// zalozeno jako diskuse ke karte
http://alfisti.cz/index.php?link=cuore-karty-deem88
Rotan - Alfa Romeo 147 1,6 Twin Spark (2001)
Rotan - Alfa Romeo 147 1,6 Twin Spark (2001)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
- hajis
- Nováček
- Příspěvky: 222
- Registrován: 22.2.2009, ned 18:36
- Bydliště: Zbůch, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deem88 - Alfa Romeo 147 1,6 Twin Spark (2001)
Další Plzeňáák ??



Alfa Romeo 147 1.9 JTD Distincive
- Hory
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1050
- Registrován: 13.1.2010, stř 20:52
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deem88 - Alfa Romeo 147 1,6 Twin Spark (2001)
jednoduchá, pěkná a udržovaná. Tak ať hezky slouží a nosí zážitky, které nám budeš psát
Re: Deem88 - Alfa Romeo 147 1,6 Twin Spark (2001)
Ne ne, jsem z Prahy. Tyhle fotky vznikli pár dnů po koupi auto, ještě na plzeňských SPZ :-) JInak Alfička slouží dobře, žimu a rozflákaný silnice jsme přežili dobře, taky jsem občas jezdil "slalom" kvůli těm dírám. V servisu v dubnu zkontrolovali celej podvozek, nic nenašli, jen jsem musel měnit pružinku na levým brzdovým třmenu, protože chrastila...a v nejbližších dnech budu měnit zas pravou
Ale jinak super, bez poruch, ale taky se k tomu autu snažím chovat velmi dobře :-)

Naposledy upravil(a) Deem88 dne 19.5.2010, stř 11:52, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 147 1,6 TS (88kW)
Re: Deem88 - Alfa Romeo 147 1,6 Twin Spark (2001)
Tak Alfu vlastním 10 měsíců, najel jsem s ní 8 tis. km., převážně v Praze. Mám teď chvilku čas, tak napíšu nějaké ty poznatky.
SILNÉ STRÁNKY
Co se mi líbí, tak na velikost auta prostornost, materiály (hlavně měkčený plast na přístrojovce, dnes už to není zvykem), velmi přesné řízení, ostré brzdy a jízdní vlastnosti. Co se týče těch jízdních vlastností, je samozřejmě cítit lehčí zadek, ale dá se na to zvyknout. Auto velmi dobře dží stopu, ostré řízení ale nepřispívá ke klidu na vyjetých kolejích, člověk musí pevně držet volant...a to mám kola "jen" R15.
SLABÉ STRÁNY
Hlavní slabinou je podle mě podvozek. Ne, že by byl špatný, to rozhodně ne! Na dobré silnici se auto chová (na svou třídu) perfektně! Ale jakmile je silnice rozbitá, začíná člověk nadávat. Každá díra je cítit, navíc jsem takový řidič, že auto mám rád a snažím se co nejvíce se dírám vyhýbat. Takže občas je nutné jezdit "slalom". Ale znáte to sami všichni, vyhnete se jedné díře, druhé, vydechnete si a tu máš! Byla tam ještě jedna. Tlumení nerovností je velmi špatné, konkurentní auta (např. Audi A3, Golf IV a V) tlumí nerovnosti o poznání lépe. Ještě jednou ale zdůrazním, že na dobré silnici (ne ideální, ale stačí "dobré") se auto chová velmi dobře. S podvozkem také souvisí občasné skřípání zadních siletblocku v zimě, to se tady řešilo x-krát.
V Praze mě trápí velký poloměr otáčení. Překvapila mě taky velká citlivost na boční vítr, nečekal jsem to u tak malého auta.
ÚPRAVY, OPRAVY A ÚDRŽBA
Hned po koupi jsem vyměnil (B+B servis, Praha 5, doporučuju) termostat a čidlo teploty chladicí kapaliny. Ale už při koupi jsem věděl, že to bude potřeba, řekl mi to prodejce (Alfa Romeo CB, dealer Alfa Romeo v Plzni, kupoval jsem auto po prvním majiteli v ČR, se serviskou, sepisovaný na Alfě). V listopadu jsem jel na servisní prohlídku na Srba Servis v Praze, byl měněn olej (Selénia Racing 10W-60), filtry, kontrola podvozku, brzd, prostě standart. V zimě byly měněny přední brzdový destičky, po zimě jsem byl na kontrole podvozku, něco strašně hlasitě „řinčelo“, jako uvolněný kov. Nakonec to byla pružinka na brzdovém třmenu, tak jsem ji vyměnil. Jinak podvozek absolutně v pořádku, po zimě překvapivě žádné vůle.
Spotřebu benzínu mám (dlouhodobý průměr) 10,5l, jezdím ale 90% v Praze, často ve špičce. Olej dolévám cca 200g/1000km. Rozvody podle servisní knížky mě čekají až za 25 tis. km.
Problémy jsou ale s osvětlením zadku, často musím měnit žárovky. Ale nejsou to žádné investice, spíš to člověka trochu otráví.
Kromě toho všeho samozřejmě stěrače, gumy (zimní Kleber Krisalp KP2 185/65 R15 - spokojenost, letní Dunlop Sport 200e 195/60 R15 - na suchu perfektní, na mokru by to chtělo trochu víc jistoty) atd., to jsou ale spotřební věci.
Chci si dát koncovku na výfuk, kvůli vzhledu, jen nějakou decentní chromovanou. Kola nechám určitě R15, větší nechci, kvůli pražským silnicím.
SHRNUTÍ
Spokojenost. Člověk se k autu musí chovat dobře a pochopit, že při správné údržbě auta, včasnému řešení problémů a opatrné jízdě přes krátery na českých silnicích nebude mít nečekané problémy. Investice do údržby jsou potřeba u jakéhokoliv auta.

SILNÉ STRÁNKY
Co se mi líbí, tak na velikost auta prostornost, materiály (hlavně měkčený plast na přístrojovce, dnes už to není zvykem), velmi přesné řízení, ostré brzdy a jízdní vlastnosti. Co se týče těch jízdních vlastností, je samozřejmě cítit lehčí zadek, ale dá se na to zvyknout. Auto velmi dobře dží stopu, ostré řízení ale nepřispívá ke klidu na vyjetých kolejích, člověk musí pevně držet volant...a to mám kola "jen" R15.
SLABÉ STRÁNY
Hlavní slabinou je podle mě podvozek. Ne, že by byl špatný, to rozhodně ne! Na dobré silnici se auto chová (na svou třídu) perfektně! Ale jakmile je silnice rozbitá, začíná člověk nadávat. Každá díra je cítit, navíc jsem takový řidič, že auto mám rád a snažím se co nejvíce se dírám vyhýbat. Takže občas je nutné jezdit "slalom". Ale znáte to sami všichni, vyhnete se jedné díře, druhé, vydechnete si a tu máš! Byla tam ještě jedna. Tlumení nerovností je velmi špatné, konkurentní auta (např. Audi A3, Golf IV a V) tlumí nerovnosti o poznání lépe. Ještě jednou ale zdůrazním, že na dobré silnici (ne ideální, ale stačí "dobré") se auto chová velmi dobře. S podvozkem také souvisí občasné skřípání zadních siletblocku v zimě, to se tady řešilo x-krát.
V Praze mě trápí velký poloměr otáčení. Překvapila mě taky velká citlivost na boční vítr, nečekal jsem to u tak malého auta.
ÚPRAVY, OPRAVY A ÚDRŽBA
Hned po koupi jsem vyměnil (B+B servis, Praha 5, doporučuju) termostat a čidlo teploty chladicí kapaliny. Ale už při koupi jsem věděl, že to bude potřeba, řekl mi to prodejce (Alfa Romeo CB, dealer Alfa Romeo v Plzni, kupoval jsem auto po prvním majiteli v ČR, se serviskou, sepisovaný na Alfě). V listopadu jsem jel na servisní prohlídku na Srba Servis v Praze, byl měněn olej (Selénia Racing 10W-60), filtry, kontrola podvozku, brzd, prostě standart. V zimě byly měněny přední brzdový destičky, po zimě jsem byl na kontrole podvozku, něco strašně hlasitě „řinčelo“, jako uvolněný kov. Nakonec to byla pružinka na brzdovém třmenu, tak jsem ji vyměnil. Jinak podvozek absolutně v pořádku, po zimě překvapivě žádné vůle.
Spotřebu benzínu mám (dlouhodobý průměr) 10,5l, jezdím ale 90% v Praze, často ve špičce. Olej dolévám cca 200g/1000km. Rozvody podle servisní knížky mě čekají až za 25 tis. km.
Problémy jsou ale s osvětlením zadku, často musím měnit žárovky. Ale nejsou to žádné investice, spíš to člověka trochu otráví.
Kromě toho všeho samozřejmě stěrače, gumy (zimní Kleber Krisalp KP2 185/65 R15 - spokojenost, letní Dunlop Sport 200e 195/60 R15 - na suchu perfektní, na mokru by to chtělo trochu víc jistoty) atd., to jsou ale spotřební věci.
Chci si dát koncovku na výfuk, kvůli vzhledu, jen nějakou decentní chromovanou. Kola nechám určitě R15, větší nechci, kvůli pražským silnicím.
SHRNUTÍ
Spokojenost. Člověk se k autu musí chovat dobře a pochopit, že při správné údržbě auta, včasnému řešení problémů a opatrné jízdě přes krátery na českých silnicích nebude mít nečekané problémy. Investice do údržby jsou potřeba u jakéhokoliv auta.

Naposledy upravil(a) Deem88 dne 19.5.2010, stř 11:52, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 147 1,6 TS (88kW)
Re: Deem88 - Alfa Romeo 147 1,6 Twin Spark (2001)
Jo jo, celkem jsi tu 147 vystihnul dobře
(akorát Selenia Racing je 10W60, ale to jen tak mezi řečí....).
Jinak souhlasím s tou nevhodností podvozku 147 do Prahy (její komunikace bych snad jako silnice někdy ani neoznačoval....), ale při srovnání třeba s Golfem IV. nebo (starší) A3 se podívej, jaký podvozek ta auta mají.... To se s Alfou vůbec nedá srovnávat (obě ta německá auta mají stejně dělaný podvozek jako třeba Fiat Stilo....).
Prostě je to něco za něco....

Jinak souhlasím s tou nevhodností podvozku 147 do Prahy (její komunikace bych snad jako silnice někdy ani neoznačoval....), ale při srovnání třeba s Golfem IV. nebo (starší) A3 se podívej, jaký podvozek ta auta mají.... To se s Alfou vůbec nedá srovnávat (obě ta německá auta mají stejně dělaný podvozek jako třeba Fiat Stilo....).
Prostě je to něco za něco....

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Deem88 - Alfa Romeo 147 1,6 Twin Spark (2001)
Jj, máš pravdu, jsem se přepsal. Není to 10W-40, ale 10W-60, už je to opraveno.
Já vím, že Golf IV (A3, Octavia I, Leon) nemá víceprvkovou nápravu, celkově je podvozek jednodušší. Ale je to konkurent, jak cenově, tak rozměrově. Proto jsem ho uvedl :-)
Já vím, že Golf IV (A3, Octavia I, Leon) nemá víceprvkovou nápravu, celkově je podvozek jednodušší. Ale je to konkurent, jak cenově, tak rozměrově. Proto jsem ho uvedl :-)
Alfa Romeo 147 1,6 TS (88kW)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti