DIAGNOSTIKA 159

Odpovědět
Petan12

Příspěvky: 33
Registrován: 14.12.2016, stř 20:46

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od Petan12 » 18.1.2017, stř 20:51

Máte někdo zkušenosti s chybou P0480,první rychlost ventilátoru? Jsem v začátcích hledaní,tak ocením koždou radu.Relé je ok,kabelěž též a když připojím ventilátor natvrdo tak běží.Píše to sice první rychlost,ale tam kde má být relé na druhou rychlost je prázdná pozice...takže jí to nemá? Díky za rady.

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od Jarouš01 » 18.1.2017, stř 20:58

A není tam náhodou proměnlivá regulace otáček sahary přes odporový člen, který je na chladiči? Máš automatickou klimu?
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

Petan12

Příspěvky: 33
Registrován: 14.12.2016, stř 20:46

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od Petan12 » 18.1.2017, stř 21:17

Auto klimu mám a ten člen na sahaře tam je

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od Jarouš01 » 18.1.2017, stř 21:31

Chybu na diag to vyhazuje a sahara nejede? Co test sahary přes diagnostiku, jde udělat? jestli jede motor připojený "nakrátko" tak bych se zaměřil na ten regulační člen na chladiči.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

Petan12

Příspěvky: 33
Registrován: 14.12.2016, stř 20:46

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od Petan12 » 19.1.2017, čtv 16:14

Píše závadu a vrtule nejede,test na diagnostice proběhne,ale vrtule se ani nehne,po odpojení za akčním členem a připojení napřímo tak běží :)

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od Jarouš01 » 19.1.2017, čtv 18:15

Jestli diagnostikuješ přes MES/FES, tak ten mi třeba na Stilu taky neprovede test ventilátoru - taky mám autoklimu a ten regulační člen na chladiči. Ale možná debatujem špatným směrem. Co čidlo teploty chladicí kapaliny, které by mělo být zašroubované v chladiči? To dává impuls k sepnutí sahary v případě. Regulační člen na chladiči by měl ovládat otáčky ventilátoru při požadavku klimatizace.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

Petan12

Příspěvky: 33
Registrován: 14.12.2016, stř 20:46

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od Petan12 » 19.1.2017, čtv 20:46

Na to čidlo ještě kouknu a uvidíme.

Petan12

Příspěvky: 33
Registrován: 14.12.2016, stř 20:46

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od Petan12 » 22.1.2017, ned 13:15

Nevíte někdo kde by dal koupit ten regulační člen na chladiči?Případně kolik stojí originál? :)

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od Jarouš01 » 22.1.2017, ned 15:01

AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

Petan12

Příspěvky: 33
Registrován: 14.12.2016, stř 20:46

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od Petan12 » 22.1.2017, ned 20:25

Ten co tam mám je delší...:)

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od Jarouš01 » 22.1.2017, ned 20:42

..tak to máš blbý :D
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

Petan12

Příspěvky: 33
Registrován: 14.12.2016, stř 20:46

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od Petan12 » 22.1.2017, ned 20:55

Jo to teda mám,ještě to zítra pořádně prohlídnu,jinak nějaký další nápady? :)

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od Jarouš01 » 22.1.2017, ned 21:16

No, když se podělíš o to, co jsi zatím zkontroloval a proměřil, tak se možná pohnem dál. Zatím jsi se pochlubil jen chybou z diagnostiky a to, že sahara spojená natvrdo jede.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

Petan12

Příspěvky: 33
Registrován: 14.12.2016, stř 20:46

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od Petan12 » 23.1.2017, pon 20:29

Nejsem elektrikář,takže čerpám jen ze základních znalostí. Ten člen na tý sahaře vypadá nakonec stejně,jak si mi dával ten odkaz. Dnes jsem to znovu načet a po minulým smazání chyb se dnes chyba neobjevila,ale na displeji svítí,tak ted uz tomu narozumím vubec :( K čemu slouží ten slabý drát na tom členu? Nějaké ovládání z řídící jednotky rychlosti točení? Jinak čidlo na chladiči jsem nenašel.Sorry za blbý dotazy..

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od Jarouš01 » 23.1.2017, pon 21:46

Slabé dráty jsou řídící, silný by měl vést přímo k motoru sahary. Teď nad tím tak přemýšlím a čidlo na chladiči tam asi nebude. Vše řídí ECU z údajů od regulačního členu na chladiči a teploměru vody. Zkoušel jsi nechat motor běžet na místě až sepne sahara? Spíná?
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

Petan12

Příspěvky: 33
Registrován: 14.12.2016, stř 20:46

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od Petan12 » 24.1.2017, úte 08:32

Ne to jsem nezkoušel a v těhle mrazech se asi jen tak nesepne,zkusím to někdy ohřát a nechat běžet na volnoběh. Nechápu,proč ted diagnostika nic nenapíše a přitom ta vločka pořád svítí????

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od Jarouš01 » 24.1.2017, úte 17:35

vločka?
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

Petan12

Příspěvky: 33
Registrován: 14.12.2016, stř 20:46

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od Petan12 » 24.1.2017, úte 20:19

Dnes jsem to ohřál a nechal běžet na volnoběh a vrtule se nespla,myslím že je na to zima chyba se nasvítí až bude třeba požadavek na puštění ventilátoru.Vločka samo svítí pořád,když je zima,jsem se přepsal :D

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od romanc » 24.1.2017, úte 20:41

Jestli se pletu tak me opravte, ale nemela by sahara sepnout az v dobe kdy se termostat otevre (tedy kolem 90°C)? Potom by nemela smysl foukat kdyz je okruh uzavreny na kratky. V teto zime na volnobeh takove teploty aby se otevrel termostat dle me nedas.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Petan12

Příspěvky: 33
Registrován: 14.12.2016, stř 20:46

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od Petan12 » 25.1.2017, stř 16:35

Taky si myslím,uvidím až se oteplí co to bude dělat.

Kocour666
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 581
Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
Bydliště: Ostrava-Svinov
Kontaktovat uživatele:

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od Kocour666 » 25.1.2017, stř 17:42

romanc píše:Jestli se pletu tak me opravte, ale nemela by sahara sepnout az v dobe kdy se termostat otevre (tedy kolem 90°C)? Potom by nemela smysl foukat kdyz je okruh uzavreny na kratky. V teto zime na volnobeh takove teploty aby se otevrel termostat dle me nedas.
Sahara spina podle teploty motoru a je ji srdecne jedno jaky ohruh je otevreny.Vim to z vlastni zkusenosti kdy mi odeslo vodni cerpadlo chladic byl studeny,ale motor 120 a sahara fucela...
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od romanc » 25.1.2017, stř 20:04

Ale to michas 2 různé stavy auta který spolu vůbec nesouvisí. Ty jsi měl poruchu na cerpadlu takže se ti nemenila voda v okruhu.

U správné fungujícího auta by měla sahara sepnout ve vysokých teplotách a to je v době kdy otevře termostat (90°C) aby měla sahara co chladit. Nebude přeci chladit studenou vodu když není termostat otevřen aby se ta studená voda vyměnila za teplou.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Kocour666
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 581
Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
Bydliště: Ostrava-Svinov
Kontaktovat uživatele:

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od Kocour666 » 26.1.2017, čtv 05:04

Na druhou stranu me se nemenila voda motor se prehrival a jaky duvod byl zapinat saharu?Aby chladila studeny chladic?ECU nema info o otevreni termoststu,ale o teplote vody v motoru a dle toho pousti vetrak.Mimo situaci klimatizace se vertrak spina v zavislosti na tlaku v klime.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od romanc » 26.1.2017, čtv 19:13

Bud jsi nepochopil muj text (coz chapu kdyz vetsinou nepisu carky) a nebo ten text nechces pochopit. Tak to vemu jednoduse po lopate.

- Sahara by mela sepnout ve vysokych teplotach. tj nad 90°C jestli se nepletu (mene urcite ne).
- Na teto hodnote (88°C) se take otevira termostat, aby se tepla voda vymenila za studenou pres chladic.
- Pokud by se termostat v teto hodnote neoteviral tak je pak funkcnost sahary k nicemu. To je ten duvod proc pisu o termostatu. Ne ze je sahara zavisla na nem, ale ze je termostat nedilnou soucasti k funkci sahary pokud ma motor vice jak 1 okruh.

Ty jsi termostat mohl mit otevreny, ale kdyz ti nejde cerpadlo tak se ti tezko vymeni voda v okruhu. Proto motor ma 120°C ale chladic je studeny. Proste voda neproudila v potrubi a nesirila se teplota dal pres otevreny termostat do chladice.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

ssdd

Příspěvky: 16
Registrován: 30.9.2016, pát 12:09
Bydliště: okr.Karviná

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od ssdd » 26.1.2017, čtv 20:36

Ahoj, má někdo ELM 327 přes BT a funguje mu to?
Přílohy
Je to V2.1<br />http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemVersion&amp;view=all&amp;item=162262923263&amp;tid=1472404820006&amp;ssPageName=ADME:X:CPSSOSB:US:1123
Je to V2.1
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemVersion&view=all&item=162262923263&tid=1472404820006&ssPageName=ADME:X:CPSSOSB:US:1123
Alfa Romeo 159 SW TI 2,4 JTDm

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů