Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník
Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník
Zdar borci, je to už asi měsíc a půl, co mám 147 1.9 JTD 85 Kw a furt nějak nejsem schopný se s tim sžít a furt se mi něco nezdá v pohodě...napadlo mě zeptat se Vás, zkušených harcovníků na pár rad -
- ze startu mě sere spojka, která zabíra v hrozně krátkém úseku a furt si nemůžu zvyknout na ten ideální plyn, který mi přijde pokaždé někde jinde, takže se mi to někdy přetočí jak v autoškole...
- po výměně rozvorů začal vždycky při přidání a puštění plynu házet nějaký řemen takový chrastivý zvuk nebo vrz, jak když zatřepete peněženkou s drobnýma - je to normální?
- pak je tu zahřívání motoru, hlavně to nehonit aspoň do 80° mi říkali...je nějaký ofiko vzorec, jak ten motor nezničit? do kolika to ideálně točit při zahřívání atd...
- a nakonec mě trochu straší ta rychlost plynu, kdykoliv se toho dotknu, tak to s autem škubne dopředu, cítím jak to vyvažuje setrvačník a mám o něj strach...takže otázka - na jakých rychlostech ideálně řadit a jestli se něco pokazí, když se řadí či podřazuje ve vyšších (někde jsem čet, že u diesela by se nemělo moc podřazovat...)
díkes moc, pročet jsem to tu skoro všecko, ale tyhle věci jsem nenašel...
jo a dík všem, co na mě na cestě blikají ! Ostrava je plná Alf :-)
- ze startu mě sere spojka, která zabíra v hrozně krátkém úseku a furt si nemůžu zvyknout na ten ideální plyn, který mi přijde pokaždé někde jinde, takže se mi to někdy přetočí jak v autoškole...
- po výměně rozvorů začal vždycky při přidání a puštění plynu házet nějaký řemen takový chrastivý zvuk nebo vrz, jak když zatřepete peněženkou s drobnýma - je to normální?
- pak je tu zahřívání motoru, hlavně to nehonit aspoň do 80° mi říkali...je nějaký ofiko vzorec, jak ten motor nezničit? do kolika to ideálně točit při zahřívání atd...
- a nakonec mě trochu straší ta rychlost plynu, kdykoliv se toho dotknu, tak to s autem škubne dopředu, cítím jak to vyvažuje setrvačník a mám o něj strach...takže otázka - na jakých rychlostech ideálně řadit a jestli se něco pokazí, když se řadí či podřazuje ve vyšších (někde jsem čet, že u diesela by se nemělo moc podřazovat...)
díkes moc, pročet jsem to tu skoro všecko, ale tyhle věci jsem nenašel...
jo a dík všem, co na mě na cestě blikají ! Ostrava je plná Alf :-)
AR 147 1.9 JTD
Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník
na spojku si asi budeš muset zvyknout...
Z rozvodů nic chrastit nemá....
Za studena bych to točil tak někam k max 2500 otáčkám a nedával plný plyn....
Jinak JTD 85kW je docela blbuvzdorný motor, prostě nehoň to za studena a tankuj normální naftu a prostě normálně jezdi. Já s tím motorem ve Fiatu mám 260tkm a všechny důležité součásti motoru jsou ještě originál, takže bych to vůbec neřešil a jezdil....
Z rozvodů nic chrastit nemá....
Za studena bych to točil tak někam k max 2500 otáčkám a nedával plný plyn....
Jinak JTD 85kW je docela blbuvzdorný motor, prostě nehoň to za studena a tankuj normální naftu a prostě normálně jezdi. Já s tím motorem ve Fiatu mám 260tkm a všechny důležité součásti motoru jsou ještě originál, takže bych to vůbec neřešil a jezdil....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- hajis
- Nováček
- Příspěvky: 222
- Registrován: 22.2.2009, ned 18:36
- Bydliště: Zbůch, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník
Asi tak
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Distincive
Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník
oukej, díky moc a ještě co s tim setrvačníkem a podřazováním? to nemá tendence se nějak pokakávat? chápejte, koupil jsem auto po přečtení X diskuzí, kde se píše, že je třeba ty Alfy šetřit víc jak cokoliv jiného, takže jsem z toho totálně na jehlách kdykoliv do toho sednu
AR 147 1.9 JTD
Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník
zrovna ta osmiventilová nafta co máš, tak je docela nesmrtelná
Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník
tak jako pokud tam budeš prát kvalty stylem že v 80tkm podřadíš za 3 a prudce pustíš spojku tak jasně že ten setrvák dostane zabrat a může časem odejít. Ale pokud budeš podřazovat normálně, tak se není čeho bát.... Ten setrvák při běžném používání v poho vydrží 200tkm, není to nijak choulostivá součástka....
Jezdi s tím jak s každým jiným autem, JTD je OK, nejchoulostivější součást AR147 s tímto motorem je podvozek....
Jezdi s tím jak s každým jiným autem, JTD je OK, nejchoulostivější součást AR147 s tímto motorem je podvozek....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4035
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník
Ten samý motor jsem měl ve 156, to chrastění je volnoběžka alternátoru která jde do kytek, pokud tam už není.
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník
hm, to není vončo. zacinká to vždycky jen při záběru nebo naopak při puštění plynu....
AR 147 1.9 JTD
Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník
tohle ti nikdo nezdiagnostikuje po netu....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník
z vlastnej skusenosti mozem potvrdit ja mam 88kw verziu. motor ok. ale po 80 000 som menil komplet predne ramena a tycky stabiku. tie nase cesty...Kubas píše:Jezdi s tím jak s každým jiným autem, JTD je OK, nejchoulostivější součást AR147 s tímto motorem je podvozek....
Ex 147 1,9jtd 88kw
Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník
tyčka mi tam rachotí už od koupě, ale prý to neva.... :-))
já jsem to celé založil spíš kvůli toho, že jezdim po fotrovi co nejúsporněji (proto jsem koupil diesel, to že je to Alfa je až druhotný bonus (i když už kvůli tomu vnitřku bych to za žádnou felcku, fordku nebo fauvé nevyměnil... ) a prostě to tahám od co nejnižších otáček....
tak jsem se chtěl dozvědět, jestli třeba 1200 je nebezpečné nebo jak to děláte...
píšou se tu spotřeby na jedné trase tam a zpět i 4.6l, čehož nemůžu docílit ať se snažim jak se snažim...
já jsem to celé založil spíš kvůli toho, že jezdim po fotrovi co nejúsporněji (proto jsem koupil diesel, to že je to Alfa je až druhotný bonus (i když už kvůli tomu vnitřku bych to za žádnou felcku, fordku nebo fauvé nevyměnil... ) a prostě to tahám od co nejnižších otáček....
tak jsem se chtěl dozvědět, jestli třeba 1200 je nebezpečné nebo jak to děláte...
píšou se tu spotřeby na jedné trase tam a zpět i 4.6l, čehož nemůžu docílit ať se snažim jak se snažim...
AR 147 1.9 JTD
Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník
pokud motor vibruje a netáhne, je podtočený a dostvává zbytečně záhul.... To ti tady nikdo neřekne jestli 1200 jo nebo ne, to záleží na tvém autě....
Rámcově by to asi šlo, myslím že mladá to někdy taky roztahuje z těchto otáček a není s tím problém....
Pokud máš aspoň trochu cit, tak to poznáš. Pokud ne, doporučuju automat....
Rámcově by to asi šlo, myslím že mladá to někdy taky roztahuje z těchto otáček a není s tím problém....
Pokud máš aspoň trochu cit, tak to poznáš. Pokud ne, doporučuju automat....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4035
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník
Četl jsem jednou článek s nějakým konstruktérem motorů od VW, kde se ho ptali co říká na nízké otáčky, především u automatů, kde jsou dnes schopni točit třeba jen 1000rpm (a dokonce i u benzinu). Jeho odpověď byla vcelku logická a to tak, že SW je nastaven do takového rozpětí aby nedocházelo k poškozením. Pokud to motoru vadí, chcípne. Setrvačník je asi druhá věc, ale jinak to myslím nějaké vady nezpůsobí. Popojíždění v kolonách na spojku je bez plynu třeba jen 800ot. kopec nekopec. Alespoň zvukově to vypadá zcela ok.
Otázka je spíš proč. Ono to někdy na 1200ot. žere víc než na 1500
Otázka je spíš proč. Ono to někdy na 1200ot. žere víc než na 1500
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník
odpoved znie podla mna krutak a tah motoru...ja do kopca mam radsej 1900 ako 1600 lebo zacina tlacit turbo a aktualna spotreba ide dole aj o 0,3dclAdamsquare píše: Otázka je spíš proč. Ono to někdy na 1200ot. žere víc než na 1500
Ex 147 1,9jtd 88kw
Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník
Tyhle kecy od konstruktérů, že motor se klidně může podtáčet, bez následků na životnost, beru s rezervou. Já osobně si vždycky představím jak šlapu na kole na nejtěžší převod do kopce. Šlapátka se skoro netočí, já stojím ze sedla a v kole praští a skřípe.. Tam to odnáší vytahaný řetěz, vymačkané kazety a převodníky.
V autě je to podobné jako pokus o zrychlení na šestku ze 60. Jestli dostává na zadek setrvák, klika, ložiska, nebo ozubení v převodovce netuším, ale troufnu si říct, že jo.
Na druhou stranu je zde problém vyššího opotřebení při vyšších otáčkách.
Matematika je neúprosná, ventily víckrát cvaknou, písty kroužkama ojedou válce, ložiska se víckrát otočí, vstřiky vícekrát ejakulují a Multijety dokonce přerušovaně..
Tož si pak vyber..
V autě je to podobné jako pokus o zrychlení na šestku ze 60. Jestli dostává na zadek setrvák, klika, ložiska, nebo ozubení v převodovce netuším, ale troufnu si říct, že jo.
Na druhou stranu je zde problém vyššího opotřebení při vyšších otáčkách.
Matematika je neúprosná, ventily víckrát cvaknou, písty kroužkama ojedou válce, ložiska se víckrát otočí, vstřiky vícekrát ejakulují a Multijety dokonce přerušovaně..
Tož si pak vyber..
Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník
Odjak živa řadím podle zvuku motoru, otáčkoměr v tomto ohledu neberu v potaz a určitě motor trpí více při podtáčení než přetáčení
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník
Tak nižší otáčky nejsou problém na rovince ustálenou rychlostí,dojíždění do křižovatek,jízda z kopce a podobně,pokud motor běží hladce a nestávkuje.Největší mor je si myslím,když jedeš v nižších otáčkách a pak zadupneš plyn do podlahy.Třeba u mojí 2,4 JTDm by se dalo jezdit a plynule zrychlovat od těch 1200 ot. a motor by s tím neměl moc problém,otázka je,jestli to stojí za to, abych ušetřil nějakou prašivou decku nafty.Za sebe prostě nejdu pod 1500 ot. z vyjimkou dojíždění do křižovatek nebo obcí,tam v tom nevidím problém.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník
jj aj ja stym jazdim vacsinou 1500ot ale tak domov mam plynulu rovinu a na 4 na 55km/h to mam nieco pod 1500ot a motor nema problem, ide plynulo a ticho nevibruje ani nijake "namahave" zvuky nevydava...
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8673
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník
Taky je něco jinýho jet 1200 ot na dvojku a na šestku že....
Jak píše Čuhan a Kubas: slyšet a cítit, to je základ, tady žádná teorie není nic platná...
Jak píše Čuhan a Kubas: slyšet a cítit, to je základ, tady žádná teorie není nic platná...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník
Ahoj, minulý týden jsem měl auto na rozvodech a dnes jsem vypozoroval stejné nebo alespoň hodně podobné příznaky a to ty, že auto při rozjezdu a při neutrálu začne někdy jakoby chrastit. Jakmile sešlápnu spojku, tak to přestane... přitom popojedu o světla dál a vše v pohodě a za chvíli se to zase opakuje. Když sešlápnu spojku tak to přestane a někdy už i při pouštění spojky se ten chrastivý zvuk objeví. Jsem z toho dost nervozní, protože jsem dal už docela nemalé peníze za ty rozvody a potřebný servis a jsem bez koruny a nerad, aby to bylo něco závažnějšího...Kotel píše:Zdar borci, je to už asi měsíc a půl, co mám 147 1.9 JTD 85 Kw a furt nějak nejsem schopný se s tim sžít a furt se mi něco nezdá v pohodě...napadlo mě zeptat se Vás, zkušených harcovníků na pár rad -
- ze startu mě sere spojka, která zabíra v hrozně krátkém úseku a furt si nemůžu zvyknout na ten ideální plyn, který mi přijde pokaždé někde jinde, takže se mi to někdy přetočí jak v autoškole...
- po výměně rozvorů začal vždycky při přidání a puštění plynu házet nějaký řemen takový chrastivý zvuk nebo vrz, jak když zatřepete peněženkou s drobnýma - je to normální?
- pak je tu zahřívání motoru, hlavně to nehonit aspoň do 80° mi říkali...je nějaký ofiko vzorec, jak ten motor nezničit? do kolika to ideálně točit při zahřívání atd...
- a nakonec mě trochu straší ta rychlost plynu, kdykoliv se toho dotknu, tak to s autem škubne dopředu, cítím jak to vyvažuje setrvačník a mám o něj strach...takže otázka - na jakých rychlostech ideálně řadit a jestli se něco pokazí, když se řadí či podřazuje ve vyšších (někde jsem čet, že u diesela by se nemělo moc podřazovat...)
díkes moc, pročet jsem to tu skoro všecko, ale tyhle věci jsem nenašel...
jo a dík všem, co na mě na cestě blikají ! Ostrava je plná Alf :-)
Na co jsi došel?Už si to nějak vyřešil? Jinak budu rád za každou radu všech...Díky moc!
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník
Rekl bych, ze te ceka jeste spojka ...
Alfa Romeo Perfection
Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník
No to už jsem zjistil taky, ale teď doufám, že to bude ložisko a bude stačit spojková sada a nebude v prdeli dvouhmotový setrvačník.:-(
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník
no já jsem to začal míň šetřit, při rozjezdu na to víc dupat (i když zas v rámci mezí, abych to nevytáčel při zahřívání) a je to v pohodě....stejně tak, jako se zlepšuje můj cit na to řazení, z čehož mám taky radost...jede to prostě míň hbitě jak kobylka, spíš takový pásovec ve městě....ale když vyjedu ven, tak to na tu 4ku táhne nádherně, baví mě to honit dovrchu .. ) zatím to drží, je to můj prvý diesel, takže podle zvuku těžko poznám, jestli se něco kazí nebo ne, tak snad se něco nedosere....sportu zdar a taky leštěnce!
AR 147 1.9 JTD
Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník
"vstřiky vícekrát ejakulují a Multijety dokonce přerušovaně"
tohle mě hned po ránu rozsekalo, díky, hned mám lepší den
tohle mě hned po ránu rozsekalo, díky, hned mám lepší den
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 hostů