GTV/Spider zadni naprava

theminson
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 153
Registrován: 12.2.2010, pát 07:40
Bydliště: Uničov - Olomoucký kraj

Re: GTV/Spider zadni naprava

Příspěvek od theminson » 1.7.2011, pát 11:15

Budu objednávat powerflex na zadní nápravu, přelisují mi to v kterémkoli servisu nebo mám hledat spíš nějakýho specialistu? Přecejenom je tam těch silentbloků 14, tak aby to tam znepřeházeli..
Ford Focus I 2.0 16V - 131HP
ex. Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - 202HP
ex. Peugeot 309 1.4 - 75HP
ex. Mazda 323F BA 1.5 - 88HP
ex. Peugeot 106 1.1 - 60HP

Chevron
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 184
Registrován: 4.3.2007, ned 18:09
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: GTV/Spider zadni naprava

Příspěvek od Chevron » 1.7.2011, pát 11:21

theminson píše:Budu objednávat powerflex na zadní nápravu, přelisují mi to v kterémkoli servisu nebo mám hledat spíš nějakýho specialistu? Přecejenom je tam těch silentbloků 14, tak aby to tam znepřeházeli..
Meli by zvladnout kdekoli, je to uhledne zabaleno a ocislovano... ;)

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater
Web: http://www.chevron-racing.com
Email: info@chevron-racing.com
Facebook: http://www.facebook.com/ChevronRacingCom


Tuning a performance úpravy italských automobilů a motocyklů.

theminson
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 153
Registrován: 12.2.2010, pát 07:40
Bydliště: Uničov - Olomoucký kraj

Re: GTV/Spider zadni naprava

Příspěvek od theminson » 1.7.2011, pát 12:28

Díky,

jinak silentbloky powerflex určině nejsou vše co se při repasi zadní nápravy mění a jelikož se tohle téma týká komplet zadní nápravy, co ještě rozvést tuhle problematiku? Stabilizátor, uložení pružin, tlumičů..vše, co by se mělo zvládnout současně s repasem nápravy.

Je třeba vhodné díly nápravy nechat opískovat a např. nechat pokomaxitovat? Nebude to vadit např. pouzdrům pro silentbloky?
Ford Focus I 2.0 16V - 131HP
ex. Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - 202HP
ex. Peugeot 309 1.4 - 75HP
ex. Mazda 323F BA 1.5 - 88HP
ex. Peugeot 106 1.1 - 60HP

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: GTV/Spider zadni naprava

Příspěvek od Kůrkyn » 1.7.2011, pát 15:09

gumy pod pera jdou koupit origo, silentblok spodní na tlumič jde nahradit ze starýho Fiata, unibally pasují ze 166 a Mercedesu, silentblok ramene se dá upravit z Reaulta. V podstatě to jde poskládat za pár korun do originálního stavu. Opískování a následné barvy jsou v podstatě nutné. Lepší je vše slisovat a pak teprv nastříkat základem (epoxyd) a pak vrchní barvy. Komaxit ano, ael nejdřív barva a pak silentbloky, protože při vypalování by se poškodily. Dosedací plochy zakrýt před barvou nebo pak obrousit zbytečnou barvu, silentbloky tam jsou s přesahem, sám dávám 0,1 mm, aby to pořádně drželo.

theminson
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 153
Registrován: 12.2.2010, pát 07:40
Bydliště: Uničov - Olomoucký kraj

Re: GTV/Spider zadni naprava

Příspěvek od theminson » 1.7.2011, pát 16:38

Pokud se původní silentbloky vylisují, a rameno půjde na opískování, nepoškodí to nějak vnitřní plochy pouzdra silntbloků popř uniballů?
Ford Focus I 2.0 16V - 131HP
ex. Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - 202HP
ex. Peugeot 309 1.4 - 75HP
ex. Mazda 323F BA 1.5 - 88HP
ex. Peugeot 106 1.1 - 60HP

Dr.DooM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 84
Registrován: 8.12.2009, úte 20:53
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: GTV/Spider zadni naprava

Příspěvek od Dr.DooM » 2.7.2011, sob 11:49

Mám navíc zadní spodní ramena jak je v nich pružina, tak přemýšlím že je přelisuju a nechám do foroty, ale dají se sehnat jen silentbloky? Nemyslím powerflex ale origo?
Dodge Neon SRT-4
Alfa Romeo Giulietta 1,6jtdm

ex alfy:
GTV 2,0 Edizione sportiva
147 1,6 TS Distinctive
GTV 2.0 TS Lusso
145 1.4 TS Junior
145 1.4 TS Edicione sportiva

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: GTV/Spider zadni naprava

Příspěvek od Kůrkyn » 2.7.2011, sob 13:06

[quote="theminson"]Pokud se původní silentbloky vylisují, a rameno půjde na opískování, nepoškodí to nějak vnitřní plochy pouzdra silntbloků popř uniballů?[/quote

Když ty plochy nebude nikdo tryskat tak ne :)

Origo ne, jdou tam z jednoho renaulta upravit.

theminson
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 153
Registrován: 12.2.2010, pát 07:40
Bydliště: Uničov - Olomoucký kraj

Re: GTV/Spider zadni naprava

Příspěvek od theminson » 14.7.2011, čtv 17:47

Pískování - co ramena opískovat ještě s půvdoními (starými) siletbloky a unibaly. Mohly by tak zakrýt ty choulostivý plochy.

Šrouby - Chci měnit i šrouby na ramenech včetně matek a podložek. Je problém je sehant nebo lze použít obyč šrouby stejných parametrů? Pokud ne, kde za kolik se dají sehnat ty co tam mají být.

Pružiny - U zadních pružin předpokládám určitě vyměnit horní a spodní gumový uložení, ale je potřeba vyměnit i ten horní konus na kterým je pružina nasunutá?
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... -916-.html

Tlumiče - Horní silentblok se dodává s tlumičem, spodní je v powerflex sadě, takže tady by neměl být problém.

..další otázky příště, musím už z té práce vypadnout.....

Díky za rady.
Ford Focus I 2.0 16V - 131HP
ex. Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - 202HP
ex. Peugeot 309 1.4 - 75HP
ex. Mazda 323F BA 1.5 - 88HP
ex. Peugeot 106 1.1 - 60HP

JendaV6
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Re: GTV/Spider zadni naprava

Příspěvek od JendaV6 » 14.7.2011, čtv 22:01

Zalezi v jakym to mas stavu. Ten horni konus jak rikas je plechovej a ma typicky italskou kvalitu (na h...) takze v mym pripade byl dost orezlej zevnitr a menil jsel to vsechno vcetne tech gumovych dorazu. Rozeber to a uvidis.
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

theminson
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 153
Registrován: 12.2.2010, pát 07:40
Bydliště: Uničov - Olomoucký kraj

Re: GTV/Spider zadni naprava

Příspěvek od theminson » 28.7.2011, čtv 12:28

Prosím ještě o doplnění. Než se do toho pustím chci mít kompletně teorii zvládnutou. Ať se pak nezasekávám u maličkostí, nebo naopak neopomenul důležitý věci co vyměnit.

Pískování - co ramena opískovat ještě s půvdoními (starými) siletbloky a unibaly. Mohly by tak zakrýt ty choulostivý plochy.

Šrouby - Chci měnit i šrouby na ramenech včetně matek a podložek. Je problém je sehant nebo lze použít obyč šrouby stejných parametrů? Pokud ne, kde za kolik se dají sehnat ty co tam mají být.

Budu silentbloky při montáži mazat Lanolínem v gelu a po montáži ještě stříknu lanolínem v rozprašovači.

Jak poznám špatnou pružinu? Pokud už je stará a klesla, nebo je vyměklá...

Jak moc jsou pružiny na zadní nápravě předpružený? Aby mi to při rozborce neustřelilo halvu. Je potřeba použít pružinový stahováky / svěrky (nebo jak se tomu odborně říká?)

Díky za rady a tipy. Pokud je něco o čem nepíšu a co stojí za zmínku, díky za doplnění. ::s29:: alfaromeo1
Ford Focus I 2.0 16V - 131HP
ex. Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - 202HP
ex. Peugeot 309 1.4 - 75HP
ex. Mazda 323F BA 1.5 - 88HP
ex. Peugeot 106 1.1 - 60HP

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: GTV/Spider zadni naprava

Příspěvek od Kůrkyn » 28.7.2011, čtv 13:33

šrouby nech původní, kvalitnější neseženež.
Žádným lanolínem nic nemaž.
Když budeš mít kola ve vzduchu, tak nic nevystřelí - musíš si těhlici trochu podepřít heverem.
Výška nezatížených pružin je v manuálu.

theminson
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 153
Registrován: 12.2.2010, pát 07:40
Bydliště: Uničov - Olomoucký kraj

Re: GTV/Spider zadni naprava

Příspěvek od theminson » 28.7.2011, čtv 13:51

Co v případě, že šroub už bude nepoužitelnej?

Jinak Lanolín je špatnej? Čím teda namazat pro montáž a jako prevence proti případnýmu vrzání?

A jak s tím pískováním?...Nevěřím, že pískování a lakování nebude mít vliv na vnitřní plochy ramen.
Ford Focus I 2.0 16V - 131HP
ex. Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - 202HP
ex. Peugeot 309 1.4 - 75HP
ex. Mazda 323F BA 1.5 - 88HP
ex. Peugeot 106 1.1 - 60HP

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: GTV/Spider zadni naprava

Příspěvek od Kůrkyn » 28.7.2011, čtv 13:56

tak podobný šroub s pevnstí 10 nebo lépe 12
nový silentblok nemůže vrzat protože se v něm nic neposouvá po sobě. Powerflex enní silentblok, ale pouzdro, to si maž čim chceš :)
k tomu pískování jsem to psal už výše

Chevron
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 184
Registrován: 4.3.2007, ned 18:09
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: GTV/Spider zadni naprava

Příspěvek od Chevron » 29.7.2011, pát 10:19

K Powerflexu se dodava specialni vazelina kterou to namazes ze vsech stran pred montazi akorat ... :smt026
Web: http://www.chevron-racing.com
Email: info@chevron-racing.com
Facebook: http://www.facebook.com/ChevronRacingCom


Tuning a performance úpravy italských automobilů a motocyklů.

Carda

Příspěvky: 1
Registrován: 29.12.2010, stř 18:42
Bydliště: Česká Skalice

Re: GTV/Spider zadni naprava

Příspěvek od Carda » 20.8.2011, sob 22:32

Zdravíčko pánové, měl bych dotaz, jestli nevíte čím nahradit tyhle silentbloky (je to z GTV r.v96 2.0TS....) Nový mi to přijde zbytečně moooc drahý :-(
Přílohy
naprava.JPG

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: GTV/Spider zadni naprava

Příspěvek od Danni » 1.4.2015, stř 22:27

toto nepochopim... novy samotny cap na zadne horne rameno stoji tolko jak cele predne spodne rameno s capom aj silentmi :smt021 logika :butthead:
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: GTV/Spider zadni naprava

Příspěvek od Kůrkyn » 2.4.2015, čtv 21:24

Logika je jednoduchá, přední rameno na GTV je shodný s milionem fiatů lancií a alf, ale zadní horní čep je pouze na gtv a spider, kterých se v tomhle měřítku vyrobilo pár kusů

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: GTV/Spider zadni naprava

Příspěvek od Danni » 3.4.2015, pát 09:04

Ale nahrady existuju akurat ich nikto nevie zohnat
Na jednej strane ma cap volu cca 1mm tak snad toto sposobuje ten neziaduci odklon
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: GTV/Spider zadni naprava

Příspěvek od Danni » 17.4.2015, pát 11:29

tak sa mi podarilo zohnat ten cap za slusnu cenu (16€) mali ho az v jednom obchode :roll: a aj ked nepoznam tu znacku vyzera celkom schopne
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil(a) Danni dne 17.4.2015, pát 18:37, celkem upraveno 1 x.
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Vlado
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 760
Registrován: 10.9.2010, pát 13:08
Bydliště: Trnava

Re: GTV/Spider zadni naprava

Příspěvek od Vlado » 17.4.2015, pát 13:23

P206 rameno od Sidemu, po roku silenty roztrhane, cap v poriadku.
Alfa Romeo 164 QV
Mazda 5 GTA LF

Mirek 916

Příspěvky: 2
Registrován: 27.4.2015, pon 20:37

Re: GTV/Spider zadni naprava

Příspěvek od Mirek 916 » 27.4.2015, pon 20:51

Kůrkyn píše:gumy pod pera jdou koupit origo, silentblok spodní na tlumič jde nahradit ze starýho Fiata, unibally pasují ze 166 a Mercedesu, silentblok ramene se dá upravit z Reaulta. V podstatě to jde poskládat za pár korun do originálního stavu.
Alfista sem vcelku novej, takže asi lamerský dotazy a zároveň asi trochu snaha vykrást know-how, ale přesto, mohli byte mi někdo pls říct, co přesně mám nakoupit?

PS: půjde to na spidera s 2,0 TS. Aktuálně přešálováno na ojnicích, přeházené věci na přední nápravě, na dílně leží vejfuk, silentbloky motoru a věci na zadní nápravu krom těch, které jsou potřeba k repasi ramen.

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: GTV/Spider zadni naprava

Příspěvek od rossogtv » 27.4.2015, pon 21:18

Kůrkyn píše:tak podobný šroub s pevnstí 10 nebo lépe 12
nový silentblok nemůže vrzat protože se v něm nic neposouvá po sobě. Powerflex enní silentblok, ale pouzdro, to si maž čim chceš :)
k tomu pískování jsem to psal už výše
na podvozek se 12ky nedavaji - duvod: kdyz to dostane ranu, sroub se urve, pokud tam bude 8.8, ten se ohne ale jeste by mohl drzet, pevnost 12 je vykoupena "krehkosti".....na Porsche se nedavaly ani 10ky, vsechno 8.8
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: GTV/Spider zadni naprava

Příspěvek od r-a-k » 27.4.2015, pon 22:04

A to jsi vycetl v jaky brozure? Ono kdyz se clovek zamysli, tak nosnej sroub na naprave ktery se dotahuje na X daN, tak ho...o z 8.8ky, bude trochu mimo.
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: GTV/Spider zadni naprava

Příspěvek od Danni » 28.4.2015, úte 09:11

Fuu tak to.je co.za porsche? Naprava vsetko sive 12
Edit: oprava 10,9
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: GTV/Spider zadni naprava

Příspěvek od rossogtv » 29.4.2015, stř 12:01

jo, jasne, z brozury....bezne dostupne srouby 12.9 jsou imbusy a bez povrchove upravy, takze to bude za chvily rezave jak liska. Pokud si je nechate pozinkovat:

http://www.surtec.cz/Publikace/Ti08.pdf

To, co je dnes original na podvozku, je vetsinou 10.9, proto jedine:

http://www.mmspektrum.com/clanek/povrch ... roubu.html

V obchode koupeny sroub 10.9 muze byt pozinkovany ( riziko krehkosti ) a muze mit jine, na nas ucel nevhodne slozeni , viz napr. :

http://www.schrauben-lexikon.de/td3-wer ... -stahl.asp

- tabulka 3.2 - jen pro pevnost 10.9 jsou uvedene 4 moznosti slozeni materialu - od obycejne oceli, kde je pevnost docilena pouze tepelnym zpracovanim ( kaleni ) az po legovanou ocel, ktera bude mit treba mnohem vyssi houzevnatost a odolnost vuci ranam.
Takze na podvozek montujeme radeji pouze na to urcene, original srouby a nenahrazujeme je nicim jinym, pokud do detailu nevime vlastnosti,z ceho a jak jsou vyrobeny.
Jinak nevim, co je na kvalitnim 8.8 spatne, je to uz stredni pevnost, bez rizika + choulostivosti vysokopevnostnich sroubu, na co se pak delaji 3.6 - 5.6 ?
Na starsich autech se montovaly dle potreby proste srouby vetsiho prumeru, napr. Alfa 75 zachyceni spodniho ramene 2x M12 8.8, na Porsche 944 na zadni naprave 1xM14 a 2x kratke M16, ale vse 8.8. A jsem rad, ze to tak je, pri renovaci se takove srouby muzou bezrizikove nove pozinkovat...
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Odpovědět

Zpět na „GTV/Spider 916“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti