Vynechání jiskry (za studena)

Odpovědět
michalkopeck

Příspěvky: 1
Registrován: 9.2.2020, ned 18:31

Vynechání jiskry (za studena)

Příspěvek od michalkopeck » 24.10.2021, ned 12:00

Ahoj,
řeším problém na mé Giuliettě 1.4 MultiAir 125Kw r.v. 2012 najeto 86 000Km.

Když přes noc motor vymrzne tak ráno prvních pár set metrů jízdy škube. Jakmile se motor trochu zahřeje už jede jako by mu nic nebylo. Dokonce i když někde celkem dlouho stojím přes den tak už to znovu neudělá, protože motor nestihne tak vychladnout. Když ráno počkám s výjezdem pár minut co se stihne alespoň trochu zahřát aby se to projevilo na ukazateli teploty tak už to neudělá. S blížící se zimou to začíná být ale tikající bomba.

Všechno začalo že jsem jednoho rána ujel asi 200 metrů a auto mi chcíplo v kopci na křižovatce a nedařilo se znovu nastartovat. Točilo to, ale mělo to divný zvuk. Vzhledem k tomu že to bylo v kopci, a jel jsem už na rezervu (po noční jízdě když cestou nebyli otevřené benzinky zbývalo mi 70Km dojezd), myslel jsem si původně že to je tím málem benzinu. Dolil jsem do nádrže z kanistru, ale stejně se tomu nechtělo moc chytnout. Nakonec pomohlo několikrát nechat nasát čerpadlo palivo a až pak zastartovat. Nakonec to za velkého zakuckání naskočilo.

Myslel jsem si původně že to bylo tím málem benzinu a že to v tom kopci nějak nasálo vzduch. Na diagnostice v tu chvíli nebyla zaznamenaná žádná chyba.
Hned druhý den jsem si však poprvé všimnul že to za studena trochu cuká, ale nevěnoval jsem tomu předtím takovou pozornost. Tím jak šli teď teploty dolů tak se problém výrazně zhoršil. Škubání zesílilo a při tom škubání problikává kontrolka motoru (ta oranžová check engine). Nedá se s tím v tu chvíli skoro vůbec jet.

Napíchnul jsem to na diagnostiku a tam na mě čekali dvě chyby: P0302-98 a P0300-98. Podle toho co jsem googlil tak by to měla být vynechání jiskry na druhém válci. Vyměnil jsem tedy svíčky (už měli stejně 38k), za originální NGK. Problém se však nezměnil.

Dále jsem zkusil prohodit žhavící cívky na 2 a 3 válci, s tím že tím vyloučím případnou chybu té cívky. Další ráno jsem to tedy jel zkusit, ale stalo se mi podobné co tenkrát, přesně na stejném místě mi to kikslo a zase šlo velmi obtížně znovu nastartovat. Tentokrát jsem ale měl v nádrži 3/4 takže mi došlo že tenkrát to vůbec nemusel být problém s prázdnou nádrží, ale už to nejspíš souviselo s tímto problémem.

Napíchnul jsem to znovu na diagnostiku a tentokrát už mám kromě tamtěch dvou stejných i zaznamenanou chybu i na prvním válci P0301-98.

Koupil jsem novou originální NGK regulační lambda sondu a vyměnil i tu. Problém však zůstává naprosto stejný.

Začínám z toho být trochu zoufalí. Přemýšlím jestli koupit ještě nové cívky a vyměnit i je, ale to jsem myslel že jsem vyloučil když se po jejich prohození nepřenesl problém z druhého válce na třetí.

Například podle https://www.obd-codes.com/p0300 to může způsobovat celá řada věcí:
- Faulty spark plugs or wires
- Faulty coil (pack)
- Faulty oxygen sensor(s)
- Faulty fuel injector(s)
- Burned exhaust valve
- Faulty catalytic converter(s)
- Stuck/blocked/leaking EGR valve / passages
- Faulty camshaft position sensor
- Defective computer

Nechce se mi jít salámovou metodou a postupně vyměnit všechno co je na tom seznamu....

Nesetkal jste se někdo z podobným problémem? Nenapadá vás co případně ještě proměřit či zkontrolovat?
Přílohy
error1.jpg
error1.jpg (162.56 KiB) Zobrazeno 1627 x

Odpovědět

Zpět na „Giulietta“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů