dodělávka chladiče oleje

Odpovědět
Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Dallen » 2.5.2013, čtv 10:30

bych to asi u 1.6 pokud to mas na denni klidne jezdeni neresil vubec
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Flp » 2.5.2013, čtv 11:03

Asi tak. Navíc pak by možná byl problém, že by se moc zatěžoval chladič vody a musel by si udělat upgrade... A to už máš lepší tam dát zvlášť chladič oleje.
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Danni » 2.5.2013, čtv 21:48

o chladic by som sa nebal
ale asi hej radsej to zainvestujem do vymeny ojnic no nejak mi to stale neda... take testovanie a mozno objavy nieco, co fakt funguje dobre :D nakoniec aj instalacia by bola celkom jednoducha...
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Danni » 2.5.2013, čtv 22:16

tak som sa informoval a som rad ze som sa informoval... nakoniec by z toho bolo viac skody nez uzitku :(

"Naše doskové výmenníky na to nie sú vhodné, nakoľko viskozita oleja by zapríčinila veľmi nízky prietok a tlaková strata na vstupe do výmenníka by vzrástla natoľko, že by ju štandardné olejové čerpadlo nedokázalo prekonať. Na to sú vhodnejšie nejaké trubkové výmenníky v princípe rúra v rúre. Olej preteká v strede v rúre bez tlakovej straty a okolo je vodný plášť s chladiacou kvapalinou, ktorá ho ohrieva, či chladí. Takýto výmenník nemá vysokú učinnosť a jeho veľkosť treba vypočítať, či empiricky stanoviť.
Ing. J. Hanobik"
inak vase chladice nemozu mat tiez taky nejaky problem?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Dallen » 2.5.2013, čtv 23:12

Upřímně řečeno jak teď vím jak vypadá ten olejový chladič tak si myslím, že tam také bude docela velká tlaková ztráta. Až bude trošku času a zjistím nějaké info o oleji (hustota při teplotě) tak to zkusím nějak spočítat Když jsem něco podobného počítal naposledy tak mi ztráta vyšla asi 180x vyšší než tlak v soustavě, asi zavřenej ventil :-D
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Danni » 4.5.2013, sob 22:36

"Pri kazdom novom rozvode, ktory date do okruhu oleja vzniknu vplyvom trenia straty tlaku /kazde priame potrubie, kazde kolienko/.
Taktiez na vymenniku vznikne strata tlaku. Pri vypoctoch vymennika sa rata so stratou tlaku od 50 do 150 kPa."
-by ma zaujimalo v akom stave je ten vymennik co tam uz je ci nahodou uz nepacha nejaku skodu :???:
-inak ten tlak co sa strati je celkom velky... kolko ze dava cerpadlo na vonobeh? 2 bary? ale zase to cerpadlo to musi pretlacit ked olejovy filter dava odpor 1.2 bar no 1.5 cez vymennik by uz asi bola smrt... nuz nie je to take jednoduche ako sa zdalo
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Dallen » 4.5.2013, sob 22:59

Tlak oleje cca
volnoběh:

studený 3 - 3,5 bar
teplý 2 – 2,5 bar

v otáčkách:

studený 5 bar
teplý 4 bar

Ztráta na koleně je malá v řádu Pascalů to samé na chladiči. Docela by mě zajímala ztráta, na tom termostatu vzhledem k jeho konstrukci. To jedině změřit, ale na to je potřeba hodně přesných manometrů, vypočtem de řešit to koleno třeba i chladič, ale termostat ne.
I kdyby ztraty byli dost velké (ten přepočet z součinitele místního odporu pro koleno není těžký) tak úlet už je dejme tomu 500pa což je cca 0.005bar=zanebdbatelné

http://www.vscht.cz/uchi/ped/labchi/H.pdf
http://www.tzb-info.cz/8514-vliv-mistni ... -v-potrubi
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Flp » 4.5.2013, sob 23:08

Nějaká ztráta tam bude, ale určitě ten chladič motoru víc pomůže než uškodí... Když si vezmeš, že se dá v pohodě dostat s TS na teplotu oleje nějakých 120° (ani se nemusíš moc snažit) a to už je pro olej docela záhul, tak tě nějakej úbytek v řádek několika procent nemusí moc trápit. Až to budu mít namontovaný, tak napíšu jakej to udělalo úbytek (ale pochybuju, že to vůbec moje budíky zaznamenají...).

Třeba tenhle má na 1.8TS dokonce chladiče oleje 2 a nepíše že by s tím měl nějakej problém (ale proč má 2 chladiče jsem teda nepochopil).

Obrázek

Edit:
Dallen: To už jsou hodnoty s chladičem, nebo zatím bez?
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Dallen » 4.5.2013, sob 23:26

S chladičem, ale tu hodnotu jsem si tak nějak vymyslel z hlavy podle toho co jsem kdysi počítal. Ruku do ohně za ní nedám Případně si to každý může spočítat sám, bernuliho rovnice je na netu všude dost popsána. Osobně myslím, že ta hodnota 500pascal už je dost přestřelená, moc se mi to nechce počítat. Ono stejně kdyby tam byla velká ztráta a byla potřeba být jiné čerpadlo tak tam zase před tou ztrátou by docházelo k turbulentnímu proudění, ale to už sme asi fakt mimo.
V podstatě chladič je třeba brát jako hromadu kolen (počet žeber krát2). Auta co mají chladič taky nemaj nějak šíleně modifikované olejové čerpadlo (pokud jí vím).

Myslím, že ten druhej chladič má na chlazení oleje v kompresoru.

Tohle už ser pes, hlavní je, že mi funguje ten termostat :-D Už to mám v podstatě komplet, zítra nesu na "převrtání" ten adaptér, aby do středové díry se vešel prodlužovací šroub.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Flp » 4.5.2013, sob 23:32

Oba chladiče jsou na chlazení oleje - píše to na UK fóru. Auto má hlavně na trackdays...

Ještě bych měl takovou malou úvahu :D
Kdy je tlak oleje hodně nízký? - když je olej hodně přehřátý.
Co se stane, když namontujeme chladič oleje? - olej se nebude přehřívat.
Co se stane, když se olej nebude přehřívat? - nebude docházet ke kriticky nízkému tlaku oleje...
:-D
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Dallen » 4.5.2013, sob 23:44

V kompresoru je olej, ale je to "autonomni" okruh kde je jinej olej (pracovni teplota do 80°C), proto se to chladí zvlášť (info od yan.ka) :-D
Ale nevím jestli to je ten připad, těžko soudit z jedné fotky.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Flp » 5.5.2013, ned 00:05

V tomhle kompresor neni... Tady je vlákno o tom autě: http://forum.alfa145.com/index.php?showtopic=9923&st=0
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Dallen » 5.5.2013, ned 00:20

Pak nevím, ale ten menší chladič nemá napojeny.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Flp » 5.5.2013, ned 21:15

Tak jsem ještě projel to jeho téma a ten malej chladič je na servokapalinu.
A píše že nezaznamenal nějaký ztráty tlaku oleje, po nainstalování chladiče...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Flp » 10.5.2013, pát 12:35

Tak další díl skládanky je doma :) Jsou to hadice EHT (vydrží teplotu do 150°C) z arkov.cz, jeden den objednáno a druhý den to přišlo. :smt023
Akorát bacha na koncovku CEL (vnější závit) - závit je napevno s hadicí, takže jí lze použít jenom na jeden konec (jinak by nešla zašroubovat).

Obrázek
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Dallen » 10.5.2013, pát 19:18

Paráda, kroužky máš na ten adaptér?
Docela Ti i slušně vyšlo vytočení koncovky DKOL :smt023
Ono jak to vidím tak to je šlušná hadice a to já budu mít 16, snad to tam nějak dobře učešu.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Flp » 10.5.2013, pát 20:09

Ty kroužky jsou podle rozměru od Tebe. Právě to zahnutí nevim jestli bude sedět, ještě jsem se úplně nerozhodl jak dám ten chladič, jestli vývodama dolů nebo do strany, to uvidím až to budu dávat na auto... Když tak můžu použít podložku a natočení se změní.
Jinak ty hadice vyšly na 620Kč i s poštovným a kroužkama. Takže s chladičem to dělá 870Kč a pokud seženu ten adaptér za cenu jakou mam slíbenou, tak to celý vyjde levněji než jedna výměna oleje. :) A může to zachránit motor... :wink:
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Dallen » 10.5.2013, pát 20:37

Jo taky si myslím, že když si to takhle člověk poskládá tak to vyjde na pár kaček. A to se případně dá koupit i adaptér s chladičem i hadicema z TD a pak to vyjde možná ještě levněj.
Jinak ta tlaková ztráta jak jsem psal, i kdyby to bylo 500pa (což je přehnané) tak to mizivé procento a na klasickém budíku absolutně neznatelné
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Eidy » 13.5.2013, pon 18:13

Reaguju na trochu starší příspěvek, ale dost pochybuju, že klika pro točivou alfu je odlitek. Je to výkovek. Kliky se odlejvaly v počátcích automobilismu a pro určité druhy strojů se odlévají pořád, ale pro auta se už hezkou řádku let se kovají.
reproboy píše:pesimisti :)

muj první twinspark se mi rozletěl ve 226tis mojí vinou, podcenil jsem vymenu oleje.
Muj druhej twinspark (original 239tis km) jezdil závody a vyhrával sprinty, než odešel axiál na klice. Ale hlavní ložiska zůstaly nepoškozený a vačky byly jak nový.

u TS je problém spíš rychlá výměna oleje než nějaký točení do ruda. NA to je stavěný jak nastavení vaček tak materiály a software v jednotce.
Problém je spíš v častý změně režimu ostro - klobouka. Tam dostává díky teplotám čerpadlo napít a pak to odsírá nedostatečně mazenej válec.

Jeste nikdy jsem neviděl u twinsparka vyskočenou první nebo čtvrtou ojnici z bloku. Vzdycky to byl 2. nebo 3. válec. A vetsinou se dvoulitr kousne na prvním válci :)
to je taková nemilá statistika.

nadruhou stranu z konstrukce točit u těžce nadčtvercovýho motoru kolem 7200ot může vymyslet jenom nějakej soudruh alfista. Ono to tam sice jede, ale je to naprostej overkill. U 1,4TS se tomu není potřeba divit, ta pujde až ke hranici 8tisicum bez nejakych vetsich uprav, ale dvoulitr je motor max do 6tis a pak je to trapeni a nejakej variator nebo vačky nebo software tomu nepomůže. Furt je tam carnothův cyklus a ten je nějak omezenej.

Jinak není pravda ze vsechny twinsparky po oprave odejdou znova na klice. Pokud je udelanej castecnej repas čerpadla, vydrzi stejne, jak kdyz je novy. A tim padem i to ostatní. Navíc klika na twinsparka je litá, takze i po vybrusu bude mit materialovou stalost.

Tam je spis problem teplotniho vyzihani kliky kdyz se jede bez lágru. To je větší průser, než celej výbrus :)
No a takhle bych tady mohl psát do haleluja.

Podle mě je nejelšpí motor 1,8 a 1,4TS. Dvoulitr je sice silnej, ale neni to vysokootáčkovej motor a 1,6tka je sice točivá, ale na ten obsah ma prd kroutak a vysokou spotřebu ;)
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od hno3 » 15.5.2013, stř 20:31

tak si vyndej klikovku ven z nějakýho TS a zjistíš, že je to odlitek.. :smt033

odlitek poznáš podle dělící roviny! což maj všechy klikovky nových TS motorů
výkovek zas podle cca 2-3cm stopy po ustřihnutí výronku ze zápustky..

poslední kovaný klikovky byly pro 1.8 a 2l DOHC motory od aurelia Lamprediho pro fiat/lancii (integrale, coupe, tipo atd...) i uno turbo, 1.6tky DOHC měli odlitek.. je to totiž o dost levnější...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Flp » 14.6.2013, pát 15:55

Tak jsem se do toho pustil. Adaptér to bude chtít převrtat na 23mm - původní díra je 20,6mm.
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Flp » 15.6.2013, sob 15:14

Budu rušit výměník a nevím jestli mam okruh s vodou zrušit (ucpat přívod v termostatu a v bloku) nebo ho nechat průchozí (sundat výměník a ty 2 přívody spojit)?
Nejradši bych to zrušil úplně, ale nevím jestli ten okruh není využívanej ještě k něčemu jinýmu kromě výměníku?
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Dallen » 15.6.2013, sob 15:57

Pokud se nepletu tak výměník je připojen z té příruby co je našroubovaná na hlavu. Tedy žádná další funkce tam není. Osobně bych to prostě na té přírubě proklemoval. Je to lepší než vymýšlet nějaké ucpávky. :wink:
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Flp » 19.6.2013, stř 16:46

Tak chladič oleje už je na autě a funguje dobře. Okruh s vodou který vedl do výměníku jsem úplně zrušil.

Díra v adaptéru se musí převrtat na 23mm. Já to vzal 22.5mm vrtákem na soustruhu a díky tomu že ten kus není úplně rovnej, tak ta díra vyšla akorát.

Pak se ještě musí zkrátit tenhle šroub o cca 4mm v místě kde je vnitřní závit.

Obrázek

Nebo je ještě možnost mezi šroub a adaptér použít podložku (pak vyjde i víc závitu pro filtr).
A ještě jedna možnost je použít původní šroub z dýzlu.
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Dallen » 19.6.2013, stř 17:02

Já použiju ten původní šroub, a otázka do loterie. Když dám filtr který má tlak otevírací ventilu 2.5bar místo 1.2bar bude to vadit?
IMHO ten tlak by nad 2.5 bar měl být vždy takže osobně bych vtom až takový problém neviděl.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti