
10.9. na Kameni jsem viděl 164 3,0 V6 v akci a totálně jsem jí propadl. Že to jede a že je to zajímavý auto, to jsem věděl, ale dostala mě ta kultivovanost projevu motoru, nekompromisní a přitom nenápadná síla. Nebo nenápadná... spíš nevulgární, neokázalá, ale o to noblesnější a víc fascinující. Skoro tři týdny jsem denně doslova ležel v inzerci. Nechtěl jsem V6 2,0 TB a nechtěl jsem 2,0 TS, byť jsem tady na tu stříbrnou co je v inzerci volal, protože její stav by snad dokázal vykompenzovat absenci výkonu a charizma šestiválce. Naštěstí to nevyšlo. Nevyšla ani jedna velmi slušná 3,0 V6 v Polsku, ani další v Rakousku, nechtěl jsem bílou z DE a bohužel majitel tmavě zelené za necelé 3000,- Eur z Německa se na moje tři maily vůbec neozýval. Až v pondělí 26.9. se na mobile.de objevil nový inzerát na 164 3,0 V6 s manuálem, černou kůží, servisní historií a hlavně v kombinaci, která mě přijde vůbec nejhezčí - auto už nemělo velká světla, ale ta nízká, a k tomu naopak mělo ještě ty menší vroubkaté nárazníky, které jsou decentnější.
Domluvili jsme se na středu 28.9., já popadl vlek, vyměnil Eura a vyrazil do "Reichu". Už jsem takhle jel pro auta do Francie, Německa, Holandska a Belgie, ale ta nervozita jak to dopadne, ta je pokaždé stejná. Když jsem konečně vystoupil na dvoře menšího servisu v bývalém Západním Německu a naproti mi vyšel postarší Němec, věděl jsem, že je to na dobré cestě


Druhý den ráno bylo potřeba vyrazit na dovozovou STK a ME, takže jsem musel sundat ze zdi nějaké tabulky, aby to na silnici úplně nebilo do očí, vybral jsem staré holandské, na kterých jsem kdysi přivezl nějakého Talbota, protože na nich není vyznačena platnost

A teď k tomu, co mě čeká:
- spojkový pedál se vrací pomalu, na 99% je uvnitř zpuchřelá gumová spojková hadička, je to klasická bolest nepoužívaných aut, kde se tohle často stává u brzdových hadic, tlakem pedálu se kapalina protlačí, ale zpátky už s tím má pružinka podstatně víc práce
- kladky a hydraulický napínák byly dány nové v roce 2003, těm se za těch 9t km jistě nic nestalo, ale řemen je rozhodně třeba vyměnit, stejně jako klínové řemeny, ten od serva už je úplně šedý, plesnivý a otřepený
- při brzdění z vyšší rychlosti mlátí kotouče, na výměnu
- po ohřátí se ozývá servo, buď prokluzuje ten starý řemen, nebo je tam hodně starý olej, vyměním obojí a uvidíme
- divně sedí stěrače, kloub ramínka před řidičem se dotýká hrany haubny, bojím se to ale ohnout, aby to neprasklo a potřeboval bych na nějakým jiným autě vidět, jak to má vypadat
- trojúhelníky pod zrcátky jsou zoxidované a barva je nafouklá, potřebují přelakovat, věděl by někdo jak se to rozebírá?
- gumy nad předními světly jsou totálně rozpadlé, nové se prý koupit nedají, nemá někdo starší a zachovalé?
- interiér někdo vyzdobil výdřevou, je to celkem hezké, ale potřebuje to renovaci, na to bych někoho měl
- levý přední reprák chrastí, nemá někdo doma originál dobrý?
- řazení jde ztuha, asi by to chtělo promazat, nebo nějak vyčistit
Teď ještě co je v těch dílech:
2x víko vzd.filtru s váhou vzduchu
nová střešní konzole se světýlky a alarmem + jednotka alarmu + 2x DO + siréna s vlastním zdrojem, vše origo
oba přední díly výfuku s vlnovci (jeden krátký a jeden dlouhý)
přední a zadní světla
nové sady těsnění pod víka ventilů s O kroužky pro svíčky
nové kabely ke svíčkám
nová sada červených snížených pružin -35 mm
ovládání klimatizace starý model - nepotřebuji
originál sada nářadí v polystyrenovém obalu, pokud mám pod rezervou vše kompletní - nepotřebuji
plast LP dveří, klika dveří, víčko a kryt nádrže
nějaká čidla (asi ABS), jednotky (nevím čeho - viz. foto)
plechová sahara s větrákem
manžety asi k předním tlumičům
2x startér, alternátor, kompresor klima, 2x servopumpa
2x páčky pod volant
pojistková skříň
LP zpětné zrcátko
a další droboť co už si nepamatuju

Žádný pořádný fotky jsem zatím neudělal, ale aspoň pár základních zde:
http://michaltalbot.rajce.idnes.cz/Alfa ... 3%2C0_V6/#