Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

zdes

Příspěvky: 7
Registrován: 16.5.2021, ned 15:18

Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

Příspěvek od zdes » 1.11.2021, pon 18:26

Ahoj,

Jaké jsou prosím doporučené intervaly na výměnu
- palivového filtru
- svíček
- oleje v differenciálu
- rozvodového řemene

u motoru 2,0T Q4 206kW? Případně mohl by někdo posdílet ofocené ty tři stránky z českého manuálu, které uvádí termíny servisních úkonů? Mám jen německý a i s překladačem je to trochu opruz v tom hledat a studovat poznámky pod čarou.

Předpokládám, že olej+filtr a možná vzduch. filtr je 15 tis/rok (ten interval co hlídí auto) a chladicí a brzdové kapaliny tak nějak jako u jiných aut.

Díky moc,
Zdeněk
AR Giulia 2,0T Q4 Veloce 206kW (2018)
EX: AR Giulia 2,0T 147kW (jen týden, vypůjčená)

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

Příspěvek od kenjiro » 1.11.2021, pon 18:43

20T-Udrzba.pdf
(80.47 KiB) Staženo 409 x
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

Příspěvek od kenjiro » 1.11.2021, pon 18:48

Diferencial bych menil mezi 60 a 90k kilometru podle stylu jizdy, nema predepsany interval. Rozvodovy remen nema, ma retez, takze castejsi vymenou motoroveho oleje nic nezkazis a palivovy filtr netusim, jestli tak vubec je nebo neni predepsany interval.
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

Luke

Příspěvky: 13
Registrován: 3.5.2013, pát 20:52
Bydliště: Brno

Re: Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

Příspěvek od Luke » 1.11.2021, pon 18:56

Ahoj,

všechny oficiální návody (pro všechny Alfy/Fiaty atd.) lze stáhnout zde:
https://aftersales.fiat.com/elum/Home.aspx?languageID=8

zde přímý odkaz na manuál pro Giulii 2016:
https://aftersales.fiat.com/eLumData/CS ... 6_L_LG.pdf

L.

zdes

Příspěvky: 7
Registrován: 16.5.2021, ned 15:18

Re: Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

Příspěvek od zdes » 1.11.2021, pon 19:18

Paráda, ten český jsem hledal a nenašel. Díky!
AR Giulia 2,0T Q4 Veloce 206kW (2018)
EX: AR Giulia 2,0T 147kW (jen týden, vypůjčená)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6956
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

Příspěvek od speedy » 1.11.2021, pon 19:28

Nevím kolik najezdíš za rok, ale já to mám u nafty následovně:

olej+filtr - 10 000km
vzduch. filtr + palivový + kabinový - 30 000km ( u mě tedy 1x za rok)
olej v difu - 30 000km (1x za rok)
olej v automatu - 1. výměna po 80 000km (auto mělo v té době 3 roky), letos jdu znovu po 60 000km a už bych chtěl tuhle frekvenci držet
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18529
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

Příspěvek od Kubas » 1.11.2021, pon 23:26

ten dif to je tvoje libůstka nebo je to předepsaný? :-) vím že převodovka je "doživotní" a všichni rozumní lidi to mění, ale dif netuším....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

Příspěvek od kenjiro » 2.11.2021, úte 06:46

Dif neni predepsanej. 1x za rok nebo 30k je podle me zbytecne casto, ale tak samozrejme to nic nezkazi, naopak. Podle stylu jizdy staci menit kazdych 60 az 90k km podobne jako prevodovku.
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18529
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

Příspěvek od Kubas » 2.11.2021, úte 07:13

jj taky si myslím že udělat combo diff+převodovka bude jednou za 60-90tkm bohatě stačit :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6956
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

Příspěvek od speedy » 2.11.2021, úte 07:22

Kubas píše: 1.11.2021, pon 23:26 ten dif to je tvoje libůstka nebo je to předepsaný? :-) vím že převodovka je "doživotní" a všichni rozumní lidi to mění, ale dif netuším....
Dělám to prostě v rámci ročního většího servisu, takže ano, je to moje libůstka :D. Ale tak říkám si, je tam toho něco málo přes litr, furt se v tom oleji melou ozubený kola, takže prostě jednou za rok. Ale sjednotit to s převodovkou bude taky v pohodě.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

Příspěvek od swoop01 » 2.11.2021, úte 08:41

>speedy: A jakej pouzivas olejovej filtr? Original Mopar a nebo nejakou nahradu?
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6956
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

Příspěvek od speedy » 2.11.2021, úte 11:33

Normálně náhradu podle OE čísla většinou od firmy Purflux.
Popř. víte někdo kdo dodává originál do továrny?
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

Příspěvek od swoop01 » 2.11.2021, úte 11:51

>speedy: Tam je jen papirova vlozka bez prepousteciho ventilu ze? U benzinu je jeste integrovany prepousteci ventil uvnitr filtru a zajimalo by me jaky tlak otevreni ma prave ten original.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4865
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

Příspěvek od A.J.Michal » 3.11.2021, stř 10:01

speedy píše: 2.11.2021, úte 07:22
Kubas píše: 1.11.2021, pon 23:26 ten dif to je tvoje libůstka nebo je to předepsaný? :-) vím že převodovka je "doživotní" a všichni rozumní lidi to mění, ale dif netuším....
Dělám to prostě v rámci ročního většího servisu, takže ano, je to moje libůstka :D. Ale tak říkám si, je tam toho něco málo přes litr, furt se v tom oleji melou ozubený kola, takže prostě jednou za rok. Ale sjednotit to s převodovkou bude taky v pohodě.
Mno castejsi vymenu bych resil, pokud by si tam mel lamely a samosvor :-) jinak tam je jen jedno soukoli a tam opravdu je treni a otery minimalni :-) ...

ale castejsi vymenou tomu neuskodis... prave ze casteji by se mel meni olej v prevodovkych, kde jsou ty sily diky trecim lamelam a hydromenici uplne nekde jinde :-D
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

Příspěvek od swoop01 » 21.4.2022, čtv 09:28

Borci netusite kde sehnat vypousteci sroub do olejove vany na tenhle 2.0 benzin?
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

Příspěvek od kenjiro » 21.4.2022, čtv 22:52

Tohle? V autorizaku by ti to meli v pohode objednat.
https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... 9766.html
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

Příspěvek od swoop01 » 22.4.2022, pát 08:02

Original v autorizaku neni. Udajne problem s dodavkami. Objednal jsem nahradu. Vyzkousim a uvidim jestli bude pasovat. Pripadne tam dam vypoustak se starou, dobrou, vymenitelnou medenou podlozkou.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

hand_ktm_AR
Pozorovatel

Příspěvky: 288
Registrován: 10.8.2011, stř 20:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

Příspěvek od hand_ktm_AR » 30.4.2022, sob 11:09

Pro zajímavost leje tam někdo selenii 10W 60?

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

Příspěvek od bobas » 30.4.2022, sob 12:26

Proč by tam proboha někdo lil, snad nejpřeceňovanější olej i do ts, natož do gme...
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

hand_ktm_AR
Pozorovatel

Příspěvky: 288
Registrován: 10.8.2011, stř 20:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

Příspěvek od hand_ktm_AR » 30.4.2022, sob 16:29

To je pravda na gme stačí mogul

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

Příspěvek od Ladis » 1.5.2022, ned 11:07

Tak jde spíš o tu viskozitu...Nové generace motorů už jsou přece jen stavěny jinak, přesněji s menší vůlí. Tam kde to kdysi drželo TSka při životě, by to v gulii mohlo klidně motor časem popravit. Přece jen ten hustý med začne pořádně mazat až od určité teploty...
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6956
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

Příspěvek od speedy » 2.5.2022, pon 15:40

Asi tak :)
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Paul

Příspěvky: 22
Registrován: 4.8.2018, sob 20:25

Re: Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

Příspěvek od Paul » 29.1.2023, ned 13:12

Měnil někdo preventivně vodní pumpu? Na zahraničních fórech jsem četl, že některým odešla a přehřál se motor ... Případně v kolika kilometrech byste řešili výměnu? :wink:
AR STELVIO 2.0T Q4 206Kw
EX - AR 159 SW 1,9JTDm 110Kw Q-Tronic

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

Příspěvek od swoop01 » 29.1.2023, ned 19:46

>Paul: Jsou tam dve vodni pumpy. Jedna elektronicka pro nizkoteplotni okruh a druha klasika hnana remenem pro vysokoteplotni okruh. Chlazeni motoru ma na starost ta mechanicka a tam nevim co je mysleno tim, ze odesla? Bude se zadre a zacne piskat nebo prolinat ... O tom, ze by se treba urvala turbina a nedalo to o sobe nijak vedet jsem neslysel.

Ta druha, elektronicka muze odejit bez varovani, ale prehrivat se bude nasavany vzduch a turbo.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8662
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Servisní intervaly 2,0T Q4 206kW

Příspěvek od Hampice » 29.1.2023, ned 20:18

Turbo beztak zůstane chlazený olejem, takže fatální by to pro něj být nemělo. Spíš na to chce (pokud člověk ví, že to nejde *) myslet a nechat turbo pořádně dochlazovat.

*pozná se to tak, že po vypnutí motoru není slyšet. Teda nevím, jestli má běžet pokaždé, ale za tu chvíli co to mám, tak vždy po vypnutí motoru nějakou chvíli ještě běží.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Odpovědět

Zpět na „Giulia“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů