zima a vytápěná garáž (koroze)

hadXR
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2564
Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
Bydliště: Hořepník
Kontaktovat uživatele:

zima a vytápěná garáž (koroze)

Příspěvek od hadXR » 2.11.2013, sob 22:58

Richie píše:....
...auto mam v suche a vytapene garazi nastesti...
No naštěstí, jak pro co. Pokud tím autem denně jezdíš, tak ta vytápěná garáž je pro kastly katastrofa, tedy pokud před každým vjezdem do garáže auto důkladně neodsolíš.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3276
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Richie - Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v (2000)

Příspěvek od Danni » 2.11.2013, sob 23:23

asi tak... moje bolo tiez garazovane a preto vyzera pekne ale zo spodu to je zozrate prave koly tomu :smt021 sol dostane kazdy vecer volnu ruku
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

hadXR
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2564
Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
Bydliště: Hořepník
Kontaktovat uživatele:

Re: Richie - Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v (2000)

Příspěvek od hadXR » 3.11.2013, ned 00:29

Jo jo přesně, kámoš měl takhle Sierru, předchozí majitel to garážoval, takže na pohled to auto bylo pěkný, ale spodek komplet sežranej. Víceméně to držely pohromadě plastový RS prahy :)
De o to, že když je to v mrazu tak ta směs břečky se solí co se ti dostane při jízdě na spodek zmrzne a nedělá nic, ale v teple roztaje a ten spodek zůstane vlhkej od tý vody se solí. Ideální je mít dailynu pod přístřeškem, ale ne v garáži.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7289
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Richie - Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v (2000)

Příspěvek od Harous » 3.11.2013, ned 07:53

Jenže jak moc musí mrznout aby ta směs břečky a soli zmrzla? A jak dlouho to trvá než zamrzne po dojetí? Nevím, tohle je podle mě úplně jedno jestli auto stojí v garáži nebo venku.
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition ('16)
KIA Cee'd SW 1.6 GDI TOP ('17)

enzo156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1237
Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Richie - Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v (2000)

Příspěvek od enzo156 » 3.11.2013, ned 08:06

V teplotach pod -5°C koroze jako proces nefunguje, tepla garaz je dobra pro ulozenku a ne daily car.
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Peugeot 306 1,9 XtdT - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7289
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Richie - Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v (2000)

Příspěvek od Harous » 3.11.2013, ned 08:30

A když se to motá okolo nuly a auto stojí venku v rozbředlým sněhu ve vlhku? Přeci není deset pod nulou celou zimu. Podle mě prostě nejde říct co je pro auto lepší a co horší. Co je lepší pro člověka ale říct jde. :-D
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition ('16)
KIA Cee'd SW 1.6 GDI TOP ('17)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9649
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Richie - Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v (2000)

Příspěvek od Petr147 » 3.11.2013, ned 08:46

zas je pro motor asi lepší, když ho v zimě startuju s teplotou +18°C, než někde hluboko pod nulou... nemluvě o škrábání, ometání a dalších ptákovinách...

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1477
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Re: Richie - Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v (2000)

Příspěvek od Kleofáš » 3.11.2013, ned 08:53

Souhlas s klukama. Teplá garáž je na zimu průšvih. Problém je, ze jak prosoleny led rozmrzne, tak se samozrejmevoda odparuje a sul v te páře částečně zůstává. Výpary jdou do dutin auta, kde je v podstatě mikroklima a sul se tam stava prirozenou součástí koloběhu. Pár takhle garazovanych aut uz jsem videl. Jsou sezrany zevnitr. Navenek neni videt nic a najednou je dira v nejakym nosníku na naprosto nepravdepodobnem miste. U moderního auta to samozrejme nebude taky rychly a závažný, ale dobre mu to určite nedela. Sorry za hacky a čárky - mobil.
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 3.0 V6 QV * projekt AR51 Matta *Giulietta 2.0 JTDm
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7289
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Richie - Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v (2000)

Příspěvek od Harous » 3.11.2013, ned 09:42

A můžeš s jistotou říct, že by ty auta neshnily úplně stejně i kdyby garážovaný nebyly?
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition ('16)
KIA Cee'd SW 1.6 GDI TOP ('17)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 13867
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Richie - Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v (2000)

Příspěvek od Kubas » 3.11.2013, ned 10:08

koroze je prostě chemická reakce a základní pravidlo je, že čím je tepleji, tím rychleji probíhá.... takže prostě pokud za stejných okolností zvýšíš teplotu, hnije to rychleji....

Samozřejmě je otázka, jestli když auto garážuješ v garáži kde je kolem 10-15st. jestli to má nějaký reálný vliv (auto neshnije za 20 let kdyby stálo venku, ale za 15 v té vlažné garáži, čili běžného uživatele to trápit nemusí).

Pokud máš nové auto a hodláš s ním najet nějakých 250tkm a pak ho řekněme za 7 let prodat, je to asi jedno.... prostě to vydrží a pak je zůstatková cena stejně mizivá ať už je auto v jakémkoliv stavu...

Ale třeba Roubrt má v garáži fakt teplo a někde jsou tu fotky, co mu to dělalo v zimě s brzdama....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), + občas Giulia 2.0T 200CV

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4706
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: zima a vytápěná garáž (koroze)

Příspěvek od Dallen » 3.11.2013, ned 10:22

Brzdy jsou jak liška i když venku stojí auto pár dní na dešti.
Taky je otázka jestli auto najede s hromadou nalepeného sněhu do garáže, garáž se zavře, sníh zpadá roztaje a týden(nebo měsíc) kdy je auto zavřené je v garáží 100% relativní vlhkost.

A jak píše kubas u auta starého do 10ti let tohle vůbec není třeba řešit (pokud to není 156/147) a pokud jde o nějaké fakt staré kusy tak ty v zimě buď nejezdí a nebo to sou pracovní stroje u kterých je to stejně jedno.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 13867
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: zima a vytápěná garáž (koroze)

Příspěvek od Kubas » 3.11.2013, ned 10:51

u Roubrta to nebyla povrchovka na kotoučích ale prostě kompletní rozklad materiálu.... :D
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), + občas Giulia 2.0T 200CV

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4706
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: zima a vytápěná garáž (koroze)

Příspěvek od Dallen » 3.11.2013, ned 10:58

Ano, Vím kterou fotku asi myslíš, ale jeslti si pamatuju tak spíše měla poukazovat na to co dělaj kotouče brembomax s destičkama :D
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9649
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: zima a vytápěná garáž (koroze)

Příspěvek od Petr147 » 3.11.2013, ned 11:28

k těm dutinám, si osobně myslím, že když je pak každé ráno auto zarosené, když stojí venku a v noci je zima, tak je to horší, než ta garáž

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4706
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: zima a vytápěná garáž (koroze)

Příspěvek od Dallen » 3.11.2013, ned 11:30

Obrázek

Asi se bavime o tehle fotce. Standardne orezly kotouc.

Pro porovnani (kotouc je sice mrtvy, diky seklemu pistku, ale neaktivni plocha je takhle u par let starych kotoucu standard).
Obrázek
Ale tohle treba uz samozrejmne problem je.
Obrázek

Asi jednoduse, dutiny to chce prolit nejakym konzervantem. A ideál když je v zimě krásný mrazivý den (suché vymrzlé cesty) a nebo naopak teplo zajet na wapku, pořádně omýt podvozek a dát do garáže vysušit.
Na jaře sundat plastové kryty (podběhy, koberce, kryty motorů) a dostat od tama pryč sůl ze zimy která se tam vždy dostane. Od tama jsou třeba klasicky shnilé rámy motoru apod.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9649
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: zima a vytápěná garáž (koroze)

Příspěvek od Petr147 » 3.11.2013, ned 11:33

ta prostřední fotka, takhle vypadají zadní brzdy na firemním VW Touran a podle servisu za to může řidič, který špatně brzdí :D

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4584
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: zima a vytápěná garáž (koroze)

Příspěvek od A.J.Michal » 3.11.2013, ned 11:43

tak už ví, proč mi ta 75ka tak rychle nehnije :-D parkuju ji pořád venku :smt023 za 5 let jen jednou vyvařovaná *varim varim
Alfa Romeo Spider 2.0 Injection - Graduate US 1986
BMW E38 735i V8 - Vládní vůz na rohlíky :)
Giulietta 2.0 TD - renovace
75 3.0 V6 QV RSR - celoživotní projekt
75 3.0 V6 - skladovka
75 2.4 TD - Kamna

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3276
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: zima a vytápěná garáž (koroze)

Příspěvek od Danni » 3.11.2013, ned 13:31

moje auto je z nemecka kde behalo po dialniciach(solou asi nesetria) a ja som ho kupil ako 10 rocne s 200tkm... auto na pohlad krasne bolo garazovane... no spodok shnity v predu za kolesami a v zadu pred... tu poznam par 156ky starsie nez moje ktore maju spodok proste uplne v pohode a garaz nikdy nevideli a ked tak nevyhrievanu... v zime vyhrievana garaz rozhodne zle!!! hlavne pre tie starsie auta... v garazi ani nefuka vietor ani nic ta ze vsetko vlhke atd... proste to ani neriesim dalej toto tu :smt064
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4706
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: zima a vytápěná garáž (koroze)

Příspěvek od Dallen » 9.11.2013, sob 19:52

Dneska jsem tady měl jednu 156. Kastle na odpis (několikátinásobně horší než moje), ale to je klasika. Ale takovou řemenici jsem ještě neviděl :-D

Obrázek

Pro porovnani jak vypada u moji 16let stare mrchy :)

Obrázek
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9649
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: zima a vytápěná garáž (koroze)

Příspěvek od Petr147 » 9.11.2013, sob 19:55

Měl tam ten kryt?


Nebo jak dlouho ležela v jezeře? :D

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 585
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: zima a vytápěná garáž (koroze)

Příspěvek od Flp » 9.11.2013, sob 20:14

Tak to je slušný... To už asi nebude moc vyvážený :-D
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4706
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: zima a vytápěná garáž (koroze)

Příspěvek od Dallen » 9.11.2013, sob 20:14

Jo kryt mel, ale zpatky sem ho nedal bo nebylo an co (vzhledem ktomu, ze podbeh ani nosnik uz tam zadny neni :D ).
A naopak ja tam ten kryt nemel :-D

http://sdrv.ms/HNiteA" onclick="window.open(this.href);return false;
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4706
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: zima a vytápěná garáž (koroze)

Příspěvek od Dallen » 9.11.2013, sob 20:16

@Petr: Odhadem odbornika tak půl roku :-D
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

enzo156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1237
Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: zima a vytápěná garáž (koroze)

Příspěvek od enzo156 » 9.11.2013, sob 20:51

No tak ta je jak z perníku, to jsem ještě neviděl.
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Peugeot 306 1,9 XtdT - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4897
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: zima a vytápěná garáž (koroze)

Příspěvek od speedy » 9.11.2013, sob 22:59

Já osobně dávám můj daily alpha kár do garáže taky denně.Vyhřívaná není,protože je to klasická řadová garáž postavená za komančů. Každopádně vyhřívaná není a ani se o to nesnažím. Když v zimě přijedu tak než zaparkuju tak koštátkem vymetu podběhy a prahy a po zaparkování se kdyžtak věnuju házení sněhu zatímco garáž větrá přes otevřený vrata. Garáž by měla bejt pokud možno co nejlíp odvětraná protože je pravda,že čím tepleji,tím se pak v kombinaci s vlhkem ta koroze a hniloba značně urychluje. Já mám v garáži celkem 5 ventilačních otvorů plus 1cm mezera mezi sklápěcíma vratama a podlahou. :wink: at to má co největší přísun luftu. A poslední věc je ta,že bez garáže bych už bejt nechtěl,ta pohoda když auto není omrzlý a vytuhlý,resp.se nemusim bát,že mi to nějakej kokot před panelákem odře nebo jinak poniči je zkrátka k nezaplacení
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 154kw Ti
EX Alfa Romeo 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX Alfa Romeo 147 1.6 TS 88kw

"Každý automobilový nadšenec alespon jednou vlastnil Alfu Romeo."
Jeremy Clarkson - Top Gear

Odpovědět

Zpět na „Renovace (čalounění, odrezování, povrchové úpravy atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host