Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Odpovědět
milanbiker1

Příspěvky: 99
Registrován: 24.4.2016, ned 06:14
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od milanbiker1 » 17.5.2016, úte 09:30

Zkus dp-auto.cz jsou ze Senova u Nového jicina delaji repasi nejen turbodmychadel a davaji i zaruku

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Ladis » 17.5.2016, úte 19:37

Já to nechal dělat zde http://www.rematurbo.cz/firemni-profil/o-nas . Zatím šlape bez problémů....
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Princ William
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 526
Registrován: 27.10.2010, stř 10:01
Bydliště: Plzeň

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Princ William » 20.5.2016, pát 09:22

Já to také nechal dělat jak píše "Ladis" a jsem spokojen. Byl jsem tam osobně a mají to tam hezký (ne jako nějaký šmudla z garáže). Tuším, že na repasované je záruka 1 rok a jsou k tomu pak papíry z testů po generálce.
AR 147 QV, 1.6 TS 88 kW, 2009, 5d, Bianco Pastello HWB

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Tanguero » 23.5.2016, pon 07:56

Tak v sobotu proběhla výměna, zatím za půjčené. To moje mělo zlomenou hřídel na straně výfukové a podařilo se mu dostat do hadic sání a intercooleru skoro půl litr oleje. Naštěstí jsem to rozebral a vyčistil komplet, jinak nevím, co by na to motor řekl, až bych přidal plyn.

Marek_Norway

Příspěvky: 3
Registrován: 20.6.2016, pon 15:22

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Marek_Norway » 20.6.2016, pon 16:04

Zdravim, ake narocne je v domacich podmienkach vymenit turbo? A co vsetko treba okrem turba menit? Co by sa malo pri vymene turba vycistit? Oplati sa toho vobec chytat alebo to zverit servisu? Kadial je najlepsie vymontovat turbo - vrchom alebo spodom? Repas pre mna neprichadza do uvahy, som v zahranici a vyhodnejsie je proste vymenit kus za kus, z ebayu by som si vedel objednat creva, ale nakolko to treba vyvazit tak toto je nad moje sily...Dalsia otazka, ako je to cca casovo? Za vikend sa to da stihnut? Jedna sa o alfu 147, 2002, 1.9 jtd 85 kw, auto pada do nudzoveho rezimu pri vyssej zatazi a otackach, diagnostika vyhadzuje chybu P0236 overboost ventil, no s najvacsou pravdepodobnostou to bude turbo, auto dymi na cierno najma v podotackach, trochu aj berie olej, hadice su dost spinave...pri nastartovani sa ta tycka od banky na turbe ani nepohne, ako vyskusat tu regulaciu, kde to mam odpojit? Dik za rady...

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Tanguero » 21.6.2016, úte 15:08

Marek_Norway píše:Zdravim, ake narocne je v domacich podmienkach vymenit turbo? A co vsetko treba okrem turba menit? Co by sa malo pri vymene turba vycistit? Oplati sa toho vobec chytat alebo to zverit servisu? Kadial je najlepsie vymontovat turbo - vrchom alebo spodom? Repas pre mna neprichadza do uvahy, som v zahranici a vyhodnejsie je proste vymenit kus za kus, z ebayu by som si vedel objednat creva, ale nakolko to treba vyvazit tak toto je nad moje sily...Dalsia otazka, ako je to cca casovo? Za vikend sa to da stihnut? Jedna sa o alfu 147, 2002, 1.9 jtd 85 kw, auto pada do nudzoveho rezimu pri vyssej zatazi a otackach, diagnostika vyhadzuje chybu P0236 overboost ventil, no s najvacsou pravdepodobnostou to bude turbo, auto dymi na cierno najma v podotackach, trochu aj berie olej, hadice su dost spinave...pri nastartovani sa ta tycka od banky na turbe ani nepohne, ako vyskusat tu regulaciu, kde to mam odpojit? Dik za rady...
1. Výměna turba není úplně triviální záležitost. Doma to není zas tak velký problém, pokud máš dobrý vercajk a jámu. Nicméně očekávej záseky, jako třeba, že při povolování výfuku ukoutíš šrouby a budeš to muset převrtávat. Na 159 jde ven spodem.
2. Pokud se pustíš do bodu 1, vřele doporučuju zakoupit montážní sadu, ve které jsou i náhradní štefty, pokud se musí sundávat i parohy.
3. Nechápu proč chceš měnit celé turbo, když je chyba v overboost ventilu

Marek_Norway

Příspěvky: 3
Registrován: 20.6.2016, pon 15:22

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Marek_Norway » 21.6.2016, úte 18:30

S najvacsou pravdepodobnostou to bude turbo, nakolko v Norsku kde som, je maximalka 80, po dialniciach alebo obchvatoch kde by sa auto dalo dobre prehnat niet ani chyru ani slychu a o pokutach za rychlost ani nepisem...tz. auto je dlhodobo pouzivane na kratke trasy kedy sa poriadne ani nezohreje, okrem toho bolo asi stocene a bude uz mat cez 300 tis (udajne senzor otacok klukoveho hriadela zvykne odchadzat pri podobnych km a ten som menil minuly rok) a turbo vyzera byt este povodne a sudiac podla koncovky vyfuku aj kvalitne zakarbonovane...celkovo je auto dost zanedbane, ale kedze niesom majitel len obcasna vypomoc pri jednoduchych opravach tak sa pytam ci sa mi vobec do toho oplati pustit, majitel sa vyjadril, ze kasle na to, ze bude jazdit aj na nudzovom rezime, ale to netusi, ze ked sa mu to turbo rozleti tak s tym autom uz nespravi ani km...pouziva ho len na dochadzanie 5 km do roboty a bezne pobezky a rozhodne donho nemieni investovat nejake velke peniaze, tz. kludne to mozno bude aj macka vo vreci z buracky alebo vrakacu za co najnizsiu cenu.

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Temp » 21.6.2016, úte 19:02

Stejně bych asi začal tím ventilem. To turbo možná bude chtít vyčistit a rozhýbat, ale KO být vůbec nemusí.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

Marek_Norway

Příspěvky: 3
Registrován: 20.6.2016, pon 15:22

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Marek_Norway » 21.6.2016, úte 21:10

Ako vyskusam to naklapanie lopatiek? Kde odpojit tu tycku? Pri banke alebo pri turbe?

ss.mir
Uživatelský avatar

Příspěvky: 45
Registrován: 6.2.2016, sob 19:34

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od ss.mir » 17.10.2016, pon 18:27

ahoj,

turbo mi tahá hrozně pozdě....od cca 2200 až 2400 otáček ale má začít ve 2000 a dříve bralo tak od 1800. A celkově jde do tahu docela pomalu. DPF jsem regeneroval a egr je čistej. Nějakej nápad?
AR 159 2,4 147 KW

Dík
Alfa Romeo 159SW 2,4JTDm 147KW

DeathCZ

Příspěvky: 16
Registrován: 6.8.2016, sob 23:15

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od DeathCZ » 24.10.2016, pon 22:03

Zdravím pánové. Už jsem to tu párkrát řešil, ale nevyřešil. AR166, 2.4jtd, 129kw. Přefukuje turbo. Do nouzáku nepadá. Regulace to stáhne, ale je cítit velkej pokles výkonu než se to srovná. Nejvíc se chyba projevuje např. při předjíždění z volna do plnýho výkonu nejvíc na trojku okolo 2000ot.. Egr, hadice kontrolovaný a v pořádku. Špatný čidlo tlaku je nepravděpodobný (ale možný). Regulace se nezasekává. Tady ve vláknu jsem našel, že by to mohlo být špatně seřízenou regulací. Já na regulaci nesahal, ale kdo ví co se dělo u předchozího majitele. Je někde nějakej předpis jak to lze seřídit? Nerad bych postupoval metodou pokus omyl. Dík za všechny rady.
Přílohy
2VSE.jpg

alfa 159V5
Nováček

Příspěvky: 166
Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od alfa 159V5 » 3.12.2016, sob 23:41

odešlo někomu na JTD turbo kvůli malému tlaku oleje? případně jak jste to vyřešili. motor se nezadřel,ale turbo ano,protože z kanálku nestříká olej proudem

alfa 159V5
Nováček

Příspěvky: 166
Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od alfa 159V5 » 6.12.2016, úte 21:51

Takze sitko na prutokaci zrovna v mesici,kdy je vyrobene moje 2,4 JTD udelali inovaci a zacali je tma davat do roku 2003 normalni prutokac,kde nemohl byt problem s mazanim jako u TBI a TJET

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1407
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Petan » 21.12.2016, stř 10:24

Sháním regulační podtlakový ventil na 2,4 JTD 20V 129, 136 kW, výše uvedené firmy ale i další na webu negativní, prosím help. :smt100
1 Alfisti.cz
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Aleš 292
Pozorovatel

Příspěvky: 351
Registrován: 9.12.2008, úte 17:42
Bydliště: Tanvald

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Aleš 292 » 21.12.2016, stř 21:19

Chrysler 300C 5,7 Hemi John Varvatos
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1407
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Petan » 21.12.2016, stř 22:29

1500,- Kč Ostrava firmu doplním ale až po montáži a zkoušce, bo to má být údajně z Octávky :-) (prý shodné)
1 Alfisti.cz
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Marek_3L
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
Bydliště: Rozsochatec (HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Marek_3L » 4.2.2017, sob 16:51

ano ten ventil je shodný s mnoha auty, mám ho určitě doma můžu zaslat kdyžtak sz Marek
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174

MM-TECH.cz

Marek_3L
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
Bydliště: Rozsochatec (HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Marek_3L » 4.2.2017, sob 16:56

DeathCZ píše:Zdravím pánové. Už jsem to tu párkrát řešil, ale nevyřešil. AR166, 2.4jtd, 129kw. Přefukuje turbo. Do nouzáku nepadá. Regulace to stáhne, ale je cítit velkej pokles výkonu než se to srovná. Nejvíc se chyba projevuje např. při předjíždění z volna do plnýho výkonu nejvíc na trojku okolo 2000ot.. Egr, hadice kontrolovaný a v pořádku. Špatný čidlo tlaku je nepravděpodobný (ale možný). Regulace se nezasekává.
tyhle obtky jsou zvláštní věc, vyndej elektroventil a zkus ho profouknout, pokud je přítomen. otevři ho a foukni i pozpátku. a pak řeš těsnost netěsnost hadičky baňa je obsluhovaná přetlakem tam bych hledal chybu, nebo zkus kompresorem přes redukční ventil nastavit 1Atp a připojit na bańku zda se otevře zcela
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174

MM-TECH.cz

Skyline
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 217
Registrován: 7.8.2013, stř 19:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Skyline » 13.2.2017, pon 18:04

Tak sem se jak demontovat šneka z auta, pro opravu jsem zvolil specialturbo.cz, co sem hledal a pročítal vše možný tak by měly být jediný v čr snad kdo repasuje za použití originálních dílů, garrett je údajně posílá jen smluvním servisům... co je na tom pravdy nevim :)
jen pro zajímavost: poslaly PPL pro turbo, ve středu si ho u mě vyzvedli, v pátek telefonát že turbo posílají zpět a v pondělí bylo doma...

co bylo horší že turbo bylo na kaši, sací vrtulka nějakou dobu strouhala housing, axiální vůle cca 5mm :D nějak sem tušil že repas bude dražší ale nakonec by byla cena opravy cca 13500,- a cena nového 15300,- takže sem vzal nové :/

píši to sem jen pro zajmavost a upozornění že je třeba turbo repasovat včas :)
alfa 2.4 110kW má nalítáno 197xxxkm a turbo vypadalo původní.
Přílohy
IMAG0244.jpg
IMAG0242.jpg
Alfa Romeo 156 Sportwagon, 2.4 10v 110kW, 2003 r.v.
Fiat Tipo 3dv. 1.4 (mazel) + 3dv. 2.0 16v Turbo (snad brzo závoďák)
Fiat 500 BlackJack 1.4 100hp
Alfa Romeo Stradale Touring

Robin159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 105
Registrován: 3.5.2016, úte 12:18

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Robin159 » 9.4.2017, ned 17:44

Mám zajímavý problém s regulací turba u 2,4 jtd. Regulátor je nový, při ručním foukání vzduchu se regulace hýbe na pohled dobře.
Za jízdy ale už při střední zátěži jde ručička tlaku turba rychle až nahoru za zvuku "cirkulárky". ( střed turba byl dán nový - beze změny )
Regulace se zasekne a až po dalším přidání plynu se "utrhne" a ručička spadne níž, současně to začne víc tlačit vzduch a auto vyrazí dopředu, k tomu ustane ten zvuk.
Neznám přesně konstrukci té regulace, ale nejde mechanicky seřídit rozsah toho ovládání?
2.4 JTDm147kw

butcher22

Příspěvky: 10
Registrován: 1.2.2017, stř 19:25

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od butcher22 » 12.4.2017, stř 21:24

Zdravim, jsem cerstvym majitelem 147 1.9 Jtd 85kw a mam mensi/vetsi problem s turbem. Kdyz ujedu trasu, ktera ma pres 100 kilometru, tak mi ve chvili, kdy mam na tachometru tak 130-140km/h,3000 otacek a zarazenou petku, vyskoci cervena kontrolka motoru a vypne se turbo. Musim zastavit, vypnout a znovu nahodit motor a je to v pohode do dalsiho vyletu. Na kratkych trasach to nic nedela i kdybych tam mel 200km/h a 5000 otacek. Muze ni s tim nekdo poradit prosim? Diky

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Temp » 13.4.2017, čtv 06:25

Hele diagnostika určitě řekne, kde je chyba. Tipoval bych nějaké čidlo - overboost ventil, možná váha vzduchu. Ten co ti to prodal to musel vědět. Řekl bych skrytá vada.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

qpkqkma
Pozorovatel

Příspěvky: 448
Registrován: 23.11.2015, pon 13:23
Bydliště: Žilina - SK

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od qpkqkma » 13.4.2017, čtv 16:33

Dnes rano som po celej noci nakopol auto a vsimol si ze s nrho vysiel krasny kudol bieleho dymu jtorysa pomaly znasal. Auto dymilo asi sekundu-dve. Olej co pusta turbo ? Za jazdy nic...
Hadice od turba vcelku fajn, spotreba oleja asi liter na 8-10 tisic.
Najazdene 260t.
159SW 1.9JTDm 16V, 110kW, DPF/EGR/SWIRL OFF

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Temp » 13.4.2017, čtv 20:06

Je to trochu zvýšená spotřeba, ale nic co by bylo potřeba řešit. S tachometrovými 260 + něco navíc od bazarů už se na oleji klidně projeví. Kouř po startu s tím může souviset, nebo to může být jen vlhkost v naftě a studený motor.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

qpkqkma
Pozorovatel

Příspěvky: 448
Registrován: 23.11.2015, pon 13:23
Bydliště: Žilina - SK

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od qpkqkma » 13.4.2017, čtv 20:47

Nadrz bola zhodou okolnosti plna az po vrch , akurat som v ten den vecer natankoval 67 litrov + VIF :) uvidin co to bude robit dalsie dni :) Parkujem v garazi kde mam podla alfa teplomeru 10-12 C .
159SW 1.9JTDm 16V, 110kW, DPF/EGR/SWIRL OFF

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů