EGR ventil

Odpovědět
Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: EGR ventil

Příspěvek od Tanguero » 23.10.2014, čtv 08:39

alfa 159V5 píše: Znám servisy, kde je třeba 8 zvedáků. A kolik si myslíš,že udělají aut? 10? v takovém servisu se musí udělat 30 aut denně.
Pokud se vam po 5 km pozhne rucicka tak to je hodne spatne. znova opakuju bavime se o teplote vody!!!!!!! neplacejme tady pojmy z prujmama o zahrati motoru. Motor je zahraty az dosahne pozadovane teploty oleje a celkoveho prohrati.
2,4 JTD 110 KW po 2,9 km mam 75 stupnu pri teplote 20 stupnu. pri teplote dneska 7 sem mel 68. Nemam WEBASTO! sice mam v motoru nalepeny stitek,ale podle me tma ani nikdy nebylo,takze nevim co to ma znamenat.Nicmene Vam se to neoriva,ale aspon nezere. me se to bezpecne po po cca 6 km ohreje,ale zere tak o 5 litru vic jak 20v. Nemuzu prijit na problem a nikdo mi to neveri,takze tak.
O tomhle se nechci hádat, vždycky jsem měl za to, že auto si zkušebně projede ten, kdo ho opravuje. Pokud za den opravuješ průměrně 12 aut, z toho 5 JTD, tak klobouk dolů. Nemohl bys nám prozradit kde děláš technika AR? V ČR se mi taková koncentrace servisovaných JTD zdá neuvěřitelná.

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Kolbik » 23.10.2014, čtv 19:07

Vcera sem to tady cetl, tak sem to dneska cestou z prace sledoval a: pocatecni teplota 11C, po 5km vlazne jizdy byla rucicka mezi 80-90. Verim ze jeste kilometr jizdy a byla by na rovnych 90. Mam 2.4jtdm egr off. Jeste to vyzkousim zitra rano, to bude chladneji.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

alfa 159V5
Nováček

Příspěvky: 166
Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50

Re: EGR ventil

Příspěvek od alfa 159V5 » 23.10.2014, čtv 19:41

Temp píše:No jestli se ti ti to po 2.9 km ohřeje a hrozně ti to žere, zkus zařadit dvojku!
Nebo máš prostě někde něco špatně. Od přibržděných kol, po nějaké špatné míchání směsi.
myslis,ze brzdy by zvysili spotrebu z cca 9 litru na 14? brzdy mam komplet nove TEXTAR a trmeny jsou jak nove je to rozhybane ,tak,ze desticka se kotouce ani nedotkne. To je super. Jediny co tam je je proste podivny CHIPTUNIG delany v roce 2006. byvaly majitel jezdil za 8,5 coz uz bylo divne. prave heldam nekoho,kdo mi to prekope nebo da origo za slusny penize.
Chci zkusit odpojit vahu vzduchu at dam jednotce jine hodnoty. snad se tim neco projevi. treba aj praskla hadice turba,ale nesyci zadna. a tlak turba vypada OK.

glassonion
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 338
Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
Bydliště: sokolovsko

Re: EGR ventil

Příspěvek od glassonion » 24.10.2014, pát 07:33

Kolbik píše:Vcera sem to tady cetl, tak sem to dneska cestou z prace sledoval a: pocatecni teplota 11C, po 5km vlazne jizdy byla rucicka mezi 80-90. Verim ze jeste kilometr jizdy a byla by na rovnych 90. Mam 2.4jtdm egr off. Jeste to vyzkousim zitra rano, to bude chladneji.
Tak jsem to taky porovnaval, do prace 5km, teplota 8stupnu, tlak a rosny bod nevim :smt044 , v cili raficka na 60, jizda ve meste, cca 6×semafor, 3×cervena...
AR 145 1.4TS Juniorka

glassonion
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 338
Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
Bydliště: sokolovsko

Re: EGR ventil

Příspěvek od glassonion » 24.10.2014, pát 07:39

To alfa 159V5.... byvaly majitel jezdil za 8,5 coz uz bylo divne.....

muzes ten udaj o spotrebe nejak upresnit? To jako do kopce, nebo z kopce nebo na dalnici anebo je to prumer co ukazuje palubak?
AR 145 1.4TS Juniorka

alfa 159V5
Nováček

Příspěvky: 166
Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50

Re: EGR ventil

Příspěvek od alfa 159V5 » 24.10.2014, pát 20:01

On mel 8,5 proste prumer za tech 6 let co to mel.
No a ja jezdim porad mesto do prace skoro porad z kopce a rovinka 2x semafor a z5 zase 2 semafory a do kopce:D
Nicmene dneska sem jel 10 km za mesto a spotreba padla jen na 10,8. Uz z toho silim.
Naposledy upravil(a) alfa 159V5 dne 24.10.2014, pát 23:54, celkem upraveno 1 x.

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: EGR ventil

Příspěvek od bobas » 24.10.2014, pát 20:03

to bude tim petivalcem do V :smt033
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

glassonion
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 338
Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
Bydliště: sokolovsko

Re: EGR ventil

Příspěvek od glassonion » 25.10.2014, sob 05:51

alfa 159V5 píše:On mel 8,5 proste prumer za tech 6 let co to mel.
No a ja jezdim porad mesto do prace skoro porad z kopce a rovinka 2x semafor a z5 zase 2 semafory a do kopce:D
Nicmene dneska sem jel 10 km za mesto a spotreba padla jen na 10,8. Uz z toho silim.
Mno takže, mne to ukazuje prumer 8,3l a nevidim na tom nic spatnyho. Z mych cca 2000km mesicne připadá asi 90% na dalnice tady v Nemecku. :D A jizda pomeste? Ted rano jsem na to koukal, situace obdobna jak jsem psal vyse a spotreba 10,5l. Ganz normal. Takze aby jsi nezesilel :-D budes si muset na ty popojizdky koupit neco jinyho anebo..chodit pesky :smt044 anebo se s tim proste smirit....
Jo a zapomel jsem, kontrola toho rosnyho bodu je doooost dulezita :smt044
AR 145 1.4TS Juniorka

alfa 159V5
Nováček

Příspěvky: 166
Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50

Re: EGR ventil

Příspěvek od alfa 159V5 » 25.10.2014, sob 10:49

Ale ty nechapes,ze palubak ukazuje 10,ale zere to 14. takze kdyz to ukazuje 11,3 tak to je skoro na 16 litrech. A to uz je normalni tak u 3,2 V6 benzinu. Zkusim odpojit vahu vzduchu a tim vnutit jinou mapu RJ.

glassonion
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 338
Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
Bydliště: sokolovsko

Re: EGR ventil

Příspěvek od glassonion » 25.10.2014, sob 13:19

Tak zrovna tohle z tvejch prispevku nevyplyvalo. [-X Ale psal jsi tam neco o tom divnym čipu takze jak rikas dat puvodni mapy, mozna je tady nekdo ma. Ten rozdil je dost velkej mezi tim co ukazuje palubak a skutecnym stavem, ale v zime a na kratkou trasu navrch ve meste muzes klidne pocitat s velkou spotrebou. Pak kdyz kouknes na palubak tak tam na tebe muze vyskocit i 18l tak abys nebyl prekvapenej.
AR 145 1.4TS Juniorka

alfa 159V5
Nováček

Příspěvky: 166
Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50

Re: EGR ventil

Příspěvek od alfa 159V5 » 25.10.2014, sob 18:45

18 tam je jen kdyz to necham treba 5 minut na volnobeh. Jinak nikdy vic jak 12,6 neukazoval. Je jasny,ze kratke trate jsou des pro kazdy motor,ale kdyz 1,9tka umela tohle jezdit za 7,5 tak 2,4 musi brat max 9,5 l. Mapu musim mit na lybru z alfy prej nemuzu dat. Ale musi mi to nekdo nahrat:D kabel sem si nekoupil a taky se bojim,ze mi to treba spadne a zrusim jednotku.
Nicmene dneska sem odpojil vahu vzduchu a spotreba padla o skoro 2 litry. Vahu sem nedavno daval z druheho auta,protoze mi odesla takovym zpusobem,ze se tim neslo rozjet motor byla zaduseny jakoby tam nesel vzduch. Nikdy sem JTD vahu vzduchu v takovem stavu nevidel.
Chci se domluvit s nekym,kdo mi udela chip na zakazku rozumne spis na spotrebu takze to nemusi mit 130 kw staci cc 120 a hlavne vypnout vahu.

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: EGR ventil

Příspěvek od bobas » 25.10.2014, sob 18:48

Svagrova ma 2.4jtd 110kw, skace tim podobne trasy a ma tam prumer dle pp do 7-7,5 i pres zimu :D
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

alfa 159V5
Nováček

Příspěvky: 166
Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50

Re: EGR ventil

Příspěvek od alfa 159V5 » 26.10.2014, ned 00:39

nee jako ja verim,ze to muze 9 vzit dle dotankovani ono v TP je psano spotreba mesto 11,2 a i s otcovou 1,2 HTP jezdim tyhle trasy za 8 l,ale vsechno nad 12 l mi pripada uz fakt moc.
Ted jak dam sice 195 r15 ale zase zimni spotreba bude asi stejna.
Jinak zahrivani dneska 6 stupnu jel sem z chalupy a 90 stupnu presne po 5,8 km. topeni bylo naplno a opravdu mi elektricke nefunguje.

