Olejová vana

tonasumik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 308
Registrován: 22.7.2009, stř 14:55
Bydliště: někde u Brna

Re: Olejová vana

Příspěvek od tonasumik » 6.8.2010, pát 14:07

No on to myslel asi tak že se nadělá bordel. Filtr když dotahneš rukou tak už jsem ho nikdy rukou nepovolil. Nehledě na to že přístup na 2.4 JTDM je hnusnej. Filtr je shora krytej držákem kompresoru klimy a zespoda taky, kouká ho ven tak 2 cm a na to musí být klíč. tak proto byl ten dotaz
Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS

Eneck155
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 794
Registrován: 23.2.2009, pon 16:48
Bydliště: Dlouhá Třebová

Re: Olejová vana

Příspěvek od Eneck155 » 7.8.2010, sob 10:58

já používám taky ten řetězový klíč z nějakého "hobby marketu" za stovku a zatím slouží, je pravda, že ho používám jednou za rok, ale stačí to
AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejová vana

Příspěvek od Franik » 7.8.2010, sob 12:22

myslíš že na V6 je místa víc? Dostat se tam dá jen ze spoda a musíš povolit trubky od klimy z držáku a celý to vyklonit pak seš rád že tam dostaneš ruku. Jinak rukou jsme ho povolily zatím vždy.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

tonasumik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 308
Registrován: 22.7.2009, stř 14:55
Bydliště: někde u Brna

Re: Olejová vana

Příspěvek od tonasumik » 7.8.2010, sob 20:05

Tak to máš asi více síly.Mne v 57 už opouští :-D . Já už musím vše řešit mozkem, důvtipem a různými fígly. Nehledě na to, že mi ve předu něco přebejvá a těžko se mi leze pod auto. :-D :smt044 A te´d přemýšlím zda to je z vína, které mám rád a nebo piva, kterým také nepohrdnu, ale to už jsem :ot:
Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS

Maikl.kom
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 158
Registrován: 18.7.2009, sob 19:01
Bydliště: Prostějov

Re: Olejová vana

Příspěvek od Maikl.kom » 11.10.2010, pon 19:55

Mám zavařenou vanu cca 14 dní. Auto mi stálo cca 12 hodin a měl jsem pod vanou bílej papír A4 a nebyla tam ani kapka, přesto je vana maličko od oleje. Protože hned po výměně byla 100 suchá. Je možný, že olej teče, jen když je zahřátej a teda řidší?
Flatland forewer

tonasumik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 308
Registrován: 22.7.2009, stř 14:55
Bydliště: někde u Brna

Re: Olejová vana

Příspěvek od tonasumik » 11.10.2010, pon 21:22

Jednak je teplý, dilatace taky dělají svoje, 100% se to málokdy podaří. Je to normál tak si nedělej těžkou hlavu. Je možný že si to sedne. Zkus to ještě trocho dotahnout momentovým klíčem.
Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS

Maikl.kom
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 158
Registrován: 18.7.2009, sob 19:01
Bydliště: Prostějov

Re: Olejová vana

Příspěvek od Maikl.kom » 12.10.2010, úte 10:35

To jsi mě uklidnil, že na 100% se to málokdy podaří. Zkusim. uvidím. Děkuju za odpověď.
Flatland forewer

Zion
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 24.3.2009, úte 11:48
Bydliště: Mikulov

Re: Olejová vana

Příspěvek od Zion » 8.11.2010, pon 14:45

Ahoj,

budu menit olej a chci predtim pretesnit vanu, jeste jsem ji nikdy nemel dole, jaky je postup ?
predni dil vyfuku pujde dolu, to je jasne.

jo a jaky tmel doporucujete ? nejaky origo, nebo to je sumak ?

Diky
Alfa Romeo 156 2.4JTD SW [129kW][2005]
Peugeot 206 GTI [99kW][2000]
Alfa Romeo 156 1.9JTD [77kW][1999]

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejová vana

Příspěvek od Kůrkyn » 8.11.2010, pon 22:39

teče Ti určitě vana? Neodlepuj jí zbytečně, drží tam z výroby náramě dobře... nejdřív bych to pořádně umyl, chvíli pojezdil a vyloučil gufera, odtok turba atd.

Havlo166
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 196
Registrován: 12.6.2009, pát 17:56
Bydliště: Čadca, Slovensko

Re: Olejová vana

Příspěvek od Havlo166 » 8.11.2010, pon 23:05

Presne ako vravi Kurkyn mne vanu spinil odtok oleja z turba pretoze paska tam drzala len preto lebo bola napecena na tej hadicke a hadicku si rukou stiahol aj s paskou takze ked som daval turbo na repas tak kde som mohol som pomenil pasky pod viko ventilov nove tesnenie ale este ma caka gufero na vacke a tesnenie na vakum pumpu a bude sucho chcem to zase pekne vyladit cez zimu kedy s alficou nejazdim az je na leto tip top a nemusim sa jej cez leto chytit akurat jedineho coho sa v lete chytam je vymena komplet filtrov a oleja vzdy v 7 mesiaci :smt023
Alfa Romeo 166 2.4JTD Full Luxury Packet
Fiat Tempra 1.6i.e cat

Zion
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 24.3.2009, úte 11:48
Bydliště: Mikulov

Re: Olejová vana

Příspěvek od Zion » 9.11.2010, úte 11:23

no mam za to, ze to je ta vana, ale radeji to teda jeste jednou proverim, kdyztak sem hodim foto...

mam od oleje i cerny vyfuk u vany
Alfa Romeo 156 2.4JTD SW [129kW][2005]
Peugeot 206 GTI [99kW][2000]
Alfa Romeo 156 1.9JTD [77kW][1999]

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejová vana

Příspěvek od Kůrkyn » 10.11.2010, stř 07:36

to teče nejspíš odněkud z turba

Zion
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 24.3.2009, úte 11:48
Bydliště: Mikulov

Re: Olejová vana

Příspěvek od Zion » 22.11.2010, pon 14:26

Kůrkyn píše:to teče nejspíš odněkud z turba
Tu vanu podle me uz nekdo nekdy pretesnoval, nevypada to moc profesionalne.
Podle tech foto to asi nepujde mc dobre poznat...
Přílohy
tady je to uz trochu ocistene, ale taky to tam bylo dost od oleje
tady je to uz trochu ocistene, ale taky to tam bylo dost od oleje
z tadyma to utika
z tadyma to utika
no turbo asi taky uchcava, to asi neni normalni ze :(
no turbo asi taky uchcava, to asi neni normalni ze :(
Alfa Romeo 156 2.4JTD SW [129kW][2005]
Peugeot 206 GTI [99kW][2000]
Alfa Romeo 156 1.9JTD [77kW][1999]

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejová vana

Příspěvek od Kůrkyn » 22.11.2010, pon 18:16

Jestli myslíš ten silikon na vaně, tak ten je i takhle origo.

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: Olejová vana

Příspěvek od r-a-k » 23.11.2010, úte 10:00

Zion píše:
Kůrkyn píše:to teče nejspíš odněkud z turba
Tu vanu podle me uz nekdo nekdy pretesnoval, nevypada to moc profesionalne.
Podle tech foto to asi nepujde mc dobre poznat...
Vem pistoli na stříkání a omej to nitrem aby jsi viděl odkuď to přesně teče. Může ti to chcát ze zátky oleje(tlakovka) mezi motorem a převodovkou.
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

Dave24

Příspěvky: 2
Registrován: 20.1.2011, čtv 12:57

Olejová vana,jak na ni.Prosba o radu.

Příspěvek od Dave24 » 20.1.2011, čtv 13:42

Akoj kolegové Alfisti.Před pár dny sem na cestě do Slanýho v obci Blahotice utrhl olejovou vanu na své AR 156 - 2.4 JTD .A ted si drbu hlavu jak ji vyndat.Tak vás prosim o rady,tipy a postupy.Předem pěkně děkuju.Snad už budu zase brzo svištět po silnicích. \:D/

Dave24

Příspěvky: 2
Registrován: 20.1.2011, čtv 12:57

Tak hotovo.Vana je venku.

Příspěvek od Dave24 » 20.1.2011, čtv 17:10

Není pravda že se musí vyndat poloosa.Jen stačí povolit držák poloosy.Pak už to jde v pohodě.Akorát byl problém s jedinným šroubem který je právě u té nevyndané poloosy.Ale povolil sem ho malym úhlovym torxem a pak ho vytočil plochým šroubovákem.Kdybych nezapoměl povolit měrku tak by vana byla venku dřív ale jelikož sem zapoměl tak sem asi půl hodky laboroval proč to nejde a na čem to pruží.Ale nakonec mi to docvaklo. \:D/ A byla venku.Ted ještě dostat tam novou a modlit se abych ji už neutrhl.Původní majitel toho auta byl ale pěkný prase protože nedal pod vanu těsnění ale dal ji jen na nějaký levný silikon který tam vůbec nedržel.To sem se mohl divit kde se pořád bere ten olej pod autem.Ale ted už to stad bude Ok. :supz:

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejová vana

Příspěvek od speedy » 30.1.2011, ned 22:25

tak jsem dneska alfici zvednul v dílně na zvedáku a zjistili jsme , že vana je cajk, ale chladič oleje dostal ránu

zítra obvolám známé kontakty, jestli ho někdo nemá a bude výměna no, popř. zavařit jestli to půjde. takže takhle no

jak je to vlastně s chladičem oleje, dá se nahradit i ze starších 2.4ek?
resp. nechá se tam namontovat i z 1.9 M-JEt? :smt102 dík za odpovědi
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Olejová vana

Příspěvek od Kubas » 31.1.2011, pon 14:19

pro pořádek citace od Benita z jiného vlákna k vaně na 2.4JTD:
Benito píše:Je to nějaká směs hliníku, ale moc dobře se to nevaří. Musí to dělat někdo kdo má pro to podmínky a ví co dělá. Ono nešťastně uloženej motor není to správný pojmenování. On je dost nízko kvůli těžišti a díky tomu i lepším jízdním vlastnostem (na to kolik váží, auto docela poslušně drží směr). Problém je, že ve stavu našich silnic je to horor, další věc je, že měli udělat pro V5 silnější odpružení, protože není problém si při vyšších rychlostec škrtnout vanou o zem i po menším propružení. Když jsem auto koupil tak tam byl sport. podvozek v předu -50mm, v zádu -40mm a to byl opravdu horor. Jenže když jsem tam dal serii, tak auto o dost výš, jenže na dálnici a venku to propružilo o to snáz a v zatáčkách s tím už taková sranda nebyla. Tak jsem zvolil Lowtec -35/-30 a celkem rozumnej kompromis, bych řekl.
Jinak předchozí majitel: No trošku rosí olej, ale stačí přetáhnout vanu a bude to v pohdě ..
hmm, to jo, vana byla samozřejmě prasklá v horní části "prsou". Jako 90% všech van z 2.4řek.
Když jsem měl vanu poprvé dole, a vymontoval z ní ten nerez plech a viděl, že místama je tloušťka materiálu asi jako toušťka tácku pod pivo, říkal jsem si že tady páni inženýři mohli trošku přidat. :smt021 No hrůza. :smt013
Po neúspěšném zavaření to teklo ještě víc, celej proces se opakoval a asi čtrnáct dní na to jsem jí roztrhl na jížní spojce o krustu ledu. No prostě paráda ...
Pak jsem sehnal jinou, i když byla "100% v pořádku", tak po montáži to začlo rosit na levým prsu ze zhora prasklinkou která pohledově nebyla vůbec vidět. Prostě je to no H. Měli to udělat z pořádnýho kusu matroše a nešetřit zrovna na tak choulostivím místě. Za to bych jim dal fakt korunu. :smt075
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Benito
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 2.10.2008, čtv 19:18
Bydliště: Nic než Praha

Re: Olejová vana

Příspěvek od Benito » 2.2.2011, stř 21:49

Stačí odpojit a odklonit vejfuk a pak už to jde celkem v poho (2.4 JTD), akorát bacha na sací koš kterej je zapuštěnej na dno vany skrz ten nerez plech co je uvnitř vany. V tom ner. plech je vyřízlá díra do který je vsazenej a jde jakoby bokem, takže ho musíš povolit a pak jde vana krásně ven. A na opak zase, když jí nandaváš tak jeden musí držet vanu a druhý dotáhnout sací koš a pak teprve vanu napasovat. Trochu pakárna. :wink:
EX:
Docela dost, hlavně od modrobílé vrtule ..
A.R. 166 2.4 JTD super sedan pro prďuchy ..
A.R. 145 TS už neni :o(
A.R. 156 2.4 JTD 2002' Ex
A.R. GTV 3.0 V6 24v už dělá radost jinde :o(


The dark side of the Force

vavrusam
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 282
Registrován: 30.12.2010, čtv 12:42
Bydliště: Pariz
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejová vana

Příspěvek od vavrusam » 14.2.2011, pon 19:28

O víkendu jsem se zas válel pod autem trochu mi teče olej z toho místa, jak se zasouvá "dipstick" na kontrolu stavu oleje do vany (díky il ciuffovi za tip :smt023), a ještě hadice co vede přímo pod paliv. filtrem a relé žhavení.

Bohužel v ePERu jsou ty schémata tak nepřehledný (nebo já tak blbej), že jsem nenašel partnumber ani toho těsnění na "dipstick" ani tu hadici co je od oleje (možná od nafty, ale pochybuju). Nevíte někdo o jaký součástky jde, příp. kde sehnat? (JTD CF3 8V)

Snad tu nejsem OT, nechtělo se mi zakládat nové téma :-k
Alfa Romeo 166 3.2V6 24V
ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD Distinctive

Toro
Uživatelský avatar

Příspěvky: 64
Registrován: 2.10.2010, sob 19:22
Bydliště: Kromeriz

Re: Olejová vana

Příspěvek od Toro » 14.2.2011, pon 20:10

Tak toto mam uz zasebou a je to prkne jebat sam poprve a pakec na 8 hodin v garazovych podminkach na jame :roll:

vavrusam
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 282
Registrován: 30.12.2010, čtv 12:42
Bydliště: Pariz
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejová vana

Příspěvek od vavrusam » 19.2.2011, sob 17:22

Tak to vypadá jako zábava na víkend :D A to těsnění jsi bral kde?
Alfa Romeo 166 3.2V6 24V
ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD Distinctive

il ciuffo
Štamgast

Příspěvky: 522
Registrován: 10.4.2009, pát 19:04

Re: Olejová vana

Příspěvek od il ciuffo » 19.2.2011, sob 20:34

Zkusím sehnat, kdyžtak pošlu po SZ...

vanDave
Uživatelský avatar

Příspěvky: 41
Registrován: 4.6.2011, sob 23:43
Bydliště: za Brnem

Re: Olejová vana

Příspěvek od vanDave » 4.7.2012, stř 20:39

Kluci, je na to poškození/proražení olejový vany náchylná i 1.9JTD nebo ji má nízko jen ta 2.4ka?
Dík.
Fiat Stilo kombi JTD 85kW

Odpovědět

Zpět na „Renovace (čalounění, odrezování, povrchové úpravy atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host