Lacin - Alfa 156 V6 Q2

lacin
Nováček

Příspěvky: 195
Registrován: 28.11.2013, čtv 14:42
Bydliště: Morava

Re: Lacin - Alfa 156 V6 Q2

Příspěvek od lacin » 25.6.2021, pát 22:50

Hm. Kdyz uz auto stoji, tak jsem prohrabal regaly a nasel spoustu uzitecnych veci. Olejovy chladic...hmmm. Odbocka s termostatem od Mocalu... Hmmm...
No a asi teda presunu olejovy filtr nekam jinam.
Kam davate olejove chladice? Nekam pred podbeh?


IMG_20210625_222935.jpg
IMG_20210625_222935.jpg (587.64 KiB) Zobrazeno 3656 x
IMG_20210625_222916.jpg
IMG_20210625_222916.jpg (1.08 MiB) Zobrazeno 3656 x

razorcz91
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 534
Registrován: 30.5.2013, čtv 17:31
Bydliště: Znojmo

Re: Lacin - Alfa 156 V6 Q2

Příspěvek od razorcz91 » 28.6.2021, pon 08:27

Vyhoď ten výměník co je pod filtrem, vyhod i ty hadice co k němu vedou. Pak dej tu redukci pod filtr a natahni hadice dolu pod motorem k chladiči, kterej je normalně před pravym kolem :) jak u 3.2
Alfa 916 GTV 3.0 V6 CUP CF2 + Quaife
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Lacin - Alfa 156 V6 Q2

Příspěvek od hno3 » 28.6.2021, pon 11:45

seriové místo je relativně OK, až na nedostatečný odvod vzduchu zpoza chladiče...seriovejch chobot přivádí dostatek vzduchu, ale ne moc dobře odvádí, díky podběhu za (pak je ejdno kolik vzduchu přivedeš, dkyž dál nemá kam jít..)... já dal větší chladič a jak s etam nevešel, tak jsem ho sklopil a mam takovej komínefekt.. a odvod už cajk..

proto taky, když jsem dal seriovej 16VT chladič do mýho coupe 16V atmo, tak při sebekratší zátěži olej na 120 stupnů (neboli hůř jak s výměníkem co tam byl ze serie) a to je blbě.. nepomohla tomu ani velikost, která byla 2/3 tomu co daný motor má cca mít...(na seriové použití to ale tak nějak stačí.. pro neprůstřelnej motor, fungující v otáčkách 5000+ ne... SETRAB na fotce je dle rozměrový tabulky a doporučení SETRAB na motory do 230PS

- seriové řešení s vývody dole je špatně, v reálu olej proudí 3-4 šachtama a zbytek šachet jakoby tam nebyl, takže buď vývodama nahoru , nebo vývodama do boku na stojáka - tak proudí všema šachtama stejně oleje a nevznikají tam bubliny.....

- ideální před vodníka, ať tomu v případě stání pomáhá i sahara (mě se nevešel..)
- co největší poloměry na hadicích... nejhorší z hlediska hydraulickejch ztrát je 90°fittinka... která se sice někde vejde líp jak pořádný koleno... ale..
- v mým případě vše řešeno v místním servise hydralice za pár stovek, závity M22 všude... žádná čína nic takovýho , poctivě nalisovaný hadice ověřený provozem na těžký technice..

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
z procesu vývoje pasujicícho chobotu - z takový gumy/zástěrkovej materiál a seriovýho kusu
Obrázek

a jak to funguje - minulej tejden jsem to v tom parnu byl projet a olej nepřelezl 100° i v nějvětší kudle proti Kozákovu... předtím bych nedojel ani do první zatáčky a musel dochalzovat...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

lacin
Nováček

Příspěvky: 195
Registrován: 28.11.2013, čtv 14:42
Bydliště: Morava

Re: Lacin - Alfa 156 V6 Q2

Příspěvek od lacin » 28.6.2021, pon 12:08

No. Já tam momentálně žádný chladič nemám. Jen, jak píše Razor, výměník voda/olej. Vytáhnout ten výměník ven nebude asi žádný med, pokud je motor v autě. Koketuju s myšlenkou přesunout filtr jinam. Vytáhnu si ho bokem, na to dám Mocal s termostatem, do něho bych nejradši navrtal díry na tlak a teplotu oleje. Mám na to sice další mezikus (sendvič), ale to by byla výšková stavba jako prase... Sice by se hov*o stalo, ale vypadalo by to blbě. Nevím ale, jak to potom bude při studeným startu. Nevím, jestli se nebude "odlívat" olej, jakmile vypnu motor. Teoreticky by měl být ve filtru zpětný ventil, ale do důsledku jsem to nezkoumal. A tlakovat metrové hadice + chladič při každým startu se mi moc nechce.

Co se týče olejového chladiče, na 156 by před vodní mohl vlézt. Jak píše hno3, je fakt, že bude lepší ho dát na stojáka. Dělám v hydraulice, takže kolínka, fitinky, hadice... Není problém. :-)

Chobot nemám. :-) Jen mřížku v nárazníku vedle mlhovky. Ale ta má průměr asi 60 mm. Asi bych dokázal něco vysochat z novoduru... Ale před ten vodní chladič to bude schůdnější.

Mimochodem nedávno jsem si dělal takový nízký přelet po místních silničkách, rychlost min 90 km/h (max 91 km/h), venku 27°C a na budíku přes 100°C na vodě. Budík na olej ještě nemám... Vodní chladič je nový. Tak předpokládám, že se protáčí vrtulka na vodní pumpě. Nová Bugatti čeká i s rozvodama v krabici. Není čas...

lacin
Nováček

Příspěvky: 195
Registrován: 28.11.2013, čtv 14:42
Bydliště: Morava

Re: Lacin - Alfa 156 V6 Q2

Příspěvek od lacin » 2.7.2021, pát 08:53

Poznej 5 rozdilu. Stejny usek silnice dve italska auta...

https://youtube.com/shorts/XphHeSN-lKw?

https://youtube.com/shorts/zuakZUEzfZw?

lacin
Nováček

Příspěvky: 195
Registrován: 28.11.2013, čtv 14:42
Bydliště: Morava

Re: Lacin - Alfa 156 V6 Q2

Příspěvek od lacin » 17.7.2021, sob 20:44

Jsem takhle dnes vylezl na pudu a hle... Skoda, ze mam sadu jen na 4valec... Ale treba mozna... Nekdy... Diry v sacich kolenach mam... :)))
IMG_20210717_203955.jpg
IMG_20210717_203955.jpg (962.08 KiB) Zobrazeno 3269 x

lacin
Nováček

Příspěvky: 195
Registrován: 28.11.2013, čtv 14:42
Bydliště: Morava

Re: Lacin - Alfa 156 V6 Q2

Příspěvek od lacin » 9.1.2022, ned 13:35

Tak mě došly z Holandska takové pěkné nálepečky s klíčenkou.
20220109_132354.jpg
20220109_132354.jpg (1.93 MiB) Zobrazeno 2584 x
No dobře. Nálepečky stály dost peněz, ale byla k tomu zdarma upravená řídící jednotka bez CODE... Neber to... :) no, už aby tu bylo jaro... uvidíme, jestli to bude tak dobré, jak říká hno3... :)

rosso155
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3162
Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
Bydliště: Prácheň
Kontaktovat uživatele:

Re: Lacin - Alfa 156 V6 Q2

Příspěvek od rosso155 » 9.1.2022, ned 17:15

Dobrý :smt023 , pak napiš rozdíl.
2007 AR 159 2,2 JTS Ti - nero metallico
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE

lacin
Nováček

Příspěvky: 195
Registrován: 28.11.2013, čtv 14:42
Bydliště: Morava

Re: Lacin - Alfa 156 V6 Q2

Příspěvek od lacin » 16.1.2022, ned 16:37

S tím, jak poznat rozdíl, to bude horší. Já už ani nevím, jak to vlastně jede. Leda bych tam nechal starou jednotku, pár dnů pojezdil a pak dal squadráckou. To asi bude nejlepší.

Ale teď musím udělat rozvody s pumpou. Limitují mě dvě věci: 1. nechce se mi. 2. je kosa - nemám garáž, jen takový přístřešek se zvedákem... no a když je kosa, tak se vracím k prvnímu bodu - nechce se mi :)

Tak nevím no. Asi do toho budu muset bezmyšlenkovitě vletět a začít...

Jo a ještě třetí věc. Někam mi zapadla 4tá kostka na aretaci vačky. Přesně vím kam - ale není tam. Asi pod tím stolem byla černá díra... nevím. Záhada...

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 417
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Lacin - Alfa 156 V6 Q2

Příspěvek od Duso » 17.1.2022, pon 09:59

na ten squadra chip treba aj úpravu sania a zvody z cf2 ak sa nemýlim ? :) a slubovaných 210ps ? rosso155 ideme objednat ? Možno dajú zlavu keď objednáme dve :D
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210

lacin
Nováček

Příspěvky: 195
Registrován: 28.11.2013, čtv 14:42
Bydliště: Morava

Re: Lacin - Alfa 156 V6 Q2

Příspěvek od lacin » 17.1.2022, pon 11:34

Sání určitě, katy nevím. Já mám svody bezkat, takže tohle jsem neřešil. Ale ano, 210 koní zní zajímavě. A squadře bych věřil. Ale i tak zkusím brzdu, abych věděl.

Jinak mě to stálo 505 € i s dopravným ke mě, navymýšlel jsem si odstranění CODE, původní CODE jsem neznal, takže museli pájet čip. Byla levnější možnost vyčíst kód jinak, ale já jsem ho nechtěl, takže to je jak to je...

Vrčet to vrčí, musel jsem auto přesunout, tak jsem to tam rovnou přepojil.

Jo a ještě k té černé díře. Včera mi z krabičky vypadla krytka na kolo, sehnul jsem se, abych ji vytáhl zpod vyzouvačky a ona tam ta svině prostě není. Prostě není!!! By mě zajímalo, jak se asi tvářím já v alternativním vesmíru, když tam na mě vyskočí kostka na rozvody a za ní krytka s logem alfy romeo, obě dvě věci proskočíce červí dírou... a ještě, když se v alternativním vesmíru věnuju folksfágnům....

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 417
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Lacin - Alfa 156 V6 Q2

Příspěvek od Duso » 17.1.2022, pon 21:35

Jaj takže to neni len tak že ti pošlú "zázračnú krabičku", ešte chcú po tebe aj nejaký kod z riadiačky ? Od imobilizeru či ako to vlastne je ? :) no 505€ to už je dost, ako sa to vlastne zapája ?
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210

lacin
Nováček

Příspěvky: 195
Registrován: 28.11.2013, čtv 14:42
Bydliště: Morava

Re: Lacin - Alfa 156 V6 Q2

Příspěvek od lacin » 18.1.2022, úte 08:50

Aby neproběhla nějaká dezinformace - pošleš jim svoji ECU, oni nahrají soft a jednotku pošlou zpátky. Já jsem sehnal kdysi jednotku za pár korun, tak jsem ji vzal na sklad. A teď jsem si ji nechal upravit.

A ano, je to hodně peněz, tolik nestálo ani to auto :))

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Lacin - Alfa 156 V6 Q2

Příspěvek od hno3 » 25.1.2022, úte 13:00

na téma squadra chip - asi to je nejlepší invetsice do chipu (echm, do týdne bez auta, kdy je ecu někde v holansku a cetsuje poštou), co jsme kdy udělal (nepočítám li ladění live u Phoba)

mám ho ve 156 již od roku 2014 a rozdíl , přestože jakože na grafu v oblastech kde se vyskytuješ nejvíce je pár jednotek , tak je znát - rekace na plyn, atd... maximum 210+ je příjemný... s nižší váhou a krátkým zpřevodováním

měníš pouze sací trubky, katy zůstavají... ostatně -pokud nejsou vysypaný nejsou brzdou a CF2 svody nejsou bonusem ani díky své délce ani malým průměrům trubek.. (krom lepší přístupnosti třeba startéru, olejovýho filtru a menšímu zdroji tepla pod kapotou.. (i dkyž těch 200kg hliníku..)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

lacin
Nováček

Příspěvky: 195
Registrován: 28.11.2013, čtv 14:42
Bydliště: Morava

Re: Lacin - Alfa 156 V6 Q2

Příspěvek od lacin » 4.3.2022, pát 09:19

Jelikož se blíží "sezóna" a taky nějaký slalom - autoslalom.webnode.cz , tak jsem byl okolnostmi donucen se pustit do rozvodů. Ty mi už nějaký pátek i s pumpou zavazí v regále. Nadšeně jsem se do toho pustil. Toto nadšení postupně uvadalo... Zjistil jsem, že jsem to asi rozdělával úplně zbytečně. Kladky jak nové, řemen jak nový, pumpa - ikdyž s plastovým kolem - asi už byla měněná, takže taky OK. Což mě dokonale nasr...., tak jsem tyto práce pozastavil a hledám motivaci, proč to vůbec skládat zpět. Navíc je teď kosa jak prase a vercajk by mi přimrzal k rukám...

Nejvíc mě asi nakáknula ta pumpa, protože jsem spoléhal na to, že se protáčí vrtula - hřeje se to ve vyšších točkách. Ale vrtula se neprotáčí, takže bude problém jinde. Uvidíme.

Takže tohle je můj "jarní progres". :-)

lacin
Nováček

Příspěvky: 195
Registrován: 28.11.2013, čtv 14:42
Bydliště: Morava

Re: Lacin - Alfa 156 V6 Q2

Příspěvek od lacin » 25.3.2022, pát 13:48

Tak Alfa výměnu rozvodů přežila bez úhony, proběhla výměna obou olejů a nakonec došlo i na jednotku ze squadry. V pondělí jsem jel se standardní a na úterý jsem překliknul squadru. A nastalo velké zklamání a rozladění. Reakce na plyn přehnaná, uskákané, vysoký volnoběh, výkon ve vyšších točkách cca stejný jak předtím. Psal jsem si s hno3, jestli mu to tak dělá taky. Ujistil mě, že ne. Pak mě napadlo (zpětně si říkám, proč mě to nenapadlo hned) vymazat autoadaptační parametry. A ejhle... negativní reakce jsou pryč, jede jak má. Co se týče výkonu, asi je to lepší. Těžko posoudit. Ale tam, kde jsem jel "nějakou rychlostí", tak jedu teď rychleji :) jo a nechá se to točit až za roh. Akorát nad 7000 už to postrádá smysl.

Takže auto funguje, tak ho jdu potrápit zítra do vyškova na slalom. Konkurence je tam veliká, Alfa žádná :) tak uvidíme :)

lacin
Nováček

Příspěvky: 195
Registrován: 28.11.2013, čtv 14:42
Bydliště: Morava

Re: Lacin - Alfa 156 V6 Q2

Příspěvek od lacin » 28.3.2022, pon 10:26

A dokonce přežila i slalom, kde jsem velkou část času držel v 7 tisicích. Nakonec 12tý čas celkově, 5tý ve skupině. Předemnou Megany RS no... tomu asi člověk moc konkurovat nemůže...

Sakra, ale na tak starou a těžkou mrchu téměř v sérii je to dobré :))
277560930_4884581874993051_1129902313506964605_n.jpg

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4863
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Lacin - Alfa 156 V6 Q2

Příspěvek od A.J.Michal » 28.3.2022, pon 11:47

pěkná práce :-)
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

lacin
Nováček

Příspěvky: 195
Registrován: 28.11.2013, čtv 14:42
Bydliště: Morava

Re: Lacin - Alfa 156 V6 Q2

Příspěvek od lacin » 28.3.2022, pon 12:05

Škoda, žes nejel. Asi bys jim konkuroval víc jak já...

lacin
Nováček

Příspěvky: 195
Registrován: 28.11.2013, čtv 14:42
Bydliště: Morava

Re: Lacin - Alfa 156 V6 Q2

Příspěvek od lacin » 1.6.2023, čtv 12:45

Tak po dlouhé době... Celou zimu jsem dělal ho...o - byla kosa, ani se mě nechtělo chodit ven. A začalo jaro a byla furt kosa, tak jsem pořád dělal ho...o. Ale plány v hlavě byly. A tak jsem to postupně začal rozebírat. Nakonec to dopadlo tak, že auto bylo na zvedáku s rozebranýma 50ti věcma, začaly se jezdit závody a já jsem stál na místě. No ale podařilo se a já jsem před volnýma jízdama v Mýtě 27.05.2023 najezdil asi 100 km zkušebních km do práce a zpátky.

Co jsem udělal:
1) připojení olejového chladiče
2) montáž 4pístků, kotoučů, redukcí. Desky Yellowstuffy, kotouče ze 166 310 mm sériové Brembo, ale zmražené
3) celohliníkový vodní chladič (paráda, u sériového (nového) chladiče mi teplota lezla do nesmyslu, tady to drží v rozumných mezích)
4) kužel místo normálního filtru - zatím nahovno umístěný
5) budíky na sledování tlaku a teploty oleje
6) nějaké disky z Crossa a lepší obutí na okruhy
7) vyměnil řízení
8) vyhodil jsem kompresor klimy a odvozoval délky řemenu - pomohl merkur - viz. foto
9) udělal jsem si kástm mejd rejsink silentblok motoru
10) natahnul kably do kufru na přemístění baterie

A další věci....

Auto funguje, olej z toho moc nechčíje, brzdy brzdí, akorát v Mýtě v poslední jízdě se mi uvařila brzdovka (nová 5.1). Tak musím koupit něco s ještě vyšším bodem varu a vyřešit chlazení třmenů. Jinak desky + kotouče problém neměly. Kotouče jsou fialovomodrédozelena :-)
20230601_123210.jpg
20230601_123337.jpg
20230601_123425.jpg
20230601_123546.jpg
20230601_123806.jpg

lacin
Nováček

Příspěvky: 195
Registrován: 28.11.2013, čtv 14:42
Bydliště: Morava

Re: Lacin - Alfa 156 V6 Q2

Příspěvek od lacin » 1.6.2023, čtv 12:47

20230601_123707-1.jpg
20230601_124025.jpg

razorcz91
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 534
Registrován: 30.5.2013, čtv 17:31
Bydliště: Znojmo

Re: Lacin - Alfa 156 V6 Q2

Příspěvek od razorcz91 » 7.6.2023, stř 13:44

Taky mam vyhozenou klimu, délka řemene 1900 mm :D ty puky na uložení motoru dobrý :D Ještě odpoj hadice z toho výměníku pod filtrem, ať se ti olej furt neohřívá od vody a naopak. Cajk kára. Ta brzdovka musí stačit, jen k těm kotoučům dovést čerstvej vzduch.
Alfa 916 GTV 3.0 V6 CUP CF2 + Quaife
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS

lacin
Nováček

Příspěvky: 195
Registrován: 28.11.2013, čtv 14:42
Bydliště: Morava

Re: Lacin - Alfa 156 V6 Q2

Příspěvek od lacin » 29.6.2023, čtv 14:26

To nejsou puky ty vole :) to by se mi vysypala skla na brýlích. Jsou to nějaké silentbloky s dírou asi za 100 Kč. Trochu jsem je ztencil a dal tam. Vrni to pěkné.

Jinak ty trmeny jsou od tebe. Opravil jsem závit a tradaaaa. Poležely si pár let, ale dočkaly se. :)
1900 mm je moc. To jsem zkoušel. Mám kratsi. Úspora hmotnosti.. 🙂

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů