pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Hlavy jsou už v dílně na repasu, tak jsem je požádal o změření ventilů na té mojí původní:
- sací 33,5
- výfukové 28,3
- stopka 7
Rozměry, co poslal rossogtv sedí i s mým manuálem - sací 33,4-33,7, výfuk 27,9-28,2, stopka sací 6,975-6,990, výfuk 6,960-6,975.
Díval jsem se i do "overhauling" manuálu a ohledně ventilů jsou tam další zajímavé údaje ohledně kontaktní plochy ventil-sedlo:
- sací 6,5mm
- výfuk 5,5mm
Není to nějak moc?
- sací 33,5
- výfukové 28,3
- stopka 7
Rozměry, co poslal rossogtv sedí i s mým manuálem - sací 33,4-33,7, výfuk 27,9-28,2, stopka sací 6,975-6,990, výfuk 6,960-6,975.
Díval jsem se i do "overhauling" manuálu a ohledně ventilů jsou tam další zajímavé údaje ohledně kontaktní plochy ventil-sedlo:
- sací 6,5mm
- výfuk 5,5mm
Není to nějak moc?
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
teraz na fb ktosi pisal ze
"GTV 2.0 TS ... 130 ve 3500ot"
"na 156 2.0 sem mel 100km/h pri 2500ot/min. Ted na 156 1.6 mam 100km/h pri 3000ot/min ;) a na 146 1.6 100km/h pri 3000ot/min"
no nechapem, tak malo netocim ani na V6 do kelu
"GTV 2.0 TS ... 130 ve 3500ot"
"na 156 2.0 sem mel 100km/h pri 2500ot/min. Ted na 156 1.6 mam 100km/h pri 3000ot/min ;) a na 146 1.6 100km/h pri 3000ot/min"
no nechapem, tak malo netocim ani na V6 do kelu
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
5ti kvalt vs. 6ti kvalt
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Dneska jsem si trochu hral a sundal a vycistil mou prevodovku.
Mam nachystany novy gufera na vstupni hridel i obe vystupni, ale jak je u me zvykem, zasekl jsem se na tom, ze jsem nevědel jak sundat unasec na strane ridice. Online EPER byl prave nefunkcni jak je zvykem, kdyz neco potrebuju a ja si nebyl jistej jak je to uchyceny v prevdovce a nechtel neco znicit, tak jsem to nechal radsi tak a cistil pisty. Domajsem to skouknul na PC - je to chyceny klasicky rozpernym krouzkem v drazce, tak zitra snad pude ven a vymenim vsechny gufera a doplnim vazelinu do lozisek.
Mam nachystany novy gufera na vstupni hridel i obe vystupni, ale jak je u me zvykem, zasekl jsem se na tom, ze jsem nevědel jak sundat unasec na strane ridice. Online EPER byl prave nefunkcni jak je zvykem, kdyz neco potrebuju a ja si nebyl jistej jak je to uchyceny v prevdovce a nechtel neco znicit, tak jsem to nechal radsi tak a cistil pisty. Domajsem to skouknul na PC - je to chyceny klasicky rozpernym krouzkem v drazce, tak zitra snad pude ven a vymenim vsechny gufera a doplnim vazelinu do lozisek.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
kde chces das vazelinu?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Do lozisk, ktore uvidim a budu pristupne, napr. to na vstupnej hriadeli. Normalne odkrytovat prachovku a sup dovnutra vazelinu.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Na to tam neni olej v prevodovke?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Ten unašeč vyraž, chce to jednu dobře mířenou.
Jinak já měl na své převodovce na matici hřídele vůli několik milimetrů/vůbec nebyla dotažena. Tak doporučuji zkontrolovat a případně dotáhnout.
Jinak já měl na své převodovce na matici hřídele vůli několik milimetrů/vůbec nebyla dotažena. Tak doporučuji zkontrolovat a případně dotáhnout.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Na jake matici?
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Unašeč šel z převodovky ven jednou přesnou ránou, byl tam zajištěný jen kroužkem. Takže převodovka dostala všechny 3 gufera nový. Při tom jsem zjistil, že mám úplně přesné ořechy na jejich nalisování (ořechy, co jsem kupoval jako kusovky na BMW).
Do půlnoci jsem čistil písty - nejhorší nánosy karbonu se překvapivě velice dobře odmočily v oleji WD40 na uvolňování šroubů, zbytek a drážky čističem na motor starline a zubním kartáčkem. Ještě zbývá je přeleštit a vyvážit. Zítra dorazí kruhy, objednal jsem Goetze s 3-dílným olejovým kroužkem.
Než dorazí hlava tak se musí ještě stihnout přehonování válců, vyčištění hydroštelů a výměna ložisek na alternátoru. Zbytek je už v podstatě připravený na poskládání...
STK/EK se už nebezpečně blíží (21.5.2017)
Do půlnoci jsem čistil písty - nejhorší nánosy karbonu se překvapivě velice dobře odmočily v oleji WD40 na uvolňování šroubů, zbytek a drážky čističem na motor starline a zubním kartáčkem. Ještě zbývá je přeleštit a vyvážit. Zítra dorazí kruhy, objednal jsem Goetze s 3-dílným olejovým kroužkem.
Než dorazí hlava tak se musí ještě stihnout přehonování válců, vyčištění hydroštelů a výměna ložisek na alternátoru. Zbytek je už v podstatě připravený na poskládání...
STK/EK se už nebezpečně blíží (21.5.2017)
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Skládaný kroužky mě jednou pěkně potrápili,ty už bych si do auta nedal.Sedlo ventilu 6,5 mm je nějakej úlet,neznám sice TS motor,ale tolik materiálu tam určitě neni.
AR 156 SW,2,4 MJet
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Všeobecný názor je, že 3-dílný kroužek je lepší. Problém může ale nastat při montáži, když se to špatně poskládá, třeba když se překryjou konce expandéru nebo se špatně nasadí planžeta...
Ty sedla se mi taky nezdaj, když u jinejch motorů jsou šířky styčné plochy třetinové.
Ty sedla se mi taky nezdaj, když u jinejch motorů jsou šířky styčné plochy třetinové.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
na čištění zakarbonovanejch dílů mám fígl - Carlan s vodou v hrnci na nějakejch kamnech (nebo ve starý výřivý pračce ), udržovat nějakou rozumnou teplotu těsně pod bodem varu a věci co chci čistit v hrnci... poměrně rychlý a snadný čištění, protže to ten karbon doslova žere... jen teda hliníkový věci ztmavnou... to je malý negativum..
ad. diskuze vačkokola a aretace pomocí klínku... při úklidu (resp.hledání věcí na 2L DOHC 8V fiat) ve sklepě jsem našel poslední 2 řemenice z TS a fiatí 1.8my.. (v domění že jsem se všeho z TS a fiatích 1.8 zbavil) 1 klínek má, druhá ne.. nechápu
ad. diskuze vačkokola a aretace pomocí klínku... při úklidu (resp.hledání věcí na 2L DOHC 8V fiat) ve sklepě jsem našel poslední 2 řemenice z TS a fiatí 1.8my.. (v domění že jsem se všeho z TS a fiatích 1.8 zbavil) 1 klínek má, druhá ne.. nechápu
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
No jo, ono to bude asi na podobné bázi - hydroxid něčeho, když to žere hliník. Právě proto to se s tím radši vytrápím i mechanicky kartáčkem na zuby, aby to neztmavlo, maximálně když to dlouho trvá tak povrch trochu zmatní ale jde přeleštit.
K těm vačkám, mám pocit, že i fiat/alfa to skládala z toho, co bylo zrovna po ruce - ad. ty písty co jsme se o nich bavily přes SZ - podle kódu motoru a servisního manuálu mají mít písty drážky 1.5 - 1.5 - 3.0. Když si ale projdeš katalogy FM/Goetze nebo Mahle, tak pro tento motor najdeš jenom 1,2 - 1,2 - 2,0. Ale podle servisního manuálu a toho, co mám v motoru tam maj být ty vyšší...člověk aby všechno měřil, když ani na VIN není spoleh...
K těm vačkám, mám pocit, že i fiat/alfa to skládala z toho, co bylo zrovna po ruce - ad. ty písty co jsme se o nich bavily přes SZ - podle kódu motoru a servisního manuálu mají mít písty drážky 1.5 - 1.5 - 3.0. Když si ale projdeš katalogy FM/Goetze nebo Mahle, tak pro tento motor najdeš jenom 1,2 - 1,2 - 2,0. Ale podle servisního manuálu a toho, co mám v motoru tam maj být ty vyšší...člověk aby všechno měřil, když ani na VIN není spoleh...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Právě dorazily nový díly, už jen naházet to do motoru (ty dva filtry jsou jen na záběh, pak mám nachystaný MANN)
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Na zdvihátka došlo taky - komplet rozebrané a nechané přes noc v technickém benzínu:
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Alternátor po repasu
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Ty este stihnes toto leto sa aj povozit?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
O 2 tyzdne mam STK/EK, takze to musi byt dovtedy hotove. Hlava sa zatial nevratila z repasu, tak sa hram s tym co je...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Update:
Hlava je hotova, v stredu ju mam doma...
Hlava je hotova, v stredu ju mam doma...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Čo všetko sa s ňou robilo a kde? Ak to nie je tajné.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Robili mi to v servishlav.sk (Martin Pechanec) Bohunice.
Menili voditka na sacich ventiloch, gufera, prefrezovanie vsetkych sediel, obrusenie ventilov, zalapovanie ventilov so sedlami, zrovnanie, vycistenie, oprava jedneho zavitu. Hlavu vyzdvihol kurier a rovnako ju aj dovezie naspat.
Menili voditka na sacich ventiloch, gufera, prefrezovanie vsetkych sediel, obrusenie ventilov, zalapovanie ventilov so sedlami, zrovnanie, vycistenie, oprava jedneho zavitu. Hlavu vyzdvihol kurier a rovnako ju aj dovezie naspat.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Hydroštely mám konečně za sebou, všech 16 - kompletně rozebraný, vyčištěný, namazaný, promačkaný, naplněný olejem, otestavaný na těsnost ventilu a následně vyprázdněný aby po montáži nezůstal některý ventil pootevřený.
Z převodovky jsem sundal zadní kryt a skontroloval ty matice - evidentně se v ní už někdo hrabal, podle zajištění matic.
Z převodovky jsem sundal zadní kryt a skontroloval ty matice - evidentně se v ní už někdo hrabal, podle zajištění matic.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Vidim čierny silikon ta ze to niekto pretesnoval
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Jasne, cierny silikon je vsade. Prevodovka este vyzerala celkom schopne co sa silikonu tyka. O motore sa to uz povedat neda, na ten museli padnut hadam 2 cele tuby, neviem co za hovado to robilo...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů