3.0 v6 olej

Odpovědět
HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od HonzaR » 9.9.2012, ned 11:37

Bohužel--olej je KOMPROMIS--ty čísla SE MUSÍ ČÍST a VOLIT PODLE REŽIMU JÍZDY..
Je mi to fakt líto--taky bych si přál, aby se tam prostě něco nalilo a bylo to pro všechny případy OK
Ale to je pak potřeba zvolit jinou značku auta--nejlíp zkřížený motyky, nebo schade..

U ALFY
Všechno je o několika hlediscích--tomu se prostě nevyhneš, a o tom jsou ta čísla, který nechceš
číst... je těžký za tebe od monitoru rozhodnout--nevím nic o tvém reálném režimu provozu

/kolik kiláků najedeš na jedno natočení, teda v kuse, jakým relným stylem,jak využíváš otáčkový pole,
jak často chceš měnit olej..jestli motor nejdřív prohřeješ, nebo vyjíždíš s podhrábnutím na 6 tis
20vteřin po startu agregátu...--k tomu se ještě přidává režim automatu..+ LPG/
...............................................

čili
.Vezmem to z několika hledisek a ty si vybereš, co ti bude nejbližší....
Je jasný, že třeba volba pro 3.2busso v manualu /čeká se více "svižný provoz"/je
SElenia 10W-60 racing, Agip racing 10W-60..
Problém je trochu požadavek celoročního provozu, protože v zimě se to prostě musí ohřát, ta kinematická viskozita při rozumných aspoň 40stC je ještě stále okolo 170..to vyhovuje stylu "zátěžový provoz", ale mnohem míň nebo spíš vůbec stylu "studený poskakování"..


Selenia 20K 10W-40 je volba pro "normální provoz na silnici bez výrazných "sportovních" vsuvek..
kinematická při 40stC je výrazně nižší..cca 90..což vyhovuje víc režimu "na studeno"ale není tady rezerva pro letní provoz v horním otáčkovým poli../ještě k tomu na LPG, kde teplota spalování je vyšší než na benál../

Třetí možnost je šáhnout po emulzi--která spojuje tyhle vlastnosti tak nějak dohromady..
/pokud ti jde o celoroční provoz

takže logicky vstupuje do hry emulze typu AGIP 5W-50 eurosport /kinematickou ve 40stC a 100stC mezi viskozitníma hodnotama Selenie 20k a SElenia 10W-60, žáídná "vodička" /býval takovouhle šikovnou -ester-PAO emulzí, /mizí ale v podstatě pomalu z trhu/která se hodila jak pro "studený poskakování", tak pro "občasný důkladnější provětrání", bází ester PAO tenhle olej Alfám chutnal a "neekologickou aditivací--tedy bez hledisek typu low SAPS" taky..
Záměrně nepíšu teď třeba Mobil 1 - 5W-50 rally--styl aditivace a složení báze se přestalo deklarovat
a protože tuhle emulzi v Alfách aktuálně nevyužívám, nechce se mi po tom pídit.., myslím, že ester složku už nemá.., protože to by na obalu bylo určitě zdůrazněný--když se přestane deklarovat složení báze, většinou zmizí minimálně ester složka, někdy i PAO.. :-)a začne se to dělat z HC III+..
ach jo...

/bohužel....Trend dneška je "plíživé změny složení "ve smyslu low SAPS--čili výrazné snížení a změna stylu aditivace.., případně se přechází na jiné složení báze/


--------------
Takže jsou tu relativně dostupné celkem tři možnosti, a ty si musíš vybrat pole svého..
Je ale jasný, že emulze typu 10W-60 nemůže být v motoru dýl než 10t,ta 5-50 taky,díky bázi,
Ta 10W-40 20k by to snesla přes 10tis, ale při režimu poskakování a hromada studenejch startů + LPG je to
taky blbost..
----------------------------
Většinou se léto jezdí na racing 10W-60 a zima třeba na na 5-50.ester,.to je dost obvyklý řešení..
a interval 10tis max.Někdo jezdí celej rok na 5W-50 ester typu..a nemění náplně..co do typu..mezi létem a zimou..
Kdo jezdí vysloveně piánko, dává celej rok 20k..a neřeší to, při LPG po 10tis je rozumnej interval..

Markuss
Nováček

Příspěvky: 222
Registrován: 17.3.2011, čtv 21:54

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Markuss » 9.9.2012, ned 15:16

___
Naposledy upravil(a) Markuss dne 10.9.2012, pon 09:12, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 166 2,4 JTDm 20V Sportronic Ti packet
Alfa Romeo GTV 3,2 V6 24V

Marcel Nera
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
Bydliště: Neratovice

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Marcel Nera » 9.9.2012, ned 20:41

Honzo dík! Já si velice vážím tvého odborného náhledu a k těm informacím co běžně uvádíš jen chci upřesnit - ne že bych je nechtěl číst, já jim prostě nerozumim a mám pocit že už mi v palici nezbývá kapacita na to abych v tomhle byl dobrej - radši požádám o doporučení někoho kdo tomu hoví - proto tě otravuju.

já vyjíždím se studeným motorem pianko, jsem strojař a auta mám rád. Za držku to beru až po cca 20ti Km kdy už cítím že to jede ladněji a myslím že je agregát dokonale prohřátý. se sportronikem se mi žádnou významnou kudlu jet nepodařilo a tak si myslim že mi vyhoví ten olej 5w50 eurosport v obou obdobích. Po kolika ho mám měnit? Jezdim většinou cca 25Km v kuse, někdy trochu víc a zřídka kdy jedu jen do města pro něco.

díky
italofil

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od HonzaR » 9.9.2012, ned 23:01

Hledisko "životnosti náplně " má dvě stránky ,typ pohonu, je jedna /LPG, benál /a režim ---asi nejdůležitější je právě REŽIM.provozu, který ovlivňuje životnost olejové náplně nejvíc..studené starty jsou hrobař oleje...viz příspěvek Ing.Černého, který se pořád cituje.., taky jsem ho sem na "alfisty" někam házel..:-)
Na studeném povrchu vlivem chemických reakcí a vlhkosti vznikají kyseliny+ celá řada specifických látek a ty způsobují rychlé okyselení oleje...tomu olej čelí faktorem "alkalického předpětí" úroveň tohoto předpětí lze vysledovat z údaje TBN..hodnota pro benálové oleje je dnes ideálně u racing emulzí někde na 11..,jenže...
je velký tlak na snížení tohoto faktoru--v rámci tahu za "ekologičností provozu"
Spousta emulzí má dnes už TBN pouze 6-7 /SElenia 20K už také nemá 11, ale jen necelých
8.../ tzv."speciální oleje pro LPG" mají mimo jiné vysokou hodnotu aditivace tímto směrem, tedy k navýšení "alkalického předpětí"..
LPG způsobuje zvláštní druh degradace oleje--vyskytují se zvláštní dusíkaté zplodiny, které vytváří jemnou vrstvu --specifický velmi jemný, tvrdý carbon...není to žádný "černá úsada", a olej přitom působí velmi čistým dojmem...tyhle dusíkaté sloučeniny v oleji jsou výbornou "brusnou emulzí" se vší bídou co to znamená..
Čili řeči--ten olej je absolutně čistej, měňte klidně o jednu třetinu později je naprostá pitomost, šířená některými firmami, které provádí přestavby.
Esterové racing emulze mají v tomto režimu LPG strop 10tis.., v příměstském provozu
s velkým podílem studených startů i míň..osobně tyhle oleje měním při městským provozu
cca okolo 8tis na benál..

Ing.Černý/VŠCHT/ někde publikoval výsledky rozboru oleje z Fabie, příměstský režim
a poskakování , po 7tis byl olej v podstatě na konci životnosti z hlediska okyselení..
Reklamní strategie výrobce agregátů a olejů to cpou obecně na co nejvyšší čísla výměnných intervalů, jak se ale low SAPS olej s TBN 6 s tímhle může poprat není nikde řečeno..

Čili....
Prostě i "životnost agregátu" patří do strategie výrobce...příliš nízká je nevhodná
a "příliš vysoká také"--už teď EU vážně řeší, jak zkrátit interval "životnosti aut"
různými formami "legislativní pobídky"...trh stagnuje a auta je potřeba prodávat..
Kyselina ve vaně motoru v určitém období života doporučené olejové náplně v rámci intervalu výměny po dlouhou řadu let udělá nepochybně přesně tu práci, co má ...
¨
Pokud netlačí prachy, je lepší na LPG to měnit dřív než v 10tis..
Náplň s výkoností ester oleje 5W_50 pro LPG /tedy s aditivací na specifickou formu degradace /není běžně k dispozici...

vhodnost některých LPG-olejů pro specifický motor busso V6 je otázkou.., protože
Ty co jsou běžně v prodejní síti jsou často třeba minerální oleje, které Alfám nechutnají
a v režimu LPG je u nich tak jako tak doporučen interval 10tis ..
typ třeba
...................................................

/MINERÁLNÍ SELENIA/ ==SElenia VS gas

POPIS
Univerzální motorový olej na minerální bázi pro benzinové motory přizpůsobené k napájení plynem LPG Nebo
metanem.
VS GAS byl vyvinut za účelem ochrany motoru před vysokými teplotami,jež se dosahují během „suchého
spalování“ jako následku používání plynového paliva.Nepřetržité používání tohoto oleje za současného využívání
plynové instalace umožňuje prodloužit interval výměny oleje o 50%.
NÁVOD K POUŽITÍ:
Je doporučeno měnit olej VS GAS každých 10.000km v případě
Motorů napájených metanem nebo plynem LPG a každých
15.000 km v případě benzinových motorů.
TECHNICKÉ ÚDAJE:
SAE 15W-40 * API SG * CCMC G4
..........................................................................................
druhý přístup je použití velmi kvalitní báze pro oleje určené do nejmodernějších agregátů
/z hlediska použité aditivace a viskozitní třídy není tenhle olej úplně vhodný do oběhaného agregátu V6busso --plní např E-5, aditivace odpovídající SM/

... ..

Selenia Multipower GAS 5W-40

SAE 5W-40

FIAT 9.55535-T2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F922.E09

ACEA A3/B4 C3

API SM

Selenia Multipower Gas 5W-40 je plně syntetický motorový olej určený pro benzinové motory, včetně přeplňovaných, které používají jako palivo metan ( GNG) nebo LPG. Speciální aditivace vytváří ochranu proti opotřebením ventilů, neutralizuje kyseliny zvnikající spalováním alternativních paliv. Poskytuje maximální ochranu motoru. Díky svému složení a esterovým složkám, přilne olej ke kovovým součástem jak magnet, tím zajišťuje maximální možnou ochranu proti opotřebení motorových dílů. Rovněž poskytuje maximální ochranu ventilů motoru, které jsou při spalování LPG a CNG extrémně namáhány. Vysoká hodnota TBN umožňuje neutralizovat kyselost oleje a zabraňuje tím vnitřní korozi motoru.

Plně syntetický olej
Zvýšená ochrana před opotřebením ventilů (speciální aditiva)
Nízká viskozita pro snadný start při nízkých teplotách
Umožňuje snížení spotřeby paliva - Fuel economy
Ochrana pro moderní katalyzátory
Rovněž pro motory vyžadující normu Euro 5
Nejnovější mezinárodní specifikace

Doporučený olej pro motory se systémem GPL , např. FIAT Qubo GPL, Lancia Nuova Delta 1.4 Turbo Jet GPL, Alfa Romeo MiTo 1.4 GPL Turbo.


..........................................
Čili..rozumný kompromis do oběhaného busso V6=
Použít klasiku ester -náplň s "NEEKOLOGICKOU aditivací , čili s aditivací sledující výkonnostní paramatry sportovního režimu "a interval max 10tis , spíš míň v příměstském provozu je asi původnímu záměru výrobce agregátu nejblíže..

Marcel Nera
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
Bydliště: Neratovice

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Marcel Nera » 9.9.2012, ned 23:46

díky, objednám tedy ten AGIP 5W-50 eurosport :-)
italofil

Marcel Nera
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
Bydliště: Neratovice

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Marcel Nera » 10.9.2012, pon 09:54

ahoj Honzo, ten eurosport už nejde sehnat, máš pro mě jinou alternativu?
italofil

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od alfi166silver » 10.9.2012, pon 11:30

Za mě MOL Dynamic Racing 5W-60,
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... E-5W-60-1l
základ opravdu PAO+Ester (75% obj.mn. dalších 25% je aditivace), dostatečný obsah ZDDP (tzn., ikdyž upečeš, stále maže, "nové" oleje to nemají...),maže i při velkých mrazech, sám ho používám :-D
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od HonzaR » 10.9.2012, pon 12:42

Tak tuhle emulzi--co používá Alfi166silver..nemám zmáklou--čili neznám nepoužívám, /zkusím /ale Alfi ví přesně, čili bych jeho tvrzení stran složení bez jakékoli prověrky a ňufání po netu věřil..
rozsah je excelentní--báze vypadá hodně dobře a těch 75 % je klasika 5W-50 eurosport
má taky zhruba takový čísla báze ve složení...
K ZDDP následně...

Co se týká 5W-50 eurosport SZ..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 10.9.2012, pon 13:35, celkem upraveno 1 x.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od HonzaR » 10.9.2012, pon 13:34

k ZDDP:
/--v podstatě jedna z možných složek "neekologicé aditivace", není jednotný názor na dlouhodobé použití v motoru stran úsad../


převzato:

.......... zinkdialkyl-dithiofosfáty (dále jen ZDDP) jsou používány jako osvědčená aditiva již velmi dlouhou dobu, přibližně od konce 40. let minulého století. Jde o účinné látky, které působí proti opotřebení na třecích plochách, protože obsahují síru a fosfor (-thio- je chemický výraz pro síru), ale nejsou to agresivní anti-wear přísady, které by (jako některé jiné) působily více škod než užitku. Jsou ideální pro velmi horké oblasti, jako jsou např. pístní kroužky.

Také působí antioxidačně, chrání základový olej proti degradaci kyslíkem, jejímž důsledkem je vznik kyselých kalů. Tím také omezují korozi. Jsou různé druhy ZDDP, některé mají lepší antioxidační účinky než ochranu proti opotřebení a naopak. Některé oleje bez obsahu detergentů, které používají ZDDP jako jedinou přísadu (např. Osmaston z řady Silkolene Classic) jsou velmi dobré, jde o velké zlepšení proti "čistým" olejům bez přísad.



V poslední době je snaha o vytlačení ZDDP protože v dnešních motorech s dlouhou životností, u kterých se neprovádí dekarbonizace se tvrdé, odolné popelnaté úsady ze spáleného ZDDP mohou usazovat ve spalovacích prostorech a fosfátová složka, která odchází do výfuku může deaktivovat činný povrch katalyzátoru (jde ovšem o velmi dlouhodobý proces). Nejnovější snahou je omezit obsah ZDDP, popřípadě náhradou jinými antioxidanty a AW aditivy jej úplně eliminovat.




.....................


......Přísady, které jsou tvořeny směsí obyčejného oleje s přísadou zinkdialkyditiofosfátu (ZDDP)

Přísady na bázi ZDDP nahradily určitým způsobem chlórové přísady v období, kdy se hledaly méně agresivní a nebezpečné komponenty pro výrobu olejů. Bohužel i tyto látky byly komerčním způsobem zneužity a byly jim připisovány daleko zázračnější vlastnosti, než ve skutečnosti mají. V rámci reklamy bylo uváděno, že na rozdíl od teflonových přípravků jsou absolutně nejlepší a jejich vlastnosti jsou testovány a ověřeny (totéž však slibovaly veškeré firmy, prodávající teflonové přípravky).
Aditiva na bázi zinku jsou obsažena téměř v každém oleji v množství od 0,1% u olejů standardních do 0,2% u olejů pro závodníky (Valvoline Race, Pennzoil GT Performance).
Organické zinečnaté sloučeniny se používají jako vysokotlaké a protizáděrové přísady do olejů určených pro vysoce zatěžované závodní motory. Tyto přísady začnou fungovat pouze v extrémních podmínkách kontaktu kov na kov a vysokého přetížení. Takové podmínky u běžných motorů prakticky nenastávají. Při extrémních podmínkách dochází k reakci zinečnatých složek s kovem např. mezi pístními kroužky a stěnami válců. Pozor však na jednu důležitou věc. Větší koncentrace zinku v oleji nezvyšuje ochranu motoru. Jak již bylo řečeno, tato přísada funguje pouze při enormním přetížení motoru.
Zvýšení obsahu zinku v oleji však přináší nebezpečnou tvorbu úsad na tryskách, svíčkách a vačkách a dalších dílech motoru a způsobuje jejich zanášení. Navíc tyto sloučeniny jsou velice nebezpečné ze zdravotního hlediska a jsou vedeny jako zdraví škodlivé látky (silně dráždí oči a mohou způsobit jejich trvalé poškození).
Firmy, které vyrábějí speciální oleje pro závodní účely v některých případech zvyšují množství zinku o 0,02 až 0,03%.
Nejznámějším přípravkem na této bázi je STP Oil Treatment. Zde je ZDDP přítomen řádově v procentech. Firma STP musela ukončit reklamu uvedeného produktu pro falešné a zavádějící údaje, které u výrobku byly uváděny a navíc byla povinna zaplatit pokutu 888 000 USD za falešnou reklamu (odkaz na internetové adrese http://www.FTC.gov pod heslem STP).
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 10.9.2012, pon 14:09, celkem upraveno 3 x.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od HonzaR » 10.9.2012, pon 13:37

ZDDP--tohle se mi moc nelíbí.. :-(
http://www.ftc.gov/opa/1995/12/stp.shtm
...............................................

........STP To Pay $888,000 Civil Penalty To Settle Charges Over Ad Campaign For STP Engine Treatment
STP Corporation, and its parent corporation, First Brands Corporation, have agreed to settle Federal Trade Commission charges that they violated a 1976 FTC order under which they are prohibited from making false and unsubstantiated claims for motor oil additives. According to the FTC, the defendants made numerous false claims in advertisements regarding the engine protective qualities of their oil additive -- "STP Engine Treatment with XEP2." Under the proposed settlement, the defendants would pay an $888,000 civil penalty for the order violation. (This is the third largest sum ever obtained by the FTC for a consumer protection order violation).

First Brands and STP Corporation are located in Danbury, Connecticut. The product at issue has sold from about $10.00 to $16.00 per quart. It is intended to be substituted for one quart of motor oil during a regularly scheduled oil change and is supposed to last for 25,000 miles.

"The vast majority of automobiles do not wear out due to excessive engine wear, including start-up wear," said FTC Bureau of Consumer Protection Director Jodie Z. Bernstein in announcing the case. "The relatively few automobiles that are scrapped due to excessive engine wear tend to have either

unusually high mileage or
a history of operation under atypical driving conditions or without appropriate oil changes.
Consult your owner's manual for the oil changes you need for the way you drive your car."

The 1976 FTC order at issue in this case prohibits STP and its successors from making certain misrepresentations regarding motor oil additives and it requires them to have scientific substantiation for other claims about such products.

The challenged advertising campaign appeared on television and radio, in newspapers and magazines, in displays, handouts and videos available at retail outlets, and on the product packaging. According to the FTC filing detailing the charges in today's case, the defendants falsely represented that motor oil does not adequately protect most engines from wear at start-up; and that STP Engine Treatment with XEP2 is required to protect against wear at start-up in most engines. The filing also alleges the defendants falsely represented that STP Engine Treatment with XEP2 provides protection from engine wear and, in particular, engine wear at start-up, which extends the life of most engines, and that tests prove these claims. All of these claims violate the 1976 order, the FTC charges.

(This is the second FTC action involving alleged violations of the 1976 order. In 1978, STP Corporation, under prior owner- ship, settled FTC allegations over claims regarding "STP Oil Treatment" and "STP Double Oil Filter." The 1978 court settlement required STP to pay a $500,000 civil penalty, and to spend $200,000 to place an ad in magazines and newspapers notifying readers of the FTC action.)

The proposed settlement of the current charges would require STP to pay the $888,000 civil penalty within 10 days of the date the court approves the settlement. The settlement also would prohibit future violations of the Commission's 1976 order. The settlement would allow First Brands to sell its existing inven- tory of the STP Engine Treatment with XEP2 product with its existing packaging.

The Commission vote to authorize the filing of the settlement was 5-0. The papers were filed on Dec. 1 in the U.S. District Court for the Southern District of New York, in Manhattan, by the Department of Justice on behalf of the FTC, and require the judge's approval to become binding.

Copies of the settlement, as well as other documents associated with this case, are available from the FTC's Public Reference Branch, Room 130, 6th Street and Pennsylvania Avenue, N.W., Washington, D.C. 20580; 202-326-2222; TTY for the hearing impaired 1-866-653-4261. To find out the latest FTC news as it is announced, call the FTC's NewsPhone recording at 202-326-2710. FTC news releases and other materials also are available on the Internet at the FTC's World Wide Web Site at: http://www.ftc.gov


(Civil Action No. 78 Civ. 559 (CBM)
(FTC Docket No. C-2777)

..............................................................................
Prostě dávám radši Bishop 460-G ..:-) /do benálovýho,nebo LPG motoru/

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od alfi166silver » 10.9.2012, pon 15:54

www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od alfi166silver » 10.9.2012, pon 16:05

HonzaR píše: .......... zinkdialkyl-dithiofosfáty (dále jen ZDDP) jsou používány jako osvědčená aditiva již velmi dlouhou dobu, přibližně od konce 40. let minulého století. Jde o účinné látky, které působí proti opotřebení na třecích plochách, protože obsahují síru a fosfor (-thio- je chemický výraz pro síru), ale nejsou to agresivní anti-wear přísady, které by (jako některé jiné) působily více škod než užitku. Jsou ideální pro velmi horké oblasti, jako jsou např. pístní kroužky.

Také působí antioxidačně, chrání základový olej proti degradaci kyslíkem, jejímž důsledkem je vznik kyselých kalů. Tím také omezují korozi. Jsou různé druhy ZDDP, některé mají lepší antioxidační účinky než ochranu proti opotřebení a naopak. Některé oleje bez obsahu detergentů, které používají ZDDP jako jedinou přísadu (např. Osmaston z řady Silkolene Classic) jsou velmi dobré, jde o velké zlepšení proti "čistým" olejům bez přísad.

V poslední době je snaha o vytlačení ZDDP protože v dnešních motorech s dlouhou životností, u kterých se neprovádí dekarbonizace se tvrdé, odolné popelnaté úsady ze spáleného ZDDP mohou usazovat ve spalovacích prostorech a fosfátová složka, která odchází do výfuku může deaktivovat činný povrch katalyzátoru (jde ovšem o velmi dlouhodobý proces). Nejnovější snahou je omezit obsah ZDDP, popřípadě náhradou jinými antioxidanty a AW aditivy jej úplně eliminovat.
Tohle bych vzal jako bernou minci a jak s tím marketingově podvodně naložily některé firmy v USA, bych nechal asi být.... Slušná olejářská firma používá ty správná ZDDP aditiva.
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od HonzaR » 10.9.2012, pon 16:24

MOL Dynamic Racing 5W-60.......
Z TL..:
Name EINECS number CAS number Hazard symbol Risk phrase Conc. %(m/m)
Polialphaolefin 500-183-1 68037-01-4 -Decanoic acid, ester with 2-ethyl-2-(hydroxymethyl)-1,3-propanediol234-392-1 11138-60-6 - - max. 70

Refined mineral base oil* confidential -Note L)- max. 25

Calcium and magnesium long chain alkyl salicylatepolimer - R 52/53 max. 3.0

Zinc alkyl dithiophospate 272-028-3 68649-42-3 Xi, N R 38, R 41,R 51/53 max. 1.0


To 1% max . ZDDP je celkem dobrý číslo...není to touhle aditivací doslova "přecpaný" , do běžnýho provozu by to neměl tím pádem být opravdu problém.... :smt023

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od HonzaR » 10.9.2012, pon 23:56

Alf166silver :i--z hlediska proběhu km--máš s touhle emulzí /MOL 5W-60/v Alfách delší zkušenost?
/To není v žádným případě myšleno jako popichování--věcnej dotaz./
--přemýšlím, kam to na testování šoupnu--

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4371
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od zde. » 11.9.2012, úte 08:49

Že už se vám odborníkům do toho vmísím, myslíte že má smysl abych Mobil1 5W-50 který mám v boxeru vyměnil za tento oil?
33

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od cuhan » 11.9.2012, úte 09:30

Tento olej dávám do eRka a tak to aj zůstane :smt023
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od alfi166silver » 11.9.2012, úte 14:01

HonzaR píše:Alf166silver :i--z hlediska proběhu km--máš s touhle emulzí /MOL 5W-60/v Alfách delší zkušenost?
/To není v žádným případě myšleno jako popichování--věcnej dotaz./
--přemýšlím, kam to na testování šoupnu--
Asi tak rok...........
V motoru V6TB jsem měl za tu dobu co 166tku mám:
Mobil1 0W-40 (nula wé...) 2x
Mobil1 5W-50 2x
Selenia StAR 5W-40 1x
a teď prvně MOL Racing 5W-60.
Na MOL musím říct, že je to první olej, co mojemu Melmenovi nechutná :smt040 . Tak nízkou spotřebu oleje jsem nikdy neměl. Připisuju to použitýmu .špičkovýmu základovýmu oleji. Jelikož pravidelně přeměřuju ventily, tak stav vaček pohledem stále zrcadlo a jak nové.
Auto nijak nedrtím, ale když jedu do Německa pro zboží (vyndaná zadní sedačka), tak tomu na cestě tam po dálnici dám plnej plyn a zpátky vezu cca 600 litrů oleje a sebe a projev motoru stále stejný.........
HonzaR píše:MOL Dynamic Racing 5W-60.......
Z TL..:
Refined mineral base oil* confidential -Note L)- max. 25
Aby toto bylo správně pochopeno.. Nejedná se o rafinováný minerální olej :-D . Je to tzv. aditivační složka a spešl olej + ester ve kterém je aditivace rozpuštěna, protože v PAO nelze aditivaci rozpustit tak, aby nedošlo k oddělení. Tudíž se používá ester a trochu minerálního oleje stejné kvality ( a tudíž i ceny) jako je PAO. Kvalitní olej má vždy cca 25% objemového množství aditivační balík.
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od HonzaR » 11.9.2012, úte 15:19

Alfi166silver ...


..Refined mineral base oil* confidential -Note L)- max. 25

.....Aby toto bylo správně pochopeno.. Nejedná se o rafinováný minerální olej . Je to tzv. aditivační složka a spešl olej + ester ve kterém je aditivace rozpuštěna, protože v PAO nelze aditivaci rozpustit tak, aby nedošlo k oddělení. Tudíž se používá ester a trochu minerálního oleje stejné kvality ( a tudíž i ceny) jako je PAO. Kvalitní olej má vždy cca 25% objemového množství aditivační balík....




