Lambda sonda
Lambda sonda
Zdravim, moze mat lambda sonda vplyv na vykon motora ? Ecu mi hlasila vadnu lambda sondu tak som objednal novu no nie orig. ale nahradu, ta orig. mala odpalene vyhrievanie, ecu teraz hlasi chybu lambdy daco s udajmi je to v eng. jazyku. Auto nema ten krasny zatah ako malo, myslel som si ze to je vahou no nie skusil som ju odpojt a auto ide rovnako, len na volnobehu sa zvysili trosku otacky no potom klesli. Skusim dat nazad povodnu lambu a skusit to jak to pojde.
Alfa Romeo 166-2.0-V6-TB
150KW, 204PS
Full vybava
150KW, 204PS
Full vybava
- gonzalos16v
- Nováček
- Příspěvky: 112
- Registrován: 4.8.2010, stř 13:33
- Bydliště: Praha
Re: Lambda sonda
Ma obrovsky vliv na vykon
spotreba vysoka -bohata smes
spotreba nizka - chuda smes --> podpalene ventily
spotreba vysoka -bohata smes
spotreba nizka - chuda smes --> podpalene ventily
AR 166 3.0 24V Super
ex: AR 33 16V
ex: AR 33 16V
Re: Lambda sonda
muze mi nekdo prosim rict kolik je na 2.5 V6 140kw lambda sond ? a jestli jsou vsechny stejne ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
- lada.blaha
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lambda sonda
4 ale jestli jsou stejné to nevím
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
- .myc155
- Štamgast
- Příspěvky: 925
- Registrován: 5.9.2007, stř 07:24
- Bydliště: 8ЯИ0
- Kontaktovat uživatele:
tyvole Richarde, nekdy uvazuju, jak jsi se sem vubec mohl probojovat skrz registraci...
Neni treba jednodussi obcas nakouknout do prirucky (jestli ji tady nemuzes najit, tak na squadre je to pomerne prehledne), nez se tu ptat na kazdou pojistku, zvlast kdyz ti 10 lidi napise 12 rozdilnych pravd*, z toho jednu dlouhou? Nebo napr autokelly (webovou adresu najdes na karticce*) ma databazi pomerne vychytanou, takze i romske dite dokaze zjistit, minimalne kdy se lamalo CF2/CF3 (na pocet lambda sond to ma nezanedbatelny vliv). Uplne nejvyssi level je ovsem natukat do ePERu VIN (cislo zacinajici ZAR936... najdes ho na kupni smlouve, nebo leasingovka v technicaku), ale o to tady muzes klidne nekoho pozadat, Honza to taky obcas dela.
P.S. ze ti neporadim s lambdou neznamena, ze jsem hajzl, ale ze to povazuju za zbytecne
Neni treba jednodussi obcas nakouknout do prirucky (jestli ji tady nemuzes najit, tak na squadre je to pomerne prehledne), nez se tu ptat na kazdou pojistku, zvlast kdyz ti 10 lidi napise 12 rozdilnych pravd*, z toho jednu dlouhou? Nebo napr autokelly (webovou adresu najdes na karticce*) ma databazi pomerne vychytanou, takze i romske dite dokaze zjistit, minimalne kdy se lamalo CF2/CF3 (na pocet lambda sond to ma nezanedbatelny vliv). Uplne nejvyssi level je ovsem natukat do ePERu VIN (cislo zacinajici ZAR936... najdes ho na kupni smlouve, nebo leasingovka v technicaku), ale o to tady muzes klidne nekoho pozadat, Honza to taky obcas dela.
P.S. ze ti neporadim s lambdou neznamena, ze jsem hajzl, ale ze to povazuju za zbytecne
Re: Lambda sonda
Proč tolik slov ?
Stačí mrknout, jakou emisní normu to auto plní..,pokud to Richie neví z hlavy..-případně aspoň ročník výroby..
Stačí mrknout, jakou emisní normu to auto plní..,pokud to Richie neví z hlavy..-případně aspoň ročník výroby..
Re:
jestli to nebude tim , ze jsem to forum cele udelal ja....to vis, ze bych se jinak pres svizele registrace neprokousal....myc155 píše:tyvole Richarde, nekdy uvazuju, jak jsi se sem vubec mohl probojovat skrz registraci...
zrejme u vas tam na dalnem vychode holt mate desne chytre romske deti.....ja treba vubec nevim co je "CF2/CF3"
tohle forum bylo totiz zalozeno na takove dotazy vis ? to neni na to aby jste si tady pindaly jak jste se na sraze ozrali..
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
- .myc155
- Štamgast
- Příspěvky: 925
- Registrován: 5.9.2007, stř 07:24
- Bydliště: 8ЯИ0
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lambda sonda
to jedine ti zrejme vyjde, kdyz misto kamene a palavy tu ted bude andrlak s kuñkou...
hele, predemnou to fakt obhajovat nemusis, bo ja nepotrebuju, aby tva alfa jezdila a jestli ti tahle taktika* vychazi, tak proc ne? I kdyz ty trable s plynem tomu moc nenasvedcuji.
Na druhou stranu, pokud primarne potrebujes neprerusitelny prisun temat do fora, tak je tva V6 idealni nastroj.
Treba ted se dozvis nejake pocty sond -a co dal?
Zeptas se, kde je/ji mas koupit? Takze ti Petr posle link na cardo a ty zacnes premyslet, jestli je opravdu nutne ji menit. Po odkazani na diagnostiku zacnes poptavat nekoho s FES. Po mesici ti tu doporuci nakup vlastniho kabelu, bo u vas v ulici ho stale nikdo mema. Tim se cely pribeh castecne zacykli, aby se v zapeti mohl rozplynout, bo causa lambda se za kvartal nehnula ani o krok a 2.5V6 muze byt v klidu dal oznacovana za italskou mrdku.
ale jak rikas -kdyz mas* forum, tak proc ho nevyuzit.
hele, predemnou to fakt obhajovat nemusis, bo ja nepotrebuju, aby tva alfa jezdila a jestli ti tahle taktika* vychazi, tak proc ne? I kdyz ty trable s plynem tomu moc nenasvedcuji.
Na druhou stranu, pokud primarne potrebujes neprerusitelny prisun temat do fora, tak je tva V6 idealni nastroj.
Treba ted se dozvis nejake pocty sond -a co dal?
Zeptas se, kde je/ji mas koupit? Takze ti Petr posle link na cardo a ty zacnes premyslet, jestli je opravdu nutne ji menit. Po odkazani na diagnostiku zacnes poptavat nekoho s FES. Po mesici ti tu doporuci nakup vlastniho kabelu, bo u vas v ulici ho stale nikdo mema. Tim se cely pribeh castecne zacykli, aby se v zapeti mohl rozplynout, bo causa lambda se za kvartal nehnula ani o krok a 2.5V6 muze byt v klidu dal oznacovana za italskou mrdku.
ale jak rikas -kdyz mas* forum, tak proc ho nevyuzit.
Re: Lambda sonda
Shanel jsem kabel..nesehnal...co je FES nevim...a Alfa mi ted jezdi dobre...na LPG hur....vcera STK O.K., tak jsem spokojenej...a proc zjistuju pocet a typ lambda sond ? no abych to asi vedel ne ? pokud vis kolik jich tam je a jestli jsou mezi nima rozdily, tak to tady napis..pokud nevis ,tak tu blbe nezvan...tady nejsi na Squadre...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Lambda sonda
Richie: hele FES = FiatEcuScan= program, kterej spustíš s běžným kabelem KKL, kterej na netu koupíš za cca 500,- tím se dobereš rozmný autonomie co se týká diagnosy svojí Alfy .
.i tahle vcelu finančně jednoduchá nenáročná diagnosa ti základní chyby jako vadný lambdy atd. vyhazuje coby hlášku,- tím máš základní náhled, co opravdu nefunguje..
/Někdy jsou lambdy dle softu OK ,ale v Alfě už jejich kondice nestačí--ve škodný stačí, že ve vejfuku poslední desetiletí něco bylo/
Čili dívat se na to, že tam nějaký křivky na grafu jdou a obraz není "stolová hora" nemusí automaticky proposouzení "optima "situace regulace v motoru vůbec stačit..
U regulace motoru od emisní normy Euro 3 většina výrobců vozů nedokázala základní management chodu motoru ošéfovat bez druhý lambdy za katem, pokud byla každá větev vedení výfukových splodin řešena zvlášť, znamenalo to tedy 4 lambdy--
Důležité zásadně pro základní korekci chodu "v lambda-okně" je ale vždy dokonalá funkce té první před katem / nebo těch dvou prvních před katem, pokud vedení má dvě větve --když se ohneš pod auto, jsou to ty na svodový trubce než začne vlastní katování..
Až sem nesmí být také žádná díra-netěsnost vejfuku.lambda by kecala--
hantýrkový výraz ".Lambda okno" znamená regulace na stachiospalování v rozmezí 0,97-1,03 hodnoty lambda, pokud je lambda mrtvá, jednotka podle váhy nasátého vzduchu nastavuje přibližné hodnoty paliva, ale protože bez funkční lambdy to trefit do "okna stachiospalování" nejde, jedná se vždy pro sichr o bohatou směs..jízda na chudou směs v běžném agregátu totiž vede k příliš vysoké teplotě spalování a po čase by to končilo minimálně podpálenými ventily--čili k mechanické destrukci základních prvků činnnosti válce.
První lambda před katem je tam kvůli přesné regulaci na "stachiookno" spalování.., druhá řeší hlavně dodržení emisní normy a koriguje situaci pouze tehdy, když se zdá, že něco je mimo rozumnou toleranci--buď činnost lambdy před katem nebo katu samotného.. čili je to potom "regulace k menšímu zlu" a spotřeba jakoo taková přestává být hlavní hledisko.
Přesná strategie managementu je součástí použitého přístupu a spolu s konkrétní skladbou katu tvoří způsob, jak se k emisní limitě , která je hlavní hledisko provozu z hlediska požadavku zákona dostat..
Stachiospalování znamená vždy cca 14,7 dílů vzduchu na jeden díl benálu, což vede k dokonalému spálení uhlovodíků v benzínu a výfukové splodiny neobsahují nespálené palivo, které také při tom objemu vozidel představuje významnou ekologickou zátěž--že se to týká třeba i strategie časování ventilů atd, je zbytečný už rozbírat..
Činnost spalovacího motoru je KOČÍROVANEJ KOMPROMIS..
Není to tedy vcelku žádná věda o dokonalosti, spíš věda o rovnováze protichůdných požadavků, které se snaží výrobce agregátu vybalancovat,,..
---------------------
Následné se tě netýká přímo--je to jen dodatek pro ucelení obrazu--kontext pro motorytypu FSI-a další přístupy snižování spotřeby znamená překročení základní podmínky dokonalého spalování ve stachiopoměru...
Karty tedy u moderních přímovstřikovanejch agregátů dál míchá použití "vrstvené chudé směsi" , což je případ typicky třeba FSI agregátů VW umožňujících významné / na papíře tedy určitě :-)/snížení spotřeby jízdou na chudou směs v rozsahu mírné a malé zátěže--je potřeba ale dovybavit soustavu katu dalším prvkem pro jímání NOx a zavést režim cyklického zvýšení množství paliva, když se vyčerpá kapacita jímání této složky zpodin během jízdy --to nastartuje reakci, která vede k odstranění najímaných škodlivin v "zásobníku" zplodin typických pro jízdu na chudou směs....
-------------------------
Další významnou škodlivinou o kterou ve zplodinách běží je CO--kysličník uhlelnatý, který se velice rád váže s červeným krevním barvivem a zabraňuje tak okysličování krve nešťastníka, vystaveného tomuto vlivu--ke smrti do dvou minut vede už koncentrace 2-3% v dýchaném vzduchu..čili ty řeči o emisích nejsou plácání, zvlášť ve špičce třeba ve velkém městě když stojíš na přechodu..:-)
Stachiopoměr spalování ethanolu je jiný,pro LPG taky a proto při přechodu na alternativní palivo máš další jednotku, která přepočet vstřiku řeší a koriguje..
Každý režim chodu motoru generuje trochu jiný zplodiny..jízda na bohatou směs znamená obohacení spalin o významný podíl HC /čili nespálené uhlovodíky/ jízda na chudou znamená růst NOx atd..
To všechno se děje--regulace těhle věcí--jen proto, aby výrobce nakonec splnil požadavky konkrétní emisní normy, kterou agregát vyrobený v příslušném roce --čili od data xxxx musí vždy splňovat..
--------------------------
Čili někdo okolo tebe bude mít určitě příslušnej kabel KKL , kterej Alfa tráví dobře ve spojitosti s použitím softu FiatEcuScan--tudy vede první krok, přes zásuvku OBDII , kterou máš na "palubě" i k těmhle účelům..
.i tahle vcelu finančně jednoduchá nenáročná diagnosa ti základní chyby jako vadný lambdy atd. vyhazuje coby hlášku,- tím máš základní náhled, co opravdu nefunguje..
/Někdy jsou lambdy dle softu OK ,ale v Alfě už jejich kondice nestačí--ve škodný stačí, že ve vejfuku poslední desetiletí něco bylo/
Čili dívat se na to, že tam nějaký křivky na grafu jdou a obraz není "stolová hora" nemusí automaticky proposouzení "optima "situace regulace v motoru vůbec stačit..
U regulace motoru od emisní normy Euro 3 většina výrobců vozů nedokázala základní management chodu motoru ošéfovat bez druhý lambdy za katem, pokud byla každá větev vedení výfukových splodin řešena zvlášť, znamenalo to tedy 4 lambdy--
Důležité zásadně pro základní korekci chodu "v lambda-okně" je ale vždy dokonalá funkce té první před katem / nebo těch dvou prvních před katem, pokud vedení má dvě větve --když se ohneš pod auto, jsou to ty na svodový trubce než začne vlastní katování..
Až sem nesmí být také žádná díra-netěsnost vejfuku.lambda by kecala--
hantýrkový výraz ".Lambda okno" znamená regulace na stachiospalování v rozmezí 0,97-1,03 hodnoty lambda, pokud je lambda mrtvá, jednotka podle váhy nasátého vzduchu nastavuje přibližné hodnoty paliva, ale protože bez funkční lambdy to trefit do "okna stachiospalování" nejde, jedná se vždy pro sichr o bohatou směs..jízda na chudou směs v běžném agregátu totiž vede k příliš vysoké teplotě spalování a po čase by to končilo minimálně podpálenými ventily--čili k mechanické destrukci základních prvků činnnosti válce.
První lambda před katem je tam kvůli přesné regulaci na "stachiookno" spalování.., druhá řeší hlavně dodržení emisní normy a koriguje situaci pouze tehdy, když se zdá, že něco je mimo rozumnou toleranci--buď činnost lambdy před katem nebo katu samotného.. čili je to potom "regulace k menšímu zlu" a spotřeba jakoo taková přestává být hlavní hledisko.
Přesná strategie managementu je součástí použitého přístupu a spolu s konkrétní skladbou katu tvoří způsob, jak se k emisní limitě , která je hlavní hledisko provozu z hlediska požadavku zákona dostat..
Stachiospalování znamená vždy cca 14,7 dílů vzduchu na jeden díl benálu, což vede k dokonalému spálení uhlovodíků v benzínu a výfukové splodiny neobsahují nespálené palivo, které také při tom objemu vozidel představuje významnou ekologickou zátěž--že se to týká třeba i strategie časování ventilů atd, je zbytečný už rozbírat..
Činnost spalovacího motoru je KOČÍROVANEJ KOMPROMIS..
Není to tedy vcelku žádná věda o dokonalosti, spíš věda o rovnováze protichůdných požadavků, které se snaží výrobce agregátu vybalancovat,,..
---------------------
Následné se tě netýká přímo--je to jen dodatek pro ucelení obrazu--kontext pro motorytypu FSI-a další přístupy snižování spotřeby znamená překročení základní podmínky dokonalého spalování ve stachiopoměru...
Karty tedy u moderních přímovstřikovanejch agregátů dál míchá použití "vrstvené chudé směsi" , což je případ typicky třeba FSI agregátů VW umožňujících významné / na papíře tedy určitě :-)/snížení spotřeby jízdou na chudou směs v rozsahu mírné a malé zátěže--je potřeba ale dovybavit soustavu katu dalším prvkem pro jímání NOx a zavést režim cyklického zvýšení množství paliva, když se vyčerpá kapacita jímání této složky zpodin během jízdy --to nastartuje reakci, která vede k odstranění najímaných škodlivin v "zásobníku" zplodin typických pro jízdu na chudou směs....
-------------------------
Další významnou škodlivinou o kterou ve zplodinách běží je CO--kysličník uhlelnatý, který se velice rád váže s červeným krevním barvivem a zabraňuje tak okysličování krve nešťastníka, vystaveného tomuto vlivu--ke smrti do dvou minut vede už koncentrace 2-3% v dýchaném vzduchu..čili ty řeči o emisích nejsou plácání, zvlášť ve špičce třeba ve velkém městě když stojíš na přechodu..:-)
Stachiopoměr spalování ethanolu je jiný,pro LPG taky a proto při přechodu na alternativní palivo máš další jednotku, která přepočet vstřiku řeší a koriguje..
Každý režim chodu motoru generuje trochu jiný zplodiny..jízda na bohatou směs znamená obohacení spalin o významný podíl HC /čili nespálené uhlovodíky/ jízda na chudou znamená růst NOx atd..
To všechno se děje--regulace těhle věcí--jen proto, aby výrobce nakonec splnil požadavky konkrétní emisní normy, kterou agregát vyrobený v příslušném roce --čili od data xxxx musí vždy splňovat..
--------------------------
Čili někdo okolo tebe bude mít určitě příslušnej kabel KKL , kterej Alfa tráví dobře ve spojitosti s použitím softu FiatEcuScan--tudy vede první krok, přes zásuvku OBDII , kterou máš na "palubě" i k těmhle účelům..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 30.5.2013, čtv 10:39, celkem upraveno 1 x.
Re: Lambda sonda
si myslim ze lahsie by bolo lahnut pod auto a spocitat ich...
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Lambda sonda
Stačí se do techničáku podívat na emisní skupinu a rok výroby..tím je to definovaný přesně--cokoli jiného najít pod autem je hlavně ev. už "bastl" /a i to se občas vidí../ s různým dopadem "úpravy" na vlastní provoz..
- vavrusam
- Pozorovatel
- Příspěvky: 282
- Registrován: 30.12.2010, čtv 12:42
- Bydliště: Pariz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lambda sonda
Zábavné, poučné, hodnotné =D>
Alfa Romeo 166 3.2V6 24V
ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD Distinctive
ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD Distinctive
Re: Lambda sonda
byl by nekdo ochotnej se mi na neco podivat na eperu ? me to porad pada...vin poslu pres SZ..prosim prosim
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Lambda sonda
Davaj tavarišč.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Lambda sonda
Máš to tam, tak na to jukni.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Lambda sonda
Diky moc.
Tak jsem to kupoval dobre. Takze tu novou tedka reklamuju a u te nove budu jezdit na benzin a az se nastavi LPG na novou lambdu, tak ho teprve pustim...Tak uvidime.
Tak jsem to kupoval dobre. Takze tu novou tedka reklamuju a u te nove budu jezdit na benzin a az se nastavi LPG na novou lambdu, tak ho teprve pustim...Tak uvidime.
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 25 hostů