Olej a olejovy filtr

Odpovědět
riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od riprex » 5.10.2012, pát 22:38

To jsem teda zvědavej, co tam budu mít já. 7 litrů Selenie WR a filtry už mám nakoupený, ale momentálně bojuju se spodním krytem. Jak už je několikrát sundávanej, tak každej šroub je jinej. Už teď jsem potřeboval tři různé hvězdy, klíče 10, 12 a 13, dvě velikosti imbusu a teď mě ještě zbejvá jeden velkej imbus, kterej už nemám, tak ho musím jít koupit. Navíc je to dost přiřezlý.
btw. co používáte na vyšroubování olejovýho filtru?

undermeadow
Uživatelský avatar

Příspěvky: 74
Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
Bydliště: Brno

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od undermeadow » 5.10.2012, pát 22:59

Zajímavý, já tam mám taky šroub s imbusem a šlo to vždycky v pohodě povolit.
Jinak na sundání víčka od filtrové vložky je nejlepší obyč velkej ořech velikost 36 a velká gola s prodloužením. Trochu povolit, ale nesundávat, ať tam jde vzduch a nechat odtéct zbytek oleje, aby pak nevytekl na motor.
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1398
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od swoop01 » 8.10.2012, pon 15:16

>riprex: 7l oleje je az az... melo by ti staci tak 5.5l...
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Envel » 8.10.2012, pon 15:59

Já bych tak přeci jen nalil 6,4 l :wink:
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od jurki888 » 8.10.2012, pon 16:56

ja som tam tiez dostal 6.5 ;-)
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od cendler » 8.10.2012, pon 18:25

přesně tak, 6,5L většinou stačí i tak většinou nějaká decka zbyde, pokud se vyndavá motor, kdy vyteče olej i z olejového chladiče, tak už je tam náplň 7,5L :smt033
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od riprex » 8.10.2012, pon 19:45

Jo, 6,5 stačit bude, jenže po půlkách to nikde neprodávaj :). Spíš musím sehnat 36ku klíč (ořech), mám max. 32 :-D .

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od jurki888 » 8.10.2012, pon 19:58

cendler píše:přesně tak, 6,5L většinou stačí i tak většinou nějaká decka zbyde, pokud se vyndavá motor, kdy vyteče olej i z olejového chladiče, tak už je tam náplň 7,5L :smt033
minule,som akurat rozmyslal ze ten chladic vypustim aby mi nezasral ten novy olej :smt102
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od cendler » 8.10.2012, pon 22:05

jurki888 : taky se dá, stačí odpojit ta jedna gumová trubka co vede pod turbem, jsou tam dvě hned vedle sebe, to je do olejového chladiče

Našel jsem jednu celkem povedenou fotku, tak to jsou ty olejové hadice co vedou do olejového chladiče.
Přílohy
03092011774.JPG
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od jurki888 » 8.10.2012, pon 22:16

no viem o nich len ja som uz mal tie sroby hrdzave bal som sa to povolit ale musim to skusit;)) dik moc
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od jurki888 » 8.10.2012, pon 22:18

cendler píše:jurki888 : taky se dá, stačí odpojit ta jedna gumová trubka co vede pod turbem, jsou tam dvě hned vedle sebe, to je do olejového chladiče

Našel jsem jednu celkem povedenou fotku, tak to jsou ty olejové hadice co vedou do olejového chladiče.
pani tu si mozte pozret ako ma vypustaci srob na vani 2.4 ziadna
13 ale imbus;-)
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od riprex » 13.10.2012, sob 12:46

Tak dnes konečně olej vyměněn, všechno šlo nakonec docela hladce, až na povolení toho vypouštěcího imbusu. Už jsem myslel, že se to nepovede, jak to bylo na krev dotáhlý. Ven nakonec vyteklo asi 6.2L oleje, zpátky jsem nalil možná o malinko víc, zatím jsem to nedal úplně po MAX, není to snad ani ale třeba. Po nastartování trochu vyděsila hláška o špatném tlaku oleje, tak jsem to radši hned chcípnul a zkontroloval kolik tam toho oleje je a jestli to někde neteče. Na podruhý už žádná hláška a motor běžel dobře. Testovací jízda taky OK, tak snad už se nezadře :D .Olej byl ze začátku i na měrce krásně zlatý, ale po těch pár kilometrech značně ztmavnul, ale to je normální. Nevím proč jsem ale dostal k olejovému filtru dvě těsnění - velké gumové a malé kovové, když tam bylo jen velké a malé gumové. To spodní jsem neměl, tak jsem musel nechat to co tam bylo, snad to tomu neublíží :D .

kejzi1
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1207
Registrován: 1.10.2011, sob 17:26
Bydliště: Jihlava

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od kejzi1 » 13.10.2012, sob 13:23

Po vymene vzdycky chvili trva nez se natlaci olej ;-) Jinak u Alfy jsem jeste olej nedelal,ceka me to tak behem 14 dnu,ale k tem filtrum vetsinou davaji vic gumicek protoze to pasuje treba do vic typu aut a kazdy to ma jinak.
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od riprex » 13.10.2012, sob 13:33

Jo to trvá, ale nejsem zvyklej na tolik počítačů, které by všechno hlásily. Spíš jen na nic neříkající kontrolky typu "globalní auto chyba".

kejzi1
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1207
Registrován: 1.10.2011, sob 17:26
Bydliště: Jihlava

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od kejzi1 » 13.10.2012, sob 13:34

Tak na to taky nejsem zvyklej,u feldy vzdycky jen chvilku svitilo mazani :-D
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999

ricci21

Příspěvky: 6
Registrován: 31.10.2012, stř 23:10

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od ricci21 » 1.11.2012, čtv 00:26

Nemáte někdo zkušenost s oleji Q8 v Alfách?

Známej, pro kterýho jsem dělal tenhle eshop, prodává rovnou balíčky olej + filtr a právě s Q8 (http://www.weboil.cz/olej-a-filtr-pro?cat=1558) a říká o nich, že jsou to fakt špičkový oleje, ale abych řekl pravdu, ještě jsem se s nikým, kdo by je používal, nesetkal... Nemáte někdo zkušenost? :)

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od lukee » 1.11.2012, čtv 08:54

Podle mnohaletých zkušeností patří do Alfy Selenia, podle manuálu patří do Alfy Selenia, takže nevymýšlej nic s Kvé8 a lij tam Selenii tak, jak je předepsané.

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od cendler » 1.11.2012, čtv 09:16

Že by malá reklama :smt098
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od ssvd » 1.11.2012, čtv 11:14

To že je něco předepsané neznamená že je to nejlepší, určitě je mnoho olejů lepších (dražších i levnějších) než selenia to co je předepsané záleží hlavně na tom, na čem se kluci v itálii u pressa dohodli a co kdo komu šoup. :D Takže hlavně kvalitní olej vyrobený pro auta s DPF (pokud je). Hlavně nešetřit ;) Např Ferrari má předepsanej shell, na tom jezdim ja a nevidim v tom problem. :smt023
AR 159 SW 1.9 JTDm

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2277
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od mcernoch » 1.11.2012, čtv 11:27

ssvd píše:To že je něco předepsané neznamená že je to nejlepší, určitě je mnoho olejů lepších (dražších i levnějších) než selenia to co je předepsané záleží hlavně na tom, na čem se kluci v itálii u pressa dohodli a co kdo komu šoup. :D Takže hlavně kvalitní olej vyrobený pro auta s DPF (pokud je). Hlavně nešetřit ;) Např Ferrari má předepsanej shell, na tom jezdim ja a nevidim v tom problem. :smt023
Naprostý souhlas s ssvd.
Já jsem dřív jezdil na 156 Valvoline a mobil 1 a naprosto bez problémů.
Tedˇale ctím Selenii.

No nějak se se začít musí nejdřív Shell a potom Ferrari.
Já jsem začal botama od Bugatti a doufám že pod stromkem bude Veyron. :smt044
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od lukee » 1.11.2012, čtv 11:34

Ať si tam lije kdo chce co chce :smt026 Každopádně s něčím jiným než se Selenií přijde majitel o záruku, pokud je ještě auto v záruce - jezdí i kusy s prodlouženou 5-letou.

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1628
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od sunic » 1.11.2012, čtv 11:34

No, já jezdím už 135tkm na Valvoline, hodinky s bundou mám Ferrari, takže teď už jen hodnýho strejčka co mi přiveze F12 Berlinettu :smt033
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Envel » 1.11.2012, čtv 13:36

Takže pokud mám brýle Porsche, tak "Ježíšku, potřebuju k nim jednu 911 GT3".
No nic zpátky na zem. Ten olej bych tam klidně dal, podle specifikací bude v pohodě, hlavně jej tam nenechávej 30.000 km a bude to OK. Zřejmě to je relativně dobrý olej za slušný peníz, i když se dá koupit i levnější a min. stejně kvalitní - to je ale na každém kolik času obětuje hledání své nevhodnější alternativy. Obecně platí, že i ten nejobyčejnější 5W-40 splňující specifikace dle serv. knížky bude o hodně lepší variantou při serv. intervalu 10.000 km, než ten nejkvalitnější a nejdražší na longlive 30.000km. K Selenii se už odmítám vyjadřovat, nic proti, ale kafíčka v Itálii platit nemíním.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

kejzi1
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1207
Registrován: 1.10.2011, sob 17:26
Bydliště: Jihlava

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od kejzi1 » 2.11.2012, pát 17:26

Já jezdil Q8 ve feldě protože mi byl doporučen jako velmi kvalitní,takže bych se toho nebál.Já tam teď dám selenii protože jsem ji ještě dostal k autu a potom uvidím na co přejdu,asi něco jiného,tady u jtdm je to asi celkem fuk jestli selenie nebo něco jinýho :)

Mě čeká horší věc a to,že nejde povolit vypoušťák,kluci z autoscanu se s ním mordovali nějakou dobu a nechce se pustit vany,pak už za něj radši nebrali kdyby náhodou povolil závit abych taky mohl z Prahy odjet,takže v úterý jedu ke klukovi do servisu a zkusí se s tím poprat,tak doufám že to nepůjde i se závitem aby jsme pak nemuseli sundávat vanu a vyvařovat díru a řezat závit,bojím,bojím :???:
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od xjohny » 4.11.2012, ned 23:13

Nech to vysát vrchem a máš klid ;)
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host