selespeed - neřadí

Odpovědět
Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 563
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od Jarouš01 » 25.12.2017, pon 10:44

Neměnil, ale nic jiného v tom není. Jen spínač a 2 dráty. Musíš sundat volant, proměřit na drátech spínač pádla a pak případně vytáhnout z volantu pádlo a kouknout jaký mikrospínač tam je. Předokládám, že tu bude úplně stejné, jako na Stilu se selespeedem.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby te první nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

lukas.01
Nováček

Příspěvky: 161
Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od lukas.01 » 26.12.2017, úte 20:51

madAlipot3N píše:
24.12.2017, ned 14:48
aandron píše:
23.12.2017, sob 23:35
Ja som mal kedysi "147 selespeed" a mne to začalo tiež robiť, príčina bola tá, že mi unikal hydraulický olej. Skontroloval som nádržku a keď bolo málo, som vždy dolial olej a robot zase radil v pohode. Možno tam bude chyba. Podlož pod motor nejaký kartón na noc a ráno uvidíš, že či niečo tečie.
Tak baňka na převodový olej je na suchu= prázdná ,takže banální příčina a problém bude tady :smt046 , po svátcích stým zajedu do servisu
Hlavně tam nalejte olej pro selespeed = Tutela CS Speed.
Nějaká část oleje se může vytratit do akumulátoru tlaku, když je KO, ale celá nádobka se tam nevejde, takže hledat, hledat, hledat.

Co se týče diagnostiky: připojení kabelu máš správně, pod volantem, v MultiEcuScanu najedeš na AR 147 Selespeed, tam na převodovku, Marelli Selespeed CFC208F a připojit. Po připojení F3 Nalezené chyby a pro sledování hodnot F4 Parametry (zaškrtnout co chci vidět).
AR GT 1,9 JTD QV
AR 159 SW 1,9 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5

lukas.01
Nováček

Příspěvky: 161
Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od lukas.01 » 26.12.2017, úte 20:56

romik píše:
24.12.2017, ned 22:07
Už jsi měnil? Takže by to mohl stand. servisák vyměnit nebo je to něj. speciál?
Nevím jak je to u AR 147, ale u Stila se při rozebírání samotného pádla ulomí jedna pacička (jsou tam dvě jakoby nacvaknuté v tom celém modulu) a pak to pádlo nedrží. Proto je několik Stil bez pádel.
AR GT 1,9 JTD QV
AR 159 SW 1,9 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5

madAlipot3N

Příspěvky: 13
Registrován: 8.12.2017, pát 14:37
Bydliště: Přerov

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od madAlipot3N » 30.12.2017, sob 10:28

madAlipot3N píše:
24.12.2017, ned 14:48
aandron píše:
23.12.2017, sob 23:35
Ja som mal kedysi "147 selespeed" a mne to začalo tiež robiť, príčina bola tá, že mi unikal hydraulický olej. Skontroloval som nádržku a keď bolo málo, som vždy dolial olej a robot zase radil v pohode. Možno tam bude chyba. Podlož pod motor nejaký kartón na noc a ráno uvidíš, že či niečo tečie.
Tak baňka na převodový olej je na suchu= prázdná ,takže banální příčina a problém bude tady :smt046 , po svátcích stým zajedu do servisu
Problém bohužel přetrvává ,neboť jsem si myslel že jsem na suchu s převodovým olejem v baňce bylo 0% ,nejprve jsem ji jeden den vyčistil okolo ,bylo to dokola pošplíchané a když jsem na druhý den přišel dolít převod.olej byla plná po hrdlo.
Pod autem mi nekape žádný olej.
Nastartoval jsem ,párkrát šlápl na plyn a dolil pár kapek tutela CS speed , znovu jsem připojil diag ,jestli náhodou něco jiného ,ale pořád to samé :
Preheating resistance 2 above catalyser [Invalid Signal]

bez nastartovaného motoru jsem projel v parametrech a v akčních členech vše okolo selespeedu a bud byl test v poradku nebo nesel provést(???), psali jste mi v předchozích příspěvcích ,ať se mrknu na tlak ,jak mi rychle tlakuje a jak klesá a že se mám připojit na jednotku selespeedu ,nevím jak to přesně udělat ,prostě jsem omrkl parametry a akční členy ,nic na mě nevyskočilo za chybu nebo pod.

Jestli někdo ví,ať mi prosím přesně napíše co mám udělat zkontrolovat ,protože se v tomhle hrabu poprvé.

děkuji za případné rady k vyřešení :smt023

lukas.01
Nováček

Příspěvky: 161
Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od lukas.01 » 1.1.2018, pon 14:26

Nevím co jsi tedy projžděl kolem selespeedu, když v parametrech je na cca sedmé pozici tlak hydraulického okruhu nebo tak nějak. Na akční členy se ted vykasli, koukni na chyby v selespeedu (motor te nezajímá) a ty parametry, tam uvidíš co se jak hýbe. Lépe popsat připojení už asi nedokážu. Proště se připoj v MultiEcuScanu na AR 147 Selespeed (ne 2,0 ne GTA, prostě 147 selespeed poslední možnost 147), potom vlevo dole je motor, převodovka atd, tak vybereš převodovku a pak napravo od toho je už jednotka selespeedu CFC208F. Připojíš se a v parametrech (F4) si zaškrtneš hodnotu, kterou chceš vidět. Pokud budes pripojenej a budeš zoufalej, že nebudes vedet jak dal, tak mi zavolej 737 651 034 a treba to nejak najdeme.
AR GT 1,9 JTD QV
AR 159 SW 1,9 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5

madAlipot3N

Příspěvky: 13
Registrován: 8.12.2017, pát 14:37
Bydliště: Přerov

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od madAlipot3N » 2.1.2018, úte 17:58

lukas.01 píše:
1.1.2018, pon 14:26
Nevím co jsi tedy projžděl kolem selespeedu, když v parametrech je na cca sedmé pozici tlak hydraulického okruhu nebo tak nějak. Na akční členy se ted vykasli, koukni na chyby v selespeedu (motor te nezajímá) a ty parametry, tam uvidíš co se jak hýbe. Lépe popsat připojení už asi nedokážu. Proště se připoj v MultiEcuScanu na AR 147 Selespeed (ne 2,0 ne GTA, prostě 147 selespeed poslední možnost 147), potom vlevo dole je motor, převodovka atd, tak vybereš převodovku a pak napravo od toho je už jednotka selespeedu CFC208F. Připojíš se a v parametrech (F4) si zaškrtneš hodnotu, kterou chceš vidět. Pokud budes pripojenej a budeš zoufalej, že nebudes vedet jak dal, tak mi zavolej 737 651 034 a treba to nejak najdeme.
AHOj ,díky za rady ,posunul jsem se zase o kousek dál ,napojil jsem se na ten seleespeed a našlo mi to dvě chyby:

P1760 - Brake pedal switch - žádný signál
P1741 - Engagement sensor - silný signál

pak přes F4 jsem kouknul jak to tlakuje a pohybuje se to mezi 45-55bar asi OK,
zbytek parametru mam ofocenych ,kdyby cokoli bylo použitelný znich dopíšu.

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 563
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od Jarouš01 » 2.1.2018, úte 18:29

Začni výměnou spínače brzdy. Stojí pár kaček, takže na pokus/omyl je to v pohodě. Když nemá selespeed povědomí o sešlápnutém/nesešlápnutém pedálu brzdy, tak neřadí. Ale neměl by ani nastartovat.. Druhá chyba je snímač pozice zařazeného kvaltu. Jsou tam dva. Tlak v hydraulice je OK.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby te první nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

madAlipot3N

Příspěvky: 13
Registrován: 8.12.2017, pát 14:37
Bydliště: Přerov

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od madAlipot3N » 3.1.2018, stř 15:59

Jarouš01 píše:
2.1.2018, úte 18:29
Začni výměnou spínače brzdy. Stojí pár kaček, takže na pokus/omyl je to v pohodě. Když nemá selespeed povědomí o sešlápnutém/nesešlápnutém pedálu brzdy, tak neřadí. Ale neměl by ani nastartovat.. Druhá chyba je snímač pozice zařazeného kvaltu. Jsou tam dva. Tlak v hydraulice je OK.
myslíš tím spínačem brzdy ,spínač brzdového světla? jestli ano ,díval jsem se na netu u matěječka má ho tam za dvě kilča , zvládnu výměnu sám jako laik?,tzn. je to výměna kus za kus ,bez demontáže čehokoli nebo mám to zavést raději k servisu ,abych něco nepodělal?
díky za help a na to druhé ( Druhá chyba je snímač pozice zařazeného kvaltu) si asi netroufnu ,to moc na prkotinu nevypadá.

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 563
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od Jarouš01 » 3.1.2018, stř 19:26

Jo, spínač brzdového světla (pokud máš, tak i ovládání tempomatu) Ten má mít 4 piny, dělají se i dvoupinové. Tak na to pozor. Jinak výměna je triviální, přístup o něco horší. Musíš něčím zašprajcovat brzdový pedál v sešlápnuté poloze (spínač je "nad ním), potom vytočit spínač (bajonet o 90 stupňů) a máš ho venku na drátech. Přehodíš nový (nehraješ si s ním, nezkoušíš mačkat, je v aretační poloze) a uvolníš brzdový pedál. Ten si nastaví tlačítko spínače tak, jak je třeba.

K tomu snímači kvaltu. Přesný postup výměny neznám (jestli musí být převodovka v neutrálu nebo a tak) Jinak je opět výměna jednoduchá, je na 2 šoubcích.
https://www.google.cz/search?biw=1920&b ... ESDH5ZgdTM:

Na obrázku jsou dobře vidět. Ten vpravo už je pryč, vlevo u granátu je. Myslím, že jsou oba stejné. Po tom demontovaném je tam vidět zelený těsnící o-kroužek a čep, který s ním cvičí. Přístup k té elektrohydraulicé části robota je horší.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby te první nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

lukas.01
Nováček

Příspěvky: 161
Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od lukas.01 » 4.1.2018, čtv 21:33

Než ten snímač budeš měnit, tak se připíchni na diagnostiku a nejdříve jeden odpoj od kabelů, připoj tam ten nový, jen lehce šroubovákem pootoč a koukni jestli ti to ukazuje hodnoty pozice (mám dojem, že je to druhá a třetí pozice v diagnostice) a jestli se zároveň objeví ta chyba (pokud ano, nejspíš bude špatný ten druhý). To samé pak s tím druhým, abys věděl, který je špatný a je potřeba vyměnit. Až ho tam budeš dávat, tak je potřeba ho tam dát tak, aby byl lehce "předepnutý", prostě abys po nasazení na ten čep citil, že to klade mírný odpor a je dobře nasazen.
AR GT 1,9 JTD QV
AR 159 SW 1,9 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5

lukas.01
Nováček

Příspěvky: 161
Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od lukas.01 » 7.1.2018, ned 16:23

Originál číslo toho šnímače (potenciometru) by mělo být 71716195. Můžeš se porozhlídnout, jestli ho nedělají v druhovýrobě.
AR GT 1,9 JTD QV
AR 159 SW 1,9 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5

Frena16

Příspěvky: 1
Registrován: 10.8.2018, pát 12:13

Selespeed - porucha 1653

Příspěvek od Frena16 » 10.8.2018, pát 12:38

AHojte. Mám AR 156 s prevodovkou Selespeed. Začala ma vypínať ( komplet zhasne celá aj motor) najmä na kruháčoch a križovatkách, kde znižovala stupeň z 2 na 1. Najskôr sa to stávalo iba občas, teraz mi automat nejde, resp.bojím sa ho použiť, ale keď radím manuálne prevodovka šlape ako nič. Kamarát mi ju napichol na diagnostiku a vyhodilo mu chybu: P1653 Relé fázového variátoru- rozpojený obvod, prerušovaný... Tam kde servisujem mi povedali, že takúto prevodovku nikdy neopravovali a ani sa do toho pustiť nechcú :-(
Prosím o akúkoľvek radu, ktorá by pomohla, je to môj miláčik, nechcem sa jej vzdať,aj keď už má roky odslúžené...

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 234
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od Hrabosh » 13.8.2018, pon 13:30

Selespeed nemám, ale seš si jistej, že načítáš chyby z jednotky převodovky? Protože "Relé fázového variátoru" zní jako chyba z jednotky motoru....
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

madAlipot3N

Příspěvky: 13
Registrován: 8.12.2017, pát 14:37
Bydliště: Přerov

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od madAlipot3N » 7.11.2018, stř 20:11

lukas.01 píše:
7.1.2018, ned 16:23
Originál číslo toho šnímače (potenciometru) by mělo být 71716195. Můžeš se porozhlídnout, jestli ho nedělají v druhovýrobě.
už jsem se na to vybodl, protože pokaždé co jsem něco opravil sám nebo , v servisu , blbo mi po chvíli něco jiného , nahodile podle počasí(vlhko,mokro) auto pípá , všechny možný věcí ABS ,špatně usazený vlant,selespeed failure , řazení nejde ,vynechává , odporoučí se , narval jsem do toho auta kolem 60tis , všechno mám být v cajku zpravený ,krom jednoho a to kabeláž , auto je po bouračce od předchozího majitele a kabeláž ,novou neseženu , co jsem se dočet a v elektrice se hrabat nikdo moc nechce , ono taky strávit nad tím desítky hodin s nejistotou ,že to nebude funkční na 100%. Teď stojím nad rozhodnutím :Alfy miluji ,mám je rád a to jaké problémy sem s ní měl to neomlouvá , spíš nezkušená koupě a naletěl jsem podvodníkovy , zda si Alfu nechat a zkusit to dát někomu kvalifikovanýmu doporučenýmu ostatními zde na opravu , v tom případě jestli by se mi to vyplatilo a nebo prodat na díly v celku do servisu ,kdo to vezme anebo na netu rozprodat po částech(doložitelné fakturou vyměnněné komponnety) a koupit 147 jiné verzi a to 1,9D Multijet.

děkuji za rady od zkušenějších , co bude nejlepší volbou , čas mě tlačí a potřebuju jezdit a to auto je velká náhoda ,jestli se rozjede a kdy mě nechá ve štychu.
alfaromeo1 Peace

lukas.01
Nováček

Příspěvky: 161
Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od lukas.01 » 9.11.2018, pát 22:03

Hm, tak jestli je poškozená kabeláž, tak se nedivím, že to každou chvíli zahlásí nějaký problém. To je běh na dlouhou trať.
AR GT 1,9 JTD QV
AR 159 SW 1,9 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5

madAlipot3N

Příspěvky: 13
Registrován: 8.12.2017, pát 14:37
Bydliště: Přerov

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od madAlipot3N » 13.11.2018, úte 18:37

No těď to má se tak, že jsem nemohl zařadit kvalty dopředu jenom N a zpátečku , takže otec mě odtáhl svojím autem na laně domů , auto sem nechal před domem a dnes jsem se jal to vyzkoušet diagem znovu a Převodovka už nehlásí žádný problém jde řadit všechny rychlosti a na motoru mám chybu :

P0150 -Lambda 2 signal above catalyser - žádný signál

auto jsem měl před týdnem na opravě ,výměně acuratoru tlaku= té černé baňky, protože jsem nemohl zařadit , po vyzvednutí auta jsem jezdil a teď zase tohle.
Už jsem jednou platil výměnu Lambdy stála mě 2860 +práce.
Tu elektriku , co jsem psal z minule ,řeším tak ,že kupuju 2x kabeláž z nebouraných 147 selespeedů co se rozprodávají na náhradní díly.
takže tím by problém mohl hasnout. Ta Lambda to asi nemá souvislost s vadnou elektrikou, není to nějak spojený ,že by to kvůli špatné kabeláži také vyskakovalo?
Poslední pokus s tímhle zajedu do jinýho servisu , nechám vyměnit kabeláž a co s tou Lambdou?

díky chlapi za help alfaromeo1

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 563
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od Jarouš01 » 13.11.2018, úte 19:11

Měnil jsem komplet kabeláž na Stilu + dodělával vedení k origo výhřevu sedaček, origo alarmu a další drobnosti....Nedokážu si představit cenu servisu, který se do toho vůbec pustí :-) Práce to je pro vraha :-) Jinak lambda může klidně souviset z tou špatnou kabeláží, je to periferie jako každé jiné čidlo nebo snímač.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby te první nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

madAlipot3N

Příspěvky: 13
Registrován: 8.12.2017, pát 14:37
Bydliště: Přerov

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od madAlipot3N » 14.11.2018, stř 09:39

V tom případě prodám vůz na náhradní díly *varim varim , nějaká rada kam s tim zajet, kdo by to koupil ,nějaký alfa servis, který by měl z mého auta komponenty na opravy dalších vozů? :smt023

lukas.01
Nováček

Příspěvky: 161
Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od lukas.01 » 15.11.2018, čtv 16:58

Vezmi multimetr a kabely vedoucí od lambdy propískni proti jednotce motoru (postupně projdeš všechny piny) a uvidíš, jestli jsou dráty průchozí. Pokud všechny dráty k lambdě budou mít spojení k jednotce, chyba bude asi přímo v lambdě.
AR GT 1,9 JTD QV
AR 159 SW 1,9 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host