Oprava Variatoru

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 725
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od hno3 » 10.2.2014, pon 16:01

ventilek do hlavy je účinnej pro starší motorizace... novější motory (po r. 2001)už ventilek maj, ale v bloku...
AR 156 V6 SW (+ Squadra chip)
AR Giulietta 1.4 125kW
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2.1 16v (ex 2l 8v)
ex. Stilo 1.8 (2l conversion)

Danopanci
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 104
Registrován: 6.4.2011, stř 09:46
Bydliště: Prešov

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Danopanci » 12.2.2014, stř 08:30

No blok mám CF2 - čiže už to mám namontené - čakám už len za variatorom :13:
Alfa Romeo 159 2,4JTDm Qtronic PANTERA 2007 DPF on
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)

Martin AR

Příspěvky: 6
Registrován: 14.11.2015, sob 10:44

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Martin AR » 14.11.2015, sob 10:55

alfaromeo1 Čau všem mám stejný problém a to vadný Variátor.... Dnes sem obědnal opravnou sadu od pana Švagerky za 350,- má i spoustu jiných dílů za dobré ceny.
Spoustu bez poruchových KM...
Přikládám E-mail pavelsvagerka@seznam.cz

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1241
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od MichalT » 19.2.2016, pát 10:39

2,0 TS 16V 114kW - jak se projevuje špatný nebo špatně nastavený variátor? Předchozí majitel ho údajně měnil, ale kdo ví jak mu to kde nastavili. Třeba správně, ale těžko říct. Žádný zvuky mi to nedělá, rozvody budu dělat stejně, protože už tam jsou 70tkm a asi 7 let :???: ale pořád mi to dělá to, že když jedu kolem 2tis ot min a držím trochu plynu tak auto jakoby zakopává. Zkoušel jsem vyměnit klapku, váhu, dal jsem NGK svíčky, lambdu by hlásila diagnostika, což nehlásí, tak už nějak nevím, napadá mě právě jen špatně nastavenej variátor - ???
17' Giulia Veloce 280 CV
02' 156 SW 1,9 JTD Progression
93' 164 3,0 V6
+ Simca 1000 Extra, Talbot-Matra Murena, Talbot Tagora 2,6 SX, Plymouth Horizon 2,2 Turbo (327PS/455Nm), MB ML 270CDI
Ex: AR159 2,0JTDm, AR156 2,0TS, AR164 2,5TD

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3318
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Danni » 19.2.2016, pát 11:08

hodit na diagnostiku za jazdy a zvolit otacky mnozstvo vzduchu a skrtiacu klapku... skus este vymenit snimac otacok nemal by stat vela no to by ho na diagnostike asi vyhodilo v tom teste ak by spadli otacky, pripadne vybrat vstreky a pozret jak idu ale tie asi budu ok, abo este skusit jazdu s odpojenym variatorom
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1241
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od MichalT » 19.2.2016, pát 12:32

Díky. Bohužel diagnostiku nemám a sehnat spolehlivýho mechanika, kterej aspoň dodrží co řekl, se mi zatím nepodařilo. Asi se na to vykašlu a budu jezdit, už mě nebaví furt jak idiot čekat, že někdo slíbí co řekl, nebo jestli bude milostivě v práci, když řekl, že tam bude, zavolá zpátky když nebere telefon, apod. Auto je super, mám z něj radost, chtěl bych ho dotáhnout k dokonalosti, peníze mi taky nechybí, ale z těch lidí bych se :vom:
17' Giulia Veloce 280 CV
02' 156 SW 1,9 JTD Progression
93' 164 3,0 V6
+ Simca 1000 Extra, Talbot-Matra Murena, Talbot Tagora 2,6 SX, Plymouth Horizon 2,2 Turbo (327PS/455Nm), MB ML 270CDI
Ex: AR159 2,0JTDm, AR156 2,0TS, AR164 2,5TD

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4711
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Dallen » 19.2.2016, pát 12:37

Vtom variator nehledej ten i kdyz je mrtvej by na tohle nemel mit takovy vliv
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3318
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Danni » 19.2.2016, pát 12:51

Michaltalbot píše:už mě nebaví furt jak idiot čekat, že někdo slíbí co řekl, nebo jestli bude milostivě v práci, když řekl, že tam bude, zavolá zpátky když nebere telefon, apod. Auto je super, mám z něj radost, chtěl bych ho dotáhnout k dokonalosti, peníze mi taky nechybí, ale z těch lidí bych se :vom:
tak to poznam... uz 2 tyzdne cakam na prezutie a geometriu u znameho vo fiate ale asi sa nanho vykaslem ked nechce zarobit, zaplatim inemu aj ked viac ale nemusim kazdy den sa pripominat a odkladat no a tak....
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1241
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od MichalT » 19.2.2016, pát 13:06

Dallen píše:Vtom variator nehledej ten i kdyz je mrtvej by na tohle nemel mit takovy vliv
Děkuju Ti za radu tady i v druhým vlákně. Napadá Tě něco, podle popisu projevu problému?
17' Giulia Veloce 280 CV
02' 156 SW 1,9 JTD Progression
93' 164 3,0 V6
+ Simca 1000 Extra, Talbot-Matra Murena, Talbot Tagora 2,6 SX, Plymouth Horizon 2,2 Turbo (327PS/455Nm), MB ML 270CDI
Ex: AR159 2,0JTDm, AR156 2,0TS, AR164 2,5TD

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4711
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Dallen » 19.2.2016, pát 17:18

Lambdu diagnostika hlasit nemusi, to se chce podivat spise na graf jakej je.

Pokud se nepletu tak kolem 2t. se preklapi sání které má proměnou délku, možná bych se na to zkusil zaměřit. Jeho funkci teď uplně si nepamatuju, bude to vědět např. flp ten s TSkem hodně dělal možná i ostatní.

Zkus ve vyhledávači hledat proměná délka sání, možná se to řešilo i u mě ve vlákně (Dallen 156 1.8TS)
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1241
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od MichalT » 19.2.2016, pát 17:42

Vím, že se to mění ve 4tis ot/min ale třeba má být nějaká změna i kolem 2tis to zkusím pohledat. Na pondělí jsem domluvenej s Italmotori tak se jich zeptám na ten graf lambdy. Ještě jeden poznatek - když je to studený, ale fakt krátce po startu, třeba první kilometr, tak to nedělá.
17' Giulia Veloce 280 CV
02' 156 SW 1,9 JTD Progression
93' 164 3,0 V6
+ Simca 1000 Extra, Talbot-Matra Murena, Talbot Tagora 2,6 SX, Plymouth Horizon 2,2 Turbo (327PS/455Nm), MB ML 270CDI
Ex: AR159 2,0JTDm, AR156 2,0TS, AR164 2,5TD

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 585
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Flp » 19.2.2016, pát 21:00

Bych si tipnul, že to bude ta lambda. Po startu je lambda studená a vstřikování se podle ní neřídí (open loop režim). Ale chce jí to opravdu nejdřív proměřit za chodu - buď analogovým voltmetrem, osciloskopem a nebo zobrazit graf přes diagnostiku jak už tu bylo řečeno..
Klasický "měniči" jenom vyčtou chyby a podle toho usuzujou jak na tom součástka je. Přitom špatná lambda se většinou jenom zastaví na určité hodnotě a žádná chyba nevyskočí (pouze na readiness, ale na to nikdo nekouká). A na druhou stranu, když tam chyba lambdy vyskočí, tak to může být jenom chvilkový záchvěv a lambda je jinak úplně v pořádku :)
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1241
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od MichalT » 19.2.2016, pát 21:37

To zni hodně zajímavě, díky! :wink:
17' Giulia Veloce 280 CV
02' 156 SW 1,9 JTD Progression
93' 164 3,0 V6
+ Simca 1000 Extra, Talbot-Matra Murena, Talbot Tagora 2,6 SX, Plymouth Horizon 2,2 Turbo (327PS/455Nm), MB ML 270CDI
Ex: AR159 2,0JTDm, AR156 2,0TS, AR164 2,5TD

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1241
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od MichalT » 20.2.2016, sob 14:26

Tak lambda to nejspíš nebude, dal jsem tam jinou a chovalo se to úplně stejně. Vím že použita z vrakace není záruka ničeho, ale rikam si ze kdyby byla taky spatna treba by se to projevovalo aspon trosku jinak, v jinych otackach treba kdyby byla spatna uplne. Nevim, vyznam se ve starych karburatorovych vecech, tohle uz je na me moc elektronicky, samy cidlo apod. A menit vsechno za novy to je draha sranda, koupil jsem to na jezdeni a ne na celkovou renovaci :-) Nechám to už na to pondělí na Italmotori.
17' Giulia Veloce 280 CV
02' 156 SW 1,9 JTD Progression
93' 164 3,0 V6
+ Simca 1000 Extra, Talbot-Matra Murena, Talbot Tagora 2,6 SX, Plymouth Horizon 2,2 Turbo (327PS/455Nm), MB ML 270CDI
Ex: AR159 2,0JTDm, AR156 2,0TS, AR164 2,5TD

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4711
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Dallen » 21.2.2016, ned 05:30

Tenhle motor taky neni nija slozity, je tam v podstate jen lambda a vaha vzduchu u kterych na diagu je potreba zjistit zda spravne funguji.

Potom uz to muzou byt klasicke problemy jako prisavani vzduchu apod.

Zkus odpojit napajeni solenoidu u variatoru (takovy ventilek u sani). Je mozne ze to mas treba spatne nacasovane a pri preklopeni to dela potize. Moc bych tomu nedaval, ale za zkousku to stoji
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1241
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od MichalT » 21.2.2016, ned 07:38

Ty rozvody vubec nechám udělat novy, jsou tam už asi 5 let a 70t km. Jediny co jsem ještě neresil bylo čidlo otáček, ale to se stejně bez rozhozeni rozvodu vyměnit ani nedá.

EDIT: rozvody vyměněny komplet, lambda nová, výfuk nový. Další moje komenty jsem smazal protože byly mimo téma variátoru.
17' Giulia Veloce 280 CV
02' 156 SW 1,9 JTD Progression
93' 164 3,0 V6
+ Simca 1000 Extra, Talbot-Matra Murena, Talbot Tagora 2,6 SX, Plymouth Horizon 2,2 Turbo (327PS/455Nm), MB ML 270CDI
Ex: AR159 2,0JTDm, AR156 2,0TS, AR164 2,5TD

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host