Selenia
Re: Selenia
Nevím jestli to byla reakce na mě, pokud ano, tak jsi mě nepochopil. Nemám jediný důvod lít aditiva nebo měnit olej doporučený výrobcem. Motor šlape jako hodinky. A pětistovka po 10.000km s Alfou mě opravdu nevytrhne. Nechápu proč bych měl experimentovat nebo aditivovat, když to funguje jak má.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: Selenia
HonzaR: je to právě přesně popsaný ve tvým příspěvku a určitě se schodneme na tom že je vždy potřeba přihlížet hlavně k tomu jak s motorem zacházím. Pokud budu chtět jezdit 300km pod plným plynem tak určitě do motoru půjde to nejkvalitnější co je pro motor k dostání bez ohledu na cenu ale pokud jezdím "normálně" tak je pro mě směrodatná specifikace oleje pro motor a tu samozřejmě dodržím ale nemusí to bejt bezpodmínečně selenia a za předpokladu že je v motoru oleje dostatek a neuvařím ho tak se motoru rozhodně nic nestane. Proti aditivum nic nemám i když je sám nepoužívám ale přiznávám že o tom uvažuju až budu mít k dispozici motor kterej bude na odrovnání tak zkusit kolik je pravdy na tvrzeních vázaných k těmto aditivum. Taky nevěřím všemu ale zároveň neodsuzuju nic co nemám odzkoušené.
147 1,9JTD 16V 103kW
Re: Selenia
tuta 146--ne ne,to je na -mates- říkáš to přesně.. :-)
mates/147/ :
Pokud jsi si přečetl alespoň některé Černého články--pak základní třídění bází znáš
/Ing.Černý--oleje.cz/
ROZDĚLENÍ A KVALITA ZÁKLADOVÝCH OLEJŮ
Základové oleje se podle kvality rozdělují do pěti skupin. Ropné (minerální) oleje tvoří první tři skupiny. Rozdíl mezi nimi je v obsahu síry a nasycených uhlovodíků a v hodnotě viskozitního indexu. Rozmezí těchto hodnot pro jednotlivé skupiny je uvedeno v tabulce 1. Skupina -- Nasycené uhlov. (% hm.) -- Síra (% hm.) - Viskozitní index -Typ oleje
I pod 90 nad 0,03 80 - 120 rozpouštědlové rafináty
II nad 90 pod 0,03 80 - 120 hydrokrakové oleje
III nad 90 pod 0,03 nad 120 hydrokrakové oleje
IV Polyalfaolefiny - PAO
V Ostatní syntetické oleje (estery, polyetery, polyglykoly a další)
.....Černý z olejů .cz -citace....
.
Pevnost mazacího filmu
Moment, kdy může dojít k porušení celistvosti filmu je dán pevností mazacího filmu. Z běžně udávaných parametrů motorového oleje se lze nejlépe orientovat z údajů HTHS (High Temperature High Shear) viskozity. Bohužel, tento údaj, vyplývající i z výkonových specifikací, je často zanedbáván. Čím je HTHS viskozita vyšší, tím je většinou vyšší i pevnost mazacího filmu.
Některé lehkoběžné oleje (většinou SAE 5W-30 a 0W-30) mají sníženou hodnotu HTHS viskozity, která je však stále naprosto dostatečná pro kvalitní mazání většiny moderních motorů. Na pevnost mazacího filmu působí i teplota v motoru. Zvýšení teploty způsobí snížení viskozity oleje a tím se zmenší i tloušťka mazacího filmu. Proto se v tepelně namáhaných soutěžních motorech používají oleje např. SAE 10W-50 nebo 10W-60, aby se i při vyšších teplotách zabezpečila dostatečně silná vrstvička oleje mezi třecími plochami.
.....Motorové oleje pro vysokootáčkové motory je nutné vyrábět ze speciálních syntetických esterových olejů, které vytvářejí velmi pevný mazací film. Tyto esterové oleje bývají často v menším množství (do 10 %) obsažené i v běžných motorových olejích.
Pokud ti nedochází ve které kvalitativní skupině jsou esterové báze, a ve které hydrokraky HC--začni s olejema od začítku
Doporučuju tu oleje, které mají báze ze skupiny 4 a 5,
žádný laciný HC.. :-)-
Z komerčního hlrediska je kouzlo v tom ŽE STOJÍ STEJNĚ,- když víš-/mluvím o výrobcích třeba Agip x HC Castrol, Shell/ NO NEMAŽOU STEJNĚ..to je logický už z předchozí tabulky..
Pozn.Vyrobit HC základový olej je nesrovnatelně jednodušší než oleje typu 4 a 5,
Komerční snaha většiny výrobců při snaze o max. zisky je co největší použití HC..
Spor Castrolu o právo označit tyto báze za syntetiky/bohužel vyhrál/ pustil džina
z láhve a vzal výrobcům chuť hrát v tvrdých podmínkách fér.. takže lejeme upravenej minerál s klidem , že motor dostal to nejlepší--jak tvrdí reklama-- a všichni jsou spokojeni..
Naštěstí jsou značky Mobil, Motul, Agip Selenia kteří se k týhle blamáži nepropůjčí..
mates/147/ :
Pokud jsi si přečetl alespoň některé Černého články--pak základní třídění bází znáš
/Ing.Černý--oleje.cz/
ROZDĚLENÍ A KVALITA ZÁKLADOVÝCH OLEJŮ
Základové oleje se podle kvality rozdělují do pěti skupin. Ropné (minerální) oleje tvoří první tři skupiny. Rozdíl mezi nimi je v obsahu síry a nasycených uhlovodíků a v hodnotě viskozitního indexu. Rozmezí těchto hodnot pro jednotlivé skupiny je uvedeno v tabulce 1. Skupina -- Nasycené uhlov. (% hm.) -- Síra (% hm.) - Viskozitní index -Typ oleje
I pod 90 nad 0,03 80 - 120 rozpouštědlové rafináty
II nad 90 pod 0,03 80 - 120 hydrokrakové oleje
III nad 90 pod 0,03 nad 120 hydrokrakové oleje
IV Polyalfaolefiny - PAO
V Ostatní syntetické oleje (estery, polyetery, polyglykoly a další)
.....Černý z olejů .cz -citace....
.
Pevnost mazacího filmu
Moment, kdy může dojít k porušení celistvosti filmu je dán pevností mazacího filmu. Z běžně udávaných parametrů motorového oleje se lze nejlépe orientovat z údajů HTHS (High Temperature High Shear) viskozity. Bohužel, tento údaj, vyplývající i z výkonových specifikací, je často zanedbáván. Čím je HTHS viskozita vyšší, tím je většinou vyšší i pevnost mazacího filmu.
Některé lehkoběžné oleje (většinou SAE 5W-30 a 0W-30) mají sníženou hodnotu HTHS viskozity, která je však stále naprosto dostatečná pro kvalitní mazání většiny moderních motorů. Na pevnost mazacího filmu působí i teplota v motoru. Zvýšení teploty způsobí snížení viskozity oleje a tím se zmenší i tloušťka mazacího filmu. Proto se v tepelně namáhaných soutěžních motorech používají oleje např. SAE 10W-50 nebo 10W-60, aby se i při vyšších teplotách zabezpečila dostatečně silná vrstvička oleje mezi třecími plochami.
.....Motorové oleje pro vysokootáčkové motory je nutné vyrábět ze speciálních syntetických esterových olejů, které vytvářejí velmi pevný mazací film. Tyto esterové oleje bývají často v menším množství (do 10 %) obsažené i v běžných motorových olejích.
Pokud ti nedochází ve které kvalitativní skupině jsou esterové báze, a ve které hydrokraky HC--začni s olejema od začítku
Doporučuju tu oleje, které mají báze ze skupiny 4 a 5,
žádný laciný HC.. :-)-
Z komerčního hlrediska je kouzlo v tom ŽE STOJÍ STEJNĚ,- když víš-/mluvím o výrobcích třeba Agip x HC Castrol, Shell/ NO NEMAŽOU STEJNĚ..to je logický už z předchozí tabulky..
Pozn.Vyrobit HC základový olej je nesrovnatelně jednodušší než oleje typu 4 a 5,
Komerční snaha většiny výrobců při snaze o max. zisky je co největší použití HC..
Spor Castrolu o právo označit tyto báze za syntetiky/bohužel vyhrál/ pustil džina
z láhve a vzal výrobcům chuť hrát v tvrdých podmínkách fér.. takže lejeme upravenej minerál s klidem , že motor dostal to nejlepší--jak tvrdí reklama-- a všichni jsou spokojeni..
Naštěstí jsou značky Mobil, Motul, Agip Selenia kteří se k týhle blamáži nepropůjčí..
Re: Selenia
omlouvám se, že jsem zapříčinil tuto diskuzi o Castrolu. Vím, že určitě je Selenia lepší olej a pro Alfu vhodnější, chtěl jsem jen vědět, jestli je opravdu ten Castrol tak špatný, abych Alfičce neublížil. Do 155 jsem ho lil 4 roky a šlapala jak hodinky, ale samozřejmě to byl 8 V a ten asi vydrží víc než 16 V. Šlo mi jen o to slyšet další a erudovaný názor na Castrol, protože brácha - automechanik (byť ne odborník na alfy ) se chytal za hlavu, když jsem si od něj ten Castrol nechtěl vzít. On si zas myslí, že tu Selenii moc přeceňuji. Ale je pravda, že tomu zas asi tak nerozumí
AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
Re: Selenia
16V-T.S. a speciálně 2.0 je bohužel nejcitlivější motor , kterej Alfa používá..u tohoto
motoru je tahle diskuze opravdu na místě... T.S.8V z původní alfaprodukce byl jinej svět, řekněme hoooooodně blbuvzdornej.., u 16VT.S. to tak nějak vychází, že čím vyšší kubatura, tím citlivější--určitě na to má vliv postupný zvětšování zdvihu
1.4 = 82 x64,9 10,5:1
2.0= 83 x91,0 9,5:1
ta vyšší pístovka /je okolo 22 u 2.0 16V T.S. a to je dost/ daná vysokejma otáčkama a velkým zdvihem
má na tý citlivosti na olej lví podíl..tohle je zdvih lancie delty HF-I , no to byl turbomotor
a hlavní výkon byl do 5tis, tady to ve 4tis teprve nastupuje... tyhle dlouhý válce při těch otáčkách namazat, to je o oleji x to tradovaný poddimenzovaný čerpadlo a je problém.. když Felda se čtvercovým vrtáním 72x72 a otáčkama od 2-3tis dostala minerál
každejch 30tis, točila se 300tis.. je to o režimu "zátěže hmoty" a ta je u T.S. pod plynem
docela slušná--kdo si tu opravdu počká a vyjede, až se pohne voda nad 40 teď v zimě..pak je ale ve vaně spíš sirup..a kolik lidí tomu hned šlápne na krk..takže bych olej u těhle agregátů v žádným případě nebagatelizoval.. pístovka 22 je okraj sportovně zatěžovanejch motorů.... ta felda má 15 1.4 T.S asi 17/to je ještě docela klídek, taky to je výrazně podčvercový vrtání,/no 2.0 má vrtání jak bávo a to má i s Vanosem úplně jinak posazený otáčkový pole --teď nemyslím M, ale třeba běžnej V6- 3.0, 2.8 atd..
Ferrari má zdvih 58 na V12 a pak se lidi divěj., že se u 2.0 T.S. z toho dělaj takový ciráty. vždyť ta dráha pístu je u ferrari skoro 2/3--no poměr vůči vrtání -- to je úplně jiná záležitost. Tam jde o výrazně podčtvercovou charakteristiku--a hlavně jinej systém mazání:smt041 .
To pak nejsou otáčky taková námaha na olej --určitě ne větší v běžným provozu než u 2.0T.S.
motoru je tahle diskuze opravdu na místě... T.S.8V z původní alfaprodukce byl jinej svět, řekněme hoooooodně blbuvzdornej.., u 16VT.S. to tak nějak vychází, že čím vyšší kubatura, tím citlivější--určitě na to má vliv postupný zvětšování zdvihu
1.4 = 82 x64,9 10,5:1
2.0= 83 x91,0 9,5:1
ta vyšší pístovka /je okolo 22 u 2.0 16V T.S. a to je dost/ daná vysokejma otáčkama a velkým zdvihem
má na tý citlivosti na olej lví podíl..tohle je zdvih lancie delty HF-I , no to byl turbomotor
a hlavní výkon byl do 5tis, tady to ve 4tis teprve nastupuje... tyhle dlouhý válce při těch otáčkách namazat, to je o oleji x to tradovaný poddimenzovaný čerpadlo a je problém.. když Felda se čtvercovým vrtáním 72x72 a otáčkama od 2-3tis dostala minerál
každejch 30tis, točila se 300tis.. je to o režimu "zátěže hmoty" a ta je u T.S. pod plynem
docela slušná--kdo si tu opravdu počká a vyjede, až se pohne voda nad 40 teď v zimě..pak je ale ve vaně spíš sirup..a kolik lidí tomu hned šlápne na krk..takže bych olej u těhle agregátů v žádným případě nebagatelizoval.. pístovka 22 je okraj sportovně zatěžovanejch motorů.... ta felda má 15 1.4 T.S asi 17/to je ještě docela klídek, taky to je výrazně podčvercový vrtání,/no 2.0 má vrtání jak bávo a to má i s Vanosem úplně jinak posazený otáčkový pole --teď nemyslím M, ale třeba běžnej V6- 3.0, 2.8 atd..
Ferrari má zdvih 58 na V12 a pak se lidi divěj., že se u 2.0 T.S. z toho dělaj takový ciráty. vždyť ta dráha pístu je u ferrari skoro 2/3--no poměr vůči vrtání -- to je úplně jiná záležitost. Tam jde o výrazně podčtvercovou charakteristiku--a hlavně jinej systém mazání:smt041 .
To pak nejsou otáčky taková námaha na olej --určitě ne větší v běžným provozu než u 2.0T.S.
Re: Selenia
dík za osvětlení a vysvětlení, šlo mi o to, jestli je opravdu ten Castrol o tolik horší než Selenia, protože můj brácha na ten Castrol nedá dopustit, ale je asi pravdou, že když mu šéf - škodovkář - v práci řekne, že je Castrol to nej, tak to i on pak prezentuje i dál, aniž by k tomu něco zjišťoval. Teď mi je jasné, že nákupem Castrolu jsem asi neudělal to nejlepší, ale když motor nebudu honit za studena a olej vyměním po 10.000 km, víc stejně asi za rok nenajedu, tak motoru zas tolik asi neublížím, ale samozřejmě z toho co píšeš, mu život asi o moc neprodloužím. Ale co s tím olejem teď. Na štítku jsem našel, že původní majitel tam nalil nějaký olej OMV, tak třeba mi za ten Castrol Alfička i poděkuje , dík. příští výměna bude už Selenia
AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3356
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Selenia
HonzaR: dík za osvětu
ostatní: vymyšlíte tu už dávno vymyšlené.....
ostatní: vymyšlíte tu už dávno vymyšlené.....
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
- Lord
- Pozorovatel
- Příspěvky: 429
- Registrován: 18.1.2007, čtv 16:59
- Bydliště: Klobouky u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Selenia
panove mozna to zase rozhrabnu,ale optam se. Cumim do manualu na svoju potvoru a hle je tam Selenia 15W40 co si o tom mam myslet ma tam prijit nebo radeji ne, at nekoupim kravinu.
Diky za rady
Diky za rady
Alfa porad v hledacku
Fiat Doblo 1.9
ex - 155 2.5TD; 164 V6 2.0 TB; 156 1.8TS; 146 2.0 TI, 33
Fiat Doblo 1.9
ex - 155 2.5TD; 164 V6 2.0 TB; 156 1.8TS; 146 2.0 TI, 33
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6963
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Selenia
a žádnej jinej ti tam už nedoporučujou? Většinou tam doporučí olej pro teplejší a chladnější podnebí nebo podmínky. U FIATa to tak je.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Selenia
Do 155 2.5 TD je 15W 40 úplně v pohodě, vždyť je to motor jak v traktoru:)
- Lord
- Pozorovatel
- Příspěvky: 429
- Registrován: 18.1.2007, čtv 16:59
- Bydliště: Klobouky u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Selenia
no to sem si mohl myslel ze to nekdo nazve tak hnusne , ale ridicak na traktor mam tak me to neva
Alfa porad v hledacku
Fiat Doblo 1.9
ex - 155 2.5TD; 164 V6 2.0 TB; 156 1.8TS; 146 2.0 TI, 33
Fiat Doblo 1.9
ex - 155 2.5TD; 164 V6 2.0 TB; 156 1.8TS; 146 2.0 TI, 33
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Selenia
Nemyslím to ošklivě, je to prostě tak. Komůrkový ropák, který točí 4500,- otáček.
- Lord
- Pozorovatel
- Příspěvky: 429
- Registrován: 18.1.2007, čtv 16:59
- Bydliště: Klobouky u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Selenia
jo delam si srandu
Alfa porad v hledacku
Fiat Doblo 1.9
ex - 155 2.5TD; 164 V6 2.0 TB; 156 1.8TS; 146 2.0 TI, 33
Fiat Doblo 1.9
ex - 155 2.5TD; 164 V6 2.0 TB; 156 1.8TS; 146 2.0 TI, 33
- George.KHE
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2576
- Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Selenia
Jak je to s nákupem olejů přes internet? Přemýšlím, že letos koupím Selenii přes net, jelikož cena v alfě se zase krutě zvedla. Ale mám obavu jestli nekoupím nějakej blbej olej jenom v krabici Selenie. Osobně jsem slyšel, že se tak prodávají třeba oleje Castrol, že krabice je sice polepená Castrol, ale obsah je nějakej jinej olej.
A pak další věc, dá se bez diagnostiky vymazat interval výměny oleje, jak třeba u některých koncernů?
A pak další věc, dá se bez diagnostiky vymazat interval výměny oleje, jak třeba u některých koncernů?
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Re: Selenia
Jak pise Edas taky tam nakupuju a je to OK.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .
EX: 2x 147 1,6 .
- George.KHE
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2576
- Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Selenia
jo jo o této stránce vím. a jak to děláte teda s tím intervalem?
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Selenia
Ja kupoval Selenii Racing u Kurkyna. Na FL 156 se interval resetuje zmacknutim + a - zaroven, GT bude taky neco mit...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
- George.KHE
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2576
- Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Selenia
a musíš být asi v tom menu intervalů, že? No mě jak to naposled dělali ve fiatu, tak tuším říkali, že to na diagnostice nebylo, ale mám tam nastavenou v intervalech Selenii 20K a tuším tehdy říkali, že pokud bych chtěl tam dát Selenii racing, že by se to muselo napojít. Jsem se ptal z toho důvodu, že to jezdí na racinga a je tam 20K.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Selenia
Lord píše:panove mozna to zase rozhrabnu,ale optam se. Cumim do manualu na svoju potvoru a hle je tam Selenia 15W40 co si o tom mam myslet ma tam prijit nebo radeji ne, at nekoupim kravinu.
Diky za rady
osobně tam leju minerál
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Selenia
Tak asi to na GT nejde:
"You cant do it on a GT or 147, sorry. You need the diagnostic machine to do it, no user 'shortcuts' "
Milano: a co to je mineral??? Muze to bejt 15W i 10W
"You cant do it on a GT or 147, sorry. You need the diagnostic machine to do it, no user 'shortcuts' "
Milano: a co to je mineral??? Muze to bejt 15W i 10W
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
- George.KHE
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2576
- Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Selenia
no max to zase hodím do fiatu, dík za info
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Re: Selenia
i 5W nebo kterýkoliv jiný rozdělení minerál/syntetika je přežitekLadin 164V6 píše:Milano: a co to je mineral??? Muze to bejt 15W i 10W
Alfa Romeo 156 SW TI | 2.4 JTD | 129 kW | 2004
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3356
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Selenia
divím se, že v tom někteří máte, po tom všem co tu HonzaR napsal na téma oleje, ještě guláš
Já úplnej Segedín
Já úplnej Segedín
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů