životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Odpovědět
cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od cendler » 3.12.2010, pát 22:26

no jo no, chtělo by ho vyndat a pak to bude taky o něčem jiném
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od ReznikCZ » 4.12.2010, sob 00:21

Asi bych to taky udelal, zanasi to egr ale ztratil bych zaruku :(
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od cendler » 4.12.2010, sob 08:24

DPF ti opravdu EGR nezanáší, to je totální hloupost
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od ReznikCZ » 4.12.2010, sob 08:37

v autorizaku mi rekli ze maji jiz overeno ze DPF ma vliv na zanaseni Egru a to tim ze ridici jednotka ma pravidelne intervaly v cisteni DPF a pokud se parkrat stane ze DPF cisteni se prerusi tak necistoty zanasi egr. Ridici jednotka je pry v tomto ohledu "blba" a dodrzuje pouze intervaly v cisteni ale nikdy nenavaze na prerusenou akci.
Jestli tomu prispiva i kvalita paliva netusim, nicmene mi to za studena skube a cuka stale i pres vyuzivani VIF
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 253
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Oskar » 4.12.2010, sob 12:45

RJ necisti DPF v zadnych intervalech, ale v zavislosti snimani tlaku pred a za filtrem.
Je bohuzel pravda, ze pokud jednotka zacne vypalovat a ty to prerusis vypnutim motoru, tak ten proces vypalovani prerusis a zacne zase buhvi kdy. Proto kdyz nahodou zjistim, ze se vypaluje filtr, snazim se jezdit tak dlouho dokud to nezkonci. Bohuzel vetsinou se to deje, kdyz mam zastavit. Je to opravdu vyborne vymyslene. :smt013
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Tazdevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 531
Registrován: 22.2.2007, čtv 22:05
Bydliště: Zbiroh

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Tazdevil » 4.12.2010, sob 13:32

Tak jsem dneska napíchl auto na diagnostiku. PDF byl zanešen z 84.30 procent. Tak jsem udělal regeneraci. Ta proběhla OK. Potom diagnostika ukázala, že DPF je na 70,03 procentech...

To se ta regenerace udělá jen o 10 procent dolů? Nebo to je způsobeno klimatickými podmínkami (venku -5 C)?

Na kolik je vlastně možný zregenerovat ten DPF?
Alfa Stelvio 2.0 Veloce '21
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa Giulietta 1.6 JTDm '12 v rodině

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Foli » 4.12.2010, sob 13:40

Ten DFP je hroznej kurvil. Ještě že znám týpka, kterej má brzdu a vše kolem, je moc šikovnej a DFP odstraní jak mechanicky tak softwarově a to samé dokáže i s EGR. Když se udělaj tyhle dvě věci, tak to auto musí mít snad o 20 procent lepšejší průběh a výkon a nižší spotřebu.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Foli » 4.12.2010, sob 13:42

ad Tazdevil. To je divné, to by mělo jít komplet. Jsou dvě možnosti. špatnej snímač o infu z DFP, nebo DFP poškozen, že nejde úplně vyčistit a nebo soft, kterým to děláš, bere špatné info. Jen si vybrat :)
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od ReznikCZ » 4.12.2010, sob 14:34

Foli: Dobra rada "jen si vybrat" :smt033

Taz: Neprerusila se nejakym soft omylem regenerace?
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Martas 01 » 4.12.2010, sob 14:53

Ja si myslim ze ho nikdy uplne nevycistis proto ma nejakou omezenou zivotnost pokazde tam neco zustane a to se kupi a casem po najeti treba 150000km je proste po nem a neda se vypalit.Teda pokud nemas uplne novy vuz s par kilometrama pak bude problem nekde jinde.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19018
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Kubas » 4.12.2010, sob 15:11

do tohoto vlákna jsem přesunul debatu o DPF ze sekce 159..... Pokračujte prosím tady, 159 není jediný model s touto "vychytávkou"....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od cendler » 4.12.2010, sob 19:31

Tazdevil píše:Tak jsem dneska napíchl auto na diagnostiku. PDF byl zanešen z 84.30 procent. Tak jsem udělal regeneraci. Ta proběhla OK. Potom diagnostika ukázala, že DPF je na 70,03 procentech...

To se ta regenerace udělá jen o 10 procent dolů? Nebo to je způsobeno klimatickými podmínkami (venku -5 C)?

Na kolik je vlastně možný zregenerovat ten DPF?
když jsem to dělal poprvé, taky jsem se divil, ale je to normální, musíš auto ještě projet, pak je všechno v normě a ukáže to od 10-25% zaplnění
takže žádná chyba, prostě turbo nemá takovou sílu, aby vyhnalo všechno :wink:
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Tazdevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 531
Registrován: 22.2.2007, čtv 22:05
Bydliště: Zbiroh

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Tazdevil » 5.12.2010, ned 21:10

OK.
Díky...
Alfa Stelvio 2.0 Veloce '21
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa Giulietta 1.6 JTDm '12 v rodině

Juras
Uživatelský avatar

Příspěvky: 29
Registrován: 13.7.2010, úte 12:34
Bydliště: Brno

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Juras » 22.12.2010, stř 10:03

Zdravím. Nevím, jestli to patří sem, ale nic jiného mě nenapadá. Když vemu jev, který doprovází čištění dpf, tak mám nějaké nesrovnalosti v mém autě. Jezdím každý den 150km, z toho 20km je město, 40km mimo město (stovečkou) a 90km dálnice (pod 140). Většinou mě to potká na dálnici, zvedne se mi zhruba na 10 minut spotřeba z 7,5 tak na 10-11 l/100. Tím, že jsem na dálnici, nemůžu v té rychlosti odpozorovat v zrcátkách, jestli se mi taky hulí z výfuku. Na palubovce se nic nerosvítí i když podle popisu tam nějaká indikace je. Co je ale nejpodivnější je, že je to 2x týdně, tzn zruba každých 500km. Takže netuším, jestli je to čištění DPF. Je to moc často. Na druhou stranu mám najeto 126t a při 140t by se ten filtr měl podle servisního intervalu měnit... že by už byl tak zas....??? Tohle je můj první nafťák, jsem z toho trochu rozpačitý. Jezdím Hodonín - Brno a zpět po hrbatici D2, takže nejbližší servis je Motortec v Ivanovicích. Asi mi nic jiného nezbyde, než tam zajet. Jen chci požádat o nějaký názor, abych měl představu. Autům moc nerozumím, pro mě je důležité, že mám itala (nic jiného jsem zatím neměl) a že ho miluju :-)
:::Juras:::
AR Stelvio 2.0T 280HP 2017
ex: AR 159 2.4JTD 200HP SW 2007, AR 146 1.8TS 140HP 1997, Fiat Bravo 1.6 16V 103HP 1997, Fiat Tipo 1.4 72HP DGT 1989

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 253
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Oskar » 22.12.2010, stř 18:55

Na 99,9% vypalovani DPF.
Pokud jezdis stejnou trasu kazdy den (stejne jako ja), tak to nejlepe poznas podle aktualni spotreby, stejny usek, stejna rychlost, ale spotreba o 3-5l/100km vyssi, nebo kdyz das nohu z plynu, tak se dostanes na 2,0l/100 velice dlouho, nebo dokonce ti zacne spotreba narustat z 2,0 na 3-4l/100 = vypalovani DPF.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

JardaS
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 184
Registrován: 19.9.2010, ned 14:30
Bydliště: Plzeň

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od JardaS » 23.12.2010, čtv 09:07

To Juras: Kontrolka vypalování DPF filtru běžně nesvítí. Rozsvítí se pouze v případě, že předchozí vypalování nebylo několikrát dokončeno (právě když probíhalo byl vypnut motor). V případě že svítí nedoporučuje se, podle příručky, vypínat motor, mělo by se pokračovat v jízdě ustálenou rychlostí. U mne vypalování co se týká spotřeby probíhá stejně jako u tebe a jak píše předemnou Oskar, ale četnosti jsou mnohem nižší, tj. mezi vypalováním ujedu řádově 1000km.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 253
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Oskar » 23.12.2010, čtv 14:51

Tak treba ja 100% zadnou kontrolu vypalovani DPF nemam AR159SW 1,9JTDm r.v. 12/2006 :(
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

JardaS
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 184
Registrován: 19.9.2010, ned 14:30
Bydliště: Plzeň

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od JardaS » 23.12.2010, čtv 19:02

No pokud se ti při běžném provozu filtr DPF stíhá čistit není důvod k rozsvícení kontrolky.
DPF.jpg
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 253
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Oskar » 23.12.2010, čtv 19:27

No myslim, ze se to tyka aut vyrobenych po roce 2007.
Me v lete motor skocil do nouzaku kvuli plnemu DPF a zadna kontrolka nesvitila. :(
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Martas 01 » 26.12.2010, ned 16:20

Tak ten muj filtr leti po novym roce ven mam pocit ze to auto uz z neho nemuze.Zacinat mi to pripominat minulou alfu a to 147 kde se mi ucpal kat.Auto hur chytalo a spatne tahlo a ani nahodou nedosahovalo max rychlosti presne to ted zacala delat 159 jen co se ohreje.Teda spatne chyta za studena a to ostatni dela za tepla.Tak doufam ze to bude tim.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od cendler » 26.12.2010, ned 16:26

mám něco podobného, mě teda špatně nechybtá, chytá napoprvé a vpohodě, ale nemá absolutně výkon, než se to rozhoupe je to hrůza až se mi bude chtít a pojedu nějak, tak si nechám před diagnostiku vyčistit filtr, snad to pomůže, ale taky se na to chystám, vyndat zaslepit egr a trochu upravit mapy :smt026
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Juras
Uživatelský avatar

Příspěvky: 29
Registrován: 13.7.2010, úte 12:34
Bydliště: Brno

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Juras » 27.12.2010, pon 10:04

Díky za názory. Tak budu v klidu, o spotřebu mi moc nejde. Spíš jsem chtěl vědět, jestli se tam třeba něco nes..., aby z toho nebyl v budoucnu problém. Jinak jsem nad míru spokojený :-)
:::Juras:::
AR Stelvio 2.0T 280HP 2017
ex: AR 159 2.4JTD 200HP SW 2007, AR 146 1.8TS 140HP 1997, Fiat Bravo 1.6 16V 103HP 1997, Fiat Tipo 1.4 72HP DGT 1989

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Martas 01 » 29.12.2010, stř 12:13

Chlapi kdyz vyhodim FAP filter zaslepim ERG ventil a navic dam pryc i KAT nebude to čoudit jak stara liazka.Mam trochu obavy z toho Katu jestli uz to nebude moc u 147 ta byla v benzinu tam to bylo poznat jen na o 1 litru mensi spotrebe a lip to jelo ale co ten naftak s tim nemam zkusenost?Mam jeste v zive pameti ty precipovany auta co se v dobe nastupu chiptuningu prohanely po zdejsich silnicich ty kourily jak stary kamna nerad bych dopadl stejne.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od cendler » 29.12.2010, stř 20:35

kat určitě vyndavat nebudu, chci pouze zaslepit EGR a vyndat DPF
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Martas 01 » 29.12.2010, stř 20:46

Taky bych to neresil ale u staryho auta mi odesel ve 150000km do tech mi sice neco malo chybi ale nerad bych dopadl stejne tak proto o tom uvazuju novej bude stat urcite kolem 25000kc v alfe jinak tam napasovat univerzalni ale to uz predbiham udalostem.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host