problém se startem

Odpovědět
cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startem

Příspěvek od cendler » 18.7.2016, pon 07:28

Petr147 : odpoj vířivé klapky, když se stoho vyvalí dým a smrdí to jako stará avie, tak je tam moc nafty, protože jsou klapky zavřené

Christabel : dobít baterku, kontrola baterky + kontrola kontaktů na baterce
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Christabel

Příspěvky: 54
Registrován: 17.7.2016, ned 21:50

Re: problém se startem

Příspěvek od Christabel » 18.7.2016, pon 08:59

Děkuji. Kdyby to bylo jen tohle, tak fajn. Mám obavy, aby to nebylo něco horšího...

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: problém se startem

Příspěvek od Tanguero » 18.7.2016, pon 14:14

Christabel píše:Děkuji. Kdyby to bylo jen tohle, tak fajn. Mám obavy, aby to nebylo něco horšího...
To co popisuješ je určitě problém s baterkou. Jak dlouho trvalo než jsi ji dobila? Pokud byla hned dobitá, je to špatně, už nemá kapacitu a při startování na ní hned spadne napětí a to dělá tu barevnou hudbu na displeji. Anebo může mít KO některý článek a pak ji už trošku inteligentní dobíječka odmítne dobít.

Christabel

Příspěvky: 54
Registrován: 17.7.2016, ned 21:50

Re: problém se startem

Příspěvek od Christabel » 18.7.2016, pon 18:18

Díky, je to přesně tak, už je tady u odborníka a mám předběžnou hlášku, že to bude asi na výměnu baterie. Při startování mi bylo řečeno právě něco takového, že to nemělo kapacitu, a proto se to nemohlo nahodit. Muž mi tady někde na fóru už taky našel, jakou baterii zdejší diskutující doporučují, tak se tam domluvím, aby ji tam dali.
Omlouvám se, píšu jak mimoň, chvíli mi bude trvat, než se zorientuju, ale tak aspoň to vedlo k tomu, že jsem se registrovala :D

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startem

Příspěvek od cendler » 18.7.2016, pon 23:35

Christabel : no hlavně změřid dobíjení baterie, aby to nebylo jen tím a potom se baterka nedobije a tím je baterka skoro vymlácená
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Christabel

Příspěvky: 54
Registrován: 17.7.2016, ned 21:50

Re: problém se startem

Příspěvek od Christabel » 19.7.2016, úte 00:24

cendler píše:Christabel : no hlavně změřid dobíjení baterie, aby to nebylo jen tím a potom se baterka nedobije a tím je baterka skoro vymlácená
Díky. To nevím, jestli se měřilo, ale zeptám se. Zatím mám dobitou tu původní a uvidí se, ale myslím, že se bude stejně měnit. Momentálně jsem ráda, že byl snad problém jenom v tomhle, teda doufám.
Děkuju za zdejší rady, asi sem budu chodit často :smt023

Vlastik147

Příspěvky: 15
Registrován: 5.3.2015, čtv 20:04
Bydliště: Brno

Re: problém se startem

Příspěvek od Vlastik147 » 18.10.2016, úte 08:22

Ahoj

Potřeboval bych poradit u 2.4 jtd 103kw, studené starty jsou v pořádku auto chytá jak má i při nižšších teplotách,ale když se ohřeje na provozní teplotu a motor zhasne a znovu startuji tak dlouho točí cca 3-6 s než znovu chytne, dokonce jednou se mi stalo,že ohřátý motor nenaskočil vůbec,startér ani nezatočil jen se to lehce pohlo jakoby by byla baterka uplně prázdná a vychladnutí za půl hodinky motor chytil zase v pohodě,žádné chybové hlášky nic na diagnostice také nic uší někdo co tomu je? Díky za rady:)

hondar

Příspěvky: 33
Registrován: 29.2.2008, pát 17:27

Re: problém se startem

Příspěvek od hondar » 20.10.2016, čtv 08:54

To Vlastik147, řešil jsem něco podobného...jen se mi nestalo, že by nenaskočil. U mě to byl problém ve startéru - když se ohřál, vůle v ložiskách se zvětšila a startér měl tendenci se přidírat. Za studena vše Ok... takže tak :smt023

Vlastik147

Příspěvky: 15
Registrován: 5.3.2015, čtv 20:04
Bydliště: Brno

Re: problém se startem

Příspěvek od Vlastik147 » 25.10.2016, úte 14:10

hondar píše:To Vlastik147, řešil jsem něco podobného...jen se mi nestalo, že by nenaskočil. U mě to byl problém ve startéru - když se ohřál, vůle v ložiskách se zvětšila a startér měl tendenci se přidírat. Za studena vše Ok... takže tak :smt023

Díky za radu, každopádně nevím uplně na startér se mi to nezdá,ale každopádně by to byla lepší varianta, jinak při tom startování chvíli svítí kontrolka abs a ručky cca ještě 2-3s po nastartování.

Nofofr
Pozorovatel

Příspěvky: 474
Registrován: 28.8.2015, pát 21:06
Bydliště: Štětí

Re: problém se startem

Příspěvek od Nofofr » 25.10.2016, úte 16:24

Co si pamatuju tak teple starty u 159 byly spatnym cidlem vacky nebo kliky u 156 by to mohl byt stejny problem ne?
Alfa Romeo Giulietta Qv 280hp
exAlfa Romeo 147 1.9 88kw 5dv 2009 pracovní
exAlfa Romeo 159 1,9jtdm 16v DPF & EGR off by Cendler swirl off
ex Alfa Romeo 156 1,9jtd 85Kw

DanielSan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 44
Registrován: 6.1.2014, pon 20:30
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: problém se startem

Příspěvek od DanielSan » 6.12.2016, úte 18:53

Zdarec. Hele proc ma 1.9 16v 110kw dvě čidla na teplotu chladicí nevíte? Jedno na termostatu a druhy na hadici do radiatoru.. taky me cross hůř teď startuje napadlo mě jestli jedno neovládá delku zhaveni.. děkuji za odpovědi. a.vs.s
Alfa Romeo 145 1.9 JTD 99' MOMO EGR,KAT - off, chip - sazomet

Alfa Romeo 156 Crosswagon - familycar

rapid
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 159
Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
Bydliště: SK - šurany
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startem

Příspěvek od rapid » 17.12.2016, sob 07:21

mne
Naposledy upravil(a) rapid dne 1.1.2018, pon 20:37, celkem upraveno 1 x.
AR Stelvio lusso RWD 2019
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startem

Příspěvek od speedy » 17.12.2016, sob 07:48

A žhavící svíčky máš v cajku? Hoď tam nový a uvidíš rozdíl. :wink:
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

rapid
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 159
Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
Bydliště: SK - šurany
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startem

Příspěvek od rapid » 17.12.2016, sob 17:04

menil som ich minulú zimu
Naposledy upravil(a) rapid dne 1.1.2018, pon 20:38, celkem upraveno 1 x.
AR Stelvio lusso RWD 2019
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000

mrkvak
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 140
Registrován: 8.12.2016, čtv 22:46
Bydliště: Liberec

Re: problém se startem

Příspěvek od mrkvak » 18.12.2016, ned 10:15

Pokud nepociťuješ ztrátu výkonu při akceleraci, tak EGR (ač by mohlo být zanesené) bude v pořádku zavřené a nemělo by na kouřivost mít vliv. Černý kouř bych spíš hledal někde ve fázi přípravy směsi (vstřiky, váha, ...?). Zkušenější poradí, tipuji jen selským rozumem ...
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003

rapid
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 159
Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
Bydliště: SK - šurany
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startem

Příspěvek od rapid » 18.12.2016, ned 17:39

ziadne vykonova diera tam myslím nieje.
Naposledy upravil(a) rapid dne 1.1.2018, pon 20:38, celkem upraveno 1 x.
AR Stelvio lusso RWD 2019
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000

mrkvak
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 140
Registrován: 8.12.2016, čtv 22:46
Bydliště: Liberec

Re: problém se startem

Příspěvek od mrkvak » 18.12.2016, ned 18:17

Mě u Stila JTD 85 kW začal blbnout EGR. Občas špatně dovíral. Poznalo se to občasným náhlým propadem výkonu při akceleraci, kdy asi došlo k nechtěnému pootevření a tlak z přeplňování vyletěl do výfuku. Čistil jsem, nepomohlo, tak jsem zaslepil a jezdilo se vesele dál. 8v verze byla vůbec taková tolerantnější k věcem okolo. Do nouzáku to nepadalo, jelo to furt normálně. To EGR to ani nehlásilo. Občas byla v diag skrytá chyba od EGR. 16v verze už to myslím hlásily na palubce.

Jednoduchá zkouška - zkusit tyto "přebytečné" věci odpojit (elektricky) a sledovat co se děje. CW to je JTD 16v jestli se nepletu? Otázka jak reaguje na chybné a chybějící hodnoty z váhy atp. Teď mám sice JTD 16v, ale zkušeností zatím více s 8v. 16v zatim klape jak má :D.
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003

rapid
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 159
Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
Bydliště: SK - šurany
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startem

Příspěvek od rapid » 18.12.2016, ned 20:27

ano cross je 16V a ked odpojim elektricky EGR, tak hodi chybu, aj ked vahu tak ide asi v núdzovom rezime. viez ze ani zaslepenie EGR nepomoze, musi sa to aj v RJ preprogramovat. nepocutujem stratu vykonu, v nizsich otackach sa mi to trochu zda slabsie, ale pripisujem to ze ten motor musi prekonat velky valivy odpor, kardan, diferáky v 90stupnovych uhloch,velke kolesa... inak EGR na diagnostike myslím ze sa otvaral/zatvaral od 0 alebo nízkych hodnot do 50% neviem ci to tak má byt ,alebo nechodí tak ako by mal. cistit som ho skusal 2x, a stale rovnako...
AR Stelvio lusso RWD 2019
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000

mrkvak
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 140
Registrován: 8.12.2016, čtv 22:46
Bydliště: Liberec

Re: problém se startem

Příspěvek od mrkvak » 19.12.2016, pon 10:54

EGR nebude zdroj problémů imho. Zaměřil bych se na váhu a vstřiky. Možná spíš ty vstřiky. Váhu, pravda, lze snadněji (i levněji) vyřešit/zkusit.
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003

DanielSan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 44
Registrován: 6.1.2014, pon 20:30
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: problém se startem

Příspěvek od DanielSan » 19.12.2016, pon 21:12

speedy píše:A žhavící svíčky máš v cajku? Hoď tam nový a uvidíš rozdíl. :wink:
Zhavky jsem menil pred měsícem cca.. asi zadna zmena.. znatelnej rozdil asi prisel kdyz jsem nalil cistic od liqui moly do peti litru nafty a vyjel skoro do sucha.. jeste takovej poznatek po startu tak cca 5 sec. To zni jak kdyby tam nekdo mlatil kladivem do motoru.. musim vyzkouset jeste prepady protoze jinac uz nevim..
Alfa Romeo 145 1.9 JTD 99' MOMO EGR,KAT - off, chip - sazomet

Alfa Romeo 156 Crosswagon - familycar

rapid
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 159
Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
Bydliště: SK - šurany
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startem

Příspěvek od rapid » 20.12.2016, úte 06:40

co mam hladat
Naposledy upravil(a) rapid dne 1.1.2018, pon 20:39, celkem upraveno 1 x.
AR Stelvio lusso RWD 2019
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000

qpkqkma
Pozorovatel

Příspěvky: 448
Registrován: 23.11.2015, pon 13:23
Bydliště: Žilina - SK

Re: problém se startem

Příspěvek od qpkqkma » 20.12.2016, úte 14:16

Vstreky neskusiš podľa mna. Niečo o ich stave ti napovedia hodnoty korekcie, ktore v diag najdeš. U JTD je tu celá téma okolo toho, hodnoty tusim do 1 (+-) by mohli byť v pohode...
Skôr vybrať a na stolicu.
159SW 1.9JTDm 16V, 110kW, DPF/EGR/SWIRL OFF

Matus

Příspěvky: 96
Registrován: 26.6.2016, ned 20:11

Re: problém se startem

Příspěvek od Matus » 7.2.2017, úte 17:12

Ahojte. Potreboval by som radu. Ráno štartujem relatívne v pohode, ale problém nastáva keď idem krátku vzdialenosť, cca 5km, nechám auto stáť 2 hodiny a následne mi naštartuje až po cca 5 sekundách točenia. Za tepla bez problémov, za studena je to v pohode tiež akurát toto medzi nechápem. Zhavice sú menené pred.mesiacom a batéria ma rok, navyše je dobita. Kde hľadať problém? Vďaka ;)

NorMack
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1
Registrován: 21.8.2015, pát 21:51

Re: problém se startem

Příspěvek od NorMack » 17.2.2017, pát 13:52

Ahoj, mám ten stejný problém. Když je auto promrzlé přes noc tak nastartuje na brnknutí v pohodě, ale jak poté dojedu třeba ráno na parking s polo ohřátým motorem a po hodině chci nastartovat ,tak buďto naskočí až po delším točení, nebo nastartuje a zdechne. Navíc po teplém startu motor se motor trochu jakoby dusí, nebo běží jen na 4 válce... Když je auto vyloženě teplé, tak startuje také na brnknutí bez zaváhání. Nějaký tip od lidí s 2.4??
Fiat Croma 2.4JTDm 147kW AT

Matus

Příspěvky: 96
Registrován: 26.6.2016, ned 20:11

Re: problém se startem

Příspěvek od Matus » 17.2.2017, pát 15:42

NorMack u mňa to bude asi vstrekovač, nechal som si skontrolovať prepady a nevyšli mi celkom rovnaké hodnoty. Skús si ich možno tiež nechať skontrolovať, nie je to nič zložité, ani drahé, ani časovo náročné. Síce to je taká skúška na kolene ale dá sa z nej aspoň čosi vyčítať.

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů