Problematika DPF u AR159

Odpovědět
Ondris96

Příspěvky: 7
Registrován: 2.2.2022, stř 15:35

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Ondris96 » 22.2.2022, úte 13:54

No jenže EGR ventil tam je měsíc nový 💁🏻‍♂️

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od bobas » 22.2.2022, úte 14:15

Ne každá nová věc musí být funkční ....značka toho egru?
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

Slávek
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 220
Registrován: 20.11.2013, stř 17:29
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Slávek » 22.2.2022, úte 19:36

Ještě mě napadlo,obráceně namontovaná váha vzduchu,ale to nevím jistě.Už si nepamatuji jak to ten dotyčný psal.
AR 159 JTS 2,2
Lancia Lybra 1,9 JTD ex
a
řada jiných ex

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 417
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Duso » 26.6.2022, ned 10:49

Váš názor na tieto hodnoty ? Auto mám mesiac a regenráciu som ešte nezaregistroval. Aktuálne je na budíku 159 000km, tie km v hodnotách čistý nezmysel. Pátram lebo auto má slabší ťah v celom pásme otáčok, predošlý majitel chodil 5km do roboty s vadným termostatom (neregenerovalo). Môže mať upchatý dpf vplyv na výkon bez toho aby to vyhodnotila RJ ako chybu ? Môžem vyhodiť DPF a dať tam rúru aspon na vyskúšanie či sa zlepší ťah ? Či mi to spadne do nudzaku ?
20220626_101818 copy.jpg
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od speedy » 26.6.2022, ned 11:38

A ten termostat sis už vyměnil?
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 417
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Duso » 26.6.2022, ned 11:54

samozrejme, to bolo prvé, už som spravil na ňom pomaly 2000km...včera vyčistený EGR a MAP čidlo v saní, nová váha...
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od cendler » 26.6.2022, ned 21:36

Pokud auto nemá žádnou chybu, tak teď musí po ohřátí vody spustit regeneraci, tase spouští při 83% zaplnění, ty máš už 91%, tzn že se mohla spustit a ty jsi ji vypnul, tak si naplanuj nějakou delsí cestu a sleduj jak se chová auto, pokud bude najednou líné na plyn, ručička turba bude velmi rychle padat na 0 hodnotu, tak ti probíhá regenerace a jeď tokud se to nezlepší
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 417
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Duso » 27.6.2022, pon 17:52

cendler píše: 26.6.2022, ned 21:36 Pokud auto nemá žádnou chybu, tak teď musí po ohřátí vody spustit regeneraci, tase spouští při 83% zaplnění, ty máš už 91%, tzn že se mohla spustit a ty jsi ji vypnul, tak si naplanuj nějakou delsí cestu a sleduj jak se chová auto, pokud bude najednou líné na plyn, ručička turba bude velmi rychle padat na 0 hodnotu, tak ti probíhá regenerace a jeď tokud se to nezlepší
každý deň mám cestu do práce 35km tam a 35km spať...práveže sa snažím to zaregistrovať ale mám pocit že tá regenerácia je nefunkčná. S dobrým termostatom som nabehal už 2000km. Auto má slabší ťah odkedy som ho kúpil, mám podozrenie práve na zapchatý DPF filter (fyzicky tam je). Teraz som sa jedným alfistom rozprával v autotechne čo má 159 110kw, vraví že keď regeneruje tam má o 500ot/min. vyšší volnobeh, a tiež tú ručičku tlaku turba spomínal že padá a slabší ťah, sálanie spod auta...

Mne ručička furt padá na nulu keď vyradím, keď pustím plyn ale je tam kvalt trebars pri 90 km/h tak padne iba na tú predposlednú čiarku. Asi skúsim ísť do servisu na nútenú regenráciu. Egr mám funkčný ten som čistil predvčerom.

Diag nehlási nič.
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210

lukas.01
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od lukas.01 » 27.6.2022, pon 19:58

Když auto regeneruje, spadne ručička při zařazené rychlosti a brždění motorem na nulu. Při normální jízdě bez regenerace na první čárku jak píšeš, při vyřazení také na nulu.
Regeneraci si můžeš vyvolat sám přes FES/MES sekce motor/záložka úpravy F7/Regenerace filtru pevných částic. Je tam popsáno, jaké podmínky musí být splněny. Hlavně nestuj nad něčím hořlavým (tráva apod.)
AR GT 1,9 JTD QV
AR Brera 2,0 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od cendler » 28.6.2022, úte 07:38

2000km by jsi neujel bez regenerace a taky tam máš napsané, že poslední regeneraci jsi dělal před 1218km, takže ti probíhá, jen si si jí nevšimnul
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od swoop01 » 28.6.2022, úte 16:42

Regeneraci muzes spustit pres ten FiatECUScan i vynucene. Staci to jen ohrat a pak zajet nekde na volne, odlehle misto kde siroko daleko nikdo neni a tam to spustit. Motor najede na 3500 otacek a vyvali se oblaka bileho dymu a v tu chvili probiha nucena regenerace.

Pokud nevis na co se soustredit aby jsi poznal regeneraci v provozu, tak si nech mezi budiky aktualni spotrebu... Jak ti to vyleti pri popojizdeni na 50l a nebo pri brzdeni motorem nepadne na 0 tak v tu chvili probiha regenerace.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 417
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Duso » 28.6.2022, úte 21:37

hosi ďakujem za tipy, dnes na ceste domov z práce sa mi regenerácia sama spustila (telepatia asi funguje), po príchode domov som chcel spustiť tú nútenú, nakoniec nebolo treba :) Auto ide lepšie.

Inak ešte som nezaregistroval tento stav (toto je podľa mňa prvá odkedy to auto mám, alebo som to vypol keď ešte ani poriadne nazačala. Auto bolo nekludnešie na plyne, padala aj tá ručička, ale sranda je že sa mi nedalo dostať v menu na aktuálnu spotrebu (knoflikom "trip").
Přílohy
20220628_192315 copy.jpg
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 570
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Ferrari » 29.6.2022, stř 13:04

pravdepodobne ti to začne regenerovať cca po 30 km a ty to predčasne vypneš. Priateľka chodí na 159 2x 40 km a viackrát spomínala, že sa jej regenerácia spustila tesne pred príchodom do práce, čiže po cca 35-37 km. To hlavne v zime.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

Miyuki

Příspěvky: 3
Registrován: 8.9.2022, čtv 14:56

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Miyuki » 8.9.2022, čtv 15:12

Zdravím,
zvažuji koupi 159 s motorem 2.4 JTD 147 kW
Ale vypadá to, že filtr je asi po smrti, najeto kolem 170 tis, takže asi spíš kratší trasy, to se dá čekat
Jinak vypadá docela pěkně

Chci se zeptat, máte někdo v autě ten levnej od JMJ, stojí kolem 5-6 tisíc, to je skoro až podezřele málo
Jestli s tím pak není nějakej problém, jak provozně, tak na STK (na emise se neptám, tam mají deku :-D )

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od cendler » 8.9.2022, čtv 21:18

170tkm najeto = nesmysl, nebo to musí být doložitelné, což pochybuji

druhovýroba nefunguje a je jedno kolik stojí, už jenom váha je neskutečný rozdíl, originál váží tak 15kg, tyhle polsky kejdy váží cca 5kg
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Miyuki

Příspěvky: 3
Registrován: 8.9.2022, čtv 14:56

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Miyuki » 9.9.2022, pát 10:22

A je tu nějaký cenově rozumný řešení, když by byl potřeba vyměnit? Čištění je asi nejlepší řešení, ale pro případ, že by byl třeba prasklej.
Bude to pro mě první auto s filtrem a né zrovna nový, tak jsem z toho trochu nervozni
K těm kilometrům určitě budu chtít něco vidět, nějakou Cebii nebo podobně ideálně
Dneska se na ní jdu podívat, tak mě zajímá jak bude vypadat na živo a jak jezdí

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od cendler » 9.9.2022, pát 20:34

Čištění je kničemu, nebo na půl roku. nový stojí 70tkč bez dph.
Cebie je k ničemu, pokud není auto koupené v ČR, pokud je ze zahraničí, tak cebie o kilometrech nezjistí vubec nic
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od bobas » 9.9.2022, pát 20:41

když jsem kdysi jezdil po 159kách pro kluky a známe,tak ty káry měly většinou najeté 170tkm za první 3-5let provozu, přeci jen je to dneska v průměru 13-15let staré auto a zrovna u té 2.4ky bych moc nevěřil tomu, že s tím někdo najel pod 12tkm ročně, to dneska najedou i malá auta a ne vrcholový diesel v té době...
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

Miyuki

Příspěvky: 3
Registrován: 8.9.2022, čtv 14:56

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Miyuki » 9.9.2022, pát 22:03

Tak je tam 2015 dovoz z Německa s údajně 120 tis v původní servisce
Ale tam si může napsat kdo chce co chce
Mě je to vlastně celkem jedno

Jinak po dnešní zkušební jízdě poznatky, interier vypadá pěkně a zachovale, z venku asi odpovídá stáří
Motor je olejnička, všude obalený hnusem, asi někde foukalo turbo (dělalo mi to samý na Renaultu, je to pak hnus)
Je to takový línější, ale v diagnostice žádný chybový kódy
Ale zvuk i starty dobrý

Ještě se to bude muset projet jednou na online data, jak to bude vypadat

//edit
ps. Nenašel by se tu majitel? Je vykoupená v bazaru, tak mě zajímá, jestli by se nepodělil o zajímavosti. Měl jí v ČR celou dobu jeden člověk
Je to Červená Sportwagon

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 417
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Duso » 28.11.2022, pon 14:19

Hoší, zvažujem odstránenie DPF a EGR, normálne regeneruje každých cca 1000km (jazdím dlhšie trasy) akurát mi príde kus "lína" po vašom. A má asi aj kus vyššiu spotrebu vzhladom na to že jazdím 90% mimo mesto - cca 6,5-7L/100km.
Emisnou som prešiel bez problému, dymivosť 0,22. Smardí to aj s DPF, strašný hnus (asi ako každý dízel) či je studené či teplé nedá sa pri tom aute stáť :D dym nejde žiadny z výfuku ani na plný plyn...

Váš názor (vy čo to máte odstránené), je aký ? Dali by ste znovu dpf egr off ? tému mám prečítanú komplet...
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210

Aleš 292
Pozorovatel

Příspěvky: 351
Registrován: 9.12.2008, úte 17:42
Bydliště: Tanvald

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Aleš 292 » 28.11.2022, pon 15:52

Jen nevím,jestli s těmi hodnotám pak projdeš emisema. Já měl s DPF kouřivost 0,02 a bez DPF mám 0,22. Jinak pokud nebudu muset v budoucnu z nějakého důvodu vracet na auto,tak zůstane DPF na půdě v krabici. Žádný negativa bez něj nevidím. A určitě bych ho vyndal znovu 👍
Chrysler 300C 5,7 Hemi John Varvatos
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 417
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Duso » 28.11.2022, pon 18:10

Aleš 292 píše: 28.11.2022, pon 15:52 Jen nevím,jestli s těmi hodnotám pak projdeš emisema. Já měl s DPF kouřivost 0,02 a bez DPF mám 0,22. Jinak pokud nebudu muset v budoucnu z nějakého důvodu vracet na auto,tak zůstane DPF na půdě v krabici. Žádný negativa bez něj nevidím. A určitě bych ho vyndal znovu 👍
A tak limit je vraj až 1.0 mi technik povedal, pred mesiacom som bol...nuž ak neprejdem tak tak pojde dpf naspať, toto si chcem nechať :-D
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210

Aleš 292
Pozorovatel

Příspěvky: 351
Registrován: 9.12.2008, úte 17:42
Bydliště: Tanvald

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Aleš 292 » 28.11.2022, pon 19:03

Limit je 0,51.
Chrysler 300C 5,7 Hemi John Varvatos
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 570
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Ferrari » 29.11.2022, úte 08:30

Duso píše: 28.11.2022, pon 14:19 Hoší, zvažujem odstránenie DPF a EGR, normálne regeneruje každých cca 1000km (jazdím dlhšie trasy) akurát mi príde kus "lína" po vašom. A má asi aj kus vyššiu spotrebu vzhladom na to že jazdím 90% mimo mesto - cca 6,5-7L/100km.
Inak, ja mám takú istú spotrebu, ja DPF mám.

Otázka je, či môže 88kW byť nejak živé v aute, čo má skoro 1700 kg.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 417
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Duso » 29.11.2022, úte 09:59

Ferrari: 159 sedan 8v má hmotnosť bez vodiča 1524kg (ak sa dobre pamätám), bratova 147 85kw má nejakých 1300kg a je to strašný rozdiel. Keď je 147 plne obsadená = skoro hmotnost 159 - furt je to rozdiel hlavne v odozve na plyn, pružnom zrýchlení...

Navyše čo aj tu ludia riešili že to nieje dobre spravené z výroby, tak ako to môže fungovať na 17r. aute. Ďalší fakt je že v premávke jazdí kopa áut ktoré mali ešte "lepšie spalovanie" a nemali v tej dobe DPF (skrz tie škodlivé spaliny) kvôli ktorým by to malo zmysel držať.

Sám neviem, chcelo by to vyskúšať sa previesť. Investícia (cca 400€) je dosť velká vzhladom na vek auta a hodnotu, tiež ešte zvažujem či vôbec pôjdem do toho.

Ale zase ak to má zvýšiť životnosť auta, znížiť kus spotrebu, zlepšiť kus dynamiku a prejdeš EK tak ako doteraz tak prečo nie ? Z tých spalín štípe v krku aj teraz, koncovka začmudená...
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti