Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8662
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Hampice » 4.5.2023, čtv 10:28

S ohledem na množící se dotazy ohledně příčin výměny motoru v mém autě zakládám toto nové vlákno...

Osobně přesně nevím, co se tam děje. Každopádně výsledek je ten, že jsou vydřené části stěn 3. a 4. válce (foto). Projevuje se to jakýmsi klepáním v určitých otáčkách při určitém zatížení. Já teda sem tam něco zaslechl, ale nic, čemu bych věnoval pozornost. Tomáš Kováčik to ale hlásil hned, jak to převážel ze dvora na dílnu při té garančce. Dovolím si zde citovat jeho názor: "Konstrukčně špatné chlazení bloku motoru… vyhřeje je se blok a teplotou změní ovalitu."
Nové motory (od 2020) by to měly mít vyřešené.
Přílohy
WhatsApp Image 2023-03-23 at 10.17.18.jpeg
WhatsApp Image 2023-03-23 at 10.17.18 (1).jpeg
WhatsApp Image 2023-03-23 at 10.17.54.jpeg
WhatsApp Image 2023-03-23 at 10.17.54 (1).jpeg
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6956
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Závada motoru

Příspěvek od speedy » 4.5.2023, čtv 11:15

Zajímavý, jako je fakt, že co pozoruju inzeráty, tak hodně lidí prodává benzínovou Giulii , která má vyměněný motor a někdo už tam měl taky poznámku, že už má pod kapotou právě motor, který má vyřešený nějaký konstrukční problém.
Zajímalo by mě, jestli to souvisí s podélnou zástavbou a tudíž horším chlazením válců blíž ke kabině vozu, což je problém, kterým se hodně "proslavilo" BMW u svých řadových šestiválců :smt102
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Pete Biggy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 330
Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Pete Biggy » 4.5.2023, čtv 13:53

Hampice: Moc díky za info. Pro mě je nejdůležitější fakt, že po roce 2020 by to mělo být vyřešené. Tak aspoň v tomhle snad půjde Alfě věřit.
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/

Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer

Libor075
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 171
Registrován: 26.2.2016, pát 12:17
Bydliště: Blansko

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Libor075 » 4.5.2023, čtv 20:17

No.. je to lehce znepokojující a hlavně nevím, jestli mají v Motortecu taky takovýho odborníka, který to na ucho pozná. Až tam pojedu, tak je na to upozorním. Zvuk motoru se mi nepozdával už při a po koupi, ale prý normální (kupováno v Imofě) a auto rok a půl bez problémů jezdí, i když bych řekl, že tam ten zvuk nepatří. Bohužel to teď nedokážu srovnat s jinou 2,0 T Giulií, tak uvidíme, co mi pak řeknou. Ale třeba trpím jen utkvělou představou, že by ten motor měl být tichej :-D
2018 Alfa Romeo Giulia 2,0 turbo 200 hp (2021-...)
1999 Alfa Romeo 156 1,8 T.Spark Ex (2009-2021)
1989 Alfa Romeo 75 2,0 T.Spark Ex (2004-2009)
1988 Alfa Romeo 75 2,0 T.Spark Ex (Winter Car 2005)
Předtím les Lad 2103 a jedna 2107 ;)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18529
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Kubas » 4.5.2023, čtv 20:50

tak jako ty primovstriky uplny sepot kvetin nejsou... kdyz uz clovek to auto nema v zaruce tak asi stejne nema cenu se tim trapit :smt102 co se ma stat se holt stane, snad tech prusvihu nebude tolik, no...
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Danni » 4.5.2023, čtv 21:17

Si myslim ze je to o prudeni chladiacej kvapaliny v bloku... Zaujimalo by ma ako to seriovo vyriešili a preco sa im to neprejavilo pri výrobnom testovani
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

razorcz91
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 534
Registrován: 30.5.2013, čtv 17:31
Bydliště: Znojmo

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od razorcz91 » 5.5.2023, pát 12:33

To si zase Alfa nasrala do kalhot :D jejej. Prostě neudělali do bloku dostatečný díry, prostupy mezi válcema a neuchladí se to v tom místě. Jestli je motor příčně nebo podélně je podle mě fakt jedno. Lidem co se to posere v záruce, tak dobrý. Daj ti novej motor a cajk, ale lidi po záruce budou mít radost. :) Jsou to furt relativně nový auta a jestli to čeká většinu...
Alfa 916 GTV 3.0 V6 CUP CF2 + Quaife
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18529
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Kubas » 5.5.2023, pát 12:56

ano, twin-sparky padaly dole, tady to tedy je spíš nahoře :evil: Alfu už to mrzet nemusí, žádné další fosilní auta stejně dělat nebude (pokud tedy vůbec bude dělat nějaké).

Každopádně Hampi říkal že ceníkově ten motor stojí snad půl míče nebo co čímž je samozřejmě výměna zcela pasé a tato závada by tedy znamenala konečnou.... :smt102
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8662
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Hampice » 5.5.2023, pát 21:49

U mě to bylo výrazně méně, ale cena pro zákazníka mimo záruku si troufnu tipnout by se tomu asi blížila
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

fafo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 240
Registrován: 12.4.2010, pon 13:07
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od fafo » 7.5.2023, ned 09:36

Hampice píše: 5.5.2023, pát 21:49 U mě to bylo výrazně méně, ale cena pro zákazníka mimo záruku si troufnu tipnout by se tomu asi blížila
No.
Rozhodně moje Giulie jede jak ma.
Zvuk je prostě zvuk giulie neřeším výfuk :-).
Jede ? ano jede krásně. Dovolím si říct, že jede jak má.
A neklepe neťuká nic. A až se něco stane, ta se stane.
U Galaxy mi taky zničeho nic odešlo turbo ktere nasra.. vše do motoru.
A co :-)
Ja vím stoji to něco, ale.....
Prostě ať mě odveze kam chci a je to :-) a stejně ten výfuk někdy otevřu :-D.
Je to prostě giulie a to mi nikdo neveme.
Voda neubívá, olej už ano :-), podle ukaztele cca 200ml, doufám. :-D
Zas radši vyměním olej po 5 tis/km než šetřit.
Prostě dám plnej a ona jede. To že zahučí a zaduní a zatáhne jak sviňa :-D je prostě v pořádku. :-)
Je to alfa a to je daný a říkejte si co chcete :-).
Giulia Super 2,0 147kW automat
ex AR166 FL 2,4 JTDm 20V automat
ex AR166 FL 2,4 JTD 10V
ex AR166 2.5 V6 automat
ex AR164 2.0 V6 turbo

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 418
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Duso » 7.5.2023, ned 12:07

bohvie či to dokázali opraviť, každopádne výrobca sa vysral na testovanie, to len potvrdzuje že talian je skrátka nepoučiteľný ako cigán :) keby to testovali a motor po teste rozobrali premerali opotrebenie tak to museli zistiť.

...nemohlo to byť spôsobené nekvalitou nicasilu ?
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210

czemarecek
Nováček

Příspěvky: 212
Registrován: 9.1.2018, úte 12:05

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od czemarecek » 7.5.2023, ned 13:27

Tak jsem pátral po zahraničních fórech a píšou ze to začlo papat i více oleje a taky někteří už měli i vyšší emise. S tema emisemi ten motor ale už musí být fakt v prdeli podle mě. Osobně bych hlídal olej a kdyby ubyval víc než je zdrávo tak bych byl napozoru. Já osobně mám přes 100k najeto a oleje mi neubývá vubec a nebo takové množství které ani nepostrehnu. Ještě tam psali o nějakém pocukavani při stále rychlosti… ale víc nic. Nekdo před nějakou dobou na FB alfistech prave zmiňoval to pocukavani ale příčinu nenašel, takže jestli to ten člověk čte a porad na ten problém tak bych na to raději koukl.
Alfa Romeo 156 2.0 TS...ex
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110kw… ex
Alfa Romeo Giulia Q4 206kw

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18529
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Kubas » 7.5.2023, ned 13:47

pocukavani bude spis karbonizace, ktera pri loudavem stylu nastane pomerne rychle....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

czemarecek
Nováček

Příspěvky: 212
Registrován: 9.1.2018, úte 12:05

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od czemarecek » 7.5.2023, ned 14:04

Kubas píše: 7.5.2023, ned 13:47 pocukavani bude spis karbonizace, ktera pri loudavem stylu nastane pomerne rychle....
Ano karbonizace to zřejmě děla ale tohle zřejmě taky. Vyloučit to zatím nejde😏
Alfa Romeo 156 2.0 TS...ex
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110kw… ex
Alfa Romeo Giulia Q4 206kw

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18529
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Kubas » 7.5.2023, ned 17:34

ted mi jeden mistni rikal ze s tim ma problem u auta co ma najeto 25tkm.... vcetne oranzove kontrolky. Ale rozjezdil to...
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

czemarecek
Nováček

Příspěvky: 212
Registrován: 9.1.2018, úte 12:05

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od czemarecek » 7.5.2023, ned 18:37

Kubas píše: 7.5.2023, ned 17:34 ted mi jeden mistni rikal ze s tim ma problem u auta co ma najeto 25tkm.... vcetne oranzove kontrolky. Ale rozjezdil to...
Tak aspon ze tak🙏 to je dobre.
Alfa Romeo 156 2.0 TS...ex
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110kw… ex
Alfa Romeo Giulia Q4 206kw

Dalibor14

Příspěvky: 61
Registrován: 14.5.2022, sob 21:10
Bydliště: Valašsko

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Dalibor14 » 7.5.2023, ned 19:39

Duso píše: 7.5.2023, ned 12:07 bohvie či to dokázali opraviť, každopádne výrobca sa vysral na testovanie, to len potvrdzuje že talian je skrátka nepoučiteľný ako cigán :) keby to testovali a motor po teste rozobrali premerali opotrebenie tak to museli zistiť.

...nemohlo to byť spôsobené nekvalitou nicasilu ?
Anebo testovali podobně jako Hnujdaj. Najezdili 130tkm na Nurburgringu a hotovo.. Víc km už asi není potřeba :)
Každopádně si myslím, že nebude problém se zástavbou motoru.
AR Giulietta 1.4 MA 150CV
Lancia k Coupe 20VT
EX: Fiat 128AR, Lancia Delta Gti, VW Golf II, Lancia Ypsilon 843

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Harous » 8.5.2023, pon 19:28

Spíš než vadu konstrukční bych v tom hledal chybu v technologii výroby. Pak by se mohlo stát, že za určitých podmínek dojde ve výrobě k chybě která to způsobí. Což zároveň znamená, že na to testováním přijít nešlo, a že se to nemusí týkat každého motoru.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8662
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Hampice » 9.5.2023, úte 05:57

Já bych velmi velkou část problému přisoudil i zacházení.. když tomu někdo začne dávat hned za studena, ten proces se násobně urychlí. Je dost možné, že pokud se k tomu motoru člověk chová od začátku slušně, vůbec se to nestane. Což právě taky dokazuje dlouhá řada aut, kterým se to nepřihodilo.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1122
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od soft147 » 9.5.2023, úte 18:05

Je otázka, při jakém zacházení k tomu dojde, za mě těm, kdo nechají převodovku motor podtáčet na hranici detonačniho spalování, než těm kdo točí 2000 rpm+ Ten přímostřik na podtáčení není moc ideál. Když Italové testují motor, tak se s tím nemažou 😀
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18529
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Kubas » 9.5.2023, úte 18:49

tak tezko cekat ze lidi co si koupi auto se ZF8st budou nejak aktivne do razeni zasahovat a nutit auto jezdit ve vyssich otackach.... proto si koupili dobry automat, aby to nemuseli resit, ze.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1122
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od soft147 » 9.5.2023, úte 19:21

To neni o převodovce, ale o jejím SW aby "ekologie'
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od swoop01 » 10.5.2023, stř 08:14

Me by zajimalo kolik se vam to bezne hreje leto/zima (teplota chladici kapaliny, olej me nezajima).
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Tanguero » 10.5.2023, stř 11:28

Zdravím, nemůže tento problém souviset s LSPI (Low Speed Pre Ignition)? Třeba u Astry K přímovstřik 1.4 Turbo benzín to byl chronický problém. Tam se ale projevoval při nízkých otáčkách a okamžitém plném plynu. Motor na to reagoval náhlým zvýšením vstřikovaného paliva, které se díky malým otáčkám stihlo vznítit dřív než přišla jiskra od svíčky. To způsobovalo klepání, škubání při akceleraci a při pokročilém "načnutí" motoru docela rachot. Končilo to destrukcí pístu a výměnou (v záruce), nebo generálkou motoru. To samozapálení začínalo v místě kroužku, kde se potkalo palivo s olejem.
Asi to funguje tak, že horký olej, který se dostane do spalovacího prostoru, má tendenci podporovat samovznícení v tomto místě. Eliminovat tento problém se podařilo změnou složení oleje, pro GM se jedná o DEXOS 1 gen 2. To je olej speciálně upravený k omezení LSPI.
Ať už to vyhřátí stěny válce způsobuje co chce, určitě bych si hlídal olej a používal jen olej určený do přímovstřikových turbo benzinů.
Jo a tento problém se skoro vůbec neprojevoval u automatů, asi proto, že automat reaguje jinak na to, když dá řidič plyn na podlahu.

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8662
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Hampice » 10.5.2023, stř 11:44

Taky zajímavý :)
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Odpovědět

Zpět na „2.0T Multiair“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host