Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

hondar

Příspěvky: 33
Registrován: 29.2.2008, pát 17:27

Re: Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

Příspěvek od hondar » 27.6.2011, pon 07:31

Čus, s odklonama na zadní nápravě jsem se taky babral, protože ty "áčka" byly tragický...a zvláštní, že levý zadní má většinou větší odklon než pravý.Takže odklony vzadu jdou dohonit, ale musí se povolit celá ta hliníková nápravnice + přední silentbloky spodních ramen, abys ji dostal co nejníž a když ji máš spuštěnou, tak vrchní ramena ( bumerangy ) jsou na tý nápravnici uložený v domečkách, kterýma se dá po jejich povolení ( čtyři imbusy ) šoupat a tím vlastně řešíš ty odklony...jen je problém doladit přesně, protože bys musel na geometrii věčně povolovat nápravnici a posouvat ty domky než ty odklony budou oba stejně v normě...já je dal na maximum, tak aby se kola co nejvíc srovnaly a přesně na geometrii jsem to neřešil..mám nový zadní unibaly + ty odklony a auto sedí a vypadá perfektně...

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1407
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

Příspěvek od Petan » 28.6.2011, úte 08:59

Po výměně unibalu, a při úvaze dobrých pouzder ramen by se mělo ono áčko po správné sbíhavosti minimalizovat. Já jsem si s tím nedávno hrál, vyměnil jsem unibaly (FEBI 400,-Kč/kus, davájí se na mercedes) naoko jsem nastavil sbíhavost k dojezdu na geošku, nastavil jsem to do větší sbíhavosti, za následek to mělo postavení zadku a ztrátu "áčka" ale auto se nedalo řídit, zadek ustřeloval poměrně dost.
Bohůžel je potřeba ještě vyměnit pouzdra (powerflex) protože jsem zjistili vůle.
1 Alfisti.cz
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

arpos

Příspěvky: 32
Registrován: 28.5.2011, sob 06:23

Re: Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

Příspěvek od arpos » 2.7.2011, sob 14:28

to uvolneni te hlinikove napravnice jak na to doma? predpokladam ze jste si to delali sami doma..
Alfa Romeo 166 2.4jtd 100kw, rv.1999 "alfice"

AlfaRomeo166

Příspěvky: 87
Registrován: 5.5.2009, úte 14:11

Re: Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

Příspěvek od AlfaRomeo166 » 6.7.2011, stř 11:38

V prvom rade je potrebne vymenit vsetky silentbloky (na 90% budu zle), spodne ramena maju 2 + uniball,.... vo vacsine pripadov to urcite bude stacit.
Alfa Romeo 166, 2.4 JTD, 103KW

arpos

Příspěvky: 32
Registrován: 28.5.2011, sob 06:23

Re: Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

Příspěvek od arpos » 11.7.2011, pon 16:41

Tak uniball to je jasne, to jsem nasel hned na zacatku tak to vim co mam chtit v kelly, ale ty 2 gumove nesmysly co jsou jeste na tom spodnim ramene? Na polskem allegru sem nasel typka co prodava vsechny tri veci, nema tam ale rozepsane je, kdyby mel tak to podle toho objednam a je klid. Dam link at to muzete zkouknout a poradit nebo ja uz z toho zacinam byt nanervy. Dik za vsechny rady http://allegro.pl/tuleja-zestaw-naprawc ... 39942.html rozhodne to neni reklama, jen chci znat vas nazor a radu(y).
Alfa Romeo 166 2.4jtd 100kw, rv.1999 "alfice"

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

Příspěvek od alfi166silver » 11.7.2011, pon 18:46

To malý je unibal do těhlice a ty dva zbývající jsou do ramen. Velkej unibal dozadu a stadardní silentblok dopředu ramene. Ale za 1100,- Kč nečekej žádnej zázrak a nalisovat to hliníkovýho ramene nebude žádnej med. Já to řešil powerflexama a po 50K km stále klid........A hlavně bacha ty velký unibaly se dělaj dvoje, jedny maj díru na šroub 12mm a jedny na 14mm .......
http://tedgum.pl/sklep/index.php?cPath=47_941_2874_5055
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

Příspěvek od Zip166JTD » 11.7.2011, pon 19:04

Jj jak píše silver. Není med to tam nalisovat. A spíše doporučuji to ani nezkoušet jelikož už sem s těmi to unibali měl osobní zkušenost. Po vylisování starých komponentů ty přední silentbloky šli nahodit docela slušně ale ty unibali ani omylem jelikož byly asi o 0,2 mm větší. Musel sem zavézt ramena na frézu a zvětšit otvory a pak už to šlo v poho.
Jo ale jedna věc. Což nevím jestli je správně ale tak když to prodává ... V originále je ten unibal ještě obalen v gumě tudíš je rameno mírně odpruženo, kdež to to co ti pošle je jen jeden obrovský unibal tak že tam není nic co by chytalo rázy do mostu zadní nápravy.
PS: ta cena je za jednu sadu ne za páru. Tak že cca 2300 + cca 500 za poštu a tenkrát mě stál 300kč převod peněz do zahraničí.
Osobně příště pouze powerflex.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

elbandito
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 525
Registrován: 3.2.2010, stř 15:58

Re: Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

Příspěvek od elbandito » 11.7.2011, pon 19:47

A je dobrej nápad uniball v rameni nahradit silentblokem? Proč tam teda už od výroby není silentblok? Ten velkej uniball tam má asi nějakej smysl, ne? :smt102

arpos

Příspěvky: 32
Registrován: 28.5.2011, sob 06:23

Re: Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

Příspěvek od arpos » 11.7.2011, pon 20:10

No ja jen uvazuju co mam vlastne koupit.. Ja ten odkaz daval spise kvuli toho jestli nekdo nevite rozmery nebo neco tech dvou zbyvajich silentbloku, uniball je mezi tu tehlici a spodni rameno ne?! To neni problem koupit, ale ty dva dalsi hajzly bych potreboval..rozmery nebo kod nebo neco podle ceho to jsem schopny nekde koupit..
Alfa Romeo 166 2.4jtd 100kw, rv.1999 "alfice"

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

Příspěvek od Zip166JTD » 11.7.2011, pon 20:43

Ne ne, na spodním rameni je ve předku silentblok a v zadu je unibal obalený gumou. A pak v těhlici je unibal.
No taky by mě zajímalo na jakého chuja tam dali unibal a né silentblok.
Jinak powerflex není obyčejná guma ale prý je o 30% tvrdší.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

Příspěvek od Kůrkyn » 12.7.2011, úte 10:12

nahrazovat uniball silentblokem je krok zpátky, to je asi stejná věc, kdy se daly dopředu místo čepů řízení silentbloky, to by asi taky nebylo ono...

Chevron
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 184
Registrován: 4.3.2007, ned 18:09
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

Příspěvek od Chevron » 12.7.2011, úte 14:28

Zip166JTD píše:
Jinak powerflex není obyčejná guma ale prý je o 30% tvrdší.
Powerflex je tvrdsi o cca 30% jak pises, ale hlavne to neni guma ale polyuretan..
Web: http://www.chevron-racing.com
Email: info@chevron-racing.com
Facebook: http://www.facebook.com/ChevronRacingCom


Tuning a performance úpravy italských automobilů a motocyklů.

maximus
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 152
Registrován: 24.11.2009, úte 15:24
Bydliště: Zvolen

Re: Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

Příspěvek od maximus » 18.8.2011, čtv 08:03

Páni chcel by som vás poprosiť o preklad popiskov k silenblokom (najlepšie aj so stručnou charakteriestikou) na uvedenej stranke...
http://tedgum.pl/sklep/index.php?cPath=47_941_2874_5055

Blíži sa konečne k tomu že budem mať peniažky(Eurače) na repas zadnej nápravy tak už sa len potrebujem dostať k správnym názvom silenblokov/unibalov.
Zaltiaľ som sa dopatral k tomuto príspevku od alfi166silver:

Tak správné názvy jsou LEMFÖRDER (LMI) a Meyle .
LMI dodává v Čechách Elit a Meyle snad MJAuto. OE díly se dají koupit ve fiatu nebo u Vás na Slovensku u http://www.auto-art.sk .

Tyčky stabilizátoru zadní: meyle 15160600009HD (pravá) a meyle 15160600008HD (levá)
přední: meyle 15160600002HD
To HD za číslem dílu je důležitý, znamená to speciálně zesílený díl.

Unibal : LEMFÖRDER 10747 nebo LMI 34756 01

Tieto súčiastky naisto beriem, len my ešte nedá spávať dilema, či sa mam dať na prelisovávanie silenblokov, alebo mam isť cestou POWERFLEX...

Za každý poznatok budem veľmi vďačný...
S pozdravom maximus.
Alfa romeo 166 2,4 Jtd 100kw r.v. 11/99 spotreba 6,7litra pri full posadke :)
ex: Citoren AX 1.4D 38kW r.v. 4/96 spotreba 4,7litra Predané

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

Příspěvek od alfi166silver » 18.8.2011, čtv 10:21

Ono to má několik úhlů pohledu, samozřejmě je nejlepší koupit originální ramena.
Jak psal zip.. Ten unibal je do ramene navulkanizovanej, což nelze v normálních dílenských podmínkách realizovat. Tedgum je malá polská firma, která alfistům v Polsku vyšla vstříct tím, že maloseriově vyrábí upravené unibaly a další silentbloky na 166tku. Ten jejich unibal není identický s originálem, ale má upravený vnější průměr aby se do ramene lisoval.
Pokud máš ve svých ramenech unibaly v pořádku, to zjistíš není-li odtržená guma nebo čep volnej, tak bych měnil jen ty klasický silentbloky. Pokud je jen jeden z unibalů v p**i, tak musíš vyměnit oba, protože jeden by byl zavulkanizovanej a druhej lisovanej a to by asi nedělalo dobrotu.
Já jsem zvolil Powerflexy. Nepozoruju změnu jídních vlastností proti původnímu řešení.
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

maximus
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 152
Registrován: 24.11.2009, úte 15:24
Bydliště: Zvolen

Re: Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

Příspěvek od maximus » 18.8.2011, čtv 11:14

Ďakujem za info.
Tak teda pôjdem do toho powerflexu a dielov čo si popísal v tomto príspevku:
alfi166silver píše:Podělím se o svoje zkušenosti a přidám pár doporučení na díly.....

Zadek auta:
Do spodních ramen dát Powerflex a do těch spojovacích tyček taky. Starý silentbloky a unibaly se vylisují a zpátky se to skládá jak lego. Hlavně, je to na furt.......Unibal v těhlici použít pouze Lömferder (LMI ), každej jinej z druhovýroby stojí za ho*no. Gumy v zadním stabilizátoru vyměnit, dají se koupit i originální a nestojí moc. Tyčky stabilizátoru koupit z druhovýroby pouze Mayle HD !! Jsou speciálně zesílené a Powerflexama budou "ladit". Horní bumerangy buď zase LMI nebo koupit originály, na polským allegru je maník, co prodává OE díly za dobrý peníze. Ale mám stále původní a jsou v pohodě.
Tímto je GO zadku hotová.

Co se týče práce, vše se dá udělat na heveru !! Pokud je člověk trochu šikovný dá se za práci ušetřit hodně peněz. Ale je potřeba správný vercajk a pár specialit, jako jsou stahováky na čepy, pružiny a v případě zadních ramen přístup k lisu. Ale dá se to i bez něho avšak je to dřina. Na Powerflex.co.uk je návod, jak na to. Myslím ale, že nějaký kamarád s lisem pomůže.
Ešte raz vďaka a prajem veľa šťastných kilometrov.
Alfa romeo 166 2,4 Jtd 100kw r.v. 11/99 spotreba 6,7litra pri full posadke :)
ex: Citoren AX 1.4D 38kW r.v. 4/96 spotreba 4,7litra Predané

kaso1
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 197
Registrován: 9.12.2009, stř 00:26
Bydliště: Puchov/Slovakia

Re: Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

Příspěvek od kaso1 » 26.3.2012, pon 15:08

Tak a mam dalsi problem s uniballom.Auto zacalo znova plavat zadna naprava doslova v zatackach odskakuje.Dnes isla Alfa na zdvihak.Pricina: znova odtrhnuty na lavej strane uniball Febi 02354.Na pravej mam Lemforder 10747 ten je OK.
Alfa 166 2.4jtd
kawasaki ninja
ex.Honda 600 CBR

Marcel Nera
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
Bydliště: Neratovice

Re: Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

Příspěvek od Marcel Nera » 26.3.2012, pon 20:47

když jsme u toho jak má 166ka sedět,mám pocit že před opravou přední nápravy s vymlácenýma kůlákama a vyšmajdanýma gumídkama to sedělo líp než teď. rozeběhnul jsem to po opravě jen 1mm a ještě zkusím přidat,ale že by to byl nějakej zakusovač do asfaltu to teda není. horní ramena jsem nechal jen jsem je napowerflexoval,dolní ramena jsem dal lemforder prý HD a stábltyčky ty HD Mayle. po spuštění na zem byla přední kola hooodně rozbíhavá a tak ty spodní ramena byly jistě o špetku delší než ty starý. až budu mít chvilku nechám to sjet na geometrii a jsem na ty odklony moc zvědavej :-(
italofil

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

Příspěvek od Zip166JTD » 10.6.2012, ned 19:31

Tak včera jsem dělal praví unibal tak jsem udělal pár fotek jak se to dělá na autě. Jinak cca 2,5 hodky práce.
Přílohy
uni.jpg
uni6.jpg
uni5.jpg
uni4.jpg
uni3.jpg
uni2.jpg
uni1.jpg
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

cepppp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 647
Registrován: 28.9.2010, úte 21:03
Bydliště: Hostivař

Re: Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

Příspěvek od cepppp » 10.6.2012, ned 20:02

Moc krasna prace ja to rval ve svěraku :D
Alfa Romeo 166 3.0 24v Sportronic + LPG
Alfa Romeo 156 2,5

Yboris
Pozorovatel

Příspěvky: 359
Registrován: 22.3.2010, pon 19:40
Bydliště: Hodonin

Re: Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

Příspěvek od Yboris » 10.6.2012, ned 21:25

Dobry perfektne udelatko fakt dobry.

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

Příspěvek od Zip166JTD » 10.6.2012, ned 21:28

Je pravda že při demontáži starého ale hlavně při montáži nového bylo zapotřebí majzlu a kladiva hlavně před koncem při lisování.Vždy pár ran a kousek zašroubovat matici.Ale samozřejmě vše tak aby se to lisovalo za vnější stěnu unibalu.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

Příspěvek od Zip166JTD » 25.2.2013, pon 17:02

Tak před měsícem jsem byl na STK a vždy si nechám protřepat i zadní nápravu a málem jsem se vyvrátil. VYVARUJTE se levným unibalům! Ten co jsem přes léto dělal je už KO :evil: . Já ho tam dával páč mi zbyl z minulé 166 kde mě přišli společně se silentbloky a unibaly na spodní ramena z Polska.Podle čísla na unibalu je to výrobek z číny tak že se ani nedalo nic jiného čekat.
Tak co ted ? Jaký unibal koupit?
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

Příspěvek od alfi166silver » 25.2.2013, pon 19:26

Lemforder (LMI), Meyle nebo zajít do Mercedesu a koupit OE díl 220 352 02 27. Ničím jiným se nemá cenu zabývat. Ony ty unibally trpějí tím, že máme v ramenou Powerflexy. Vem si jak je to našponovaný, když není v dolním ramenu ten velkej unibal....
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

Příspěvek od Zip166JTD » 25.2.2013, pon 19:53

Jj je mi to jasný ale leví který jsem neměnil a nejspíš je ještě origo tak ten drží. Ok a Meyle tedy bude v poho? Páč mám jednoho dodavatele co hodně Mayle prosazuje.Mám už od něj zadní satabíky Mayle HD a zatím jsem spokojený.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

razorcz91
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 534
Registrován: 30.5.2013, čtv 17:31
Bydliště: Znojmo

Re: Oprava zadní těhlice – výměna uniballu

Příspěvek od razorcz91 » 10.11.2014, pon 21:24

Kamoš byl cca týden zpět na geometrii a přikládám obrázek, jak mu to seřídili. Je to v cajku? Pač před pár dny říkal, že mu auto začalo plavat :-D Předek je celej novej a na zadku se nic nedělalo. Potom se udělala ta geometrie.

Obrázek
Alfa 916 GTV 3.0 V6 CUP CF2 + Quaife
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS

Odpovědět

Zpět na „166“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů