Lítá volnoběh
-
bernsteinrcz
- Příspěvky: 22
- Registrován: 14.6.2012, čtv 22:16
Lítá volnoběh
Ahoj mám takový menší problém s gtv. Mám 2.0 ts. S autme moc nejezdím mám ho jako mazla v garáži a kdyz jsme tam vcera přišel a nastartoval to tak začal lítat volnoběh mezi 800 - 1500 otáčak jakmile se to pak zahřálo tak už to bylo lepší ale i při zahřátým motoru na 90 stupnu to na neutrla obcal vylítne a pak se ot zastavím na 800 otáčkách..nevíte někdo co by to mohlo být???? Díkes za rady
- dolphin7
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 3.7.2009, pát 12:51
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lítá volnoběh
Tohle mi presne delalo...litaly otacky a jeste si to samo pridavalo plyn..pak se udelala diagnostika, nak se to promazalo (chyby) a byl klid
Alfa Romeo GTV 2.0 TS 16V
Škoda každého kroku, který se jde pěšky...
Škoda každého kroku, který se jde pěšky...
-
bernsteinrcz
- Příspěvky: 22
- Registrován: 14.6.2012, čtv 22:16
Re: Lítá volnoběh
Jo? Tak já to asi hodím do servisu dík za radu snad to bude to samí co to delalo tobě Ale je divný ,že min.týden jsem tam nechal dělat rozvody a plus výměna simerinků (všech třech) a servisák s tím jel a nic špatnýho na tom neschledal I když je možný ze mu to třeba nedělalo..
Re: Lítá volnoběh
Stejný problém, 2.0 TS, 2000 - o to záludnější je že tato porucha se objeví, pak zase sama zmizí, objevuje se to opakovaně. Každá rada dobrá..
GTV 2.0 T.S r.v. 2000
Re: Lítá volnoběh
Většinou tohle chování ukazuje na problém s regulací chodu jako takovou..
Zákadní čidla -lambda /lambdy u některých motorizací /+ váha/ spolu s integrovaným teplotním čidlem nasávaného vzduchu/. Množství zbytkového kyslíku ve výfuku zjištěného lambdou + množství nasávaného vzduchu a jeho teplota - při správně fungující váze- automaticky vedou na korekci vstřiku směrem k optimálnímu režimu=stabilní chod v ceém spektru otáček i zátěže.
Pokud váha "šilhá" čili "zjištěné"množství nasávaného vzduchu případně teplota neodpovídá realitě, dochází zvlášť na studeném motoru v nízkých otáčkách k nepravidelnému chodu..
pozn.
Může se stát, že cesta nasávaného vzduchu sacím traktem "za váhou " není zcela "utěsněná" proti "podsávání" mimo regulerní cestu nasávání celého spalovaného množství přes filtr a váhu = objem reálně nasávaného vzduchu při nízkých otáčkách obsahuje určitou "nedokumentovanou objemovou složku navíc"..a regulace "kecá" i při dobrém stavu čidel.
To podtahování nejčastěji souvisí s uvolněnou objímkou hadice a vlivem vibrací má různou velikost...někdy i tepelné namáhání hadic vede k prasklinkám díky "zpuchření, --který se
v závislosti na teplotě v motorovým prostoru projevují také jako proměnný faktor.
Čili určitě projít váhu, lambdu a hlavně "těsnost celé cesty sání" a stav hadic z hlediska případných prasklinek --až nahoru ke vstupu do motoru,
/a
případně zjistit stav klapky /čistotu/a bezchybnou funkčnost nemůže taky vadit ...
dál --vejfuk projít taky--- minimálně bez dírky svod + trubka až ke katu-- je to důležitý..pro motorizace do 2litrů..
...
Stav svíček? . jaký typ je v motoru a jaký mají za sebou proběh..
Jakou dává jiskru--čili důležitý je i stav cívky či cívek podle typu motoru..
Zákadní čidla -lambda /lambdy u některých motorizací /+ váha/ spolu s integrovaným teplotním čidlem nasávaného vzduchu/. Množství zbytkového kyslíku ve výfuku zjištěného lambdou + množství nasávaného vzduchu a jeho teplota - při správně fungující váze- automaticky vedou na korekci vstřiku směrem k optimálnímu režimu=stabilní chod v ceém spektru otáček i zátěže.
Pokud váha "šilhá" čili "zjištěné"množství nasávaného vzduchu případně teplota neodpovídá realitě, dochází zvlášť na studeném motoru v nízkých otáčkách k nepravidelnému chodu..
pozn.
Může se stát, že cesta nasávaného vzduchu sacím traktem "za váhou " není zcela "utěsněná" proti "podsávání" mimo regulerní cestu nasávání celého spalovaného množství přes filtr a váhu = objem reálně nasávaného vzduchu při nízkých otáčkách obsahuje určitou "nedokumentovanou objemovou složku navíc"..a regulace "kecá" i při dobrém stavu čidel.
To podtahování nejčastěji souvisí s uvolněnou objímkou hadice a vlivem vibrací má různou velikost...někdy i tepelné namáhání hadic vede k prasklinkám díky "zpuchření, --který se
v závislosti na teplotě v motorovým prostoru projevují také jako proměnný faktor.
Čili určitě projít váhu, lambdu a hlavně "těsnost celé cesty sání" a stav hadic z hlediska případných prasklinek --až nahoru ke vstupu do motoru,
/a
případně zjistit stav klapky /čistotu/a bezchybnou funkčnost nemůže taky vadit ...
dál --vejfuk projít taky--- minimálně bez dírky svod + trubka až ke katu-- je to důležitý..pro motorizace do 2litrů..
...
Stav svíček? . jaký typ je v motoru a jaký mají za sebou proběh..
Jakou dává jiskru--čili důležitý je i stav cívky či cívek podle typu motoru..
- trenertenisu
- Příspěvky: 6
- Registrován: 31.3.2013, ned 13:28
Re: Lítá volnoběh
moj problem je taky,ze ked nastartujem, tak ked je studeny motor, takmer mi to ide zdochnut, keby som hned pridal,aj to skape. ked sa zohreje,ide fajn. motor 1,8 16v. /2001/. viem,ze je deravy vyfuk. moze toto robit on? okrem toho to ma podla mna slaby tah. popripade je niekto,kto sa tomuto auticku rozumie a je zo SR, som z Prievidze,takze čo najblizsie okolie...dik
Re: Lítá volnoběh
trenertenisu: Přečti si to co napsal HonzaR před tebou... A zkontroluj hadici sání, vsadil bych si na to že jí máš popraskanou v tom žebrování - 1.8TS mi dělala přesně to co popisuješ (při sešlápnutí plynu úplně za studena šly otáčky dolu kde zůstaly po dobu držení plynu a občas to i střelilo do sání, po zahřátí OK) a bylo to tim. Minimálně od váhy k sání tam nesmí bejt ani skulinka.
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24v Cup 2001
Maserati Quattroporte 2006
Audi S8
(ex)MGF VVC
(ex)BMW 740i
(ex)Audi A8 4.2 Quattro
(ex)Lancia Kappa 16vT 1995
(ex)Alfa Romeo GTV 1.8TS 2000
(ex)Fiat Coupé 1.8 16v 1996
(ex)Fiat Coupé 16vT 1994
Maserati Quattroporte 2006
Audi S8
(ex)MGF VVC
(ex)BMW 740i
(ex)Audi A8 4.2 Quattro
(ex)Lancia Kappa 16vT 1995
(ex)Alfa Romeo GTV 1.8TS 2000
(ex)Fiat Coupé 1.8 16v 1996
(ex)Fiat Coupé 16vT 1994
Re: Lítá volnoběh
Prosím pomoc!! Sice se to idealne nehodi do tohodle tematu ale trochu spolecnyho to ma:
Dnes jsem prejel mega vystouplej kanal a mrdnul do vany ,nastesti jsem ji neprorazil ale po ty rane motor nejak blbne,na volnobeh se jakoby hada . Zvuk je to jako kdyby cvakaly ventily nebo tak neco ale prijde mi ze to jde spis ze pravy strany . Motor 3,0 V6 24V
Na volnobeh to drzi pouze cca 500 otacek coz mi prijde dost malo. Kdyz pridam otacky na cca 1200 tak si myslim ze jiz jde motor v pohode . Nevi nekdo co s tim? :-( Na diagnostiku jsem zatim nesehnal takhle na rychlo 3PINovou redukci :-( takze ta mi zatim nepomuze
Dnes jsem prejel mega vystouplej kanal a mrdnul do vany ,nastesti jsem ji neprorazil ale po ty rane motor nejak blbne,na volnobeh se jakoby hada . Zvuk je to jako kdyby cvakaly ventily nebo tak neco ale prijde mi ze to jde spis ze pravy strany . Motor 3,0 V6 24V
Na volnobeh to drzi pouze cca 500 otacek coz mi prijde dost malo. Kdyz pridam otacky na cca 1200 tak si myslim ze jiz jde motor v pohode . Nevi nekdo co s tim? :-( Na diagnostiku jsem zatim nesehnal takhle na rychlo 3PINovou redukci :-( takze ta mi zatim nepomuze
AR GTV 3,0 V6 162kW
AR 166 2,4JTD 129kW ex
AR 159 2,4JTDm 147kW ex
AR 156 1,6TS 88kW ex
AR 166 2,4JTD 129kW ex
AR 159 2,4JTDm 147kW ex
AR 156 1,6TS 88kW ex
Re: Lítá volnoběh
Tohle ti samotná vana neudělá--pokud teda není drblá--radši mrkni na olej-jeho stav
Ale je možný, že jsi vzal i o svod /následně dírka?/ nebo to propružilo a ta rána šla ještě dál--takže fyzicky omrkni důkladně vejfuk jako takovej-těsnost prvních částí od svodu má na chod velkej vliv-včetně reálnýho stavu i lambd..
dírka na svodu dokáže vyluzovat někdy dost děsivý a překvapivý zvuky včetně rezonancí, kdy bys přísahal na mechanickej defekt--tohle jsem zažil, a bylo to jen drclý v tom prvním kolínku kde zatáčí svod od motoru do přímýho vedení, ty rázy a z toho vyniklý vibrace a odraz zvuku udělaj někdy svoje..ten volnoběh drží nebo lítá-?
Ale je možný, že jsi vzal i o svod /následně dírka?/ nebo to propružilo a ta rána šla ještě dál--takže fyzicky omrkni důkladně vejfuk jako takovej-těsnost prvních částí od svodu má na chod velkej vliv-včetně reálnýho stavu i lambd..
dírka na svodu dokáže vyluzovat někdy dost děsivý a překvapivý zvuky včetně rezonancí, kdy bys přísahal na mechanickej defekt--tohle jsem zažil, a bylo to jen drclý v tom prvním kolínku kde zatáčí svod od motoru do přímýho vedení, ty rázy a z toho vyniklý vibrace a odraz zvuku udělaj někdy svoje..ten volnoběh drží nebo lítá-?
Re: Lítá volnoběh
za chvili vyrazim do garaze tak to vsechno omrknu. Jo to kolinko o kterym mluvis mi prislo ze ma divnej tvar ale zkusim to zvednout a zalezt pod to abych neco vubec videl,to auto je fakt silene nizky . Otacky drzej
Hlavne doufam ze to bude tim vyfukem protoze podle zvuku mi hodne lidi rika ze klika :-( byt by to byla divna spojitost
Hlavne doufam ze to bude tim vyfukem protoze podle zvuku mi hodne lidi rika ze klika :-( byt by to byla divna spojitost
AR GTV 3,0 V6 162kW
AR 166 2,4JTD 129kW ex
AR 159 2,4JTDm 147kW ex
AR 156 1,6TS 88kW ex
AR 166 2,4JTD 129kW ex
AR 159 2,4JTDm 147kW ex
AR 156 1,6TS 88kW ex
Re: Lítá volnoběh
Jo--ten zvuk malý dírky na prvním kolínku svodu /na rozhraní tý dvouplášťovky ke katu / může být tak ostrý-je to až takový "rázování?" ..napadne jako první chycená klika--zažil jsem to , to mě taky napadlo při tom zvuku -ale byla to fakt jen malá dírka na tom kolínku, kde jsou ještě ty tvrdý přímý pulzy a odraz zvuku následně udělá občas až neskutečný divadlo..Aby jsi vzal bez štíplý vany takovou ránu na spodek, že by to koupila klika není většinou reálný..to praskne na V6 většinou vana jak ořech a klika je stejně netknutá./není to litrová nákupka/.na ventilech je to blbost určitě ..jedině že by následně vytekl olej z dírky ve vaně kterou jsi neregistroval a nízká hladina by vedla k záděru na ojnici--ale pokud hladina oleje OK--tak ojnice budou v pohodě, ty to při nárazu neschytaj tak snadno.a hlavní ojniční teprve ne.
Re: Lítá volnoběh
Tak je to potvrzeny. Profukuje to mezi hlavou a svodama. Jak to dostalo ranu do toho kolinka tak se to tam bud nejak porusilo a nebo fouklo tesneni. Sice me to sere ale jeste je to relativne dobry zavada :-)
AR GTV 3,0 V6 162kW
AR 166 2,4JTD 129kW ex
AR 159 2,4JTDm 147kW ex
AR 156 1,6TS 88kW ex
AR 166 2,4JTD 129kW ex
AR 159 2,4JTDm 147kW ex
AR 156 1,6TS 88kW ex
Re: Lítá volnoběh
Jak dostat ven ty predni svody? Asi sundat naraznik,chladice atd. ze jo? Delal jste to nekdo?
AR GTV 3,0 V6 162kW
AR 166 2,4JTD 129kW ex
AR 159 2,4JTDm 147kW ex
AR 156 1,6TS 88kW ex
AR 166 2,4JTD 129kW ex
AR 159 2,4JTDm 147kW ex
AR 156 1,6TS 88kW ex
Re: Lítá volnoběh
u V6 napříč všeobecně platí, že je to tam, v motorovým prostoru /příslušenstvímotoru / dost namačkaný--jsou lidi, který na ten motor a stísněný podmínky nejsou úplně zvyklý a zratěj nervy a jde ven i třeba kvůli rozvodu. Altík je opruz, startér je opruz--místa málo, kvůli startéru musí jít dolů přední část vejfukovýho vedení atd.Rozhoduje, v jakých podmínkách na tom můžeš dělat..pokud si to zvedneš na vidlích nahoru tak je to z hlediska manipulace jinak ,než třeba u GTV na malým heveru na parkovišti.
Re: Lítá volnoběh
Ahoj, 2.0 T.S. 110kw, volnoběh nelítá, ale drží se konstantně na 500 ot./min, tedy auto se třepe. Dá se nějak nastavit bez DIAG výše otáček manuálně?
Díky za odp.
Díky za odp.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host