Volnoběh

Odpovědět
Duchy

Příspěvky: 7
Registrován: 22.1.2013, úte 23:16

Volnoběh

Příspěvek od Duchy » 22.1.2013, úte 23:29

Zdar, prosím o radu. Mám AR Sprint z roku 1988 a mám problém s volnoběžnýma otáčkama, motor 1,7ie. Myslím, že ten samý motor se montoval do 33, proto píši sem. Za studena i za tepla mi točil cca 1400ot., což je moc. Měl jsem podezření na více věcí, kt.to mohou dělat. Vyčistil jsem komplet sání i škrtící klapku (tu jsem celou rozebral, vyčistil). Po smontování a nastartování mi motor točí 500ot. Může to být "jen" opačně našroubovaný plíšek škrtící klapky? Na jedné straně plíšku je vyražen symbol. Pokud je rozdíl jakou stranou bude směřovat do motoru, tak by mohl být problém i zde (mohla by být více přivřená). Je asi také možné, že odešel krokový motorek.
Prosím o rady a postup dělat, pokud s tímto problémem máte zkušenosti. Díky :) .

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3984
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh

Příspěvek od zde. » 23.1.2013, stř 10:40

A když šteluješ volnoběh šroubkem na obrázku, pozoruješ nějakou změnu nebo je to bez reakce?
Přílohy
idle.jpg
33

Duchy

Příspěvky: 7
Registrován: 22.1.2013, úte 23:16

Re: Volnoběh

Příspěvek od Duchy » 30.1.2013, stř 11:49

Při vyšroubování šroubu o kousek se otáčky trochu zvedly. Při větším vyšroubování opět klesaly. Změny otáček byly relativně malé. Ještě jsem přišel na vypadenou malou hadičku vedoucí od "gasoline vapor filter" k sání. Zkusím ji nasadit a uvidíme. Co je to za filtr? Na výpary od benzínu? Dá se tento filtr koupit nový?

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3984
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh

Příspěvek od zde. » 30.1.2013, stř 11:54

Ten filtr bych neřešil, nemá na funkci vliv.
Jak psal Pavli na Squadře, i.e. je velmi náchylné na volnoběh. Podle mě Ti každý dá zaručenou informaci jak ho spravit a ve finále budeš na začátku. Pokud to nechcípe, neřešil bych to. Je to stejné za studena i po zahřátí?
33

Duchy

Příspěvky: 7
Registrován: 22.1.2013, úte 23:16

Re: Volnoběh

Příspěvek od Duchy » 3.2.2013, ned 15:24

Po naladění (vyšroubování šroubu viz.obrázek o kousek) volnoběhu točí motor cca 800-900 ot./min za studena i za tepla. Jen se mi zdá, že chod motoru neni 100% pravidelný. Nechal jsem motor běžet asi 10min.na volnoběh. Po přidání a rychlém puštění plynu otáčky spadly až cca na 500 a poté kolísaly kolem 600. Méně než předtím. Svíčky, vzduchový a palivový filtr jsou nové. Asi to může být spousta věcí, je nevím čím a jak začít.

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7194
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Volnoběh

Příspěvek od Hampice » 8.2.2013, pát 11:24

To je klasika. Nevím proč, ale jměl jsem to tak taky. Pokud po nastartování nešlápneš na plyn, je vše ok. Jak hneš s klapkou, je po parádě.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Fiat Tipo 1.4 16V Plus (2017)
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16V Sport (2008)

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3984
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh

Příspěvek od zde. » 8.2.2013, pát 12:33

Taky to tak mám :-) Po pár minutách se to spraví.
33

Duchy

Příspěvky: 7
Registrován: 22.1.2013, úte 23:16

Re: Volnoběh

Příspěvek od Duchy » 7.3.2013, čtv 00:48

Co s tim? Jak to řešit? :???:

HEnzlik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3
Registrován: 17.9.2014, stř 22:43

Boxer nedrží otáčky

Příspěvek od HEnzlik » 24.5.2016, úte 21:03

Zdravím :-)

Věděl by někdo čím může být způsobeno u Alfy 146 boxer 1.6, že při nastartování má někdy otáčky jen 500. Párkrát prošlápnu plyn a otáčky se ustálí na normální hodnotě. Chvílí pojezdím a začnou mi svítit vstřikovače ( podle toho jakou má auto náladu, někdy nezasvítí ) a volnoběh mám klidně i 3000. Nevíte někdo co s tím ?? Chci ještě poznamenat, že motor klepe zdá se v pravé hlavě. Hydroštely jsou vyměněné. :???:
Typek s klepajicim boxerem :-D

Crowman156
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 352
Registrován: 8.3.2013, pát 14:53

Re: Volnoběh

Příspěvek od Crowman156 » 7.6.2016, úte 17:48

Ahoj, zkontroluj jak tlačí palivové čerpadlo, nebo ho rovnou na zkoušku vyměň..

To klepání: zkontroluj jestli těsní výfukové svody a taky koleno sání, taky jestli jsou ok svíčky..

Zkontroluj taky krokový motorek a senzor polohy škrtící klapky.
AR 33 1.4 IMOLA Nero 1993
Ex: AR 156 2.0 TS 1999
Ex: AR 164 2.0 TS 1989
Ex: AR 146 1.6 boxer 1996
Ex: AR 155 1.7 TS 8v 1994

Crowman156
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 352
Registrován: 8.3.2013, pát 14:53

Re: Volnoběh

Příspěvek od Crowman156 » 7.6.2016, úte 17:49

První ze všeho ale vyčisti škrtící klapku s odpojenou baterkou..
AR 33 1.4 IMOLA Nero 1993
Ex: AR 156 2.0 TS 1999
Ex: AR 164 2.0 TS 1989
Ex: AR 146 1.6 boxer 1996
Ex: AR 155 1.7 TS 8v 1994

Crowman156
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 352
Registrován: 8.3.2013, pát 14:53

Re: Volnoběh

Příspěvek od Crowman156 » 7.6.2016, úte 17:52

Mě teď 33 přestala klepat, když jsem vyměnil svíčky, osobně můžu doporučit do boxera denso W22TT..
AR 33 1.4 IMOLA Nero 1993
Ex: AR 156 2.0 TS 1999
Ex: AR 164 2.0 TS 1989
Ex: AR 146 1.6 boxer 1996
Ex: AR 155 1.7 TS 8v 1994

HEnzlik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3
Registrován: 17.9.2014, stř 22:43

henzlik

Příspěvek od HEnzlik » 14.1.2017, sob 22:58

Děkuji ti moc za radu :)
Typek s klepajicim boxerem :-D

Odpovědět

Zpět na „Boxer“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host