Alfetta GT - jde o první sérii, která měla motor 1750 ze série 105 s výkonem nejdřív 122 koní, později sníženým na 118 k. Tato verze se vyráběla mezi roky 1974 - 1976, od poloviny roku 1975 paralelně nabíhala výroba verze GTV (1962 ccm) a GT 1.6 (1570 ccm). Jednaosmička se vyrábět přestala.
Jinak je to klasická série 116 - vepředu uložený DOHC motor "Nord", převodovka s diferenciálem a brzdami vzadu uprostřed
Jak se liší Alfetta GT od GTV?
Na první pohled nic moc zásadního, drobností je ale hromada - jiná maska, jiné brejle, jiné víčko nádrže, nápisy na autě, chromované rámečky světel, v interiéru odlišné čalounění, bez dřevěného dekoru palubní desky apod. Od poloviny roku 1975 se už jednotlivé prvky míchaly a vznikaly klasicky hybridy.
Jak je na tom?
Auto je dovezené z Itálie, má ASI veteránské papíry, technicky je ve výborném stavu, kastle zespodu taky super, shora je pár kosmetických vad, které se budou muset řešit - pár puchýřků kolem lišty zadního okna, blbě opravené škrábance na zadních blatnících apod. A kupodivu modrý semiš není po čtyřiceti letech taky úplně v kondici, takže proběhne nějaké to čalounění.
Co s ní bude?
Pořeší se kosmetika a přijde na veteránské papíry. Díky dobrému technickému stavu by měla být v provozu už letos.
Přívětivé brněnské počasí
