44

já právě strobáč nemám:( Takže jsem to jen tak secvakal na ucho a jedu na něj v týdnu. Ale stavitelný jsou oba rozdělovače, takže s tím půjdou dobrý kouzla

Měli by jít obě najednou. Jinak jdou u TS16v, tam malá předzapaluje
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

V6 motronic rozdělovač

Příspěvek od Milano75 » 8.10.2008, stř 21:45

hoj, mám takovej problém a nevím co s tím na svíčku mi nejde jiskra, když tedazapnu klíček(otáčkoměr vyletí na max, asi někde skrat) tak pomocí zkoušečky zjistím že z cívky do rozdělovače proud jde, ale dál už ne e, zkoušel sem měnit kabely, cívky a nic nevítě někdo čím by to mohlo bejt????
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 8.10.2008, stř 23:10

Nejspis bude v haji palec, zkus ho zmerit ohmmetrem.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

palec

Příspěvek od Milano75 » 9.10.2008, čtv 20:25

jenže ten je novej :) a na starým motoru fakčil, zkoušel jsem i měnit cívky
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75 - rozdělovače

Příspěvek od RV147 » 17.8.2009, pon 19:27

Takže malý doplnění. Auto mi jezdilo na oba rozdělovače, ale nedalo mi to a měřil jsem odpor dle zdejšího návodu. Ten na vačce OK, ten u motoru měl odpor cca. 5kOhm. Jelikož mám doma pár starších rozdělovačů, tak jsem je oměřil a vybral exemplář s co nejmenším odporem cca. 1kOhm. A výsledek, žádná jiskra, prostě je někde prošlehlej. Vyzkoušel jsem všechny na motoru a odpor ! nemá ! na to jestli pálí nebo ne, podstatnej vliv, pálil i ten co měl 50KOhmů a naopak nešel ten s předepsaným odporem.
Doporučení ? Prostě koupit nový palce a nezdržovat se s nějakým měřením. Jo a ještě jeden zajímavej postřeh. Ty palce z oranžovýho plastu byly povětšinou OK, ty z toho zelenýho KO. Dokonce i jeden o kterým vím že byl rok starej a skoro nic nenajel... Takže radši starší "oranžovák" než novej "zeleňák". Celkem vyzkoušeno 9 kusů - 3ks oranžový OK, jeden KO, 4ks zelený KO, jeden OK. Zkoušeno metodou odpojit druhý rozdělovač a nastartovat.
Teď mi dá Harous ban :D :smt064
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

ice.cool.man2
Uživatelský avatar

Příspěvky: 52
Registrován: 26.6.2009, pát 08:47
Bydliště: grenze silesia/moravia
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75 - rozdělovače

Příspěvek od ice.cool.man2 » 17.8.2009, pon 22:10

já teda nevím , ale já mám palce černý.. a nejen teda ty na rukách od roboty :smt023 ale i ty na motoru, jak vačkovej tak blokovej, origo od bosche, podle čísla jsem si je objednal. a jedou jak vztekle veverky v monterkach - jen zbytek rozdělovačů mám v prdeli, ale to je detáil, 4000 km jsem lítal jen na vačkovej , a furt se divil proč se mi třepe motor v nízkejch otáčkách... a ono ejhle, vyměnil jsem rozdělovač na bloku z 1.8 čkového motoru, a najednou je klid. jinak taky dělaj bordel hodně kable... 1.8 carb mi nejela na silikony ani za boha, na klasické měděné jela jak z praku, a 2.0 ts se na mě blbě koukla :smt075 jestli jsem normální, když do ni cpu měď :smt102 - něchtělo se ji absolutně vůbec - a to na ty kable z 1.8 čky na NGK svíčky - prostě nic, dal jsem silikony a už mám 30 tisíc klid, svíčky jsem neměnil, kable jsem neměnil, a jezdím... \:D/
Červená dunovka se žlutou střechou.

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Alfa 75 - rozdělovače

Příspěvek od Harous » 17.8.2009, pon 22:42

RV147 píše:Vyzkoušel jsem všechny na motoru a odpor ! nemá ! na to jestli pálí nebo ne, podstatnej vliv, pálil i ten co měl 50KOhmů a naopak nešel ten s předepsaným odporem.
On ma ten odpor hlavne vliv na to kdy to pali. Divny je, ze nesel ten s predepsanym odporem. :smt102
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75 - rozdělovače

Příspěvek od RV147 » 18.8.2009, úte 08:34

Kabely mám nový na zakázku dělaný z Tesly blatná, měděný jádro, silikon obal, víčka rozdělovačů nový. Ten černej je ten zeleňák, ono je to černá s nádechem do zelena .
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75 - rozdělovače

Příspěvek od Milano75 » 25.8.2009, úte 18:46

abych pravdu řekl tak benzínové auta měn nejvíc se....ou, sem zvědav jestli tu V6 někdy natočím(ted si nan í beru dovolenou) :???:
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

ice.cool.man2
Uživatelský avatar

Příspěvky: 52
Registrován: 26.6.2009, pát 08:47
Bydliště: grenze silesia/moravia
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75 - rozdělovače

Příspěvek od ice.cool.man2 » 26.8.2009, stř 07:32

Milano75 píše:abych pravdu řekl tak benzínové auta měn nejvíc se....ou, sem zvědav jestli tu V6 někdy natočím(ted si nan í beru dovolenou) :???:
Nahoď ji na podval a dovez do Mošnova :supz: do servisu :supz: k panu Ďatkovi ... to je jeden z mála lidí který sedmpětkám OPRAVDU rozumí - ve všech motorizacích a za velmi rozumné peníze. co jsem tam dovezl na laně odjelo po vlastních domů. A to tam byl přetočený motor, zadřený motor, spojka mrtvá, rozvody, a hromada dalších věcí.
viz link:
http://www.squadramoravia.com/diskuze/v ... f=28&t=201
Červená dunovka se žlutou střechou.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75 - rozdělovače

Příspěvek od Milano75 » 26.8.2009, stř 07:57

mno díky za typ, ale je to ode mě 250km, takže to skusím jinou cestou

hlavněvyzkouším svoje znalosti :)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

ice.cool.man2
Uživatelský avatar

Příspěvky: 52
Registrován: 26.6.2009, pát 08:47
Bydliště: grenze silesia/moravia
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75 - rozdělovače

Příspěvek od ice.cool.man2 » 26.8.2009, stř 11:59

Milano75 píše:mno díky za typ, ale je to ode mě 250km, takže to skusím jinou cestou

hlavněvyzkouším svoje znalosti :)
nechci ti do toho kecat :-) ale někdy je lepší zajet 250 km na servis, než se mlátit do hlavy proč to nejede v neděli večer po týdenní dovolené strávené před/v/za/nad/pod a ja nevim kde ještě garáži :smt064 :smt118 aspoň já mám tu zkušenost, a to už jsem si pár aut dal dokupy více než dost :-)
Červená dunovka se žlutou střechou.

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75 - rozdělovače

Příspěvek od RV147 » 26.8.2009, stř 12:52

Já zas mám tu zkušenost, že co si sám neudělám tomu nevěřím. Navíc se při tom ledacos naučíš o sobě i autě. Pustím se do všeho kromě diagnostiky moderních aut na to nemám přístroje.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75 - rozdělovače

Příspěvek od Milano75 » 26.8.2009, stř 13:23

RV147 píše:Já zas mám tu zkušenost, že co si sám neudělám tomu nevěřím. Navíc se při tom ledacos naučíš o sobě i autě. Pustím se do všeho kromě diagnostiky moderních aut na to nemám přístroje.

moje řeč

aneb: než si to nechat skur....vit v servisu za prachy tak to raději sám a zadara :D
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75 - rozdělovače

Příspěvek od Milano75 » 26.8.2009, stř 13:25

jen tak mimochodem, když jsem u těch rozdělovačů:

na V6 naměřím při zapnutým klíčku proud na cívce, ale na svíčku mi nic nééde :smt102 :smt102

a palec je nový
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Odpovědět

Zpět na „TS 8v“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti