Potřebuji poradit s diagnostikou žhavení 1.9 jtd 8v

Odpovědět
freshkuba

Příspěvky: 49
Registrován: 3.4.2009, pát 20:18
Bydliště: Ostrava

Potřebuji poradit s diagnostikou žhavení 1.9 jtd 8v

Příspěvek od freshkuba » 25.11.2009, stř 09:12

Ahoj, potřeboval bych poradit s diagnostikou žhavení na jtd. Při každém startu mně alfice pozdraví pískáním, kdy vyhodí chybu žhavení. Nelenil jsem, a napích to na obd kabel a unidiag.
Chyba zní následovně: P0380, glow plug/heater circuit, A ", malfunction" state: fault this cycle, fault stored, validatet_present. Jinak jsem ještě opravoval upadlý přívod pluska na žhavícím relé BOSCH(made in malaysia :smt013 ) to pak vyhodilo chybu state: to +batt.v./above top limit, present and stored, not requested.

Tak nevím co mi to má jako říct.... v průbehu uplynulých měsíců to cca 2krát vyhodilo chybu: state: cca něco o špatném uzemnění žhavení. Ale fat nevím jak je to tady s uzemněním žhavení/žhavících svíček...( předpokládám, že ne jak u starého mercedesu do bloku tělem žhavice)


tak nevím jak dál diagnostikovat závadu, dát 2500,- za nové žhavice, abych to jen zkusil....jak mi radí v servise??? Auto startuje normálně, vždy na 4 válce, alfice je strará 8 let, posledních 7 let jezdila ve slunné itálii. startoval jsem ji zatím při nejnižší teplotě cca -8 a bez problémů.....

tak a babo raď..... :D
147 JTD 8V Progressive. Alfa Rosso 10/01

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Potřebuji poradit s diagnostikou žhavení 1.9 jtd 8v

Příspěvek od Kůrkyn » 25.11.2009, stř 10:32

žhaviče lehce ozkoušíš, když je odpojíš od napájecích kabelů a jiným kabelem spojíš + na baterii a škrtneš o + na žhaviči. Pokud zajiskří, tak je žhavič v pořádku. Pak už může být chyba jen v řízení žhavení.

Milan+
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 309
Registrován: 15.7.2009, stř 14:35
Bydliště: Teplice

Re: Potřebuji poradit s diagnostikou žhavení 1.9 jtd 8v

Příspěvek od Milan+ » 25.11.2009, stř 13:04

Mám jednu malou vychytávku, aby jsi nemusel pracne odpojovat každou žhavičku, stačí vytáhnout tu svorku z relé žhavení (výstup k žhavičkám) a pak jenotlivé kontakty postupně propojit, škrtnout pomocí kabílku o plusový pól baterie a.vs.s
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Potřebuji poradit s diagnostikou žhavení 1.9 jtd 8v

Příspěvek od Kůrkyn » 25.11.2009, stř 19:28

To ale nepoznáš, která je špatná, protože budou všechny propojené. Když budou 3 špatné a jedna dobrá, tak to bude jiskřit pořád.

freshkuba

Příspěvky: 49
Registrován: 3.4.2009, pát 20:18
Bydliště: Ostrava

Re: Potřebuji poradit s diagnostikou žhavení 1.9 jtd 8v

Příspěvek od freshkuba » 25.11.2009, stř 21:17

to je dobrý tip, předpokládám, že to řízení žhavení spočívá pouze v tom relé???
147 JTD 8V Progressive. Alfa Rosso 10/01

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Potřebuji poradit s diagnostikou žhavení 1.9 jtd 8v

Příspěvek od Kůrkyn » 25.11.2009, stř 21:27

Mělo by to tak být, hodnotí to jen podle teploty motoru a pak se žhaví ještě krátce po startu, ale to už řidič neví, prootže kontrolka nesvítí. Tak jeto u komůrky, JTD možná po startu nežhaví, ale to lehce změříš voltmetrem nebo žárovkou na kabelu.

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: Potřebuji poradit s diagnostikou žhavení 1.9 jtd 8v

Příspěvek od coyote » 27.11.2009, pát 00:12

Ze všeho nejdřív vyndej relé a pojistku, očisti a zkontroluj jejich kontakty. Na několika autech včetně svého jsem títmo tuto chybu vyřešil. U sebe jsem nejdříve vyměnil všechny svíce. Zbytečně. Pak jsem jen zkusmo vyndal, očistil a zandal pojistku žhavení a problém byl pryč.

Začni u jednodušších možností :wink:
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Milan+
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 309
Registrován: 15.7.2009, stř 14:35
Bydliště: Teplice

Re: Potřebuji poradit s diagnostikou žhavení 1.9 jtd 8v

Příspěvek od Milan+ » 27.11.2009, pát 12:43

Kůrkyn píše:To ale nepoznáš, která je špatná, protože budou všechny propojené. Když budou 3 špatné a jedna dobrá, tak to bude jiskřit pořád.
Každá žhavička má svůj samostatný přívod a podle té svorky vidíš i jakou zkoušíš, alespoň tak to mám já a.vs.s
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Potřebuji poradit s diagnostikou žhavení 1.9 jtd 8v

Příspěvek od Kůrkyn » 27.11.2009, pát 18:27

Jo takhle, to pak ano. Staré diesely mají všechny žhavky propojené páskou a napojené na jeden společný přívod od relé žhavení.
1_9_D.jpg

Princ William
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 526
Registrován: 27.10.2010, stř 10:01
Bydliště: Plzeň

Re: Potřebuji poradit s diagnostikou žhavení 1.9 jtd 8v

Příspěvek od Princ William » 26.4.2014, sob 20:53

Mám také problém s chybou P0380. Žhavičky jsou úplně nový, relé jsem prohodil z jinýho auta a pořád to vyhazuje chybu. Má někdo nějaký tip? Má to návaznost na nějaký další čidlo?
Obrázek
AR 147 QV, 1.6 TS 88 kW, 2009, 5d, Bianco Pastello HWB

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Potřebuji poradit s diagnostikou žhavení 1.9 jtd 8v

Příspěvek od pedro m » 27.4.2014, ned 15:21

odpory vsech zhavek jsou jake?
zmer je, jednu po druhe...
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Princ William
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 526
Registrován: 27.10.2010, stř 10:01
Bydliště: Plzeň

Re: Potřebuji poradit s diagnostikou žhavení 1.9 jtd 8v

Příspěvek od Princ William » 27.4.2014, ned 21:47

pedro m píše:odpory vsech zhavek jsou jake?
zmer je, jednu po druhe...
Jsou nové. Dnes jsem se s tím drbal, očistil a prostříkal jsem pojistky kontaktolem, vyměnil relátka a pořád prd. Pak jsem vyměnil celou pojistkovku u baterky a najednou je pokoj, čili vyřešeno.
AR 147 QV, 1.6 TS 88 kW, 2009, 5d, Bianco Pastello HWB

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 hostů