...jasně, tohle je prostě naprosto standartní situace...,a nikdo si u emulze tohoto druhu určitě nemyslí, že je to nějakej pozapomenutej "holej rafinát" :smt040
i laikům a flegmatickým ignorantům je určitě jasný, že PAO prostě něco "neunese" . a v něčem se ta aditivace rozpustit musí.. :smt040
Právě tohle je vždycky ta nejvíc tajená část "guláše".../ proto "confidential"../


Čili..
Zkusím to pro začátek dát do Z3-R6..a uvidíme ../formálně tohle auto přes tejden za pěknýho počasí jezdí žena , vanos a jeho zvuk je nejlepí idikace.., kruci.... kdyby tušila..že její "miláček" byl sprostě obětován jako skopec na" tribotechnický pokusy" motozkouškou :smt040 /

Marcel Nera
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
Bydliště: Neratovice

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Marcel Nera » 11.9.2012, úte 21:46

Honzo já se příznám že mi to určitě jasný není :-) ale já vám oběma věřím :-) Olej mám na cestě tak pak dám vědět co jsem zjistil.
italofil

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od HonzaR » 12.9.2012, stř 14:43

Alfi166silver:

....V motoru V6TB jsem měl za tu dobu co 166tku mám:
Mobil1 0W-40 (nula wé...) 2x
Mobil1 5W-50 2x
Selenia StAR 5W-40 1x
a teď prvně MOL Racing 5W-60.
Na MOL musím říct, že je to první olej, co mojemu Melmenovi nechutná . Tak nízkou spotřebu oleje jsem nikdy neměl. Připisuju to použitýmu .špičkovýmu základovýmu oleji. Jelikož pravidelně přeměřuju ventily, tak stav vaček pohledem stále zrcadlo a jak nové.
Auto nijak nedrtím, ale když jedu do Německa pro zboží (vyndaná zadní sedačka), tak tomu na cestě tam po dálnici dám plnej plyn a zpátky vezu cca 600 litrů oleje a sebe a projev motoru stále stejný.........




...--takhle se projevují v bussu v podstatě všechny 60-ky oleje s estero-PAO bází
/čili SElenia 10W-60,AGIP racing 10W-60, Motul 300V L.M. 20W-60, nakonec i tahle MOL 5W-60..Millersoils CFS 10W-60.....všechny mají kinematickou viskozitu ve 100stC 23, a okolo
170 ve 40stC--jediná 5W-60 má ve 40stC přes 150.., protože je to 5-ka...
., to je obecná zkušenost, i u dost oběhanýho motoru když dostane PAO-ester 60-ku,klesne olejová "žízeň" na třetinu.

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Franik » 13.9.2012, čtv 08:00

to mohu potvrdit, má pravdu ten pán :supz:
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Marcel Nera
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
Bydliště: Neratovice

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Marcel Nera » 13.9.2012, čtv 21:50

olej mám doma, přišel druhý den od objednání :-)
brzy ho tam zvrhnu a dám vědět je-li něco poznat.
italofil

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od HonzaR » 13.9.2012, čtv 23:28

Záleží na tom, co je v motoru teď-viskozitně..oproti běžné alfácké 60-ce ten rozdíl v Alfě nebude asi zatím -s ohledem na teploty příliš výrazný..., v zimě už by to mohlo být výrazné..

Marcel Nera
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
Bydliště: Neratovice

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Marcel Nera » 17.9.2012, pon 21:20

teď je tam ještě 20K alfa romeo. motor běží jako šepot květin,uvidíme co se bude dít pak :-)
italofil

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od HonzaR » 17.9.2012, pon 21:44

Prostě každá 60-ka //ani S 5-kou na začátku--kinematická ve 40stC JE POŘÁD JEŠTĚ cca přes 150 /se nedá provozovat stylem otočím klíčkem a jedu, chce to zahřát právě přes těch 40stC..opravdu piánko..
na studeno...:-)
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 17.9.2012, pon 21:48, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů