Matúš - Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 110kw (2002)
Matúš - Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 110kw (2002)
Zdar alfisti
rozhodol som sa podeliť s vami o svoje radosti a trápenia u mojej prvej alfy 156, ktorej som vlastník od 11/2018.
V krátkosti história Alfy - r.v. 2002, v 2009 dovezená z DE. Na Slovensku ju vlastnil starší pán (9 rokov), ktorý sa o ňu dosť dobre staral, bola garážovaná, čo je vidieť aj na zachovalosti laku. Jediný problém bol ten, že pán s ňou za celú dobu jazdil na spotrebu, čo sa aj prejavilo na výkone, ale o tom nižšie.
Pri 180 000 km boli menené rozvody + vodná pumpa, predné a zadné tlmiče Monroe + pružiny + uloženia tlmičov, stabilizačné tyčky, nové predné svetla.
Pri 210 000 km boli menené všetky 4 brzdové kotúče + dosky.
Pri 231 000 km bola menená spojková sada (zotrvačník ostal, keďže mu vraj nič nebolo) + spojkový valec, opravená prasknutá trubka klimatizácie, vyčistená a naplnená klíma (650g, olej + farbivo)
Pri 236 000 km menené náplne - olej Selenia TurboDiesel + filtre Bosch (olej, palivo, kabína, vzduch) + do oleja pridané aditívum PROTEC, brzdová kvapalina Textar DOT4, chladiaca kvapalina Selenia Paraflu 11, nová baterka Exide Premium 77Ah 760A.
Ja som ju kúpil keď mala 238 600 km. Cenu som ešte na mieste vyrepoval o cca 200 eur nižšiu ako sme boli dohodnutý, kvôli chybe, ktorú som zistil pri skúšobnej jazde. Vzhľadom na tu dlhoročnú jazdu na spotrebu, tak alfa pri prudkom zrýchlení a po dosiahnutí vyšších otáčok napr. pri 4-rýchlostnom stupni, 3500 otáčok vyhodí núdzový režim, stratí na výkone, pri preradení alebo pustení plynu sa vráti do normálu.
Zatiaľ som sa tomuto problému ešte podrobnejšie nevenoval, či to bude zatuhnutou variabilitou, regulačným ventilom, alebo len nejakou podtlakovou hadičkou. Dá sa s tým jazdiť, len pri predbiehaní na to musím pamätať.
rozhodol som sa podeliť s vami o svoje radosti a trápenia u mojej prvej alfy 156, ktorej som vlastník od 11/2018.
V krátkosti história Alfy - r.v. 2002, v 2009 dovezená z DE. Na Slovensku ju vlastnil starší pán (9 rokov), ktorý sa o ňu dosť dobre staral, bola garážovaná, čo je vidieť aj na zachovalosti laku. Jediný problém bol ten, že pán s ňou za celú dobu jazdil na spotrebu, čo sa aj prejavilo na výkone, ale o tom nižšie.
Pri 180 000 km boli menené rozvody + vodná pumpa, predné a zadné tlmiče Monroe + pružiny + uloženia tlmičov, stabilizačné tyčky, nové predné svetla.
Pri 210 000 km boli menené všetky 4 brzdové kotúče + dosky.
Pri 231 000 km bola menená spojková sada (zotrvačník ostal, keďže mu vraj nič nebolo) + spojkový valec, opravená prasknutá trubka klimatizácie, vyčistená a naplnená klíma (650g, olej + farbivo)
Pri 236 000 km menené náplne - olej Selenia TurboDiesel + filtre Bosch (olej, palivo, kabína, vzduch) + do oleja pridané aditívum PROTEC, brzdová kvapalina Textar DOT4, chladiaca kvapalina Selenia Paraflu 11, nová baterka Exide Premium 77Ah 760A.
Ja som ju kúpil keď mala 238 600 km. Cenu som ešte na mieste vyrepoval o cca 200 eur nižšiu ako sme boli dohodnutý, kvôli chybe, ktorú som zistil pri skúšobnej jazde. Vzhľadom na tu dlhoročnú jazdu na spotrebu, tak alfa pri prudkom zrýchlení a po dosiahnutí vyšších otáčok napr. pri 4-rýchlostnom stupni, 3500 otáčok vyhodí núdzový režim, stratí na výkone, pri preradení alebo pustení plynu sa vráti do normálu.
Zatiaľ som sa tomuto problému ešte podrobnejšie nevenoval, či to bude zatuhnutou variabilitou, regulačným ventilom, alebo len nejakou podtlakovou hadičkou. Dá sa s tým jazdiť, len pri predbiehaní na to musím pamätať.
Naposledy upravil(a) CJ :* dne 2.1.2019, stř 23:30, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 110 Kw
Re: Matúš - Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 110kw (2002)
Vypadá krásně zachovale :-) ale tu samolepku na boku bych strhnul.... jednak tomu vůbec nefandím a navíc je tak nějak divně uprostřed dveří, spíš se to lepí na prahy nebo tam někam.... ale jinak jako fakt moc pěkná, ať jezdí :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Matúš - Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 110kw (2002)
Samozrejme nie všetko je také TOP, ako vyzerá. Prve čo som vymenil bol displej palubného PC, keďže klasika u pred fl. aj na mojej, bol po zohriatí nečitateľný. Zohnal som fl. verziu za pekný peniaz z fiatdily.cz
Ďalšiu vec, ktorú som vymenil, bol obmedzovač šoférových dverí, keďže starý pukal ako stará škodovka 120 a liezlo mi to dosť na nervy pri každom otváraní dverí
Bose audio, je super. Ale nezdalo sa mi, že výšky hrajú nejako slabo. Keď som dal dole krytku, zistil som, že síce výškove repro tam sú, ale boli na oboch stranách spadnuté a viseli len na kábli pri spodných reproduktoroch. Keď som ich chcel dať naspäť do toho krytu, pochopil som prečo to predošlí majiteľ neriešil. Cítil som sa ako keby som mal vyriešiť hlavolam asi 15 minút som sa snažil ich tam všelimožne vložiť a nakoniec sa aj podarilo. Hneď to BOSE hrá oveľa lepšie
No a prejdem ešte k aktuálnym problémom, ktoré alfu trápia, resp. aj mňa
Už od kúpy svieti kontrolka airbagu - klasika u 156. Na diag. mi vyhodilo túto chybu. Skúsil som odpojiť baterku, airbagy som neodpájal, netuším kde presne sú napojené. Samotne odpojenie baterky nepomohlo, zatiaľ som to ďalej neriešil.
Ďalšiu vec, čo som si všimol je rozdielne reálne a teoretické množstvo vzduchu (foto na voľnobehu, real = 56 mg/i a teória = 257,3 mg/i)
Neviem či s tým môže mať nejaký súvis aj nefunkčné EGR, alebo nie, ale skúsil som vyčistiť váhu vzduchu, pri ktorej som zistil, že bola menená, zrejme za nejakú používanú z Opla (aspoň podľa toho čo bolo na nej napísané, no podľa čísla na nej, som vygooglil, že sa dávala aj do alfy), neviem či jej môžem veriť. Auto vôbec nedymí.
Chyby motora:
1. EGR - chybu vypisuje už od kúpy, zrejme to neriešil ani predošlí majiteľ, predpokladám, že ak ecu nedostáva žiaden signál, bude vadná elektrická časť. Možno sa mýlim, napíšte mi svoj názor, vy, skúsenejší. Zatiaľ som ho nerozoberal, ani nečistil, v tomto počasí sa na to veľmi necítim
2. Chyby preplňovaný tlak a ventil overboost vyhodí, iba pri núdzaku, keď tomu pridám nad otáčky, v ktorých motor ide bez núdzaku. Ak tie chyby zmažem, neukážu sa znova dovtedy, kým motor nehodí do núdzaku.
3. Posledná chyba v ecu - zrejme niektoré žhaviče. Po naštartovaní mi ostane blikať kontrolka žhavenia. Zatiaľ štartuje v pohode aj v -15 mrazoch. Nedokopal som sa k tomu, aby som ich premeral, koľko z nich sú vadné.
Ďalej som si všimol, že ovládanie klímy/topenia si žije svojím životom a vôbec nereaguje na teploty, ktoré navolím na panely. Či tam nastavím 17 alebo 25 stupňov stále to topí na maximum. Jediné riešenie kedy dostať chladnejší vzduch, je prepnúť to na LOW, alebo to vypnúť úplne. Netuším kde je problém, predpokladám, že v samotnom panely ovládania teplôt. Diag. ukazuje iné teploty ako mám nastavené na panely topenia. Viď. foto
Už pri kúpe som si všimol, že hrkotá niektorá kladka príslušenstva. Teraz pri mrazoch sa ten zvuk zhoršil a začal aj popiskovať klinový remeň. Objednal som všetky kladky a remeň, čo chvíľa sa to bude riešiť.
No a ešte jeden problém, ktorý sa nedávno prejavil je, že mi začala šúchať poloos o uchytenie spodného ramena. Na fotke je vidieť, že motor s prevodovkou sedí dosť nízko a poloos je od ramena na milimetre. Objednali sa nové uloženia motora a prevodovky, tak verím, že sa problém týmto vyrieši
Ďalšiu vec, ktorú som vymenil, bol obmedzovač šoférových dverí, keďže starý pukal ako stará škodovka 120 a liezlo mi to dosť na nervy pri každom otváraní dverí
Bose audio, je super. Ale nezdalo sa mi, že výšky hrajú nejako slabo. Keď som dal dole krytku, zistil som, že síce výškove repro tam sú, ale boli na oboch stranách spadnuté a viseli len na kábli pri spodných reproduktoroch. Keď som ich chcel dať naspäť do toho krytu, pochopil som prečo to predošlí majiteľ neriešil. Cítil som sa ako keby som mal vyriešiť hlavolam asi 15 minút som sa snažil ich tam všelimožne vložiť a nakoniec sa aj podarilo. Hneď to BOSE hrá oveľa lepšie
No a prejdem ešte k aktuálnym problémom, ktoré alfu trápia, resp. aj mňa
Už od kúpy svieti kontrolka airbagu - klasika u 156. Na diag. mi vyhodilo túto chybu. Skúsil som odpojiť baterku, airbagy som neodpájal, netuším kde presne sú napojené. Samotne odpojenie baterky nepomohlo, zatiaľ som to ďalej neriešil.
Ďalšiu vec, čo som si všimol je rozdielne reálne a teoretické množstvo vzduchu (foto na voľnobehu, real = 56 mg/i a teória = 257,3 mg/i)
Neviem či s tým môže mať nejaký súvis aj nefunkčné EGR, alebo nie, ale skúsil som vyčistiť váhu vzduchu, pri ktorej som zistil, že bola menená, zrejme za nejakú používanú z Opla (aspoň podľa toho čo bolo na nej napísané, no podľa čísla na nej, som vygooglil, že sa dávala aj do alfy), neviem či jej môžem veriť. Auto vôbec nedymí.
Chyby motora:
1. EGR - chybu vypisuje už od kúpy, zrejme to neriešil ani predošlí majiteľ, predpokladám, že ak ecu nedostáva žiaden signál, bude vadná elektrická časť. Možno sa mýlim, napíšte mi svoj názor, vy, skúsenejší. Zatiaľ som ho nerozoberal, ani nečistil, v tomto počasí sa na to veľmi necítim
2. Chyby preplňovaný tlak a ventil overboost vyhodí, iba pri núdzaku, keď tomu pridám nad otáčky, v ktorých motor ide bez núdzaku. Ak tie chyby zmažem, neukážu sa znova dovtedy, kým motor nehodí do núdzaku.
3. Posledná chyba v ecu - zrejme niektoré žhaviče. Po naštartovaní mi ostane blikať kontrolka žhavenia. Zatiaľ štartuje v pohode aj v -15 mrazoch. Nedokopal som sa k tomu, aby som ich premeral, koľko z nich sú vadné.
Ďalej som si všimol, že ovládanie klímy/topenia si žije svojím životom a vôbec nereaguje na teploty, ktoré navolím na panely. Či tam nastavím 17 alebo 25 stupňov stále to topí na maximum. Jediné riešenie kedy dostať chladnejší vzduch, je prepnúť to na LOW, alebo to vypnúť úplne. Netuším kde je problém, predpokladám, že v samotnom panely ovládania teplôt. Diag. ukazuje iné teploty ako mám nastavené na panely topenia. Viď. foto
Už pri kúpe som si všimol, že hrkotá niektorá kladka príslušenstva. Teraz pri mrazoch sa ten zvuk zhoršil a začal aj popiskovať klinový remeň. Objednal som všetky kladky a remeň, čo chvíľa sa to bude riešiť.
No a ešte jeden problém, ktorý sa nedávno prejavil je, že mi začala šúchať poloos o uchytenie spodného ramena. Na fotke je vidieť, že motor s prevodovkou sedí dosť nízko a poloos je od ramena na milimetre. Objednali sa nové uloženia motora a prevodovky, tak verím, že sa problém týmto vyrieši
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 110 Kw
Re: Matúš - Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 110kw (2002)
Takto som to kúpil, zatiaľ mi veľmi nevadí. Čítaj ďalší príspevok, nejaké tie problémy sa na nej našli, možno mi bude niekto z vás vedieť poradiť. Ale ináč ďakujem
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 110 Kw
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3810
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Matúš - Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 110kw (2002)
žhavičky se mění stejně vždy všechny. Jelikož se časem mění jejich odpor, když uděláš jednu tak ty co budou mít nižší odpor poteče jima větší proud a shoří. Je to stejné jako tlumiče vždy komplet. Klima zkus profouknout ty termistory a jemným kartáčkem vyčistit co jsou pod těma mřížkama u ovládání, a zkouknout jestli fungujou na obouch stranách klapky rozvodu vzduchu.
EGR pokud máš elektronicky ovládanej tak rozdělat, vyčistit, musíš rozdělat i ten elektroventil. Tam musič zvrchu navrtat dírku do plastu a celé tělo dulčikem vytlouct, pak vyčistit jemným smirkem obrousit a namazat vazelínou co vydrží vysoké teploty pak vše zpět zalisovat a dírku zalepit silikonem.
EGR pokud máš elektronicky ovládanej tak rozdělat, vyčistit, musíš rozdělat i ten elektroventil. Tam musič zvrchu navrtat dírku do plastu a celé tělo dulčikem vytlouct, pak vyčistit jemným smirkem obrousit a namazat vazelínou co vydrží vysoké teploty pak vše zpět zalisovat a dírku zalepit silikonem.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Matúš - Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 110kw (2002)
Taky bych měnil vždycky všechny najednou, ale takhle elektrika nefunguje.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3810
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Matúš - Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 110kw (2002)
pokud bude na jedný menší odpor půjde tam více proudu. Vem dvě žárovky a k jedné dej odpor uvidíš co se bude dít. Topný článek není nic jiného než hodně velký odpor. Bohužel časem se vypaluje uplně stejně jako vlákno v žárovce.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Matúš - Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 110kw (2002)
Tak jasně, že tam kde bude nižší odpor poteče vyšší proud. Ale ty žhavičky jsou zapojený paralelně ne? Takže je každý jedno co se děje s těma ostatníma, proud tou žhavičkou teče podle jejího vlastního odporu, ne podle těch ostatních.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3810
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Matúš - Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 110kw (2002)
ano jedno to defakto je jen shoří ta s nejnižším odporem ta nová vydrží. Fungovat budou jen ty starý budou topit víc než nová a postupně odejdou taky. Zapojený jsou na jednom vodiči na jednom relátku.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Matúš - Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 110kw (2002)
Tak jak je to zapojený je úplně jedno co ty ostatní žhavičky. Ta co shoří by shořela i kdyby vedle sebe měla žhavičky starý, nový, nebo žádný. Každopádně určitě vyměnit všechny když už se to dělá.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Matúš - Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 110kw (2002)
Ďakujem vám chlapci, za tento podrobný rozbor problematiky žhavenia určite ich budem meniť všetky naraz.
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 110 Kw
Re: Matúš - Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 110kw (2002)
Matúš vitaj aj tu
..keď som bol malý bol som namyslený, ale teraz už nemám chybu..
Alfa Romeo 166 3.2 Busso 176kW FL
Alfa Romeo 166 2.4JTD Progression 110kW FL
EX - Alfa Romeo 156 2.4JTD Distinctive 110kW 2002
Alfa Romeo 166 3.2 Busso 176kW FL
Alfa Romeo 166 2.4JTD Progression 110kW FL
EX - Alfa Romeo 156 2.4JTD Distinctive 110kW 2002
Re: Matúš - Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 110kw (2002)
Tak po dlhšom čase, znova píšem nejaký príspevok. Začiatkom januára som navštívil svojho dvorného mechanika, kvôli výmene silentblokov motora. Vymenili sa zatiaľ 2 z 3, kvôli tomu, že to nové uloženie motora na strane spolujazdca vpredu, potrebuje dlhšiu šrubu ako je originál. Nový silentblok je trocha ináč konštruovaný. Každopádne, už po výmene dvoch uložení sa motor s prevodovkou dvihol o nejaký kúsok vyššie, čiže šúchanie poloosi sa už nekoná.
Staré uloženie motora a prevodovky:
Zatiaľ nevymenené uloženie, kvôli potrebe dlhšej šruby:
Foto pred výmenou:
Foto po výmene:
Toľko čo som opustil mechanikovu garáž, hneď na ďalší deň som sa vrátil, kvôli preventívnej výmene rozvodov a spolu s tým sa vymenili aj kladky a remeň príslušenstva + vonkajšia a vnútorná manžeta na spolujazdcovej poloosi, keďže staré manžety to už vzdali.
Na nejakú dobu bude s rozvodami pokoj.
Staré uloženie motora a prevodovky:
Zatiaľ nevymenené uloženie, kvôli potrebe dlhšej šruby:
Foto pred výmenou:
Foto po výmene:
Toľko čo som opustil mechanikovu garáž, hneď na ďalší deň som sa vrátil, kvôli preventívnej výmene rozvodov a spolu s tým sa vymenili aj kladky a remeň príslušenstva + vonkajšia a vnútorná manžeta na spolujazdcovej poloosi, keďže staré manžety to už vzdali.
Na nejakú dobu bude s rozvodami pokoj.
Naposledy upravil(a) CJ :* dne 26.3.2019, úte 15:58, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 110 Kw
Re: Matúš - Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 110kw (2002)
Zopár "umeleckých" fotiek
Sobotňajšia očista:
Sobotňajšia očista:
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 110 Kw
Re: Matúš - Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 110kw (2002)
A samozrejme ešte stále som nevyriešil problém s turbom, resp. so stratou výkonu pri vyšších otáčkach. Bola skúšaná druhá funkčná váha vzduchu, no bez výsledku. Stále ukazuje rovnaké hodnoty vzduchu ako tá moja. Čiže problém nebude vo váhe vzduchu. Na grafe, ktorý som urobil vo 4-tom rýchlostnom stupni, je vidieť, že reálne množstvo vzduchu je o 2/3 menšie ako teoretické, netuším prečo. A taktiež je vidieť, že turbo od určitých otáčok začne tlačiť až veľa, čo ma za následok výpadok výkonu. Mám podozrenie, či sa niekto nehrabal v RJ a snažil sa to nejako potuniť, no nevedel ani čo robí, alebo by možno pomohlo nastaviť tiahlo na variabilite turba skúste mi niekto poradiť.
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 110 Kw
Re: Matúš - Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 110kw (2002)
Stav turba? Já měl 5mm axiální vůli a tlacilo podle toho kam se zrovna hřídelka posunula, jestli blíž k vyfukovýmu nebo sacímu housingu
Pokud chceš řešit ECU tak zkus rb-digital.sk určitě budou mít i origo soft k dispozici nebo to prostě opraví aby to jelo jak má.
Pokud chceš řešit ECU tak zkus rb-digital.sk určitě budou mít i origo soft k dispozici nebo to prostě opraví aby to jelo jak má.
Alfa Romeo 156 Sportwagon, 2.4 10v 110kW, 2003 r.v.
Fiat Tipo 3dv. 1.4 (mazel) + 3dv. 2.0 16v Turbo (snad brzo závoďák)
Fiat 500 BlackJack 1.4 100hp
Alfa Romeo Stradale Touring
Fiat Tipo 3dv. 1.4 (mazel) + 3dv. 2.0 16v Turbo (snad brzo závoďák)
Fiat 500 BlackJack 1.4 100hp
Alfa Romeo Stradale Touring
Re: Matúš - Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 110kw (2002)
Nepřisává ti to někde mezi váhou a turbem vzduch? Nevím jak vypadá ta 2.4, jestli tam není třeba odvětrávání skříně, nebo nějaké ohyby, ve kterých by to mohlo prasknout..
Re: Matúš - Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 110kw (2002)
To turbo som zatiaľ veľmi nemal čas pozerať a hadice vyzerajú byť celé. No skúsil som spraviť nový log z jazdy na 4ke (1500 - 4000 otáčok), s tým, že som si vymenil regulačný ventil za funkčný od kamoša a taktiež aj senzor tlaku preplňovania, ktorý je na sani a viď graf, vôbec nič sa nezmenilo, úplne rovnaký graf.....
Turbo na reguláciu absolútne nereaguje, reálne množstvo vzduchu je o polovicu menšie ako teoretické. EGR je zaslepené na vstupe do sania. Množstvo nafty sa nijako výrazne nemení.
Vidím to už asi len na RJ. Nejaké nápady ??
Turbo na reguláciu absolútne nereaguje, reálne množstvo vzduchu je o polovicu menšie ako teoretické. EGR je zaslepené na vstupe do sania. Množstvo nafty sa nijako výrazne nemení.
Vidím to už asi len na RJ. Nejaké nápady ??
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 110 Kw
Re: Matúš - Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 110kw (2002)
Dlho som tu nič nepridal a zrovna v tomto období sa našla chvíľka času, tak skúsim sem spísať všetko čo sa za 2 roky urobilo na aute
Zároveň si to tu píšem aj pre seba, aby som mal v tom lepší poriadok, keďže excel si k tomu nepíšem
Niektoré veci bolo treba robiť, ale boli aj veci, ktoré som robil preventívne, takže:
2.5.2019 (245 000 km)
Horné uloženie zadných tlmičov (50 €)
Zadné pružiny KYB (40 €)
17.7.2019 (247 000 km)
Horné uloženie predných tlmičov (21 €)
Predné horné ramená Lemforder (76 €)
Zadné tyčky stabilizátora Meyle HD (22 €)
Snímač otáčok kľuky Bosch (20 €)
19.9.2019 (249 200 km)
Motorový olej Selenia TD 10w40 (31 €)
Prevodový olej Total 75w80 - 2l (10 €)
Filtre vzduch, olej, kabína (14 €)
Nový Denso alternátor - starý mal prasknutý obal (140 €)
Repas turba (190 €) - tým sa vyriešilo padanie do núdzaku v dôsledku vysokého tlaku preplňovania, očividne bola kusnutá variabilita
Montážna sada turba (25 €)
Komplet predná náprava okrem horných ramien - spodné ramená TRW, čapy a tyčky riadenia TRW, tyčky stabilizátora TRW (250 €) Polyuretánové uloženia stabilizátorov vpredu a vzadu 4 ks (40 €)
3.10.2019 (249 500 km)
4 ks zadné priečne ramená Moog (76 €)
2 ks polyuretánový silentblok do tehlice zadnej nápravy (22 €)
2 ks pozdĺžne ramena zadnej nápravy TRW (116 €)
16.1.2020 (255 800 km)
5 ks žhavičov Beru (60 €)
Lanká ručnej brzdy TRW (21 €)
Predné pružiny podvozku Bilstein B3 OE (62 €)
Horný silentblok motora - kosť Impergon (10 €)
Zadné tlmiče Bilstein B4 OE (134 €)
Predné tlmiče Originál Ricambi (30 €) - podarilo sa vyrepovať veľmi dobrú cenu
Prachovky na tlmiče KYB (9 €)
23.1.2020
4 ks nové zimné pneu BF-Goodrich G-force Winter 2; 205/55 R16; DOT: 50/19 (200 €)
2.4.2020 (260 000 km)
Repas predných a zadných brzdových strmeňov + vodítka + pravý zadný strmeň originál Fiat nový - znova za podpultové ceny (100 €)
28.4.2020
4 ks nové letné pneu Vredestein Ultrac Satin XL; 215/45 R17; DOT: 12/20 (285 €)
Jazdené elektróny Alfa Romeo 5x98 R17 (150 €)
10.5.2020 (262 000 km)
Termostat Behr (65 €)
Váha vzduchu Bosch (67 €) - problém s nízkymi reálnymi hodnotami vzduchu na diag sa nevyriešil, po odpojení váhy tiež ukazuje bludy. Bude treba riešiť soft v RJ
Snímač tlaku sania/preplňovania Bosch (20 €)
10.6.2020 (263 000 km)
Motorový olej Selenia TD 10w40 (33 €)
Filtre vzduch, olej, palivo UFI (27 €)
Zadný tlmič výfuku MTS + nový pletenec (127 €)
Kat vymenený za rúru
29.7.2020 (265 500 km)
Remenica kľuky Dayco (90 €)
Vonkajšia manžeta pravej poloosi
6.10.2020 (270 000 km)
Repas štartéra + výmena káblu od batérie k štartéru (75 €)
Momentálne ma alfa nabehané cca 274 000 km a čakajú ju ďalšie úpravy, na ktorých sa už pracuje.
Alfa je konečne u klampiara (bol problém zohnať šikovného klampiara a ďalší problém bolo časové vyťaženie šikovných autoklampiarov), prebieha na nej vyváranie podlahy + prahov. V podlahe bola v mieste pod spolujazdcom diera, podľa najnovších info od klampiara, bola diera aj na druhej strane auta, vzadu za vodičom, hoc celá ľavá strana vyzerala úplne v poriadku. Len po odstránení gumoasfaltu nastalo prekvapenie. Prahy na tom neboli až tak zle, ale už keď sa to robí, tak nech to je poriadne.
Chystá sa ďalšia výmena oleja + filtrov; nové tesnenie veka hlavy valcov (preventívne); nové zadné pružiny pre TI verziu Bilstein. Tie čo mám vzadu teraz (KYB) sú dosť vysoké a tým, že vpredu už mám Bilstein TI verziu tak to vyzerá divoko a zároveň sa to aj dosť nakláňa. No a asi najvýznamnejšia zmena bude 6q prevodovka zo 166. Kvôli tomu som kúpil rozšírovacie podložky 20 mm, keďže 6q ma širšiu skriňu cca o 2 - 3 cm a letné R17 by pri plnom rejde mali problém.
Budem sa hlásiť, keď auto príde od klampiara a následne pôjde k servisákovi na vyššie uvedenú procedúru.
Zároveň si to tu píšem aj pre seba, aby som mal v tom lepší poriadok, keďže excel si k tomu nepíšem
Niektoré veci bolo treba robiť, ale boli aj veci, ktoré som robil preventívne, takže:
2.5.2019 (245 000 km)
Horné uloženie zadných tlmičov (50 €)
Zadné pružiny KYB (40 €)
17.7.2019 (247 000 km)
Horné uloženie predných tlmičov (21 €)
Predné horné ramená Lemforder (76 €)
Zadné tyčky stabilizátora Meyle HD (22 €)
Snímač otáčok kľuky Bosch (20 €)
19.9.2019 (249 200 km)
Motorový olej Selenia TD 10w40 (31 €)
Prevodový olej Total 75w80 - 2l (10 €)
Filtre vzduch, olej, kabína (14 €)
Nový Denso alternátor - starý mal prasknutý obal (140 €)
Repas turba (190 €) - tým sa vyriešilo padanie do núdzaku v dôsledku vysokého tlaku preplňovania, očividne bola kusnutá variabilita
Montážna sada turba (25 €)
Komplet predná náprava okrem horných ramien - spodné ramená TRW, čapy a tyčky riadenia TRW, tyčky stabilizátora TRW (250 €) Polyuretánové uloženia stabilizátorov vpredu a vzadu 4 ks (40 €)
3.10.2019 (249 500 km)
4 ks zadné priečne ramená Moog (76 €)
2 ks polyuretánový silentblok do tehlice zadnej nápravy (22 €)
2 ks pozdĺžne ramena zadnej nápravy TRW (116 €)
16.1.2020 (255 800 km)
5 ks žhavičov Beru (60 €)
Lanká ručnej brzdy TRW (21 €)
Predné pružiny podvozku Bilstein B3 OE (62 €)
Horný silentblok motora - kosť Impergon (10 €)
Zadné tlmiče Bilstein B4 OE (134 €)
Predné tlmiče Originál Ricambi (30 €) - podarilo sa vyrepovať veľmi dobrú cenu
Prachovky na tlmiče KYB (9 €)
23.1.2020
4 ks nové zimné pneu BF-Goodrich G-force Winter 2; 205/55 R16; DOT: 50/19 (200 €)
2.4.2020 (260 000 km)
Repas predných a zadných brzdových strmeňov + vodítka + pravý zadný strmeň originál Fiat nový - znova za podpultové ceny (100 €)
28.4.2020
4 ks nové letné pneu Vredestein Ultrac Satin XL; 215/45 R17; DOT: 12/20 (285 €)
Jazdené elektróny Alfa Romeo 5x98 R17 (150 €)
10.5.2020 (262 000 km)
Termostat Behr (65 €)
Váha vzduchu Bosch (67 €) - problém s nízkymi reálnymi hodnotami vzduchu na diag sa nevyriešil, po odpojení váhy tiež ukazuje bludy. Bude treba riešiť soft v RJ
Snímač tlaku sania/preplňovania Bosch (20 €)
10.6.2020 (263 000 km)
Motorový olej Selenia TD 10w40 (33 €)
Filtre vzduch, olej, palivo UFI (27 €)
Zadný tlmič výfuku MTS + nový pletenec (127 €)
Kat vymenený za rúru
29.7.2020 (265 500 km)
Remenica kľuky Dayco (90 €)
Vonkajšia manžeta pravej poloosi
6.10.2020 (270 000 km)
Repas štartéra + výmena káblu od batérie k štartéru (75 €)
Momentálne ma alfa nabehané cca 274 000 km a čakajú ju ďalšie úpravy, na ktorých sa už pracuje.
Alfa je konečne u klampiara (bol problém zohnať šikovného klampiara a ďalší problém bolo časové vyťaženie šikovných autoklampiarov), prebieha na nej vyváranie podlahy + prahov. V podlahe bola v mieste pod spolujazdcom diera, podľa najnovších info od klampiara, bola diera aj na druhej strane auta, vzadu za vodičom, hoc celá ľavá strana vyzerala úplne v poriadku. Len po odstránení gumoasfaltu nastalo prekvapenie. Prahy na tom neboli až tak zle, ale už keď sa to robí, tak nech to je poriadne.
Chystá sa ďalšia výmena oleja + filtrov; nové tesnenie veka hlavy valcov (preventívne); nové zadné pružiny pre TI verziu Bilstein. Tie čo mám vzadu teraz (KYB) sú dosť vysoké a tým, že vpredu už mám Bilstein TI verziu tak to vyzerá divoko a zároveň sa to aj dosť nakláňa. No a asi najvýznamnejšia zmena bude 6q prevodovka zo 166. Kvôli tomu som kúpil rozšírovacie podložky 20 mm, keďže 6q ma širšiu skriňu cca o 2 - 3 cm a letné R17 by pri plnom rejde mali problém.
Budem sa hlásiť, keď auto príde od klampiara a následne pôjde k servisákovi na vyššie uvedenú procedúru.
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 110 Kw
Re: Matúš - Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 110kw (2002)
Mám aj nejaké foto zo servisu, ale je ich celkom veľa, tak zatiaľ dám aspoň také, na ktoré sa dobre pozerá :yeah
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 110 Kw
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6963
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Matúš - Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 110kw (2002)
Pěkná práce, je fakt že tyhle unijet pětiválce mají ten zvuk fakt pěkněj, hrubší a na poslech při jízdě je to paráda
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Matúš - Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 110kw (2002)
Díky. Ten zvuk je super. Prikladám aj jedno video. https://youtu.be/wBiCS_ZCBTE
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 110 Kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 24 hostů