Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)

Odpovědět
SwimPixo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 176
Registrován: 14.3.2010, ned 10:23
Bydliště: Brno - Zilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba 159 1.9 a 2.4 JTD

Příspěvek od SwimPixo » 28.2.2011, pon 22:27

wenca89 píše:A kolik si mel najeto? .... mam 165tis + cca. o 40tis pretoceno, takze celkem nejspis kolem 205tis, tak doufam, ze nebudu dalsi na rade...
velmi zalezi od toho ako jazdis, a najhorsie pre zotrvak je ked na nom robis sprinty, rychle rozbehy. Zacina to prave to zodratou spojkou a prechadza na zotrvak... A este ked sa na eute striedate viacery a kazdy ma vlastny styl jazdenia/radenia atd...

Polrider
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18
Registrován: 23.2.2011, stř 20:42
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba 159 1.9 a 2.4 JTD

Příspěvek od Polrider » 1.3.2011, úte 11:47

najeto mám 178000km, a také spojkový pedál šel ztuha a teď po výměně jde uplně měkce
Alfa 159 1.9 JTDm 110kw r.v.07
Honda CRF 250

wenca89
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 699
Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba 159 1.9 a 2.4 JTD

Příspěvek od wenca89 » 1.3.2011, úte 14:50

Mně jde pedálk taky úplně zlehka, tak snad to bude v pohodě, ale tou cifrou jsi mě docela vystrašil :-)
AR 159 SW 1,9JTDm

SwimPixo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 176
Registrován: 14.3.2010, ned 10:23
Bydliště: Brno - Zilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba 159 1.9 a 2.4 JTD

Příspěvek od SwimPixo » 1.3.2011, úte 15:00

Toz na alfe aspon vydrzi tych 150000km, ale som mal 407 1.6HDi(rocnik 2006) a tam odisla spojka aj zotrvak po 65000km. A ked som dosiel do servisu len mi povedali, a tak to mate dobre ze Vam to tak dlho vydrzalo, bezne to riesime na zarucne opravy ovela skor, len vy ste malo najazdil, tak si to uz musite zaplatit... Vraj na 1.6HDi je zotrvak a spojka najhorsia vec, ktorsa sa musi menit, lebo su slabe a nahovno... Casto odchadzaju a nikto to neriesi...
Preto viem ako to znie :-({|=

wenca89
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 699
Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba 159 1.9 a 2.4 JTD

Příspěvek od wenca89 » 1.3.2011, úte 16:45

Vždycky, když zde najdu nějaký problém, který by se mně vzhledem k najetým km mohl také týkat, tak si připadám jako blázen, když si sednu do auta. Předchvilkou jsem přijel a zjistil jednu věc, když mám zabržděné nastartované auto a trochu přidám plyn a hned ho zase pustím, tak když motor spadne na svých cca. 750ot. tak to trochu zabrumlá a zase si pěkně potichu vře, je to normální? a další jev, který jsem při jízdě bez hudby zjistil,že když při jízdě sešlápnu spojku, tak při sešlápnutí se mi trochu ozve, je to také normální?

Silnější motorizace (2,4 , 2,0 a 3l benzín) mají jinou spojku, než 1,9, nebo se pro všechny 159 dělají spojky stejné?
AR 159 SW 1,9JTDm

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Spotřeba 159 1.9 a 2.4 JTD

Příspěvek od jurki888 » 5.3.2011, sob 19:01

wenca89 píše:Vždycky, když zde najdu nějaký problém, který by se mně vzhledem k najetým km mohl také týkat, tak si připadám jako blázen, když si sednu do auta. Předchvilkou jsem přijel a zjistil jednu věc, když mám zabržděné nastartované auto a trochu přidám plyn a hned ho zase pustím, tak když motor spadne na svých cca. 750ot. tak to trochu zabrumlá a zase si pěkně potichu vře, je to normální? a další jev, který jsem při jízdě bez hudby zjistil,že když při jízdě sešlápnu spojku, tak při sešlápnutí se mi trochu ozve, je to také normální?

Silnější motorizace (2,4 , 2,0 a 3l benzín) mají jinou spojku, než 1,9, nebo se pro všechny 159 dělají spojky stejné?
to bude robit volnobezka na altiku :wink:
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)

Příspěvek od Martas 01 » 5.3.2011, sob 19:20

Nevim jak pro vsechny ale 2,4 a 1,9 maji jine spojky.A na 2,4 je komplet spojka vcetne setrvaku za peknou palbu cca 40000kc.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

Polrider
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18
Registrován: 23.2.2011, stř 20:42
Bydliště: Praha

Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)

Příspěvek od Polrider » 8.3.2011, úte 01:26

Na 1.9 JTDm je spojka, setrvák a hydraulické ložisko asi za 29tis.+práce 7tis. takže fakt celkem raketa :vom:
Alfa 159 1.9 JTDm 110kw r.v.07
Honda CRF 250

adamir

Příspěvky: 23
Registrován: 25.11.2010, čtv 21:27
Bydliště: BRNO

Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)

Příspěvek od adamir » 12.3.2011, sob 16:41

Já mám na Alfě 230 tisíc a zatím klepu na dřevo setrvák OK , pokud by se porouchal , tak bych ho asi znehybnil.Mě jsem Audi 2.5 TDI pětivál a tam tehdy dvouhmota nebyla a jelo to taky. Jakýpak štráchy s tím :D .
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 103 kw
Fiat Marea Weekend 100 HP
Ford Transit DI 55 kW

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)

Příspěvek od cendler » 13.3.2011, ned 07:30

včera jsem měnil gufero na klice od spojky, takže jsem to měl dole komplet, dneska to budu dodělávat, ale mám najeto 143t a ložisko, lamela a přítlačák jsou krásný, dvouhmota, je taky dobrá, je tam malinká vůle, ale to je i u nového, takže si myslím že ji mám krásnou, ale jak tu někdo psal, je to o tom jak to auto jezdí, jestli hodně po městě nebo nějaké dálky.
fotky budou dneska večer u mě ve vlákně, musím je stáhnou z fotáku.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)

Příspěvek od jurki888 » 13.3.2011, ned 09:56

cendler píše:včera jsem měnil gufero na klice od spojky, takže jsem to měl dole komplet, dneska to budu dodělávat, ale mám najeto 143t a ložisko, lamela a přítlačák jsou krásný, dvouhmota, je taky dobrá, je tam malinká vůle, ale to je i u nového, takže si myslím že ji mám krásnou, ale jak tu někdo psal, je to o tom jak to auto jezdí, jestli hodně po městě nebo nějaké dálky.
fotky budou dneska večer u mě ve vlákně, musím je stáhnou z fotáku.
parada uz sa tesim na foto
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)

Příspěvek od Zip166JTD » 14.3.2011, pon 16:28

adamir píše:Já mám na Alfě 230 tisíc a zatím klepu na dřevo setrvák OK , pokud by se porouchal , tak bych ho asi znehybnil.Mě jsem Audi 2.5 TDI pětivál a tam tehdy dvouhmota nebyla a jelo to taky. Jakýpak štráchy s tím :D .
No jo když ale máš pevný setrvák tak je zase odpružená lamela.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)

Příspěvek od jurki888 » 14.3.2011, pon 16:31

a tu 159 ma odpruzenu :wink:
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

adamir

Příspěvky: 23
Registrován: 25.11.2010, čtv 21:27
Bydliště: BRNO

Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)

Příspěvek od adamir » 14.3.2011, pon 19:55

Zip166JTD píše:
adamir píše:Já mám na Alfě 230 tisíc a zatím klepu na dřevo setrvák OK , pokud by se porouchal , tak bych ho asi znehybnil.Mě jsem Audi 2.5 TDI pětivál a tam tehdy dvouhmota nebyla a jelo to taky. Jakýpak štráchy s tím :D .
No jo když ale máš pevný setrvák tak je zase odpružená lamela.
No to si nejsem jistý , si myslím , že lamela během provozu s nevyšláplou spojkou nepruží.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 103 kw
Fiat Marea Weekend 100 HP
Ford Transit DI 55 kW

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)

Příspěvek od cendler » 14.3.2011, pon 21:29

jurki888 píše:
cendler píše:včera jsem měnil gufero na klice od spojky, takže jsem to měl dole komplet, dneska to budu dodělávat, ale mám najeto 143t a ložisko, lamela a přítlačák jsou krásný, dvouhmota, je taky dobrá, je tam malinká vůle, ale to je i u nového, takže si myslím že ji mám krásnou, ale jak tu někdo psal, je to o tom jak to auto jezdí, jestli hodně po městě nebo nějaké dálky.
fotky budou dneska večer u mě ve vlákně, musím je stáhnou z fotáku.
parada uz sa tesim na foto
Ahoj tak tady jsem dal nějaké fotky http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... &start=120
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)

Příspěvek od jurki888 » 14.3.2011, pon 23:13

cendler píše:
jurki888 píše:
cendler píše:včera jsem měnil gufero na klice od spojky, takže jsem to měl dole komplet, dneska to budu dodělávat, ale mám najeto 143t a ložisko, lamela a přítlačák jsou krásný, dvouhmota, je taky dobrá, je tam malinká vůle, ale to je i u nového, takže si myslím že ji mám krásnou, ale jak tu někdo psal, je to o tom jak to auto jezdí, jestli hodně po městě nebo nějaké dálky.
fotky budou dneska večer u mě ve vlákně, musím je stáhnou z fotáku.
parada uz sa tesim na foto
Ahoj tak tady jsem dal nějaké fotky http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... &start=120
parada je tam o nieco menej roboty ako na 156 tam musela ist dole aj kulisa inac nedas dole napravnicu a stym aj vyfuk a kopu pi... :-k
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)

Příspěvek od Zip166JTD » 3.3.2013, ned 11:42

Jelikož včera cca ve 120km/h při sešlápnutí plynu mi vyletěli otáčky na horu aniž by auto začalo zrychlovat tak mě čeká asi spojka. Díval jsem se na spojkové sady a ty se na 129kw prodávají bez spojkového ložiska. Podle všeho by to ložisko mělo být centrální-vypínací. A dotaz zní: mám při výměně lamely a přítlačáku vyměnit i ložisko. Jak kazová je to záležitost ? Páč 2500kč za něj jsou taky peníze.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)

Příspěvek od Zip166JTD » 3.3.2013, ned 13:34

Jo a ještě dotaz. Dnes jsem zkusil nasimuloval stejnou situaci a spojka neprokluzovala tak že to bude ještě v začátcích. Kolik se dá s takovou spojkou najet? Příští týden musím do rakous což bude cca 1300km a nevím jestli to vydrží.

Napadla mě ještě jedna věc.Může se zavzdušněná spojka s ovládacím ložiskem chovat podobně jak zavdušněné zahřáté brzdy? Jelikož mě napadlo ji odvzdušnit a na poprvé z ovzdušnováku vypadli jen tři kapky kdoví jakého sajrajtu, na podruhé to bylo jak asfalt a až na třetí našlapání z tama stříkala kapalina proudem.Jinak po sléze jsem to jel ještě zkusit na dálnici kde jsem spojku trápil půl hodiny a vše fungovalo bez problémů.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Jenik
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 146
Registrován: 10.11.2012, sob 20:34
Bydliště: Praha 9

Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)

Příspěvek od Jenik » 4.3.2013, pon 09:21

Tak se k ní chovej slušně a výlet do Rakous by neměl být problém...
AR 147 JTDm | 88kW @ 103kW | 2006 | Progression | BOSE | EGR + DPF OFF by Autoscan.cz

www.foliatecshop.cz | www.omp-shop.cz | www.sparco-shop.cz

Honzík
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3
Registrován: 22.3.2013, pát 22:57
Bydliště: Ledenice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)

Příspěvek od Honzík » 26.4.2013, pát 12:46

Mám dotaz týkající se spojky na Alfě 147 JTD, 74 kW, rok 2005. Dala by se na ní použít spojka z Alfi 166 2.0 T.S. Co jsem koukal do katalogu na autokelly, tak z 166 2,0 TS má stejnou spojku se 147 JTD, ale jen s těma výkonějšíma. Nevíte jaký je v těch spojkách rozdíl?

wejwy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 432
Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)

Příspěvek od wejwy » 9.5.2013, čtv 12:56

JTD se 74kw snad nikdy nedělalo. A spojku použít nemůžeš. Na JTD je uplně jiná, než na TS. Katalog Kelly hoodně kecá, tomu nemůžeš věřit.

edit: Teď jsem si uvědomil že píšeš o TS na 166ce ta má stejnou spojku jako JTD, má totiž taky dvouhmotu.
Naposledy upravil(a) wejwy dne 30.5.2013, čtv 13:43, celkem upraveno 1 x.
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS

Bavoraczech
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 121
Registrován: 21.7.2011, čtv 13:10
Bydliště: Vimperk

Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)

Příspěvek od Bavoraczech » 30.5.2013, čtv 11:47

Při rozjíždění když pouštím spojku a přidávám plyn se mi často spane, že se otáčky dostanou na úroveň volnoběžných nebo i o kousek níž. auto pak hodně silně zavibruje a jede dál. Při přeřazování jakékoliv vyšší rychlosti se to neděje. Zkoušel jsem i jet do kopce na volnoběh na 1 i na 2 a auto během toho takřka nevibrovalo. Je možné, že mám špatný ten omezovač tlaku spojky a on neomezuje? Nebo že by snímač volnoběžných otáček pustí motor níž než by bylo zdrávo? Máte s takovým chováním někdo zkušenosti? Spojka je poměrně tuhá a když je člověk necitlivý, tak mu při přeřazování docela škube...
2004 Alfa Romeo 166 2.4 JTDm Sportronic - koráb
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)

JardaB
Nováček

Příspěvky: 174
Registrován: 12.1.2012, čtv 20:35
Bydliště: Liberec

Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)

Příspěvek od JardaB » 18.1.2014, sob 14:37

Tak mam v haj.lu spojku a asi i setrvačník (2,4 JTD 100kW), dělá to už dlouho klepavé zvuky ale teď při vyšlápnutí to ukrutně chroupe a při záběru cuká... Jak se ke spojce dostanu? Mám montážní jámu, dá se vyndat převodovka a nechat tam motor nebo se musí vyndat motor?
Nějaké osvědčené zdroje dílů? Spojková sada jsem koukal u automedik.cz za cca 6000, co se setrvačníkem teď netuším, to by se vidělo podle stavu. Nebo se dá nějak rozumně sehnat?
Omega B 3.0 MV6 combi AT, co s ni?
Mondeo 1.8i combi - jede a jede a jede... jen trosku hnije ;-)
Alfa Romeo 166 2.4JTD, pracant
Alfa Romeo 166 2.0 TB - PRODANO
Megane cabrio 2.0 IDE - pokladnicka mazlik ;-)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7243
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)

Příspěvek od speedy » 18.1.2014, sob 14:44

ještě zkus mrknout sem:

http://www.autodily-cardo.cz
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

JardaB
Nováček

Příspěvky: 174
Registrován: 12.1.2012, čtv 20:35
Bydliště: Liberec

Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)

Příspěvek od JardaB » 18.1.2014, sob 16:14

Diky, tam to vypada jeste o neco levneji a maji i setrvacnik za 10 - no uvidime az to rozdelam...
Spojkova sada je lamela, pritlacak a lozisko nebo bez loziska???
Omega B 3.0 MV6 combi AT, co s ni?
Mondeo 1.8i combi - jede a jede a jede... jen trosku hnije ;-)
Alfa Romeo 166 2.4JTD, pracant
Alfa Romeo 166 2.0 TB - PRODANO
Megane cabrio 2.0 IDE - pokladnicka mazlik ;-)

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti