Každej to má trochu jinak. Kolega byl na nějaký akci od Pirellky, měli tam nějaký VW nebo škodovku, to už si úplně nepamatuju, ale strašně se divil tomu, že ten pre-safe systém funguje jen když Ty nebrzdíš, čili když jedeš a před Tebou někdo zaflekuje, tak když nesáhneš po brzdě, tak to zastaví samo, ale jakmile začneš brzdit, tak to nechá iniciativu na Tobě. Říkal, že je to fakt nepříjemný a byl problém si na to zvyknout a nechat to fakt na tom autě.Kubas píše: ↑15.8.2017, úte 20:41 no tak nevím, tyhle systémy nastudované nemám, ale přijde mi divné že by ten systém zabraňující kolizím fungoval jen když nemáš nohu na plynu.... z návodu Giulie jsem pochopil dvě věci:
1) systém mi může auto brzdit intenzivněji než jak si brzdím sám (pokud vyhodnotí že to je účelné)
2) systém může zcela sám začít brzdit když vidí překážku....
U Giulie je to jinak, tý je jedno co děláš, brzdí si sama jak je potřeba. Jel jsem třeba po městě, přede mnou odbočovalo auto, já viděl, že kam odbočuje má volno a tak jsem jen lehce přibrzdil a mělo to vyjít plynule akorát, jenže ten člověk nesmyslně najednou zastavil, asi si odbočení rozmyslel, já jsem okamžitě přendal nohu na brzdu, chystal se brzdit prudčeji, ale v ten moment už to Giulia udělala za mě. Tudíž tak by to asi mělo být správně, byla rychlejší. No a na dálnici se mi občas stává, když jedu svižněji a někoho dojíždím, on uhýbá, ale moc pomalu a já nebrzdím s tím, že ho v klidu objedu víc vlevo bez ubrání, tak ona, když má pocit, že tam je málo místa, mi stejně jebne o brzdu a je jí jedno jestli stojím na plynu nebo ne.
Ten systém se dá vypnout, ale pak na budíkách svítí velký oranžový varování, který kazí estetiku přístrojovky, tak to nevypínám...