Rotan - Alfa Romeo 147 1,6 Twin Spark (2001)

Odpovědět
Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Rotan - Alfa Romeo 147 1,6 Twin Spark (2001)

Příspěvek od Richie » 12.4.2010, pon 21:13

// zalozeno jako diskuse ke karte
http://alfisti.cz/index.php?link=cuore-karty-deem88
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

hajis
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 22.2.2009, ned 18:36
Bydliště: Zbůch, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Deem88 - Alfa Romeo 147 1,6 Twin Spark (2001)

Příspěvek od hajis » 13.4.2010, úte 20:16

Další Plzeňáák ?? :-D :drivers:
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Distincive

Hory
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1050
Registrován: 13.1.2010, stř 20:52
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Deem88 - Alfa Romeo 147 1,6 Twin Spark (2001)

Příspěvek od Hory » 14.4.2010, stř 00:22

jednoduchá, pěkná a udržovaná. Tak ať hezky slouží a nosí zážitky, které nám budeš psát

Deem88
Uživatelský avatar

Příspěvky: 23
Registrován: 16.3.2010, úte 23:18
Bydliště: Praha 6

Re: Deem88 - Alfa Romeo 147 1,6 Twin Spark (2001)

Příspěvek od Deem88 » 13.5.2010, čtv 13:09

Ne ne, jsem z Prahy. Tyhle fotky vznikli pár dnů po koupi auto, ještě na plzeňských SPZ :-) JInak Alfička slouží dobře, žimu a rozflákaný silnice jsme přežili dobře, taky jsem občas jezdil "slalom" kvůli těm dírám. V servisu v dubnu zkontrolovali celej podvozek, nic nenašli, jen jsem musel měnit pružinku na levým brzdovým třmenu, protože chrastila...a v nejbližších dnech budu měnit zas pravou :-D Ale jinak super, bez poruch, ale taky se k tomu autu snažím chovat velmi dobře :-)
Naposledy upravil(a) Deem88 dne 19.5.2010, stř 11:52, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 147 1,6 TS (88kW)

Deem88
Uživatelský avatar

Příspěvky: 23
Registrován: 16.3.2010, úte 23:18
Bydliště: Praha 6

Re: Deem88 - Alfa Romeo 147 1,6 Twin Spark (2001)

Příspěvek od Deem88 » 18.5.2010, úte 22:09

Tak Alfu vlastním 10 měsíců, najel jsem s ní 8 tis. km., převážně v Praze. Mám teď chvilku čas, tak napíšu nějaké ty poznatky.

SILNÉ STRÁNKY
Co se mi líbí, tak na velikost auta prostornost, materiály (hlavně měkčený plast na přístrojovce, dnes už to není zvykem), velmi přesné řízení, ostré brzdy a jízdní vlastnosti. Co se týče těch jízdních vlastností, je samozřejmě cítit lehčí zadek, ale dá se na to zvyknout. Auto velmi dobře dží stopu, ostré řízení ale nepřispívá ke klidu na vyjetých kolejích, člověk musí pevně držet volant...a to mám kola "jen" R15.

SLABÉ STRÁNY
Hlavní slabinou je podle mě podvozek. Ne, že by byl špatný, to rozhodně ne! Na dobré silnici se auto chová (na svou třídu) perfektně! Ale jakmile je silnice rozbitá, začíná člověk nadávat. Každá díra je cítit, navíc jsem takový řidič, že auto mám rád a snažím se co nejvíce se dírám vyhýbat. Takže občas je nutné jezdit "slalom". Ale znáte to sami všichni, vyhnete se jedné díře, druhé, vydechnete si a tu máš! Byla tam ještě jedna. Tlumení nerovností je velmi špatné, konkurentní auta (např. Audi A3, Golf IV a V) tlumí nerovnosti o poznání lépe. Ještě jednou ale zdůrazním, že na dobré silnici (ne ideální, ale stačí "dobré") se auto chová velmi dobře. S podvozkem také souvisí občasné skřípání zadních siletblocku v zimě, to se tady řešilo x-krát.
V Praze mě trápí velký poloměr otáčení. Překvapila mě taky velká citlivost na boční vítr, nečekal jsem to u tak malého auta.

ÚPRAVY, OPRAVY A ÚDRŽBA
Hned po koupi jsem vyměnil (B+B servis, Praha 5, doporučuju) termostat a čidlo teploty chladicí kapaliny. Ale už při koupi jsem věděl, že to bude potřeba, řekl mi to prodejce (Alfa Romeo CB, dealer Alfa Romeo v Plzni, kupoval jsem auto po prvním majiteli v ČR, se serviskou, sepisovaný na Alfě). V listopadu jsem jel na servisní prohlídku na Srba Servis v Praze, byl měněn olej (Selénia Racing 10W-60), filtry, kontrola podvozku, brzd, prostě standart. V zimě byly měněny přední brzdový destičky, po zimě jsem byl na kontrole podvozku, něco strašně hlasitě „řinčelo“, jako uvolněný kov. Nakonec to byla pružinka na brzdovém třmenu, tak jsem ji vyměnil. Jinak podvozek absolutně v pořádku, po zimě překvapivě žádné vůle.
Spotřebu benzínu mám (dlouhodobý průměr) 10,5l, jezdím ale 90% v Praze, často ve špičce. Olej dolévám cca 200g/1000km. Rozvody podle servisní knížky mě čekají až za 25 tis. km.
Problémy jsou ale s osvětlením zadku, často musím měnit žárovky. Ale nejsou to žádné investice, spíš to člověka trochu otráví.
Kromě toho všeho samozřejmě stěrače, gumy (zimní Kleber Krisalp KP2 185/65 R15 - spokojenost, letní Dunlop Sport 200e 195/60 R15 - na suchu perfektní, na mokru by to chtělo trochu víc jistoty) atd., to jsou ale spotřební věci.
Chci si dát koncovku na výfuk, kvůli vzhledu, jen nějakou decentní chromovanou. Kola nechám určitě R15, větší nechci, kvůli pražským silnicím.

SHRNUTÍ
Spokojenost. Člověk se k autu musí chovat dobře a pochopit, že při správné údržbě auta, včasnému řešení problémů a opatrné jízdě přes krátery na českých silnicích nebude mít nečekané problémy. Investice do údržby jsou potřeba u jakéhokoliv auta.

_Q4_
Naposledy upravil(a) Deem88 dne 19.5.2010, stř 11:52, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 147 1,6 TS (88kW)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19025
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Deem88 - Alfa Romeo 147 1,6 Twin Spark (2001)

Příspěvek od Kubas » 19.5.2010, stř 07:37

Jo jo, celkem jsi tu 147 vystihnul dobře :wink: (akorát Selenia Racing je 10W60, ale to jen tak mezi řečí....).

Jinak souhlasím s tou nevhodností podvozku 147 do Prahy (její komunikace bych snad jako silnice někdy ani neoznačoval....), ale při srovnání třeba s Golfem IV. nebo (starší) A3 se podívej, jaký podvozek ta auta mají.... To se s Alfou vůbec nedá srovnávat (obě ta německá auta mají stejně dělaný podvozek jako třeba Fiat Stilo....).

Prostě je to něco za něco.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Deem88
Uživatelský avatar

Příspěvky: 23
Registrován: 16.3.2010, úte 23:18
Bydliště: Praha 6

Re: Deem88 - Alfa Romeo 147 1,6 Twin Spark (2001)

Příspěvek od Deem88 » 19.5.2010, stř 11:51

Jj, máš pravdu, jsem se přepsal. Není to 10W-40, ale 10W-60, už je to opraveno.
Já vím, že Golf IV (A3, Octavia I, Leon) nemá víceprvkovou nápravu, celkově je podvozek jednodušší. Ale je to konkurent, jak cenově, tak rozměrově. Proto jsem ho uvedl :-)
Alfa Romeo 147 1,6 TS (88kW)

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti