prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
prosim jsem novy majitel alfa romeo 156 TS 1.8 16v prosim o radu jestli na tuto alfu pasuje prevodovka z 2.0 16v 156 TS nikde jsem na toto tema nenarazil tak nevim kam stim zatim dekuji heavy
Re: prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
Ano, to je typické tlachání, a není to vůbec technický dotaz... ach jo.
přesunuto...
přesunuto...
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
Re: prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
zdravim nechci zakladat nove tema tak to davam tady.chtěl bych se zeptat jestli zvas uz nekdo měnil gufero na leve straně převodovky?nějaky postup by se šikl převodovku už mam venku dik za info.jedna se o 2,0ts
AR 156 Sportwagon 2.4 JTDM 129kw....
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
musíš ho zničit, případně sundat celý ten domek.
Re: prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
panove, na spideru zjavne odchadza diferak, je tam vola z lavej strany a uz to aj huci jak autobus, ked ze diferak co tam je je asi zhodny s tym co je v 145 ale na 156 sa da lepsie zohnat tak by ma zaujimalo ci by tam pasoval (loziska, dif a vsetko okolo co tam treba na vymenu)
edit: pripadne ak by mal niekto na predaj prevodovku zo 145 GTV komplet tak nech da vediet
edit: pripadne ak by mal niekto na predaj prevodovku zo 145 GTV komplet tak nech da vediet
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
Ono když by si dával diferák z jinýho obalu, tak budeš muset zkontrolovat vůle.. A to nevím jestli půjde v domácích podmínkách.. Jinak pasovat by měl..
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
tak bolo by dobre keby som zohnal prevodovku ale ak nie tak skusim len ten diferak... vule mi poradili ze maju byt cca 0.8 a da sa to zmerat
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
Změřit jo, ale upravit vůli bude horší. Navíc nevíš jestli je KO jenom diff, nebo třeba i uložení.
Ale pokud by si chtěl, tak tu mám diff ze 147 (je stejný, jenom má trochu jiný planetky oproti starším diffům).
Ale pokud by si chtěl, tak tu mám diff ze 147 (je stejný, jenom má trochu jiný planetky oproti starším diffům).
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
jj tak ten diff by som zobral ale najprv rozoberem staru a zistim co a jak, potom ked tak ti napisem SZ lebo stara ked bude ok tak by bolo dobre ju mat v zalehe a prevodovka v 155 je rovnaka jak v 145 GTV? bo 1.4 je kratka a 1.6 1.8 2.0 16v by mali byt rovnake ?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
o jake vuli to pisete, diferaky jsou predepnute, bez vule. A pokud huci, maji prave tu vuli kterou mit nemaj vubec....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
"stahnes kartery prevodovky bez hrideli a podlozek na predpeti, a hodinkama zmeris vuli, pak si spocitas silu podlozky aby bylo vysledne predpeti 0.8-1mm (u slabsiho motoru 0.8 u silneho 1) rozeberes a cele slozis uz s podlozkama... pri dotaovani karteru k sobe pri montazi prubezne otacej hridelema a hlavne diferakem aby si pekne sedli loziska"
tak mi to bolo pisane na FB, jedna sa teda o predpetie
tak mi to bolo pisane na FB, jedna sa teda o predpetie
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
předpětí 0,8 - 1 mm? To ohneš kartery ) Teda nikdy jsem nezkoumal jak se to dělá, ale 0,08 mm bych už věřil.
Re: prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
to zas dopadne.....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
No ja jsem do skrine pouzil puvodni diferak, ale stejne zniceho nic rána a nejspis odeslo lozisko na diferaku.. Chyba byla asi, ze jsem nepouzil originalni tmel na slozeni skrine, takze nebylo spravne prepeti..
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
co by malo dopadnut?? clovek sa furt uci ci uz z fora, od mechanika alebo na vlastnej blbosti
jeden tam potom pisal ze 1mm je blbost ze seria je 0.12 ale tak ze on ma 1mm lebo ma 600Nm, no lepsie by bolo zohnat druhu prevodovku a potom sa ucit na starej
nejaka literatura na citanie
http://www.zvlslovakia.sk/PDF/Pouzivani ... lozisk.pdf
http://www.kinex.sk/pdf/montaz_demontaz ... lozisk.pdf
jeden tam potom pisal ze 1mm je blbost ze seria je 0.12 ale tak ze on ma 1mm lebo ma 600Nm, no lepsie by bolo zohnat druhu prevodovku a potom sa ucit na starej
nejaka literatura na citanie
http://www.zvlslovakia.sk/PDF/Pouzivani ... lozisk.pdf
http://www.kinex.sk/pdf/montaz_demontaz ... lozisk.pdf
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
na polakoch som nasiel prevodovky zo 145 ale jedna je na lanovody a druha na to co mam ja
http://allegro.pl/alfa-romeo-145-146-sk ... 20853.html
ta vyzera ze je na tu tyc
http://allegro.pl/skrzynia-biegow-alfa- ... 45055.html
a ta na lanovody...
-a teraz neviem ci sa ten mechanizmus da prehodit lebo keby hej tak tam mozem dat prevodovku zo 156 prehodit ten system(hriadel č1) co mam a nechat tyc ale neviem ci to je mozne a ci by to fungovalo tak jak si predstavujem
http://allegro.pl/alfa-romeo-145-146-sk ... 20853.html
ta vyzera ze je na tu tyc
http://allegro.pl/skrzynia-biegow-alfa- ... 45055.html
a ta na lanovody...
-a teraz neviem ci sa ten mechanizmus da prehodit lebo keby hej tak tam mozem dat prevodovku zo 156 prehodit ten system(hriadel č1) co mam a nechat tyc ale neviem ci to je mozne a ci by to fungovalo tak jak si predstavujem
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
Dá se to přehodit, ale musíš rozebrat skoro celou převodku aby ses k tomu dostal..
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
tak prisla druha prevodovka a tuto som rozobral a na prekvapenie loziska na difu su ok, z nejakeho dovodu nevydrzalo lozisko na hriadeli od spojky
dalsie fotky tu:
https://plus.google.com/u/0/photos/1076 ... 4086531736
a prevodovka zo 145 1.8 nema ten kolik na tiahlo jak spider, no musel som ho vytrhavat z mojej aby som ho mohol dat na druhu, hoveda by ma jeblo keby som koly tomu musel aj tu druhu celu rozobrat
kazdopadne skladacka pekna ale neni to az take strasne, aj by som ju poskladal no neviem ci sa mi oplati menit lozisko ked hriadel v diferaku ma aj tak volu no lozisko je v poriadku
dalsie fotky tu:
https://plus.google.com/u/0/photos/1076 ... 4086531736
a prevodovka zo 145 1.8 nema ten kolik na tiahlo jak spider, no musel som ho vytrhavat z mojej aby som ho mohol dat na druhu, hoveda by ma jeblo keby som koly tomu musel aj tu druhu celu rozobrat
kazdopadne skladacka pekna ale neni to az take strasne, aj by som ju poskladal no neviem ci sa mi oplati menit lozisko ked hriadel v diferaku ma aj tak volu no lozisko je v poriadku
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
tak mam nejake poznatky k prevodovce C101, ktere by se mohli nekomu hodit, pokud se s tim nekdo zabyva.
V ramci stavby zavodni prevodovky do nemecka jsem potreboval sehnat nekolik variant prevodu jak rychlostnich tak differencialu. Z toho duvodu se rozebralo na ND celkem 6 prevodovek od Lancia, Fiatu i Alfy, nejen benzinove ale i naftaky.
Celkem existuji 3 zakladni verze ovladani spojky - lanko u Fiatu, klasicka hydraulika u vsech a integrovana hydraulika do spojkoveho loziska ( Alfa 147 a 156 ). Lanko + 1.hydr. maji stejnou 1.cast, jsou promenlive, ale kryt neni vymenitelny s 2.hydraulikou - nelze prestavet. Pokud tedy v budoucnu bude nekdo chtit pouzit novejsi prevodovku z 147/156 do 155, 145,146 nebo GTV/Spider, je treba si schovavat predni kryty ze starsich prevodovek na prestavbu, tuplem to plati pro prevodovky na stary 8v TS v 155/164, ktere navic maji jiny tvar pripojeni k motoru. Ostatne je dobre mit starsi prevodovky po ruce kvuli jinemu ovladani razeni - starsi pres tahla a novejsi pres lanka.
Co se tyce samotnych vnitrnosti, temer vse je z ruznych verzi promenitelne, da se vse ruzne kombinovat, jedna se o velmi jednoduchou, "detskou" prevodovku. Za zminku stoji, ze starsi verze v 155ce jako jedina ma na hlavni hrideli dvourade lozisko, ktere bylo v ramci uspor pozdeji nahrazeno za levnejsi jednorade. Takze idealni pro nejake prestavby na turbo/kompressor. Dale je treba dukladne zkontrolovat vsechny synchrony, celkem casto trpi 2. + 3. ale prekvapive jsem nasel i 3 nepouzitelne synchrony na 5. kvaltu - je zbytecne maly.
Kombinaci dilu se daji provest zmeny pro motor 2.0 na obe strany - zavodni prevodovka s kratkym differencialem z 1,6ky ale s dlouhou 1. + kratsi nebo delsi 5kou dle profilu trati.
A naopak na silnicni verzi 2.0 s ohledem na spotrebu + opotrebeni se da postavit prevodovka s pouzitim delsiho differencialu z 1,7 / 1,9 D . Touhle cestou pujdu i ja u sve 145 QV. Na petku se pojede misto uhnanych 100km/h pri 3tis ot necelych 120km/h
Pokud budete shanet nejake jednotlive dily, tech tady ted mam opravdu dost....
V ramci stavby zavodni prevodovky do nemecka jsem potreboval sehnat nekolik variant prevodu jak rychlostnich tak differencialu. Z toho duvodu se rozebralo na ND celkem 6 prevodovek od Lancia, Fiatu i Alfy, nejen benzinove ale i naftaky.
Celkem existuji 3 zakladni verze ovladani spojky - lanko u Fiatu, klasicka hydraulika u vsech a integrovana hydraulika do spojkoveho loziska ( Alfa 147 a 156 ). Lanko + 1.hydr. maji stejnou 1.cast, jsou promenlive, ale kryt neni vymenitelny s 2.hydraulikou - nelze prestavet. Pokud tedy v budoucnu bude nekdo chtit pouzit novejsi prevodovku z 147/156 do 155, 145,146 nebo GTV/Spider, je treba si schovavat predni kryty ze starsich prevodovek na prestavbu, tuplem to plati pro prevodovky na stary 8v TS v 155/164, ktere navic maji jiny tvar pripojeni k motoru. Ostatne je dobre mit starsi prevodovky po ruce kvuli jinemu ovladani razeni - starsi pres tahla a novejsi pres lanka.
Co se tyce samotnych vnitrnosti, temer vse je z ruznych verzi promenitelne, da se vse ruzne kombinovat, jedna se o velmi jednoduchou, "detskou" prevodovku. Za zminku stoji, ze starsi verze v 155ce jako jedina ma na hlavni hrideli dvourade lozisko, ktere bylo v ramci uspor pozdeji nahrazeno za levnejsi jednorade. Takze idealni pro nejake prestavby na turbo/kompressor. Dale je treba dukladne zkontrolovat vsechny synchrony, celkem casto trpi 2. + 3. ale prekvapive jsem nasel i 3 nepouzitelne synchrony na 5. kvaltu - je zbytecne maly.
Kombinaci dilu se daji provest zmeny pro motor 2.0 na obe strany - zavodni prevodovka s kratkym differencialem z 1,6ky ale s dlouhou 1. + kratsi nebo delsi 5kou dle profilu trati.
A naopak na silnicni verzi 2.0 s ohledem na spotrebu + opotrebeni se da postavit prevodovka s pouzitim delsiho differencialu z 1,7 / 1,9 D . Touhle cestou pujdu i ja u sve 145 QV. Na petku se pojede misto uhnanych 100km/h pri 3tis ot necelych 120km/h
Pokud budete shanet nejake jednotlive dily, tech tady ted mam opravdu dost....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
Niekde som čítal o náhrade 5. stupňa na 2.0 16v TS z 2.0TD.
Na jednej strane je síce pekné, že pri 130 to po úprave netočí 4000rpm, ale len 3500 (príklad), na druhej strane to ale bude chcieť pri potrebe razantnejšieho zrýchlenia na diaľnici podradiť. Ako hlavný problém ale vidím pokles max. rýchlosti. Takže je otázne či zníženie spotreby o pár dl stojí za pokazenie charakteru auta.
Na jednej strane je síce pekné, že pri 130 to po úprave netočí 4000rpm, ale len 3500 (príklad), na druhej strane to ale bude chcieť pri potrebe razantnejšieho zrýchlenia na diaľnici podradiť. Ako hlavný problém ale vidím pokles max. rýchlosti. Takže je otázne či zníženie spotreby o pár dl stojí za pokazenie charakteru auta.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
Maximálka by se měla naopak zvýšit.Jakub_mt píše:Ako hlavný problém ale vidím pokles max. rýchlosti.
156 TS
33 1.7IE
33 1.7IE
Re: prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
To by mohlo být zajímavé s kombinací N2O, jeden bych si zamluvil. Co za to?rossogtv píše:A naopak na silnicni verzi 2.0 s ohledem na spotrebu + opotrebeni se da postavit prevodovka s pouzitim delsiho differencialu z 1,7 / 1,9 D . Touhle cestou pujdu i ja u sve 145 QV. Na petku se pojede misto uhnanych 100km/h pri 3tis ot necelych 120km/h
Pokud budete shanet nejake jednotlive dily, tech tady ted mam opravdu dost....
156 TS
33 1.7IE
33 1.7IE
Re: prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
Bral by som dlhsiu 5 na V6... Nechapem preco tam talosi nedali dlhsiu oni asi nejazdia dialnice abo co ale co som tu dakde videl tak 164 mala dlhsiu
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
Iba teoreticky. Teraz mám pri 200km/h cca 6100rpm, čím sa dostávam do oblasti s najvyšším výkonom. S dlhšou prevodovkou budem mať pri 200km/h napr. 5800rpm a je dosť možné, že vyššie sa už vďaka odporu vzduchu a nízkym otáčkam nedostanem.REP píše:Maximálka by se měla naopak zvýšit.Jakub_mt píše:Ako hlavný problém ale vidím pokles max. rýchlosti.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: prevodovka 1.8 16v TS vs. prevodovka 2.0 16v TS
nejjednodussi a nejlevnejsi je vymenit pouze kolecka 5.rychlost, prevod je 0,767 ozubeni 43/33, sada je k mani za 5tikilo a nemusi se ani vyndavat prevodovka - vse je pod zadnim vickem. Nevyhoda - skok ze 4. na 5. je velky, takze se 4. musi vytocit do konce, aby to davalo smysl. Na N2O by to asi sloREP píše:To by mohlo být zajímavé s kombinací N2O, jeden bych si zamluvil. Co za to?rossogtv píše:A naopak na silnicni verzi 2.0 s ohledem na spotrebu + opotrebeni se da postavit prevodovka s pouzitim delsiho differencialu z 1,7 / 1,9 D . Touhle cestou pujdu i ja u sve 145 QV. Na petku se pojede misto uhnanych 100km/h pri 3tis ot necelych 120km/h
Pokud budete shanet nejake jednotlive dily, tech tady ted mam opravdu dost....
Alternativa je namontovat jiny differential, tady pripada v uvahu jen 3,35 alias 17/57, vsechny ostatni dizly uz jsou moc dlouhe. Akorat diffec vyjde uz na 1000kc + musi se rozebrat komplet prevodovka - takze podstatne drazsi a casove narocnejsi.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host