dodělávka chladiče oleje

Odpovědět
hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od hno3 » 16.11.2013, sob 21:23

pokud by se to povedlo časem nalogovat i Dallenovi, zajímalo by mě porovnání 1.8ček v podání Alfa vs. Fiat, když jedinej rozdíl v serii je jen TS palice a ostřejší vačky u Alfy:)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Dallen » 16.11.2013, sob 22:24

V týdnu to lognu :)
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Eidy » 17.11.2013, ned 01:35

Dallen: čoveče tos mě překvapil, že se ti olej zahřívá rychleji. Přijde mi to divný. Většinou se voda ohřeje daleko rychleji. Teda vždycky podle mý zkušenosti, ale nejsem žádnej expert. Čidlo teploty máš pořád na stejném místě? Pokud ano, tak je to relevantní a zajímavé zjištění. Já mám teď chladič na 2.0 8V a olej se zahřívá při normální jízdě pomalu. Přemýšlím o koupi redukce s termostatem.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od hno3 » 17.11.2013, ned 08:40

na to ohřejvání oleje mam podobnej názor - vždy se ohřejvá pomaleji než voda, která chladí tepelně víc namáhaný oblasti (celou hlavu..)..olej sice "chladí" písty ostřikem, ale to je zanedbatelný množstvi...

vždy sem měl olej plně prohřátej po 15km jízdy a to s jakoukoliv konfigurací jeho chlazení (u olejovýho chladiče by to mělo bejt logicky pomalejší díky chladiči a přívodu do něj řízenýmu termostatem.)...voda mi většinou dosáhla provozní teploty kolem 5km, ale olej byl oproti vodě o 30-40°C chladnější..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od yan.ko » 17.11.2013, ned 09:57

Po predelavce na JTD se mi olej taky ohriva drive se vzduchovym chladicem nez s puvodnim vymenikem.

Predpokladam, ze je to tim, ze ve vymeniku je neustale ochlazovan chladici kapalinou, kdezto u chladice zpocatku cirkuluje v uzavrenem nechlazenem okruhu.
Alfa Romeo Perfection

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Dallen » 17.11.2013, ned 10:34

Tak jsem včera udělal večer projížďku a po cca 4km (uplně klidné jízdy do 2.5t.rpm) to bylo takhle

Obrázek

Ono taky dost záleží jak dlouho auto stálo, protože olej chladne pomaleji než voda. Takže jsem asi nabyl tohohle dojmu když olej měl třeba 20° a voda méně...

Ale z logu to bude jasnější. Nicméně šlo oto, že byli hlasy, že se to neohřeje a budu jezdit se studenou náplní.

Jinak čidlo vody je na termostatu, čidlo oleje mám na čerpadle u vyústění do filtru. Ještě je třeba dodat, že čidlo oleje je samodomorobo a nějak jsem zapoměl doma vyzkoušet jakou má "setrvačnost".
A čidlo mám umístěné před chladičem oleje, tlak oleje za chladičem
http://sdrv.ms/1b190N5
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Eidy » 17.11.2013, ned 12:16

Takže jestli to dobře chápu, snímání teploty oleje je teď jinde než dříve. To může mít vliv. Setrvačnost čidla vůbec neřeš, ta je zanedbatelná.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Dallen » 17.11.2013, ned 15:16

Drive zadne nebylo. TS 16V tuhle ficuru nemaj :(
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Eidy » 17.11.2013, ned 15:48

:smt064 Tak jak víš, že se to teď ohřejvá rychleji. Jsem zmatenej. :smt102
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Dallen » 17.11.2013, ned 16:42

To jsem nenapsal (aspon myslim) :-D
Psal jsem, ze olej se zahriva stejne rychle (nebo rychleji) nez voda. Proto to, ze jsem vymenik nahradil adapterem na pripojeni chladice neni zadny problem vzhledem k nedostatecne rychlemu zahrati oleje. :wink:
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od hno3 » 23.11.2013, sob 08:15

hno3 píše:pokud by se to povedlo časem nalogovat i Dallenovi, zajímalo by mě porovnání 1.8ček v podání Alfa vs. Fiat, když jedinej rozdíl v serii je jen TS palice a ostřejší vačky u Alfy:)

kdyby měl někdo zájem, tak v tejdnu se mi povedlo něco nalogovat:)

http://ulozto.cz/x8DBJMXu/logy-stilo-rar

nevím ale proč mi neustále padá MES (proto tak krátký logy-nejdelší se mi povedl kolem 14 minut, ostatní do 2 minut...).. mam legální verzi 1.7.... buď zkusím downgradovat na něco nižšího a teoreticky stabinějšího, nebo nevim :smt102

každopádně když se to prožene excelem (odpovícajicí dataz logů se spojej)a udělá z pomoci kontingeční tabulky "mapa" libovolný závislosti, tak to potom po zredukování na normální datový pole a vyfiltrování očividně nesmyslnejch hodnot (jedná se o "mapu" cca 800x800 bodů, což je až moc \:D/ ) použitelný je docela dobře... chybějící hodnoty se pak dají snadno interpolovat *varim varim

ještě specifikace motoru:

Stilo 1.8 16V
(řj Hitachi-systém subaru)
-vačky AR 2L TS (větší zdvihy, delší doba otevření)
-výfuk - svody z GTV 2L No cat, 54mm gp. N potrubí, koncovej průchozí tlumič
-lehce šáhnuto do hlavy (sedla, ventily, trochu kanály)
-modifikace airboxu
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Dallen » 23.11.2013, sob 11:47

Mi se posral NB (viz. popelnice) takze to je teprve v priprave...
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Danni » 23.11.2013, sob 22:54

ten vymenik co som uz davnejsie spominal sa predsa len pouziva aj v autach
tu konkretne bmw 5 6 7
http://www.kupimauto.sk/bmw-5--6--7--vy ... 65736.html
V6
http://www.autobazar.sk/4800509/chladic ... nik-tepla/

edit:
http://www.hriadel.sk/index.php?start&mainPl=70&pl=100
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Dallen » 24.11.2013, ned 09:32

Všechno je výměník.
Tohle je normální chladič akorát má jiný tvar
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Dallen » 24.11.2013, ned 22:01

Jinak dneska jsem rozebiral dvoulitr z lybry a tam klasickej vyměník je asi 2x větší než u TSka.

Jinak kdyby někdo chtěl mám tady olejovej chladič (neteče) i s hadicema které jen budou třeba prodloužit. Dokonce je tak namakanej, že má i saharu :)
Bohužel sem rozjebal telefon takze fotka bude buh vi kdy...
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Danni » 19.3.2014, stř 23:55

166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Flp » 20.3.2014, čtv 22:02

Pochybuju že to bude nějak znát. Navíc u TSka který má filtr u svodů by to fungovalo ještě opačně...
Jinak mě ještě napadla jedna alternativa k chladiči oleje. Když by se pro výměník udělal vlastní chladící okruh s chladičem a el. čerpadlem, tak by to mohlo taky fungovat slušně. Výhoda by byla, že by se chladilo studenou kapalinou a nijak by se nanarušil olejový okruh. Nevýhoda zase složitost a potřeba dalšího čerpadla...

Pokud se mi dostane do rukou další TSko, tak to asi vyzkouším :) .
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Eidy » 20.3.2014, čtv 23:34

2 Flp: Nevýhodou by ještě bylo to, že by se olej déle ohříval, protože bys olej hnal od začátku přes studenou vodu. Navíc by to chtělo expanzku a asi další kokotiny. Nejlepší by bylo mít výměník voda-olej a výkonný chladič vody. Mě se třeba v chladnu (cca 15°C) a při normální jízdě drží olej ve vaně 50-60°C, což je dost málo. Jenže s konstrukcí pětasedmovýho motoru je voda vlevo a olej vpravo a nevím, jak to vykouzlit, aby to trochu vypadalo.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Flp » 21.3.2014, pát 00:02

To by se dalo vyřešit třeba tím el. čerpadlem, který by se spínalo např. při 85°. Ale je pravda že by to bylo dost složitý a zabralo hodně místa. A výhoda oproti jednomu společnýmu okruhu by byl větší rozdíl teplot - když je potřeba chladit olej, tak teplota chladící kapaliny má už nějakých 80°, zatímco ten samotnej okruh by měl třeba 20°, ale jde o to jak dlouho by si jí udržel...

Jinak mě se při normální jízdě s oil coolerem drží teplota na 90°, ale to bude tím že 16v TS je na přehřívání oleje víc náchylnější.
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Dallen » 21.3.2014, pát 08:25

Mi se taky při normální jízdě drží teplota kolem 60°C

90° jsem tam ještě neměl.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Flp » 21.3.2014, pát 08:40

A máte v pořádku termostat? Idealní teplota oleje by měla být 80-90°, pokud je menší tak se z něj nevyvařuje benzín a jiný látky. Navíc podle jednoho měření je největší výkon dosažen při teplotě oleje 85°.
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Eidy » 21.3.2014, pát 08:51

Flp: Jakej termostat máš na mysli?
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Flp » 21.3.2014, pát 09:00

Ten na adaptéru pod olejovým filtru. Adaptéry z TD mají termostat.
Lepší foto jsem nenašel: http://flpx.rajce.idnes.cz/Alfa_Romeo_1 ... S/#_25.jpg
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Dallen » 21.3.2014, pát 09:11

Víš, že mám ten stejný :)

Měl si ho rozebraný? On bohužel nefunguje na principu uplného uzavření okruhu s chladičem. Já ho vyčistil, otestoval složil.

Zkoušel si "kalibrovat" teplotu oleje? Já mám přesnost +/-0.5°

http://1drv.ms/1fLC7Rh

Bych se možná i pokusil popsat jak funguje, ale pochybuju, že to z popisu někdo pochopí :)

edit: Teď ještě zvažuji jestli je fuk jak to zapojit. Pokud by tlak působil proti pružině tak by mohl být termostat pořád "otevřený". Ale je to asi kravina protože tlak je na druhé straně a vzájemně by se měli vyrušit protože působí proti sobě.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Eidy » 21.3.2014, pát 09:29

Jo tenhle termostat. To nemám. Neměl jsem to na žádným motoru, co jsem koupil, tak jsem sehnal obyčejnou redukci pod oil filter. Chtěl jsem s termostatem, ale pár lidí mi říkalo, že to prej hodně sníží tlak oleje a to jsem nechtěl. Ale pak jsem mluvil s člověkem co to má, a říkal, že rozdíl tlaku BEZ a S je zanedbatelný. Takže časem pořídím s termostatem. Ono by to klidně stačilo na 90-100°C. To oleji nevadí.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů