
Nesmím také opomenout čistící schopnost vodní páry se silně odmašťujícím metanolem hrnoucí se velkou rychlostí sáním plného usazených sazí.
Dle mého názoru je tento systém povinností (alespoň morální) pro každého, kdo chce jakkoliv ladit přeplňovaný motor.
Vybral jsem kit americké firmy AEM (typ 30-3000). Kit obsahuje vysokotlaké čerpadlo 12barů/120W, 3 velikosti vstřikovacích trysek, nádrž 4 litry, řídící jednotku a hadičky, šroubky atd...
Celé to funguje tak, že do trubky sání, někde mezi mezichladičem a chcípací klapkou se nainstaluje tryska, kterou čerpadlo vstřikuje pod velkým tlakem směs vody a metanolu 1:1 přímo do proudu stlačeného vzduchu. Konstrukce trysky a vysoký tlak zajistí, že se směs dokonale rozpráší a tím se snadněji odpaří. Skupenské teplo potřebné na přeměnu z kapaliny na plyn je odebráno stlačenému vzduchu v sání a tím vznikne nový prostor pro více vzduchu. Řídící jednotka systému jednoduše snímá tlak v sání (za chcípací klapkou) a podle toho reguluje výkon čerpadla, tedy množství vstřikované směsi.
Přínos systému je větší množství vzduchu v sání, nižší teplota v sání a s tím spojené oddálení samozápalu a nižší teplota spalin. Dále vyšší hustota spalin lépe tlačí do lopatek turba - rychlejší nástup turba.
Instalace systému je poměrně snadná, ale to záleží na zkušenostech daného Alfisty

Řídící jednotka umístěná v pojistkové krabici v motoru...

Čerpadlo upevněné na nápravnici...

Hadice vedená tunelem spolu s palivovýma hadicema...

Nádržka na vodu/metanol s plovákovým spínačem...

Nátrubek na připojení hadice pro snímání tlaku v sání...

Vstřikovací tryska přišroubovaná na návarku na trubce sání...

Tunel pod loketní opěrkou musel ven kvůli instalaci spínače :-(

Spínač pro aktivaci systému s indikační LEDkou...
