Kdyz mam ale klimu vypnutou a otocim do polohy 1 a nastavim teplotu 18 stupnu tak porad fouka teply vzduch. A kdyz otocim na maximum tak fouka stejne teply. Kama se dostanu ke klapkam co misi vzduch?Franik píše: Jinak klima při zapnutí se vždy snaží dostat na požadovanou teplotu co nejrychleji, tudíž pokud požaduješ teplotu vyšší než venkovní naběhne na plný výkon a teprve s blížící se teplotou se začíná na rychlosti a teplotě vzduchu. To samé je obráceně v létě vyhřáté auto a puštěná klima najede naplno s nejnižší teplotou vzduchu a teprve potom se doreguluje.
pořád topí (nefouká studený vzduch)
Re: pořád topí (nefouká studený vzduch)
Alfa romeo 156 1,9 JTD 77kw. R.v. 1999
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3819
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: pořád topí (nefouká studený vzduch)
jj to mas pravdu, ale tim snizis nebo spis nastavis na pevno rychlost fukaru. Tim padem k docileni nastavene teploty se prenastavi klapky na miseni teploty na max. aby i pri nizsim prutoku vzduchu bylo pozadovane teploty dosazeno. Jde min vzduchu tim padem musi doravnavat vetsi teplotou. Osobne jsem toto nikdy neresil, jelikoz jsem mel nastavenou teplotu a porad v automatu. leto zima nechal jsem automatiku at si to koriguje sama. A to i jednozony i dvouzony. Sama si koriguje i proudeni vzduchu pro nejrychlejsi natopeni otevre na okno a na nohy pak uz jede jen k noham a teplotu udrzuje, v lete spusti na predni okno a vydechy v palubce. Pokud mas navic jeste protizamlzovaci senzor tak spusti vetrak naplno jen na okno navic podporen klimou. edit : dej do auta normalni teplomer a nastav si automat treba na 18 stupnu a zkus zda po dosazeni teploty se snizi rychlost ventilatoru a teploty vzduchu.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: pořád topí (nefouká studený vzduch)
Zkusim zitra. Dam vedet. Kdyz pripojim merak na vnitrni cidlo a zacnu ho ohrivat tak by se mela hodnota menit. Tak bych mel poznat jestli je v poradku. Nebo se pletu?Franik píše:edit : dej do auta normalni teplomer a nastav si automat treba na 18 stupnu a zkus zda po dosazeni teploty se snizi rychlost ventilatoru a teploty vzduchu.
Alfa romeo 156 1,9 JTD 77kw. R.v. 1999
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3819
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: pořád topí (nefouká studený vzduch)
jj mela by se menit, jde jen o to jestly se ti dokaze. regulovat ventilator a chodej klapky na michani pomeru studeny vzduch, teply vzduch. Stava se ze se seknou v urcite poloze. tim co jsem ti napsal vyzkousis defakto oboje. Kdyz to bude teplotu menit a rychlost taky bude chyba v rizeni tudiz tyhle dva senzory (palubka a pravy zrcatko) nemusi to byt primo senzor ale bud kabelaz k nemu, nebo i ventilatorek nasavajici vzduch z kabiny k senzoru. Ten je ale slyset ze se toci.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: pořád topí (nefouká studený vzduch)
Cidlo vnitrni teploty jsem mel venku. Ventilatorek se toci. Spis by me zajimalo kudy se dostanu k tem klapkam co misi vzduch.Franik píše:jj mela by se menit, jde jen o to jestly se ti dokaze. regulovat ventilator a chodej klapky na michani pomeru studeny vzduch, teply vzduch. Stava se ze se seknou v urcite poloze. tim co jsem ti napsal vyzkousis defakto oboje. Kdyz to bude teplotu menit a rychlost taky bude chyba v rizeni tudiz tyhle dva senzory (palubka a pravy zrcatko) nemusi to byt primo senzor ale bud kabelaz k nemu, nebo i ventilatorek nasavajici vzduch z kabiny k senzoru. Ten je ale slyset ze se toci.
Alfa romeo 156 1,9 JTD 77kw. R.v. 1999
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3819
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: pořád topí (nefouká studený vzduch)
Nepouzivej citace pokud odpovidas na predchozi! Jinak ke klapkam se dostanes od spolujezdce musi ven kastlik pak jiz uvidis komplet topeni.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: pořád topí (nefouká studený vzduch)
Kastlik jsem mel cely dole vcera a jedine co jsem videl byl obrovsky vykricnik s napisem AIRBAG a hromadu kabelu.
Alfa romeo 156 1,9 JTD 77kw. R.v. 1999
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3819
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: pořád topí (nefouká studený vzduch)
od kastlíků je vidět vše. Airbag je nad kastlíkem.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: pořád topí (nefouká studený vzduch)
No zkusim to znova rozdelat. Nemate nekdo fotku nebo nejaky nakres. Zkusim mrknout do elearn. Ale to mam jen italsky a blbe se mi v tom orientuju. Skoda ze neni cesky preklad.
Alfa romeo 156 1,9 JTD 77kw. R.v. 1999
Re: pořád topí (nefouká studený vzduch)
no tak jsem pokrocil, cidlo vnitrni teploty je OK. kdyz nastartuju tak se mi motorek na miseni vzduchu otoci tam a zpet ale kdyz otocim koleckem na nastaveni teploty tak se motorek ani nehne... takze bud je spatny ovladac a nebo motorek. neni tady nekdo ze zlina? kdo ma diagnostiku a nebo nekdo do by mel na pujceni ovladaci panel na topeni nebo kdo hodne levne proda funkcni.
Alfa romeo 156 1,9 JTD 77kw. R.v. 1999
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3819
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: pořád topí (nefouká studený vzduch)
To je celkem logické, jelikož teploty jsou vždy nižší než požadovaná teplota, tudíž se klapka natočí na topení a přesune se až se začne blížit k požadované teplotě. Tudíž musíš počkat až se vnitřní teplota začne blížit při nastavené teplotě těm 15 - 16 stupňům, pak se s největší pravděpodobností začne měnit. Proto jsem radil dát dovnitř teploměr a projet to. Nejnižší teplota jež lze nastavit je nějakých 16stup. Už končím člověk poradí a stejně se tak nestane tudíž to nemá smysl. Tím prvním přetočením si jen zjistí v jakem nastavení klapky jsou v aktualním nastavení. Jelikož ten test proběhne je krokový motorek v pořádku a klapky zaseklé nejsou.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: pořád topí (nefouká studený vzduch)
auto bylo zahrate, takze tam bylo horko jako prase.. nastavil jsem teplotu na min a motorek klapky se ani nehnul.
Alfa romeo 156 1,9 JTD 77kw. R.v. 1999
Re: pořád topí (nefouká studený vzduch)
cez diagnostiku sa da zistit ci nefunguje kolecko alebo motorcek...
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: pořád topí (nefouká studený vzduch)
kdyby tady byl nekdo ze zlina a mel diagnostiku tak uz to resim ale nedam balik za diagnostiku v servise
Alfa romeo 156 1,9 JTD 77kw. R.v. 1999
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3819
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: pořád topí (nefouká studený vzduch)
Kolečko a motorek mu evidentně funguje. Jen nevzal teploměr, nenastavil auto, teplotu třeba na 20 a neprojel to. Teplota motoru atd. na to nemá vůbec žádnej vliv. Záleží na poměru a rozdílu senzorů na zrcátku a u ovládacích knoflíků. Ty řídí komplet chovaní klapek. Kolečko rychlosti řídí jen průtok vzduchu. Při automatu si to reguluje v podle vlastního schématu co nejrychleji natopit/ vychladit, pak už jen teplotu udržet. Proto klesne rychlost a teplota. Třeba zrovna u 156 je to ještě moc nedokonalé a teploty skáčou dost rapidně. Chvíly pálí a pak najednou začne jít vzduch ledový (studený). Proto i jsem se hned na začátku ptal na teplotu venkovní na budíku, pokud ho odpojíš nebo bude nefunkční jednotka to bere jako venkovní teplotu mimo rozsah do mínusu a začne naplno topit a to třeba i v létě.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: pořád topí (nefouká studený vzduch)
Cauky, tak koukam tema stale nedoresene.
No ja mam stejny problem, v zime kdyz je po cca 5stupnu,auto nevytopim az snad po 20ti km,mam 2.4jtd a stejne ikdyz nastavim 20c,tak to stale topi a to mam nohy i hubu pak spalene, pokud i ted na jare nastavim 16.5C tak stale vali jen teply vzduch a vseci v aute se topi, jak dam LOW, jde hned studeny a klimu jsem naplnil.
Kde muze byt problem?
No ja mam stejny problem, v zime kdyz je po cca 5stupnu,auto nevytopim az snad po 20ti km,mam 2.4jtd a stejne ikdyz nastavim 20c,tak to stale topi a to mam nohy i hubu pak spalene, pokud i ted na jare nastavim 16.5C tak stale vali jen teply vzduch a vseci v aute se topi, jak dam LOW, jde hned studeny a klimu jsem naplnil.
Kde muze byt problem?
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: pořád topí (nefouká studený vzduch)
mám dotázek:
ovládání klapek na sklo, řidiče, nohy atp je odvládáno drátem?? tedy mechanicky??
na co je motůrek v polubce na topení, jakoby u spolujezdcova levého kolene??
ovládání klapek na sklo, řidiče, nohy atp je odvládáno drátem?? tedy mechanicky??
na co je motůrek v polubce na topení, jakoby u spolujezdcova levého kolene??
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti