Nezávislé topení

Odpovědět
AlesV

Příspěvky: 10
Registrován: 22.2.2022, úte 15:05

Nezávislé topení

Příspěvek od AlesV » 8.7.2022, pát 09:42

Má význam nezávislé topení pro motor 206kW benzín nebo je to prakticky jen nice to have ? ...každodenní dojíždění do práce jen 10km tam a 10km zpět, stání u domu venku pod střechou. Jde mi hlavně o motor, teplo v kabině beru spíš jako bonus. Díky za případné komentáře a rady
Stelvio 206kW, 2019 - červený Standa
Giulietta 77kW, 2014 - manželčina červená Jůlinka

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18536
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od Kubas » 8.7.2022, pát 10:01

tak ty studené starty ti to pošetří, to je jasné.... zas na druhou stranu za 10km už se to ohřeje na provozní teplotu takže aspoň z tohodle pohledu ty cesty nějak škodlivé nebudou, řekl bych. Jestli to auto chceš mít nějak dlouho a úplně tě netankují náklady na to nezávislé topení tak proč ne :-) autu i tobě to jen prospěje, že jo ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od swoop01 » 8.7.2022, pát 11:43

Pokud se rozhodujes zda ano / ne jen kvuli tomu jestli je potrebne / zbytecne, tak rozhodne ANO!
Pokud se rozhodujes zda ano / ne kvuli financim, tak NE!
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

AlesV

Příspěvky: 10
Registrován: 22.2.2022, úte 15:05

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od AlesV » 8.7.2022, pát 13:13

Díky za reakce. V servisu mi říkali, že na 10km je to zbytečné, že se auto dostatečně zahřeje, ale chtěl jsem slyšet ještě i jiné názory. Přikláním se spíš k tomu, jestli je to potřebné pro delší životnost motoru...pokud tedy ne, nechám to být.
Stelvio 206kW, 2019 - červený Standa
Giulietta 77kW, 2014 - manželčina červená Jůlinka

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od swoop01 » 8.7.2022, pát 13:52

Tak zbytecne to neni, je tam jaksi benefit pohodli a komfortu pri nastupu a odjezdu s jiz zahratym a vyhratym autem. Ale pokud ti jde o zivotnost motoru, tak si myslim, ze ten motor zakuka na uplne neco jinyho nez na podchlazeni. Na druhou stranu u nas nejsou posledni dobou zadne tuhe zimy no a taky zrovna tento benzin se zahriva pomerne rychle a auto topi prakticky okamzite.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18536
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od Kubas » 8.7.2022, pát 13:56

nejsem odborník, třeba se vyjádří někdo chytřejší, nicméně 10km denně do práce znamená tyto nároky na motor:
1) studené starty = prvotní fáze mazání studeným/hustším olejem = opotřebení. Tam samozřejmě nezávislé topení pomáhá.
2) krátká cesta = riziko tvorby karbonu v motoru (u přímovstřikového multiairu). Tam až takový problém nemáš, protože za těch 10 km to ohřeješ....

čili nutně to nepotřebuješ, auto to v pohodě vydrží. Drtivá většina aut denní studený start absolvuje celou kariéru a nic se jim nestane. Na druhou stranu kdybys to auto chtěl mít fakt dlouho a prostě mít pocit že pro ně děláš maximum, tak to kup :-) Jestli za to dáš 40 tisíc a budeš káru mít 10 let tak jsou to 4 tisíce ročně nemusíš to v zimě škrábat.... ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Bóďa

Příspěvky: 8
Registrován: 6.12.2021, pon 22:41

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od Bóďa » 10.7.2022, ned 01:31

Taky jsem o tom uvažoval kvůli zahřátí a šetření motoru, ale zároveň to zatěžuje baterii. Zvlášť při takhle krátké jízdě. Na stránkách Webasta uvádějí že jízda by neměla být kratší než doba provozu topení.

soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1124
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od soft147 » 10.7.2022, ned 07:58

Krátké trasy u přímovstřiku ředí olej benzínem, ale to se týká hlavně jizd ve městě, pokud se jede plynule, není to tak zásadní.
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

mari156
Pozorovatel

Příspěvky: 484
Registrován: 22.4.2013, pon 19:53
Bydliště: Novojičínsko

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od mari156 » 10.7.2022, ned 11:22

A nestačilo by toto? https://www.elektrowarm.cz/predehrev-motoru/
Už o této variantě přemýšlím dva roky :-D
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2223
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od mcernoch » 11.7.2022, pon 15:46

A kde vezmeš těch 220V?
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

mari156
Pozorovatel

Příspěvky: 484
Registrován: 22.4.2013, pon 19:53
Bydliště: Novojičínsko

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od mari156 » 11.7.2022, pon 18:25

Ze by ze zásuvky :smt040 ? Chápu ale že na sídlišti to bude problém :-D
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex

Juras
Uživatelský avatar

Příspěvky: 29
Registrován: 13.7.2010, úte 12:34
Bydliště: Brno

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od Juras » 19.2.2023, ned 20:52

Zdravím.
Mám nezávislé topení, montováno přimo v AR v Německu, je to Webasto. Každý den jezdím do práce 5km. Mám novou baterii a i tak auto pozná, že není baterie nabitá a topení prostě nezapne. Řekneme že raději nechá energii na startování než na teplo v motoru a kabině. Po dlouhých trasách a s nabitou baterkou to ráno topí krásně, motor i kabina na trenýrkové teplotě, ale na každodenní topení při krátkých trasách to teda není.
:::Juras:::
AR Stelvio 2.0T 280HP 2017
ex: AR 159 2.4JTD 200HP SW 2007, AR 146 1.8TS 140HP 1997, Fiat Bravo 1.6 16V 103HP 1997, Fiat Tipo 1.4 72HP DGT 1989

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8670
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od Hampice » 22.2.2023, stř 17:24

To ani ten motor 🤭
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od tatkoTom » 22.2.2023, stř 18:57

Manželka dlhé roky jazdí prevažne do práce a nazad do 3 km. Ja 4 a niekedy na týždňovky 60. Dlhú jazdu tie autá absolvujú (absolvovali) tak raz za mesiac-dva. Mala taliansky benzín, má už druhý taliansky diesel. Žiadne prídavné kúrenie ani predohrev. Benzínový sa predal so stavom cca 150000 km. Dieselový cez 200000. Na terajšom má 301000 km na dieseli. Na Alfe na obrázku mám 207000 km. Všetky sme brali staré.
Oleje používame kvalitné, meníme cca v 70-80% predpísaného intervalu. Pri dieseloch aj nejaké aditíva.
Boli tie staršie motory lepšie a odolnejšie?
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8670
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od Hampice » 22.2.2023, stř 19:31

To rozhodně byly... Přímovstřiky tohle moc nedávají.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Odpovědět

Zpět na „Stelvio“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů