Webasto a spol.
Webasto a spol.
Potýkám se každou zimu s problémem dostatečně zahřát motor a posléze i vytopit svou AR156 (1,9 JTD, 103kW). Protože často jezdím jen krátké trasy do 10km, napadlo mě pořídit do AR156 nezávislé topení Webasto.
Je to docela dost peněz, proto bych chtěl znát vaše názory, resp, praktické zkušenosti, zda to má vůbec smysl.
Díky za odpovědi.
Je to docela dost peněz, proto bych chtěl znát vaše názory, resp, praktické zkušenosti, zda to má vůbec smysl.
Díky za odpovědi.
Re: Nezávislé topení (Webasto) do AR 156...ano nebo ne?
kamos to ma seriovo vo vybave a pochvaluje si
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nezávislé topení (Webasto) do AR 156...ano nebo ne?
jakou to ma spotrebu? A jak dlouho dopredu to nechava bezet, nez odjizdi?
Alfa Romeo Perfection
- pedro m
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1424
- Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
- Bydliště: karpaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nezávislé topení (Webasto) do AR 156...ano nebo ne?
jestli na to mas, hned do toho bez, je to super vec - pokud to ale udelas v plne parade, pocitej cenu kolem 40kusu, pokud samodomo a stare webasto (nedoporucuju), zvladnes to tak za 10
tchan to ma ve volvu 60 d5, pousti to dalkacem pul hodiny pred odjezdem, vodu to za pul hodky dostane zhruba na 70stupnu / v mrazu
tchan to ma ve volvu 60 d5, pousti to dalkacem pul hodiny pred odjezdem, vodu to za pul hodky dostane zhruba na 70stupnu / v mrazu
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8673
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Nezávislé topení (Webasto) do AR 156...ano nebo ne?
To vyjde levněji koupit na zimu Felicii...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- hondzik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3209
- Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nezávislé topení (Webasto) do AR 156...ano nebo ne?
popř řešením je dvoucestný alarm s dálkovým startem.
kupř: http://www.magicar.cz/dvoucestne-autoal ... 80-as.html
Auto je zamčené, nastartuješ si chvilku než půjdeš, navíc je tam slušná ochrana před nenechavcema
kupř: http://www.magicar.cz/dvoucestne-autoal ... 80-as.html
Auto je zamčené, nastartuješ si chvilku než půjdeš, navíc je tam slušná ochrana před nenechavcema
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Re: Nezávislé topení (Webasto) do AR 156...ano nebo ne?
U toho alarmu bych měl problém, že na volnoběh se to auto prostě neohřeje...
Fakt ale je, že Webasto příjde na cca 40tis. a to je dnes již více než 1/3 hodnoty auta...
Fakt ale je, že Webasto příjde na cca 40tis. a to je dnes již více než 1/3 hodnoty auta...
- hondzik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3209
- Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nezávislé topení (Webasto) do AR 156...ano nebo ne?
To je asi pravda, myslím "benzínově". Řeším teď něco podobnýho, taky mě nebaví ráno mrznout. Jenže mě se benzín ohřeje za 10 min na volnoběhu tak že fouká teplej vzduch
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Re: Webasto a spol.
přesunuto a přejmenováno....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Webasto a spol.
Ono to nic moc neřeší. Musel by jsi nechávat auto na ruční s neutralem a zase budeš mít problémy s přimrzáním ručky. Nezávislé topení je prostě nezávislé topení. Už jsem to řešil také, ale cena je prostě hrozná a ohřívače vody bez čerpadla jsou k ničemu.
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85kW
ex Fiat Punto Mk I
ex Fiat Punto Mk I
- glassonion
- Pozorovatel
- Příspěvky: 338
- Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
- Bydliště: sokolovsko
Re: Webasto a spol.
Jako příklad nic moc...když jsem jezdil autobusem tak jsme tam meli to maly Iveco pro cca 15 lidi, udavana sptreba u Webasta byla asi jeden litr hodina. Kolega to měl nastaveny/v ovladani/ na sepnuti v pul ctvrty rano, vyjizdel v pul paty, no a za tu hodku v autobusu teplo a motor na cca 60 stupňů, teploty venku tenkrat kolem -12..
takže v pripade alfy nebo jakyhokoliv osobaku bych tu spotrebu asi neresil, zadost na vyhrati prostoru plus ohrev motoru je o nekolik levelu niz nez ten autobus i když je malej...
takže v pripade alfy nebo jakyhokoliv osobaku bych tu spotrebu asi neresil, zadost na vyhrati prostoru plus ohrev motoru je o nekolik levelu niz nez ten autobus i když je malej...
AR 145 1.4TS Juniorka
Re: Webasto a spol.
U Webasta(nebo nezávislého topení obecně já měl třeba eberspaecher) je ještě jeden zásadní problém, a to zátěž baterie. NT prostě není pro každého. Je to tak, že pokud si někdo myslí, že bude používat webasto na dojíždění do práce 20km, že si ráno v -15°C ohřeje auto před panelákem a podruhé odpoledne před jízdou domů, tak jej zklamu, tímto stylem by vyřídil baterii během jednoho týdne. Vím o čem mluvím, měl jsem to v passatu před pár lety i s extra velkou baterií, ale díky tomu, že jsem v té době dojížděl do práce právě kolem 20km a viděl jak baterie dostává na prdel, tak jsem o tom už do alfy ani neuvažoval. A to já ráno startoval z garáže a NT jelo jen před odjezdem z práce 1x za den. Podle mě stačí na zimu člověku vyhřívání sedaček a motoru kvalitní olej, dobrý termostat a rozumný řidič, webasto je pro manažery a obchoďáky, co jezdí dlouhé štreky a potřebují mít v autě pohodičku, nebo pro někoho, kdo dojíždí do práce min. 40-50km, aby se baterie stihla dobíjet.
Naposledy upravil(a) Envel dne 14.1.2015, stř 11:29, celkem upraveno 1 x.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Webasto a spol.
Spotřeba PHM samotného agregátu naopak problém není, to se skoro ztratí v tom, že předehřevem motoru se snižuje spotřeba po startu.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- glassonion
- Pozorovatel
- Příspěvky: 338
- Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
- Bydliště: sokolovsko
Re: Webasto a spol.
Nechci spouštět nejaky flame, ale za tu dobu se vyvoj taky trochu posunul. Dneska Webasto uvadi u NT pro vozy s naftou, obsah nad dva litry el. příkon castecny 15w a plny 31w. Pokud vezmu nejakej průměr cca 24-25w, tak by to baterka, ktera je v dobry kondici, mela teoreticky zvladnout. Spotrebu nema smysl resit, hodina asi pul litru takze je to presne jak rikas, to se smaže protoze pak jedeš v podstate s teplym motorem.
Ještě poznamka pro pripadne zajemce, jsou dva druhy NT jedno ohriva pouze kabinu, druhe plus motor.
Ad..dobijeni jizdou, tebou uvadenych 40-50km mi pripada celkem hodně, z vlastni zkusenosti..total baterka byla po ujeti cca 20 km bez problémů schopna nastartovat auto.
Ještě poznamka pro pripadne zajemce, jsou dva druhy NT jedno ohriva pouze kabinu, druhe plus motor.
Ad..dobijeni jizdou, tebou uvadenych 40-50km mi pripada celkem hodně, z vlastni zkusenosti..total baterka byla po ujeti cca 20 km bez problémů schopna nastartovat auto.
AR 145 1.4TS Juniorka
Re: Webasto a spol.
Možná jak píšeš je to dnes trochu dál, ale velký rozdíl to nebude, on totiž samotný agregát př. topení elektriku téměř nežere, nejvíc berou ventilátory a ŘJ topení, přičemž je rozdíl, zda to má vlastní jednotku nezávislou na topení auta, nebo jednotku spárovanou s ŘJ auta, to byl můj případ a v Passatu se mi normálně spouštěl dálkovým ovladačem climatronik. Jak se to rozjelo, tak ventilátory běžely docela dlouho na plné obrátky a jak říkám, 20min ohřívání umělo baterii hodně potrápit. Auto samozřejmě nastartuje i s hodně vyšťavenou baterií, ale s jejím věkem a zmenšováním startovacích proudů to už nemusí být pravda. U nových plně nabitých baterek třeba nastartuje auto i 80x, ale po dvou letech a několika hlubších vybitích to může být jen 15x a v takovém stavu, když přes noc bude -15 a ráno se na 20 min. pustí webasto, tak už třeba nenastartuje, případně se zcela určitě po 20km nedobije do plna, to se zopákne 3 dni po sobě a je vymalováno.
Jen tím chci říct, že s příd. topením se o baterii potřeba starat mnohem víc. Já to tehdá možná podcenil a první dva roky to s novou baterií taky šlapalo na jedničku, ale třetí zimu prostě drahá 85kWh exla ze dne na den. Teprve poté jsem koupil nabíječku a zjistil, že po návratu z práce se baterie nechala do plna klidně ještě 2h nabíjet.
S tím dělením je to v podstatě tak, že existují teplovodní(ohřívá jak kabinu tak motor) a levnější teplovzdušné, které jsou jen napojené na rozvod vzduchu a topí výhradně do kabiny - podle mě do osobáku na prd.
Jen tím chci říct, že s příd. topením se o baterii potřeba starat mnohem víc. Já to tehdá možná podcenil a první dva roky to s novou baterií taky šlapalo na jedničku, ale třetí zimu prostě drahá 85kWh exla ze dne na den. Teprve poté jsem koupil nabíječku a zjistil, že po návratu z práce se baterie nechala do plna klidně ještě 2h nabíjet.
S tím dělením je to v podstatě tak, že existují teplovodní(ohřívá jak kabinu tak motor) a levnější teplovzdušné, které jsou jen napojené na rozvod vzduchu a topí výhradně do kabiny - podle mě do osobáku na prd.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- glassonion
- Pozorovatel
- Příspěvky: 338
- Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
- Bydliště: sokolovsko
Re: Webasto a spol.
JJ v pripade, že ma člověk NT tak pece o baterku musi byt daleko zodpovednejsi, to je bez diskuse. A když už NT tak určitě teplovodni, horkovzdušný nemá až takovej smysl.
U tebe neslo v nastavit ventilatory na menší rychlost? Protože je urcite zbytecny aby bezely hned od začátku, co se sepne NT, na plno.
U tebe neslo v nastavit ventilatory na menší rychlost? Protože je urcite zbytecny aby bezely hned od začátku, co se sepne NT, na plno.
AR 145 1.4TS Juniorka
Re: Webasto a spol.
Asi jsem to špatně napsal, rozjelo se to hned jak začal foukat teplý vzduch, což bylo ale kupodivu celkem rychle. Jinak ale nastavovat nic nešlo, všechno si to řídil climatronik, já na dálkáči online nebo na programátoru předem jen zadal jakou chci v kabině teplotu a jak dlouho to má pracovat resp. teplotu udržovat. Uživatelsky to bylo opravdu vymazlené, jen ta baterie... Jinak hned od začátku mě na tu spotřebu el. upozorňoval známý-mechanik, ale uvěřil jsem mu až právě po smrti baterie
Je ale fakt, že do té doby jsem byl taková "auto-lama", passata jsem servisoval v autor. servisu a ani netušil, kde to má baterii.
Je ale fakt, že do té doby jsem byl taková "auto-lama", passata jsem servisoval v autor. servisu a ani netušil, kde to má baterii.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- glassonion
- Pozorovatel
- Příspěvky: 338
- Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
- Bydliště: sokolovsko
Re: Webasto a spol.
Ale jak jsi potvrdil, s novou a dobrou baterkou, ty dvě zimy to zvladlo. Tech 80 pouziti beru jakotakovej etalon tzn. zhruba čtyři zimní mesice, pět dnu v tydnu, a zapnuti NT pouze rano, mluvim ted o cestach do prace. Je to jen hruba uvaha v rozměru asi....
Problém je možná jinde, jestli se vyplati tahle investice. Preci jenom cena kompletu je cca 30tis. plus prace. To ale musi každý sam zvazit.
Problém je možná jinde, jestli se vyplati tahle investice. Preci jenom cena kompletu je cca 30tis. plus prace. To ale musi každý sam zvazit.
AR 145 1.4TS Juniorka
Re: Webasto a spol.
JJ, je to luxus za hodně peněz. Já to koupil na jetém autě, tak mě to tolik nebolelo, cenu ojetiny to zvedlo jen nepatrně, ale v servisce jsem k tomu našel fakturu za bratru 40, pokud si dobře vzpomínám cca 28 topení + 5 extra dálkáč + 7 montáž. Prostě sám bych po této zkušenosti dodatečnou instalaci zvažoval jen pokud bych denně dojížděl do práce nějakou delší vzdálenost a neměl auto garážované. Ono sednout jen v triku do vyhřátého auta a nakopnout zahřátý motor, když sousedi v podvlíkačkách a beranici kolem s vypětím všech sil ohrnují sníh, škrábou okna a startují traktory, je velká frajeřinka, ale stává se to tak 3x do roka a není to zadarmo
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- glassonion
- Pozorovatel
- Příspěvky: 338
- Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
- Bydliště: sokolovsko
Re: Webasto a spol.
Ja to s tou vzdáleností vidim právě obráceně. Mám to do prace cca 5km a docela mi vadi jezdit to se studenym motorem, ktery se v podstatě ani neohreje, o teplo v kabině ani tak nejde.
AR 145 1.4TS Juniorka
Re: Webasto a spol.
Tak pokud by jsi měl možnost natáhnout k autu 220V, pak bych uvažoval o něčem takovém:
http://www.noelbike.cz/elektricky-prede ... ich-motoru
Dojíždění 5km nafťákem je samozřejmě pro motor špatné, ale instalovat kvůli tomu PT je asi nesmysl, jedině, že by to auto mezi jízdou do práce a z práce udělalo ještě nějakou delší jízdu, nebo by šlo v práci napíchnout na nabíječku(což asi není běžné), pak není problém a je to jen o ceně. Jen nevím, zda se taková investice na snížených servisních nákladech(menším opotřebení motoru studenými starty) někdy vrátí.
http://www.noelbike.cz/elektricky-prede ... ich-motoru
Dojíždění 5km nafťákem je samozřejmě pro motor špatné, ale instalovat kvůli tomu PT je asi nesmysl, jedině, že by to auto mezi jízdou do práce a z práce udělalo ještě nějakou delší jízdu, nebo by šlo v práci napíchnout na nabíječku(což asi není běžné), pak není problém a je to jen o ceně. Jen nevím, zda se taková investice na snížených servisních nákladech(menším opotřebení motoru studenými starty) někdy vrátí.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- glassonion
- Pozorovatel
- Příspěvky: 338
- Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
- Bydliště: sokolovsko
Re: Webasto a spol.
JJ o tom el. předehřevu vim a dost nad tim přemýšlím. Tady u mně je to trochu daleko od zásuvky, ale možná to pořeším. Co se týká jeho výkonu, tak ten je optimální, za cca 40min motor na 65 stupních, ano to je to co potřebuji.
AR 145 1.4TS Juniorka
Re: Webasto a spol.
To nevypadá marně. Kam přesně se to zapojuje? Asi ne mezi chladič a motor, bo dokud nesepne termostat, tak je to neprůchozí, ne?
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
- glassonion
- Pozorovatel
- Příspěvky: 338
- Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
- Bydliště: sokolovsko
Re: Webasto a spol.
Tady to je vysvětlené:
http://www.predehrevmotoru220v.cz/Montazni-postup.html
http://www.predehrevmotoru220v.cz/Montazni-postup.html
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů