2.4 JTD

Odpovědět
speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4814
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od speedy » 19.2.2016, pát 18:05

tak rozdíl mezi 100 a 103Kw je zřejmě kvůli "povýšení" motoru na euro3. Mezi 103 a 110 Kw asi tak velký rozdíl nebude, mezi 103 a 129kw už diametrální :wink:
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 154kw Ti
EX Alfa Romeo 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX Alfa Romeo 147 1.6 TS 88kw

"Každý automobilový nadšenec alespon jednou vlastnil Alfu Romeo."
Jeremy Clarkson - Top Gear

jarda
Nováček

Příspěvky: 158
Registrován: 2.5.2010, ned 16:45

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od jarda » 26.4.2016, úte 10:46

prosím o radu, z ničeho nic mi auto přestalo táhnout od spodu 2.4JTD 110kw. motor se probere až někde kolem 2,5t otáček. žádná kontrolka nesvítí. jezdím z 90% dálnici, takže by neměl bejt ucpanej EGR městským provozem. zkoušel jsem odpojit váhu vzduchu, krom hromady kouře žádná změna, vyčistil jsem map senzor, taky nic. na co se zaměřit dál? řešil někdo něco podobnýho? na diagnostiku pojedu zejtra. myslíte že bude stačit jen napíchnout nebo i napíchnout a projet? díky
Lancia Lybra SW 2.4 JTD (Dýmovnica)
ex: AR 164 2.5 TD Super (Cikánka)
ex: AR Giulietta 2.0 TD (praBába)
ex: AR 155 2.0 TS Super (Bába)

qpkqkma
Štamgast

Příspěvky: 575
Registrován: 23.11.2015, pon 13:23
Bydliště: Žilina - SK

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od qpkqkma » 26.4.2016, úte 10:51

Egr sa ti nezasere mestskou jazdou, egr sa zasere koli jeho podstate fungovania....to platí o DPF vo všeobecnosti, že mesto škodí preň.
Môže toho byť veľa, vela napovie diagnostika. Skúsil by som sa pozrieť na prituhnutú reguláciu turba, v akom stave máš klapky či ti tadial nesere tlak, olej. Skontrolovať hadice ku turbu či nieje deravá, podtlakové hadice a pod.
159SW 1.9JTDm 16V, 110kW, DPF/EGR/SWIRL OFF

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3644
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Adamsquare » 26.4.2016, úte 13:04

Viděl bych to jen na ucpaný EGR. Typické projevy.
Dřív jsem jezdíval také hodně dálky a stejně se zahnojil. Dokud jakž takž funguje, tak kontrolka žádná nevyskočí. Nic výjimečného.
159SW 2.4JTDM
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

jarda
Nováček

Příspěvky: 158
Registrován: 2.5.2010, ned 16:45

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od jarda » 26.4.2016, úte 13:17

díky za info. jestli diagnostika ukáže skutečně na něj, zkusím ho sundat a vyčistit.
vím, že existují speciální spreje, ale dá se na to použít třeba čistič brzd, technickej benzín apod?
díky
Lancia Lybra SW 2.4 JTD (Dýmovnica)
ex: AR 164 2.5 TD Super (Cikánka)
ex: AR Giulietta 2.0 TD (praBába)
ex: AR 155 2.0 TS Super (Bába)

qpkqkma
Štamgast

Příspěvky: 575
Registrován: 23.11.2015, pon 13:23
Bydliště: Žilina - SK

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od qpkqkma » 26.4.2016, úte 13:26

Sice je to pre 1.9, ale podstata je tá istá

http://www.mediafire.com/download/nxgz2 ... 1.9JTD.pdf
159SW 1.9JTDm 16V, 110kW, DPF/EGR/SWIRL OFF

Vlastik147

Příspěvky: 28
Registrován: 5.3.2015, čtv 20:04
Bydliště: Brno

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Vlastik147 » 16.9.2016, pát 15:10

Ahoj chystám se na výměnu chladící kapaliny v alfa romeo 156 2.4 jtd 103kw. Máte nějaké zkušenosti? Popřípadě kde najdu odvzdušnovací ventil topení? Koukal jsem na to a těch hadic a trubek je tam tolik,že jsem z toho jelen :D Díky za případné rady.

honzikd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 254
Registrován: 17.2.2014, pon 15:29
Bydliště: Prostějov

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od honzikd » 19.9.2016, pon 13:50

Měnil jsem chladící kapalinu, a odvzdušňovák (výměna termostatu, rozvody + vodní pumpa), nebo nedej bože vypouštěcí šroub, jsem nikde nenašel. Vypustil jsem co nejvíc kapaliny šlo odpojením hadice dole na chladiči. Nepamatuju si z hlavy, kolik tam je kapaliny v okruhu, ale vzpomínám si, že se mi podařilo až na cca dvě deci vypustit vše.
Po výměně jsem to nechal chvíli stát - bubliny utíkaly do expanzní nádobky. Dolil jsem mezi rysky, nastartoval a auto projel do ohřátí na provozní teplotu - hladina ještě malinko poklesla, dolil jsem po MAX rysku a od té doby vše OK (už víc než rok).
159 2.2 JTS
147 TS 88 kW
ex. 156 2,4JTD 103 kW

Vlastik147

Příspěvky: 28
Registrován: 5.3.2015, čtv 20:04
Bydliště: Brno

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Vlastik147 » 19.9.2016, pon 18:31

honzikd píše:Měnil jsem chladící kapalinu, a odvzdušňovák (výměna termostatu, rozvody + vodní pumpa), nebo nedej bože vypouštěcí šroub, jsem nikde nenašel. Vypustil jsem co nejvíc kapaliny šlo odpojením hadice dole na chladiči. Nepamatuju si z hlavy, kolik tam je kapaliny v okruhu, ale vzpomínám si, že se mi podařilo až na cca dvě deci vypustit vše.
Po výměně jsem to nechal chvíli stát - bubliny utíkaly do expanzní nádobky. Dolil jsem mezi rysky, nastartoval a auto projel do ohřátí na provozní teplotu - hladina ještě malinko poklesla, dolil jsem po MAX rysku a od té doby vše OK (už víc než rok).

Ano podobně jsem nakonec provedl i já ,při topení naplno vytekla i kapalina z topení, odvzdušňovák jsem povolil jen na chladiči na topení jsem ho fakt nikde nenašel. Při dolívání jsem ještě vytlačil odvzdušňovákem na chladiči nějakou hnusnou vodu,kterou jsem nechal vytéct a dolil mezi rysky. Pak jsem to nechál ohřát na provozní teplotu s topením naplno,znovu odvzdušnil na chladiči a bylo to. Po ujetí 100km to kleslo a musel jsem cca litr dolít.
Průběžně na to radši ještě mrknu,ale mělo by to být vpohodě,díky za rady :)

jarda
Nováček

Příspěvky: 158
Registrován: 2.5.2010, ned 16:45

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od jarda » 20.3.2017, pon 14:28

Řeším momentálně problém, kdy diagnostika ukazuje chybu P0191 - kontrola tlaku nafty. Na autě už je dlouhá léta chip, ale doposud bylo vše bez problémů. Nyní jsou příznaky:
1) auto za studena dýl točí, než se motor chytí
2) při razantnější jízdě padne do nouzáku (kontrolka motoru) nebo občas úplně chcípne. Pak musím chvíli počkat, než se podaří znovu nastartovat
Zdá se mi, že to začalo někdy + - po výměně palivovýho filtru.
První co bylo, tak jsem měnil DRV ventil na VT čerpadle (ale ten původní od pohledu vůbec nevypadal na sítku ucpaný), nepomohlo. Dál jsem zkusil vyměnit jakýsi ventil nad palivovým filtrem (drží na něm hadice, co vede z přepadu vstřiků), v servise sem nechal udělat přepadový test vstřiků - jsou v pořádku. Poslední co mě napadá, tak je senzor tlaku na railu, ale dle toho, co píší tady (https://www.yourmechanic.com/article/p0 ... ahl-walker) to ve většině případů nepomůže a problém tkví někde jinde.
Ještě přikládám dva soubory z měření za jízdy, začervenil jsem místa, kde přibližně k chybě došlo (nejspíš kvůli hodnotě 80 ve sloupci H-fuel pressure regulator) ale spíše mi přijde, že se pouze jedná o důsledek, který vzniká někde jinde. Případně pokud někdo ještě poradí, jaké hodnoty sledovat, tak to můžu projet znova.
https://drive.google.com/open?id=0B9P3B ... FZpamRfY2s
https://drive.google.com/open?id=0B9P3B ... WtlWHFZRWs
Řeším to i na sousedním lancia klubu, ale víc hlav, víc ví :) Díky za jakoukoliv radu.
Lancia Lybra SW 2.4 JTD (Dýmovnica)
ex: AR 164 2.5 TD Super (Cikánka)
ex: AR Giulietta 2.0 TD (praBába)
ex: AR 155 2.0 TS Super (Bába)

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1496
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od pedro m » 21.3.2017, úte 15:10

jarda:
jeste bych vymenil cidlo na liste railu
Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

JTDLE
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 102
Registrován: 21.2.2011, pon 15:15

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od JTDLE » 21.3.2017, úte 18:46

Tak rikal si ze DRV si menil, takze tim to nebude, nevim presne jak to funguje uvnitr railu, zkratka mozna uz nedava pri plne zatezi pozadovany, tlak, chtelo by to na diagnostice kouknout kolik dava na volnobeh a pri zatezi, potom zkusit sehnat origo soft a zkusit nahrat origo. Problemy se startovanim jsem nemel, ale vybavuju si ze jeden kamarad problemy se starty mel a nakonec mu ten rail jednoho dne odesel, ze auto chciplo a uz nenatocil vubec, takze ho menil. Bylo proste neco spatne uz uvnitr. Ale co nebo kolik by stala oprava to uz nevim. Proste bych zkusil tu diagnostiku a pripadne sehnat origo soft. Ono uz neni moc moznosti proc by to zdechalo. Vetsinou je to prave tim DRV. Pokud ten si menil, tak bude mozna fakt chyba nekde uvnitr toho railu. Muzes jeste udelat prepadovej test vstrikovavu jestli treba jeden nedava vyrazneji min nez ostatni, to by taky mohlo souviset stim ze to nejde dobre natocit
Alfa Romeo 145 1.9 JTD 2000 (never ending story...)
Fiat Bravo 1.6 16V 2001
Fiat Coupe 1.8 16V 2000
ex Alfa Romeo 33 1.7 8V 1994
ex Fiat Tipo 3dver 1.9 TD GT 1993 (raritka)
ex Fiat Punto 1.1 6kvalt 1994
ex Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2008

jarda
Nováček

Příspěvky: 158
Registrován: 2.5.2010, ned 16:45

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od jarda » 21.3.2017, úte 23:00

pedro m píše:
21.3.2017, úte 15:10
jarda:
jeste bych vymenil cidlo na liste railu
Tim teda myslis toto?
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1JHTuKVXX ... omeo-b.jpg
Lancia Lybra SW 2.4 JTD (Dýmovnica)
ex: AR 164 2.5 TD Super (Cikánka)
ex: AR Giulietta 2.0 TD (praBába)
ex: AR 155 2.0 TS Super (Bába)

jarda
Nováček

Příspěvky: 158
Registrován: 2.5.2010, ned 16:45

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od jarda » 21.3.2017, úte 23:02

Jtdle: jak jsem psal, prepadovej test vstriku byl v poradku a za jizdy jsem to taky mel napichnuty. Mrkni do tech odkazu co jsem posilal, ze zacatku tam jsou i normalne hodnoty na volnobeh. Nic zvlastniho tam nevidim...
Lancia Lybra SW 2.4 JTD (Dýmovnica)
ex: AR 164 2.5 TD Super (Cikánka)
ex: AR Giulietta 2.0 TD (praBába)
ex: AR 155 2.0 TS Super (Bába)

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1496
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od pedro m » 22.3.2017, stř 11:46

jarda píše:
21.3.2017, úte 23:00
Tim teda myslis toto?
pokud je toto cidlo z railu tak ano, myslim toto
Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2344
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od PetrGTV » 11.4.2017, úte 08:49

Mám tu jeden záhadnej úkaz* - na 166 2.4 20V mi stále běží sahara, ale běží i po vypnutí zapalování a kdybych neodpojil baterku, tak běží dodnes ... . Ale otázka je proč?
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (červená metal.) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero)
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20V automat. (nero metalico) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová)
BMW X5 3.0d
Rychle a stylově

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1496
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od pedro m » 11.4.2017, úte 13:25

sahara spina relatkem, neni specene ?
Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2344
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od PetrGTV » 11.4.2017, úte 15:06

no, relé tam jsou asi tři (1ks 1. rychlost a 2ks pro druhou rychlost), když by to bylo jedno z nich šel by do toho proud i po vypnutí zapalování?
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (červená metal.) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero)
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20V automat. (nero metalico) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová)
BMW X5 3.0d
Rychle a stylově

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1496
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od pedro m » 16.4.2017, ned 09:50

no teoreticky jo, bo kdyz tomu das pilu, sahara jede i kdyz vypnes motor, zamlknes auto a odejdes....
Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti