aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR

Příspěvek od Kůrkyn » 10.10.2014, pát 09:03

cx lze srovnávat, protože to je "součinitel odporu vzduchu karoserie vozidla" Koeficient, který vyjadřuje aerodynamickou kvalitu karoserie. Je ovlivněný tvarem karoserie, hlavně přídě a zádě, nerovnostmi povrchu (hladkost - zrcátka, kryt pod motorem, podlaha, anténa, kliky dveří, blatníky atd.)

To jaký odpor vzduchu překonává ve vysoké rychlosti už je vztah, který vyjadřuje vzdušný odpor, kde cy hraje jen částečnou roli spolu s čelní plochou a rychlostí.

http://www.fei1.vsb.cz/kat430/data/epo/ ... ozidla.pdf
https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... le_id=6761

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR

Příspěvek od Kolbik » 13.10.2014, pon 21:11

Kvalitu karoserie sice vykazuje, ale jenom v jedny ose. U sportovniho auta, treba u ty 4C, je ale taky zapotrebi mit alespon nulovy nebo nejlepe negativni cy, ktery vytvari pritlak a pridava stabilitu ve vyssich rychlostech. Bohuzel tyhle odnoty cy jsou vykoupene horsim cx. Extrem treba F1, ktera ma podle setupu cx mezi 0,5-0.7. Cx je stejne do nejakych 100-120km/h mene podstatny (projevuje se treba aerodynamickym hlukem), protoze je zavisly na druhe mocnine rychlosti a je pri techto malych rychlostech zanedbatelny proti ostatnim jizdnim odporum. Je to vsechno o kompromisu a dneska by kazdy vyrobce zvladl auto s cx 0.25, ale o tom to neni. Auto musi byt predevsim stabilni. Viz prvni pokusy Veyronu, kdy mel pri cca 350 problem s odlehcovanim zadni napravy. Neni zavodni auto, ktery ma nizsi cx nez seriovy (mozna par vyjimek).
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR

Příspěvek od rossogtv » 14.10.2014, úte 10:21

a proto hodnoty cx nelze srovnavat..... :-D
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Limetkka
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 810
Registrován: 29.9.2009, úte 18:40
Bydliště: Práglík
Kontaktovat uživatele:

Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR

Příspěvek od Limetkka » 14.10.2014, úte 11:03

U obdobně založených strojů jistě jsou;-)
Fiat Punto HLX mk.2
Moto Guzzi Breva 750 i.e. - potěšení na dvou kolech
Ex: AR 146 1.6TS, AR 146 1.4TS, Ford Sierra 2.0i OHC

petr164
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 5.1.2007, pát 16:26
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR

Příspěvek od petr164 » 24.6.2015, stř 20:43

Kubas píše:velmi dobře, po zásluze nové vlákno.... :wink:

Jinak teda 164 mě překvapila, o vymakané aerodynamice píše snad každý prospekt od AR od roku 1960, ale jak vidno tady fakt udělali tu kastli s velkým citem.... :smt023
a že vůbec nejlíp dopadne další krabice, tedy 155, to bych fakt nečekal....
155ka má docela obyčejně menší čelní profil. To dělá moc. Kdyby byl lépe zakrytý spodek, tak jsou dvě desetinky dolů...
AR 146 2.0 TI 1999
Fiat Brava 1.8 ELX
Volvo S60 2.3 T5 2001
AR 164 2.0 V6 TB Super 1997

ex AR 146 1.8 TS 1997
ex AR 146 1.4 TS Junior 1998
ex AR164 2.0 TS Super 1995
ex Opel Omega A 2.0i 1989
Cuore sportivo e cavalleria alla strada!

petr164
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 5.1.2007, pát 16:26
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR

Příspěvek od petr164 » 24.6.2015, stř 20:45

Kolbik píše:Kvalitu karoserie sice vykazuje, ale jenom v jedny ose. U sportovniho auta, treba u ty 4C, je ale taky zapotrebi mit alespon nulovy nebo nejlepe negativni cy, ktery vytvari pritlak a pridava stabilitu ve vyssich rychlostech. Bohuzel tyhle odnoty cy jsou vykoupene horsim cx. Extrem treba F1, ktera ma podle setupu cx mezi 0,5-0.7. Cx je stejne do nejakych 100-120km/h mene podstatny (projevuje se treba aerodynamickym hlukem), protoze je zavisly na druhe mocnine rychlosti a je pri techto malych rychlostech zanedbatelny proti ostatnim jizdnim odporum. Je to vsechno o kompromisu a dneska by kazdy vyrobce zvladl auto s cx 0.25, ale o tom to neni. Auto musi byt predevsim stabilni. Viz prvni pokusy Veyronu, kdy mel pri cca 350 problem s odlehcovanim zadni napravy. Neni zavodni auto, ktery ma nizsi cx nez seriovy (mozna par vyjimek).
Pravda, ale hodně závisí na základním tvarovém řešení, které též dokáže solidní přítlak vyvolat bez zbytečných kazičů (spoilerů) proudění.
AR 146 2.0 TI 1999
Fiat Brava 1.8 ELX
Volvo S60 2.3 T5 2001
AR 164 2.0 V6 TB Super 1997

ex AR 146 1.8 TS 1997
ex AR 146 1.4 TS Junior 1998
ex AR164 2.0 TS Super 1995
ex Opel Omega A 2.0i 1989
Cuore sportivo e cavalleria alla strada!

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18538
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR

Příspěvek od Kubas » 1.3.2016, úte 21:13

do prvního příspěvku doplněna Giulia QV....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18538
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR

Příspěvek od Kubas » 2.6.2016, čtv 16:04

do prvního příspěvku doplněna standardní Giulia - 0,25 - nejnižší hodnota ze všech uvedených vozů....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR

Příspěvek od Harous » 2.6.2016, čtv 18:20

A QV 0.32? To je dost velký rozdíl ne?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Limetkka
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 810
Registrován: 29.9.2009, úte 18:40
Bydliště: Práglík
Kontaktovat uživatele:

Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR

Příspěvek od Limetkka » 2.6.2016, čtv 18:37

bo KUA velký přítlak :smt040
Fiat Punto HLX mk.2
Moto Guzzi Breva 750 i.e. - potěšení na dvou kolech
Ex: AR 146 1.6TS, AR 146 1.4TS, Ford Sierra 2.0i OHC

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR

Příspěvek od vonkreuz » 2.6.2016, čtv 19:37

Harous píše:A QV 0.32? To je dost velký rozdíl ne?
Dalším je monopost Formule 1, jehož koeficient odporu vzduchu je ještě o dost vyšší, konkrétně 0,7 až 1,1, podle nastavení. To proto, že prvky karoserie určené k tvorbě přítlaku - vyjma prvků k vytvoření Bernoulliho efektu - zvyšují také odpor vzduchu. A protože na Formuli 1 opravdu není moc toho, co by negenerovalo přítlak, je i odpor vzduchu ohromný.
Článek na autoforum.cz
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR

Příspěvek od Harous » 2.6.2016, čtv 19:56

Mě je jasný, že zvýšení přítlaku stojí Cx. Jen se mi to zdá jako velký rozdíl. Přeci jen to nemá křídlo jako měl Escort Cosworth...
Brožuru jsem zatím viděl jen na QV, tam píšou 0.32. To ale taky není špatná hodnota.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8673
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR

Příspěvek od Hampice » 3.6.2016, pát 06:02

Asi dost bue dělat ten pohyblivej spliter...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR

Příspěvek od Danni » 28.7.2016, čtv 18:56

pekny priklad je u F1 otvorene zadne kridlo
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Odpovědět

Zpět na „Alfa a vše kolem + další italské stroje a značky koncernu Fiat...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů