1.4 Multiair škubání při akceleraci

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

1.4 Multiair škubání při akceleraci

Příspěvek od George.KHE » 23.3.2021, úte 19:15

Jeden z našich multiairů škube při plné akceleraci. Děje se to pouze mezi cca 2600 ot. až 3200 ot. kdy v tomto spektru přibližně 2x až 3x zaškube a to jen při zařazené dvojce či trojce a plném plynu. Nejvíc je to zřetelné v Dynamic módu. Na natural a jiné kvalty jsem to nějak nepostřehl. Pokud se s autem jede normálně tak jede ve všech režimech normálně. Motor má plný výkon a jinak jede normálně. Diagnostika je bez závad. Nemá někdo nápad na co mrknout?
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: 1.4 Multiair škubání při akceleraci

Příspěvek od Hampice » 23.3.2021, úte 19:27

IMHO to bude problém plnícího tlaku. V D je nastaven na vyšší hodnotu a je možný, že za určitých okolností (teplota/tlak nasávaného vzduch atd..) může jít za "za roh" a přitom škubne. U T-jetu mi to sem tam udělá taky a je přitom bargraf plnícího tlaku úplně plnej, přičemž za normálních okolností jedna dvě poslední čárky zůstávají prázdné.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.4 Multiair škubání při akceleraci

Příspěvek od George.KHE » 23.3.2021, úte 19:32

Plnění turba mě napadlo jako jedna z možností, ale na co se zaměřit. Nějaké věci jsem už vyzkoušel, ale beze změny (proto je tady nepíšu, aby to nebylo matoucí)
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: 1.4 Multiair škubání při akceleraci

Příspěvek od Hampice » 23.3.2021, úte 19:37

MES a live data, tam by mohlo být něco vidět. Pokud se to potvrdí, zkusit promazat/vyčistit táhlo regulace lopatek turba
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.4 Multiair škubání při akceleraci

Příspěvek od George.KHE » 23.3.2021, úte 19:49

S MESem jsem jezdil dneska a nějak jsem na nic nepřišel (spíš nevím na co se zaměřit a jaké hodnoty mít). Wastegate jsem měl venku a zkusil i z druhého auta, beze změny. Táhlo na turbíně chodí pěkně.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: 1.4 Multiair škubání při akceleraci

Příspěvek od Hampice » 23.3.2021, úte 20:39

Pak to (stejně jako já) prohlaš za vlastnost a je to 😁
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.4 Multiair škubání při akceleraci

Příspěvek od George.KHE » 23.3.2021, úte 20:52

Možná časem :-D zatím budu hledat.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: 1.4 Multiair škubání při akceleraci

Příspěvek od hno3 » 24.3.2021, stř 06:55

hadičky kolem regulace turba - já měl schnilý a dělalo to tohle a nedejbože jít do vyšších otáček v overboostu ..pokud budou OK, pierburg ventil do kteýrho jsou azpojený KO
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.4 Multiair škubání při akceleraci

Příspěvek od George.KHE » 24.3.2021, stř 07:46

Hadičky jsou dobrý. V tuto chvíli používám hadičky i ten pierburg ventil z druhého motoru protože ten původní nepropouští tlak do WG(turbo s nim tlačilo na palubce pouze do půlky a auto nejelo)
Druhej motor jede absolutně v pořádku, takže si myslím, že ve ventilu by problém být neměl. Každopádně budu objednávat druhej za ten špatnej.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: 1.4 Multiair škubání při akceleraci

Příspěvek od hno3 » 24.3.2021, stř 12:13

pak tohle taky děla ještě zasviněný/KO palivový čerpadlo... což je na změření tlaku paliva...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.4 Multiair škubání při akceleraci

Příspěvek od George.KHE » 24.3.2021, stř 12:27

Palivový čerpadlo jsem prohazoval a stále beze změny. DV ventil, MAP, MAF senzory, cívky, svíčky vše měněno a bez zlepšení.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1568
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: 1.4 Multiair škubání při akceleraci

Příspěvek od MikeC » 24.3.2021, stř 13:24

Špatnej benzín? :-k
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.4 Multiair škubání při akceleraci

Příspěvek od George.KHE » 24.3.2021, stř 13:29

Teď je tam W-power 95. Budu zkoušet 100 oktan ale nemyslím si, že by to bylo palivem.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: 1.4 Multiair škubání při akceleraci

Příspěvek od Jakub_mt » 24.3.2021, stř 17:25

Kolega má tento "problém" na Abarthe GP s T-Jetom. Tankuje 100 oktán, takže tým to asi nebude. Inak je to takmer nepozorovateľné, všimli sme si to až po výmene výfuku, pretože to vždy pri tom "výpadku" strelilo :D
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.4 Multiair škubání při akceleraci

Příspěvek od George.KHE » 24.3.2021, stř 20:15

S tím T-Jetem jsi mě trochu dovedl k myšlence, jak by se choval motor s prasklou přírubou turba. T-jety na to trpěly. Jak jsou na tom turba na MA nevím.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: 1.4 Multiair škubání při akceleraci

Příspěvek od Jarouš01 » 24.3.2021, stř 20:36

MA na Garretta, ten na praskání korpusu netrpí. T-JET má IHI a tam je to podle zkušeností celkem častý jev.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.4 Multiair škubání při akceleraci

Příspěvek od George.KHE » 24.3.2021, stř 20:45

Případně má někdo eLearn na MA motor?
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: 1.4 Multiair škubání při akceleraci

Příspěvek od Jarouš01 » 24.3.2021, stř 20:50

jo, holandsky :-) co z něj potřebuješ?
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.4 Multiair škubání při akceleraci

Příspěvek od George.KHE » 24.3.2021, stř 20:55

Byl by jsi tak hodný a umožnil mi ho stáhnout? Chtěl jsme mrknout na info ohledně turbíny a nastavení WG, případně další věci ohledně čidel motoru.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.4 Multiair škubání při akceleraci

Příspěvek od George.KHE » 25.3.2021, čtv 11:00

Tak jsme dneska udělal nějaké měření a všiml jsem si, že i podle ukazatele mezi budíky ten problémový motor ukáže na stupnici plné plnění již třeba při 2600 ot, (nevím přesně) oproti tomu co jede v pohodě, který v ten okamžik plní cca na polovičku. Říkám si, zda to škubání pan nemá za následek DV ventil, že odpouští tlak. Zkoušel jsem i nějaké měření. Na prvním obrázku je chod motoru co jde v pořádku. Na druhém a třetím toho špatného.
bílé.jpg
černé II.jpg
černé III.jpg
edit: podotýkám, že auto mělo při koupi špatný regulátor tlaku ovládající WG.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: 1.4 Multiair škubání při akceleraci

Příspěvek od Danni » 25.3.2021, čtv 21:29

Neni to skor o tom ze ti neodpaluju sviečky?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.4 Multiair škubání při akceleraci

Příspěvek od George.KHE » 25.3.2021, čtv 21:56

Dneska jsem pročistil kontaktolem čidla ohledně tlaku, vytáhl a otestoval wastegate actuator a zkusil odpojit baterku jak jsem se dočetl na jednom fóru v USA. No a auto jede normálně. Myslím si, že problém vyřešilo to odpojení baterky, jelikož motor se do té doby choval podle naučených hodnot. Moc pak nechápu v MESU možnost smazání autoadaptační dat, protože když jsem je smazal, tak to jelo stejně blbě i s novým čidlem. Takže doufám, že se to znovu neobjeví a bylo to opravdu tím.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: 1.4 Multiair škubání při akceleraci

Příspěvek od hno3 » 26.3.2021, pát 09:50

ještě k tomu logu - bylo by zajímavý v něm mít hodnoty lambda... jestli to je jen plnící tlak, nebo do toho vstupuje palivo (fuel cut)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.4 Multiair škubání při akceleraci

Příspěvek od George.KHE » 26.3.2021, pát 12:17

Lambdy jsem testoval taky, ale v samostatném měření. Každopádně napětí na lambdě bylo v toleranci. Jak zas budu mít auto k dispozici tak případně udělám ještě toto měření k porovnání.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.4 Multiair škubání při akceleraci

Příspěvek od George.KHE » 31.3.2021, stř 15:41

Tak poslední a finální aktualizace problému se škubáním při akceleraci. Při dalším testování jsem si všiml ještě jemného zaškubání ve stejném spektru otáček na 4 rychlostní stupeň. Jelikož auto šlo dneska do autorizáku na výměnu toho vadného ventilu ovládající WG, tak auto samo napíchli na Examiner a hned jim vyběhla pro moji řj možnost aktualizace softwaru právě pro to škubání. Po aktualizace na všechny kvalty lahoda :smt055
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Odpovědět

Zpět na „T-jet & Multiair“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti