Oprava Variatoru

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od lukee » 7.5.2012, pon 07:30

Díky Kůrkyne, nedostal jsem se k tomu abych to pohledal. Zřejmě je to opravdu ten díl, co jsi poslal. Ten mechanik mi tu úpravu nabídl na 16V T.S. první generace (tam kde není ECU na škrtící klapce, ale pod nohama spolujezdce), ale po koupi 159 už jsem to už neřešil a auto jsem prodal DERGOvi :smt023

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Dallen » 25.1.2013, pát 14:15

Má někdo zkušenost jak vypadaj ložiska na sací vačce po 230tkm (apod) km? Zvažuju jestli je objednat když budu měnit variátor ať se to udělá při jednom.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Yboris
Pozorovatel

Příspěvky: 359
Registrován: 22.3.2010, pon 19:40
Bydliště: Hodonin

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Yboris » 26.1.2013, sob 16:02

Ja je nemenil dal sem len opravnu sadu na variator ,nebolo na nich nic a su na domecku na priamo aspon ja si tam nevsimnul zadnu panvicku jak na klike len cinnu plochu pre hridel vadky ale mozno sa mylim zaujimalo by ma jak to je. Ani som si nevsimol ze by sa to nekde nabyzelo k prodeji na vymenu .

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Dallen » 26.1.2013, sob 16:11

Vyměnit se daj, stojí od 4 do 7 stovek. Uvidím až to shodím. Gufera půjdou nová všechny a tak asi hodím i ty ložiska.

Zde jdou pěkně vidět ty ložiska:

Obrázek

Jinak nějaké info o opravě/ovládání apod. variátoru, může se hodit

http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/PhaseVariator.htm

http://www.barchetta-lexikon.de/?action ... daten=p001
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Danni » 26.1.2013, sob 17:12

no te "variator solenoid" by ma celkom zaujimal ako sa vybera repasuje a skusa jeho funkcnost... on vlastne pusta olej to variatora ne?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Dallen » 26.1.2013, sob 17:13

Jj pouští olej do variátoru. Myslím, že tam žádná repasa není nutná. Vyjmutí je otázka povolení dvou šroubů, ale Ty u mě drželi jako prase a zlomil jsem dokonce na nich ořech.
Pomohli až sikovky.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Danni » 26.1.2013, sob 17:20

tak to pojde vonku lebo trochu tam mam olej okolo toho... ale az v lete, ked sa dozije :-D
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Dallen » 1.7.2013, pon 22:23

Bylo tu nějaké info o dodělání ventilku do hlavy.


Tady je nějaké info:
Thanks to some pictures I saw several years ago in the spanish alfisti forum I got to know about an interesting one-way valve. It´s an official Alfa Romeo document where they say it´s recommended (I would say it´s COMPULSORY) to install this one-way valve (ePer # 60677899) in the cylinder head. It consists of a cylinder with a metal ball and a spring calibrated to an exact pressure. This valve comes up as a solution to the noisy variator problem and prevents from further malfunctioning and premature wear of the variator. Some of the latest Twin Spark engines were fitted as stock. For those of us who do not have it installed you may use the instructions I post below (I´m sorry it´s in spanish but I´m sure anybody who is interested in would manage to get this translated):

In order to be absolutely precise I´ll specify that this valve itself does not replace a previously damaged variator. The estimated useful life of the phase variator is about 50K miles. In February 1999 came the second version of the so famous variator which supposedly had a longer life although in practice the problem remained the same. This valve maintains the oil pressure in the top of the engine. Thus, the variator, camshafts and hydraulic tappets always remain lubricated and do not suffer any wear in the first 3-4 seconds after starting the engine. Hence, the valve elliminates the annoying noise of the variador and protects it over time. Unfortunately the only way to make this improvement is removing the cylinder head and assuming the cost of labor, new bolts, gasket, lathe services (becuase of the hole) and the ridiculous cost of € 3 by the valve itself. I recommend you not to use the repair kit available at eBay. I have information that it does not last more than 5K miles and therefore it is throwing time and money away.

To recap: if you have removed the cylinder head, install the one-way valve and change the phase variator with a new original one, not rebuilt!

There goes my particular modification:

Obrázek

I put a little bit of gasket silicone around, only to slip right into the hole. A gentle touch with the rubber hammer and :

Obrázek

Done!:

Obrázek

http://img833.imageshack.us/img833/6684/dscn0436f.jpg
http://img829.imageshack.us/img829/9161/dscn0444.jpg
http://img834.imageshack.us/img834/9558/dscn0447gr.jpg
http://img541.imageshack.us/img541/6495/dscn0451h.jpg

Snad sem trumfnul i Honzu :smt118
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Dallen » 1.7.2013, pon 22:27

A pokud by někdo neuměl anglicky, tak to máme i spanelsky :-D

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Je to ofic dok. AR
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Petr147 » 1.7.2013, pon 23:17

to mi právě vrtá hlavou, variator je tam novej přes 20tis, někdy nastartuje a je uplný klid, někdy si jenom hrkně a někdy doslova zahrčí... a je jedno, jestli studený nebo prohřátý... jako by tam nedržel tlak nebo co... :roll:

juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od juraz3nca » 2.7.2013, úte 07:34

to máš tĕžký,...
jestli to je starý 13 roků, nĕkde se to povalovalo, pak to event. přebalili a prodali, tak ta únava se nĕkde projevit musela, ale mohl to být i repasovanej kousek a to by pak ta výdrž tomu i odpovídala...
Ale nemusí tomu tak být...
Já se už zase chystám na repas, koupil jsem opr.sadu a tváří se, jako by ji včera vyrobili, ale kdo ví.....
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Dallen » 3.7.2013, stř 18:49

Opravnou sadu mam taky doma.
Jinak co se tyce variatoru nevim co by se na nem tak mohlo unavit, doufam, ze to neni z takove materialu aby tam doslo ke znacnemu opotrebeni a proto bych asi hledal problem v pruznych dilech. Skoda, ze ta opravna sada neobsahuje i talirove pruziny
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Petr147 » 3.7.2013, stř 19:12

jsem myslel, že se postupně zhoršuje, jako to dělal ten starý, ale tady jako by chvili běžel bez oleje nebo ho v sobě neudržel, jestli teda má... ale jak kdy, někdy zahrčí a někdy ne

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Kůrkyn » 4.7.2013, čtv 12:22

na naší 156 je variátor taky nový a po cca 25 000 km taky občas po startu krátce zarachtá.

Danopanci
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 104
Registrován: 6.4.2011, stř 09:46
Bydliště: Prešov

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Danopanci » 9.2.2014, ned 19:49

Niekto už ten spätný ventil montoval? Skúsenosti? Chystám sa na revíziu motora - a myslím že keby to nemalo význam - tak by to tam nedávali *plesk
Alfa Romeo 159 2,4JTDm Qtronic PANTERA 2007 DPF on
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Dallen » 9.2.2014, ned 20:17

Go sem delal, ale na ventil jsem se vybodl, kdyz to vydrzelo 240tkm bez nej tak sem nejak nevidel duvod..
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Danopanci
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 104
Registrován: 6.4.2011, stř 09:46
Bydliště: Prešov

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Danopanci » 9.2.2014, ned 20:29

No to je pravda - ale pri investícií do spojky, motora, ložísk, tesnení, krúžkov, rozvodou, variatora, ventilov, zdvihátok ..... je táto položka zanedbateľná .....

Ináč osvedčeného dodávateľa NEW variátora za normálne peniaze neporadíte ?
Alfa Romeo 159 2,4JTDm Qtronic PANTERA 2007 DPF on
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Petr147 » 9.2.2014, ned 20:35

Proč by takovou investici někdo normální dělal?

Danopanci
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 104
Registrován: 6.4.2011, stř 09:46
Bydliště: Prešov

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Danopanci » 9.2.2014, ned 20:51

Kto ma pozná - vie aký som a čomu sa venujem ..... no nekúp to ..... :smt068

Obrázek
Alfa Romeo 159 2,4JTDm Qtronic PANTERA 2007 DPF on
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Dallen » 9.2.2014, ned 20:53

Danopanci píše:No to je pravda - ale pri investícií do spojky, motora, ložísk, tesnení, krúžkov, rozvodou, variatora, ventilov, zdvihátok ..... je táto položka zanedbateľná .....
Jeětě připiš vanu :D
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Petr147 » 9.2.2014, ned 20:56

Danopanci píše:Kto ma pozná - vie aký som a čomu sa venujem ..... no nekúp to ..... :smt068

Obrázek

To je hezké, na něco takového marně čekám....

Danopanci
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 104
Registrován: 6.4.2011, stř 09:46
Bydliště: Prešov

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Danopanci » 10.2.2014, pon 08:57

Stačí používať 5w40 a zveriť opravu mechanikovy zo servisu ALFA ROMEO :smt033
Alfa Romeo 159 2,4JTDm Qtronic PANTERA 2007 DPF on
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Danni » 10.2.2014, pon 10:50

Kam do alfi si to nosil?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Danopanci
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 104
Registrován: 6.4.2011, stř 09:46
Bydliště: Prešov

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Danopanci » 10.2.2014, pon 13:56

Ja som to nenosil - to vozil predchádzajúci majitel - auto je z KE.

Ja mám vlastný servis ::s29::
Alfa Romeo 159 2,4JTDm Qtronic PANTERA 2007 DPF on
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Danni » 10.2.2014, pon 15:05

No a nevies kam to nosil? Tiez som z KE
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů