Rozvody

Odpovědět
gonzalos16v
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 112
Registrován: 4.8.2010, stř 13:33
Bydliště: Praha

Re: Rozvody

Příspěvek od gonzalos16v » 12.9.2010, ned 19:21

Ahoj,
u 166 3.0 166KW je predepsana vymena rozvodu 120000Km nebo 6 let.Ja mam najeto 125000Km za 11 let takze uz riskuju a musim s tim neco delat.
Do servisu auto dat nemuzu, tolik penez jim za to nedam.
Takze zbyva udelat sam doma, nejake rozvody jsem uz delal, ale V6 ee.

budu menit remen, pumpu, 2x vodici kladka,1x napinaci kladka.
Mam vymenit i svicky?

Mam takovou predstavu:
Sundam prave přední kolo tak, ze povolim nahore tlumic,kulovy cep rizeni, dole rameno, poloosu u prevodovky a cele to vyndam v kuse.
Je to tak OK?
Mel bych spustit motor dolu, aby byl lepsi pristup?

Co me zaskocilo je, ze v navodu na rozvody nejsou znacky na vackach respektive na ozubenych kolech.(navod je jako priloha)
Takze to nejspis bez tech aretacnich pripravku nejsem schopen udelat?

Mam si dat na neco specialne pozor?
Dekuji predem za Vase rady :diky
Přílohy
Timing166_3.0.zip
(986.85 KiB) Staženo 156 x
AR 166 3.0 24V Super
ex: AR 33 16V

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Foli » 12.9.2010, ned 19:34

Proč vyndat Kolo i s tlumičem? Tam se v pohodě dostaneš bez těchto demontáží. Jen sundáš plastové nadkolí. Motor se spouštět nemusí, dá se tam dostat normálně. Jen sundáš kryty rozvodů. Bez přípravků to jde taky v pohodě. odmontuj horní výka ventilů a značky najdeš na vačkách a musíš je nastavit proti klemám na vačkové hřídele. Zároveň se podíváš na setrvačník a tam bude ryska proti nule. Takže rysky jsou. A svíčky určitě vyměň, vždiť šest svíček Bosch vyjde na 600 Kč a NGK na 700, takže není co řešit
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

gonzalos16v
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 112
Registrován: 4.8.2010, stř 13:33
Bydliště: Praha

Re: Rozvody

Příspěvek od gonzalos16v » 13.9.2010, pon 10:17

Ladin 164V6 píše:
kejml píše:
Ladin 164V6 píše:Jestli maji kladky jen 25tkm tak by mel stacit remen, kladky jen zkontrolovat pripadne namazat...
Když řemen namažeš speciálním přípravkem na renovaci gumy, tak nemusíš měnit ani ten.
No tak mi ukaz kde koupit napinaci kladku na 12V, napinanou olejem nebo mechanicky, proste nejsou... Na ty olejovy alfa zrusila nahradni dil na repas (sada tesneni), kdysi se dal koupit za 800,- ale uz to nejde... Takze to neni jen o penezich (stala cela kolem 5500,-) ale uz i spis o tom to sehnat...

Jinak jsem zjistil ze na svuj motor jeste nepotrebuju pripravky, meli by byt jeste postaru znacky na vackovych kolech a i na koncich vacek, takze o shaneni min, az u 166/156 V6 jsou potreba ty aretacni "kameny"...

A taky uz nemuzu sehnat kladky, vsude mi nabizi jen 1/4 :???:

JakubSW: jj GTA ma jiny saci vacky
Tady Ladin 164V6 psal, ze aretacni pripravky jsou treba u AR166.
Ale nejspis ty aretacni kameny mit nebudu, nikoho neznam kdo je ma a pujcil mi je za nejakou uplatu.
Takze nez ty rozvody rozhodim poznacim si je radeji barvou, ale asi bych to mel nejak zafixovat.
no bude to mazec uz to tusim.
AR 166 3.0 24V Super
ex: AR 33 16V

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Foli » 13.9.2010, pon 13:24

Pokud si označíš kola rozvodů, tak jsi v háji. Znova říkám, přípravky nejsou potřeba. Značku máš jak na setrvačníku, tak na vačkách proti klemám vaček. Já nevím jak ti víc poradit. Já ten motor skládal od píky dohromady, koupil jsem jednu Alfu s tímto motorem přidřenou na klice, tak jsem to komplet vše rozebral, udělal GO a dal dohromady Bez jakýchkoliv přípravků. A ten Motor má od té doby najeto 40 000 Km bez problémů.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Rozvody

Příspěvek od Ladin 164V6 » 13.9.2010, pon 13:32

Ja to psal proto ze mi to nekdo duveryhodnej rikal, kdo netusim... Ale pokud jsou i na pozdejsich 24V vackach znacky, neni co resit... :wink:

Jen na GTA si nejsem jistej, saci vacky maji mit jinej profil, tak ASI nebudou drzet samy v poloze "na znacce"... (coz se da poresit klicem a pridrzet si ji)

To znaceni barvou je docela nepresny, chtel jsem to tak taky delat, ale je lepsi sundat ventildekly a mit to 100% jisty...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Kůrkyn » 13.9.2010, pon 19:15

na 24V žádný značky nejsou, proto jsou potřeba přípravky. Značky jsou jen na 12V pod krytama.

.myc155
Štamgast

Příspěvky: 925
Registrován: 5.9.2007, stř 07:24
Bydliště: 8ЯИ0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .myc155 » 13.9.2010, pon 19:54

foli, neskladal jsi nahovou V6TB?
to je trochu jinej sport :wink:
166 busso

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od Foli » 13.9.2010, pon 22:11

.myc155 píše:foli, neskladal jsi nahovou V6TB?
to je trochu jinej sport :wink:
v6 TB byl první motor kterej jsem skládal od Alfy, potom 2.5 V6 z černé 156 kterou jsem měl a poslední byl z mojí AR 166 3.0 V6 24. Tam padlo těsnění pod hlavou a motor se přehřál. Zkroutila se jedna hlava a připekly kroužky. Tak jsem ten motor rozhodil celej a vyměnil všechny kroužky, těsnění pod palicema a jedna vačka byla vymletá jak sviňa. Páč ten typan co tom měl předtím, tam snad lil vyjetej olej z Liazky. Vše jsem to poskládal bez přípravků výše popsaným postupem. A pokud se mu nechtějí značky na vačkách proti klemám hledat, tak jestli jsem dobře pochopil, tak mu motor jezdí a má tam rozvody. Tak A´t sundá výka ventilů, motor dá proti ryskám na setrvačníku a značky si udělá sám na klemách proti vačkám. no a pak to poskládá zpět a když mu bude sedět setrvák na ryskách plus vačky proti klemě ať už na origo značky nebo své vlastní, tak to prostě bude sedět.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

.myc155
Štamgast

Příspěvky: 925
Registrován: 5.9.2007, stř 07:24
Bydliště: 8ЯИ0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .myc155 » 13.9.2010, pon 22:20

jenze po 125tis uz je ten remen tak vytahanej, ze na novej to proste sedet nebude :???:
166 busso

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Rozvody

Příspěvek od Ladin 164V6 » 14.9.2010, úte 06:58

Souhlas, mel jsem remen po 40tkm vytahlej o zub, takze znacky barvou jsou k nicemu. Ale pokud jsou na vackach rysky, tak opravdu nevidim problem udelat to bez tech pripravku, ja to taky tak na 24V udelal :smt102 Jen to neni tak pohodlny
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Milano75 » 14.9.2010, úte 07:02

na V6 12 ventilu jsou nálitky na víku ventilů a při nastavování se nemusí sundavat víka, ale ještě sem to s ním nedělal, chtělo by to nacvičit
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

gonzalos16v
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 112
Registrován: 4.8.2010, stř 13:33
Bydliště: Praha

Re: Rozvody

Příspěvek od gonzalos16v » 8.10.2010, pát 15:32

gonzalos16v píše:Ahoj,
u 166 3.0 166KW je predepsana vymena rozvodu 120000Km nebo 6 let.Ja mam najeto 125000Km za 11 let takze uz riskuju a musim s tim neco delat.
Do servisu auto dat nemuzu, tolik penez jim za to nedam.
Takze zbyva udelat sam doma, nejake rozvody jsem uz delal, ale V6 ee.

budu menit remen, pumpu, 2x vodici kladka,1x napinaci kladka.
Mam vymenit i svicky?

Mam takovou predstavu:
Sundam prave přední kolo tak, ze povolim nahore tlumic,kulovy cep rizeni, dole rameno, poloosu u prevodovky a cele to vyndam v kuse.
Je to tak OK?
Mel bych spustit motor dolu, aby byl lepsi pristup?

Co me zaskocilo je, ze v navodu na rozvody nejsou znacky na vackach respektive na ozubenych kolech.(navod je jako priloha)
Takze to nejspis bez tech aretacnich pripravku nejsem schopen udelat?

Mam si dat na neco specialne pozor?
Dekuji predem za Vase rady :diky
Ahoj,
rozvody mam za sebou.
pumpa neni soucast rozvodu, tak pokud netece neni treba menit.
Jestli jsou znacky na vackach, nebo nejsou, ja nemohu potvrdit.
Ja sani ani kryty na ventilech nesundaval.
Pouze kolo a plastovy podbeh, jak radil FOLI.
Delal jsem si vsude znacky barvou.(zuby na rozvodovych kolech + znacku smeru pohledu),
Stary rozvodovy remen jsem vytahany oproti novemu nemel.
Vse klaplo OK a.vs.s
Ale na remenici je matka o velikosti 41. :cry: a to jsem musel orech zbrousit, aby tam vlezl
Cena rozvodu 7500(ale mel jsem na dily slevu)

To je asi vse Diky za rady :smt023
Naposledy upravil(a) gonzalos16v dne 11.11.2010, čtv 15:24, celkem upraveno 1 x.
AR 166 3.0 24V Super
ex: AR 33 16V

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Rozvody

Příspěvek od Petr147 » 4.11.2010, čtv 07:49

tak tu pumpu jsi mohl udělat taky, to už by taková pálka nebyla... pumpa mi taky netekla a byla dost před smrtí, když mi šla ven... u TDS (BMW), pumpa netekla taky, ale uvnitř se obrousily lopatky a pak špatně chladila poslední dva válce, křivily se hlavy :D

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19022
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Rozvody

Příspěvek od Kubas » 4.11.2010, čtv 08:00

na spoustě diskusí zaznívá, že by se ta pumpa měnit měla.... (a to nejen u V6, ale třeba i u JTD). Osobně jsem ji u svého auta při rozvodech vyměnil.... Ta tisícovka nebo kolik to stojí už mě nezabije....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

gonzalos16v
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 112
Registrován: 4.8.2010, stř 13:33
Bydliště: Praha

Re: Rozvody

Příspěvek od gonzalos16v » 11.11.2010, čtv 15:22

Kubas píše:na spoustě diskusí zaznívá, že by se ta pumpa měnit měla.... (a to nejen u V6, ale třeba i u JTD). Osobně jsem ji u svého auta při rozvodech vyměnil.... Ta tisícovka nebo kolik to stojí už mě nezabije....
Ta pumpa stoji okolo 3000kc.
Nechtel jsem kupovat polsko,tak jsem ty rozvody musel risknout bez pumpy.
Uvidime.Co uz ted.
AR 166 3.0 24V Super
ex: AR 33 16V

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Foli » 20.11.2010, sob 10:46

Lepší dát 3000 Kč rovnou a preventivně, než po nějakým totálním defektu pumpy řešit následky jejího selhání za desetitisíce. 3000 Kč je nádrž a půl benzínu a ty tři tisice jsou na cca 90 000 Km což je zanedbatelná suma
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Kůrkyn » 20.11.2010, sob 10:56

Poláci žádný čerpadla nevyrábí, jen to překupují :) Většina čerpadel z Itálie má komponenty, jako např. ložiska, originální kvality (SKF atd.) Teď jsem třeba kupoval pumpu na Hondu, vedenou pod číslem AQUA..něco, výrobce je Saleri a v krabici je čerpadlo Made in Japan :) Čerpadlo na VW motor je vyrobené např taky v Itálii a ložisko je INA Germany. Obě čerpadla řádově za 1500,- Kč. Ono není levné rozjet na každou součástku vlastní výrobní linku, takže díly se nakupují u originálních výrobců a jen se třeba montují jinde na světě a ve finále to patří tomu, kdo to dá do krabice pod svojí značkou.

Simmy
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 181
Registrován: 31.7.2008, čtv 13:20

Re: Rozvody

Příspěvek od Simmy » 20.1.2012, pát 00:15

Zdravíčko :) dovezl jsem si včera Cromu V6 a v brzké době bych měl řešit rozvody, nicméně se mi nějak nedaří najít napínací kladku. V TDčku jsem už ostřílený, ale ty V6 jsou pro mě ještě trochu španělská vesnice a jak jsem to tu pročítal, tak kolikrát i sami alfaři tápou v rozdílech mezi různýma V6kama. Byl by někdo schopný a ochotný mi poradit, jak je to tam s tou kladkou a jestli se to dá nějak kloudně sehnat nebo zaměnit? Děkuji

EDIT: takže zafungovalo železné pravidlo, že obvykle po napsání dotazu si sám najdu obratem odpověď :) DAYCO by mělo pod kodem ATB2521 dělat kladku, jejich katalog i uvádí motory, na které pasuje.

Nicméně otázka zustává, jestli někdo umí nějakou jinou značku a případně za jaké ceny a nebo za jakou cenu to DAYCO.
Alfa Romeo 156 SW TI | 2.4 JTD | 129 kW | 2004
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Kůrkyn » 20.1.2012, pát 11:53

ta kladka bude nejspíš Litens v krabici Dayco, tak to prostě je se všemi napínacími kladkami na rozvody. I originál je Litens Made in Canada.

Simmy
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 181
Registrován: 31.7.2008, čtv 13:20

Re: Rozvody

Příspěvek od Simmy » 20.1.2012, pát 12:18

Kůrky a ty bys byl schopný a ochotný tu kladku dodat? V jakékoliv krabičce :) ideálně v té nejlevnější krabičce :D
Alfa Romeo 156 SW TI | 2.4 JTD | 129 kW | 2004
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Kůrkyn » 20.1.2012, pát 13:42

to nevím, pošli VINko

Simmy
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 181
Registrován: 31.7.2008, čtv 13:20

Re: Rozvody

Příspěvek od Simmy » 20.1.2012, pát 14:19

origo číslo kladky by mělo být 60588421
VIN je ZFA15400000405117
Alfa Romeo 156 SW TI | 2.4 JTD | 129 kW | 2004
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Kůrkyn » 20.1.2012, pát 14:31

tak to je normální kladka na V6, ceníkovka je 4700,- je to Litens.

Marcel Nera
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
Bydliště: Neratovice

Re: Rozvody

Příspěvek od Marcel Nera » 29.2.2012, stř 20:52

rozvody a nějaké další věci hotové,šup s tím zpět :-)
Přílohy
rozv.jpg
italofil

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Kůrkyn » 1.3.2012, čtv 07:21

nic proti, ale jednodušší je je nechat motor s převodovkou na nápravnici na zemi a na to pak pustit auto.

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host