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od pedro m » 26.10.2014, ned 08:11

=D>
tak vzhledem k tomu ze ti to zere 2x tolik tak se neni co divit,
palivo + vzduch = teplo
VIC paliva + vzduch = vic tepla
nehlede ze v loginu mas 159 ale jezdis 10ti ventilem a ten je uplne jiny nez 20ka, takze jabka a hrusky
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

alfa 159V5
Nováček

Příspěvky: 166
Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50

Re: EGR ventil

Příspěvek od alfa 159V5 » 26.10.2014, ned 09:14

pedro m píše:=D>
tak vzhledem k tomu ze ti to zere 2x tolik tak se neni co divit,
palivo + vzduch = teplo
VIC paliva + vzduch = vic tepla
nehlede ze v loginu mas 159 ale jezdis 10ti ventilem a ten je uplne jiny nez 20ka, takze jabka a hrusky
nevim co tady jako pletes muj login? muzes mi vysvetlit co to je za kec? ten profil uz mam tak dlouho,ze mezitim jsem mel 4 auta.
Kdyz budu mit v nicku blondata barbinka nebo porsche V8 tak ma neco spolecne s autem v diskuzi? ja vsude jasne psal,ze mam 110 kw a v popisu to mam taky.

glassonion
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 338
Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
Bydliště: sokolovsko

Re: EGR ventil

Příspěvek od glassonion » 27.10.2014, pon 16:44

No tak ja jsem taky vychazel z tvyho nicku, 159V5-a tak jsem se domnival, ze mas petival 147/154kw nekouknul jsem do tvyho popisu. Mozna pro rychlejsi orientaci je lepsi to napsat dolu pod caru. Tak vsechno co jsem napsal samozrejme plati na 2.4jtdm, petival, 154kw. Čili ty jses trochu jinde a pokud mas takovou spotrebu u tvy motorizace pak chapu, že silis.
AR 145 1.4TS Juniorka

alfa 159V5
Nováček

Příspěvky: 166
Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50

Re: EGR ventil

Příspěvek od alfa 159V5 » 27.10.2014, pon 23:33

myslim,ze takova spotreba je silena i u 154 kw 4X4. Protoze mam zakazniky co maji LANDRUISERY 3,0 D auto ma asi o 650 kg vic
a jezdi za 10-11 l
Dneska sem auto otestoval na trase 35 km zapojil sem zase vahu vzduchu- vynulovany mereni spotreby a 8,9l
z5 studeny motor teplota okoli -1 zahrivalo se dlouho mel sme topeni na plno nicmene spotreba 5,8 takze se domnivam,ze by mohla byt aj nejaka trhlina v hadici,ale zadnou sem nenasel a nebo bez vahy proste dava uplne jine paramatery nez byly chipem zmeneny a timpadem zere normalne.

win-exec

Příspěvky: 6
Registrován: 5.11.2014, stř 12:08

Re: EGR ventil

Příspěvek od win-exec » 5.11.2014, stř 12:33

Zdravim,mam problém u Alfy 159 1.9Jtdm 110Kw.Při jízdě na delší vzálenost a nebo při větším výkonu motoru ve větších otáčkách se mi po čase během jízdy začne kouřit z motoru.Kouř jde z levé strany zepředu když je otevřená haupna a kouká se do motoru.Vypadá to jako by se pálil olej nebo něco takového,přes nasávání se kouř dostane i do interiéru.Po chvilce cca 5 minut vypnutí motoru je ale vše OK a může se v jízdě pokračovat.Netuším čím by to mohlo být ani nevím co se v motoru v těchto místech nachází ale mám takové podezření po přečtení příspěvků tady na fóru,že by to právě mohl dělat onen EGR ventil a že by tam mohl být umístěn.Díky za rady a odpovědi.

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: EGR ventil

Příspěvek od bobas » 5.11.2014, stř 12:54

Nefuci ti svody? ale ty by mely jit slyset.
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: EGR ventil

Příspěvek od Tanguero » 5.11.2014, stř 12:55

win-exec píše:Zdravim,mam problém u Alfy 159 1.9Jtdm 110Kw.Při jízdě na delší vzálenost a nebo při větším výkonu motoru ve větších otáčkách se mi po čase během jízdy začne kouřit z motoru.Kouř jde z levé strany zepředu když je otevřená haupna a kouká se do motoru.Vypadá to jako by se pálil olej nebo něco takového,přes nasávání se kouř dostane i do interiéru.Po chvilce cca 5 minut vypnutí motoru je ale vše OK a může se v jízdě pokračovat.Netuším čím by to mohlo být ani nevím co se v motoru v těchto místech nachází ale mám takové podezření po přečtení příspěvků tady na fóru,že by to právě mohl dělat onen EGR ventil a že by tam mohl být umístěn.Díky za rady a odpovědi.
Ne, EGR je jinde a kouřit sám o sobě nemůže. Tohle by musel někdo vidět, ale pokud nemáš povolené, nebo děravé svody, tak ti někde na ty svody kape olej a při intenzivním zahřátí se to pálí.
Pokud ti netěsní svody, smrdí to, ale nekouří se z motoru, navíc by to mělo určitý zvukový projev.

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: EGR ventil

Příspěvek od bobas » 5.11.2014, stř 12:59

me treba svody kourili a zvukovy projel se dostavil nasledovne, ale zezacatku to znelo jak netesnost v sani.
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

win-exec

Příspěvky: 6
Registrován: 5.11.2014, stř 12:08

Re: EGR ventil

Příspěvek od win-exec » 5.11.2014, stř 14:17

Bohužel zvuky to nevydává žádný,na to že je to nafta tak to auto je krásně tiché.Když to začne kouřit tak je to takový slabě bílý kouř,který je docela štiplavý když se toho člověk trochu nadýchá :D .Opravdu nevím čím by to mohlo být :smt102 navíc i během jízdy když se to stane tak to auto neztrácí nikde na výkonu a tahá pořád stejně jako by se nic nedělo je i pořád krásně tiché,akorát že se hulí z haupny :hotovej .Když si vzpomenu a budu mít čas zkusim to nahrát na video a hodit na net.

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: EGR ventil

Příspěvek od Zip166JTD » 2.12.2014, úte 21:26

Co tak hle prasklí přepad ze vstřiku.nafta že by chcala na zahřátý blok.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Dejf007

Příspěvky: 2
Registrován: 12.5.2014, pon 11:29

Re: EGR ventil

Příspěvek od Dejf007 » 14.1.2015, stř 12:39

Zdravím všechny,

mám problém s AR 159 SW 1.9 JTDM TI 110kW 150HP.

Auto mi nechce jet, nebo spíše netáhne, jede to jak bez turba, budík tlaku ukazuje 0,
po napojení na diag, chyba P401 ventil EGR - řj dostala velmi slabý signál


Včera jsem měl venku:

EGR - bylo v celku čisté, vyčistil jsem ho odzkoušel, funguje
senzor tlaku sání - byl zahnojenej, vyčistil jsem ho

vymazal chybu, ale auto stejně netáhne a chyba je tam z5 ta samá, při kontrole akčních členů to ukazuje otevření EGR pouze
na 4%, ať na to šlapu či ne...

Dotaz zní, v čem může být problém, dokáže EGR ventil posílat do ŘJ informaci o jeho otevření, když má jen dva kontakty (+; -), nebo je to snímáno někdo jinde?
Je EGR ovládáno ještě jinak než elektromagneticky přes ten selenoid??

Předem moc díky za rady..

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: EGR ventil

Příspěvek od Tanguero » 14.1.2015, stř 16:38

Dejf007 píše:Zdravím všechny,

mám problém s AR 159 SW 1.9 JTDM TI 110kW 150HP.

Auto mi nechce jet, nebo spíše netáhne, jede to jak bez turba, budík tlaku ukazuje 0,
po napojení na diag, chyba P401 ventil EGR - řj dostala velmi slabý signál


Včera jsem měl venku:

EGR - bylo v celku čisté, vyčistil jsem ho odzkoušel, funguje
senzor tlaku sání - byl zahnojenej, vyčistil jsem ho

vymazal chybu, ale auto stejně netáhne a chyba je tam z5 ta samá, při kontrole akčních členů to ukazuje otevření EGR pouze
na 4%, ať na to šlapu či ne...

Dotaz zní, v čem může být problém, dokáže EGR ventil posílat do ŘJ informaci o jeho otevření, když má jen dva kontakty (+; -), nebo je to snímáno někdo jinde?
Je EGR ovládáno ještě jinak než elektromagneticky přes ten selenoid??

Předem moc díky za rady..
Tohle vypadá spíš na špatný konektor na EGR, pokud ŘJ nemá kontakt na EGR (a to si umí zkontrolovat), tak se hodí do nouzáku. Takže napřed odstranit chybu. Pak zaslepit EGR, to sice zkončí po čase v nouzáku taky, ale alespoň zpočátku by to mělo jet normálně.
Ten EGR jsi měl rozebraný komplet včetně cívky a kovové tyčky?

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů