Lancia
Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)
Takže ako už bolo spomenuté, jedna sa o Thesisa s našim obľúbeným motorom pred FL, čiže 3.0. Auto má modrý kožený interiér, čo nie je celkom podľa mojich predstáv, ale v Thesisoch s Bussom si človek veľmi nenavyberá .Pre auto som bol v Ostrave, kde jazdilo asi pol roka, po tom, čo bolo dovezené z IT. Boli na ňom za ten čas porobené nejaké veci ako čapy (niečo tam ale aj tak klepká, typujem tyčky stabíku), rozvody, poriešených pár elektronických nefunkcionalít.
Následne údajne po prejdení väčšej jamy s mlákou auto skočilo do núdzaku a s tým bolo aj predávané. Kúpil som ho fakt za pár šupov, tú hodnotu, ktorú som za to dal má už len preto, lebo je to Busso a nie je to hnilé. Rozhodne tam ale je čo riešiť.
Keďže mnohí z vás tento motor poznajú (ja ako twinsparkista zatiaľ nie) mohli by vedieť čo mohlo spôsobiť núdzak po prejdení vody a jamy a druhá vec, ktorá ma trápi je, že motor sa po dlhšom státí keď je naštartovaný začne prehrievať. Teplota ide pomaly hore až k cca 115 - 120°C, potom v sekunde preskočí na 130°C a rozsvieti sa hláška, že to mám odstaviť. Ventilátor ide, sú tam ale dva ventilátory, ide iba jeden z nich. Je to OK? Prehriatie je fakt len pri dlhšom státí, pre jazde si krásne drží 90, keď je to prehriate a preveziem sa, motor sa náporom vzduchu schladí a teplota padne k 90 .
Indície ako hlava/tesnenie pod hlavou by som vylúčil, lebo šlem pod viečkom nie je žiadny, vodnú pumpu by som vylúčil tiež, nakoľko som s tým prešiel 270km na jeden záťah a celý čas teplota OK, preto ma všetko vedie k tým ventilátorom. Ak sa majú točiť oba, je jasné, prečo sa to neuchladí.
Ak niekto vie, ďakujem vopred za radu.
Následne údajne po prejdení väčšej jamy s mlákou auto skočilo do núdzaku a s tým bolo aj predávané. Kúpil som ho fakt za pár šupov, tú hodnotu, ktorú som za to dal má už len preto, lebo je to Busso a nie je to hnilé. Rozhodne tam ale je čo riešiť.
Keďže mnohí z vás tento motor poznajú (ja ako twinsparkista zatiaľ nie) mohli by vedieť čo mohlo spôsobiť núdzak po prejdení vody a jamy a druhá vec, ktorá ma trápi je, že motor sa po dlhšom státí keď je naštartovaný začne prehrievať. Teplota ide pomaly hore až k cca 115 - 120°C, potom v sekunde preskočí na 130°C a rozsvieti sa hláška, že to mám odstaviť. Ventilátor ide, sú tam ale dva ventilátory, ide iba jeden z nich. Je to OK? Prehriatie je fakt len pri dlhšom státí, pre jazde si krásne drží 90, keď je to prehriate a preveziem sa, motor sa náporom vzduchu schladí a teplota padne k 90 .
Indície ako hlava/tesnenie pod hlavou by som vylúčil, lebo šlem pod viečkom nie je žiadny, vodnú pumpu by som vylúčil tiež, nakoľko som s tým prešiel 270km na jeden záťah a celý čas teplota OK, preto ma všetko vedie k tým ventilátorom. Ak sa majú točiť oba, je jasné, prečo sa to neuchladí.
Ak niekto vie, ďakujem vopred za radu.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)
heh, tak gratuluji, trosku jsem na nej mel spadeno cca pred 2mi mesici,ale s majitelem/prodejcem nebyla moc rec o cene, kazdopadne at slouzi
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
- rbiciste
- Pozorovatel
- Příspěvky: 255
- Registrován: 1.2.2013, pát 12:32
- Bydliště: Divec u Hradce Králové
Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)
Zkontroloval bych v jakém stavu je chladič. Může být zanesený.
Radovan
Radovan
Jakub_mt píše: ↑12.1.2018, pát 14:05 Keďže mnohí z vás tento motor poznajú (ja ako twinsparkista zatiaľ nie) mohli by vedieť čo mohlo spôsobiť núdzak po prejdení vody a jamy a druhá vec, ktorá ma trápi je, že motor sa po dlhšom státí keď je naštartovaný začne prehrievať. Teplota ide pomaly hore až k cca 115 - 120°C, potom v sekunde preskočí na 130°C a rozsvieti sa hláška, že to mám odstaviť. Ventilátor ide, sú tam ale dva ventilátory, ide iba jeden z nich. Je to OK? Prehriatie je fakt len pri dlhšom státí, pre jazde si krásne drží 90, keď je to prehriate a preveziem sa, motor sa náporom vzduchu schladí a teplota padne k 90 .
Volvo V70 D2 (2015)
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault
Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)
Jakub_mt: Včera jsme se potkali, když jsi na pumpě tankoval Lanču :-) Jsem si říkal, že je mi ta 146 s slovenskou SPZ nějaká povědomá :-)
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)
Není to OK. Mají běžet oba. Problém bych očekával v přepáleným silovým odporu. U Kappy 20VT byl přímo na chladiči. A chovalo se to stejně jak popisuješ.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8924
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)
Jako za normálního stavu, zvlášť teď když je chladno to musí i jeden větrák na volnoběhu bez problémů uchladit. To že ten druhý nejde je samozřejmě problém, resp. začne být až se oteplí a s klimou, ale primární problém bych viděl bud v zarostlém chladiči, případně ve ztrátě tlaku v systému, s čímž jsem se osobně dost natrápil.
Až to bude teplý, opatrně povol víčko na expanzce. Pokud začne odfukovat, je tohle ok a vyměnil bych chladič
Až to bude teplý, opatrně povol víčko na expanzce. Pokud začne odfukovat, je tohle ok a vyměnil bych chladič
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8924
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)
Případně ještě ověřit, jestli otevírá zcela termostat - nějakým leserovym teploměrem změřit vodu před termostatem a za ním směrem do chladiče
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)
Jinak ten nouzak muze byt i z duvodu toho druheho stupne sahary... u 159 to se mnou taky tak jednou vydupalo...
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8924
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)
U tohohle spíš ne (ono to má dost na palici palubní elektroniku, ale věci okolo motoru jsou stará dobrá fiat 166 ). Na to je jediná možnost - diagnostika. Tam bude jasno*, co se jí nelíbí
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)
Chladič vyzerá byť OK, najskôr som trochu dúfal, že to bude on, ale keďže nový stojí 400€, tak už nedúfam .
Super! Všimol som si jedným okom, ja som si zas hovoril aká pekná Giulietta
Ostatným ďakujem za rady, hlavne tebe Hampi, tvoje vlákno a problém s chladením som pozorne sledoval. Na diagnostiku to pôjde tento týždeň a uvidíme, čo to povie. Palubák hlási chyby EPB, ESP a po naštartovaní engine control - čo bude práve tým núdzakom.
Plus ešte jedna nepríjemná vec, už dvakrát sa mi stalo, že som nenaštartoval - vehicle protection system fault, čiže immo. Na druhý deň vždy OK. Nuž, bude to beh na dlhú trať . Výhoda je, že čo sa týka palubnej elektroniky, tak tam všetko funguje, okolo starej dobrej Fiat 166 je to horšie. Čakal som, že to bude naopak .
BTW napíšem Kubasovi nech diskusiu presunie do osobitného vlákna a pokračovať budem tam, tu sme trochu mimo témy.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Lancia
Príbeh pokračuje. Diag vypísala ventilátor motora, váhu vzduchu a kľúčik, takže v podstate veci, ktoré ma trápia. Okrem toho to vyzerá na RJ tesne pred smrťou, takže musím vykuchať súčasnú, zistiť čo má za číslo a pozháňať novú.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7088
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lancia
zkusil bych se podívat i do té původní jestli se tam neuvolnila nějaká "blbůstka" nebo tam není něco zoxidovaného
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Lancia
To samozrejme urobím, ale veľké šance tomu nedávam, to by bolo moc jednoduché
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Lancia
Dnes som najskôr pokýval kontaktami na RJ a nastala zmena - auto išlo trochu inak a prístrojovka bola prakticky mŕtva. Nehýbali sa ručičky (okrem paliva), svietili kontrolky a dokonca nepribúdali km .
Následne som RJ vytiahol, trochu prečistil kontakty, prestriekal sprejom na kontakty, ale žiadna zmena. Prešiel som s tým ešte nejakú vzdialenosť, ale pri najbližšom pokuse naštartovať s teplým motorom zas - rýchle preblikávanie kontrolky motora, vehicle protection system fault a nenaštartujem. Takže RJ pôjde do firmy, ktorá sa zaoberá ich opravami, spraví sa diag a uvidíme, čo mi povedia. Ak sa bude dať opraviť, nechám ju opraviť, v opačnom prípade mám vyhliadnutú jednu repasovanú vo Francúzsku.
Následne som RJ vytiahol, trochu prečistil kontakty, prestriekal sprejom na kontakty, ale žiadna zmena. Prešiel som s tým ešte nejakú vzdialenosť, ale pri najbližšom pokuse naštartovať s teplým motorom zas - rýchle preblikávanie kontrolky motora, vehicle protection system fault a nenaštartujem. Takže RJ pôjde do firmy, ktorá sa zaoberá ich opravami, spraví sa diag a uvidíme, čo mi povedia. Ak sa bude dať opraviť, nechám ju opraviť, v opačnom prípade mám vyhliadnutú jednu repasovanú vo Francúzsku.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Lancia
Nechcete někdo Themu?
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/mr- ... -internetu
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/mr- ... -internetu
156 SW 1.9 JTDm
Re: Lancia
Doteraz Thesis keď naštartoval, vedel som, že pôjde. Najnovšie ma nechal o 4:50 ráno na semafóroch. Prišiel som k semafóru, čakal som na zelenú, zelená naskočila, dotkol som sa plynu, Thesis skapal. Videl som rýchlo blikajúcu kontrolku motora, takže som hneď vedel, že odtiaľ sa po vlastnej osi už nedostanem. K tomu stará dobrá hláška vehicle protection system fault a desať minút pred začatím pracovnej doby som v sobotu o 4:50 musel zháňať odťahovku .
Dnes som vybral riadiacu jednotku, s tým, že s ňou pôjdem do servisu kde RJ opravujú, nech spravia diagnostiku a zistia, či s ňou niečo je alebo nie. To by samozrejme bolo moc jednoduché. V servise mi milý pán povedal, že na to, aby nasimulovali a zistili poruchu, musím doviezť celé auto. Čo síce môže, ale nemusí byť pravda, každopádne by ma potom zaujímalo, čo znamená služba "diagnostika riadiacej jednotky za 50€". Keďže povedal, že nevie či by to trvalo 24 hodín alebo týždeň a vzhľadom na to, že už mám so servismi nejakú skúsenosť, ukončil som túto hru ešte pred jej začiatkom, risknem to a objednám repas z Francúzska. Teda risknem ako risknem, keď to nebude ona, aspoň budem mať jeden diel do zálohy, to u IT auta nikdy nie je naškodu.
Dnes som vybral riadiacu jednotku, s tým, že s ňou pôjdem do servisu kde RJ opravujú, nech spravia diagnostiku a zistia, či s ňou niečo je alebo nie. To by samozrejme bolo moc jednoduché. V servise mi milý pán povedal, že na to, aby nasimulovali a zistili poruchu, musím doviezť celé auto. Čo síce môže, ale nemusí byť pravda, každopádne by ma potom zaujímalo, čo znamená služba "diagnostika riadiacej jednotky za 50€". Keďže povedal, že nevie či by to trvalo 24 hodín alebo týždeň a vzhľadom na to, že už mám so servismi nejakú skúsenosť, ukončil som túto hru ešte pred jej začiatkom, risknem to a objednám repas z Francúzska. Teda risknem ako risknem, keď to nebude ona, aspoň budem mať jeden diel do zálohy, to u IT auta nikdy nie je naškodu.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Lancia
Vpred ma ženie myšlienka, že nezhnitý Thesis Busso je auto, ktoré má zmysel zachraňovať. Každá jazda v ňom (aj keď zatiaľ som sa v tom vozil len na núdzaku ) je zážitok.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Lancia
A diagnostiku si neskusal co ukaze?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Lancia
Ako píšem vyššie, diag ukázala váhu vzduchu, kľúčik a ventilátor motora. Keď motor skape, resp. nejde naštartovať (rýchlo blikajúca kotrolka motora + na palubnom PC hláška vehicle system protection fault) - situácia na semafóroch, vtedy sa na RJ diagnostika ani nevedela pripojiť. Čo ma vedie k myšlienke, že problém bude v samotnej RJ.
Že je to v núdzaku, prípadne, že motor nejde naštartovať, to by mohla byť aj samotná váha vzduchu, ale tá by mi nevyhodila chybu, ktorá sa tvári ako immo.
Že je to v núdzaku, prípadne, že motor nejde naštartovať, to by mohla byť aj samotná váha vzduchu, ale tá by mi nevyhodila chybu, ktorá sa tvári ako immo.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Lancia
Tak bez vahy nastartujes
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Lancia
Odpoj konektor váhy a nastartuj
Re: Lancia
Tu jednotku bych zkusil dát šikovnýmu elektrotechnikovi ať zkusí najít studeňák a případně jí přejede horkovzduškou.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Lancia
Mne to prijde jako chyba immo, i ta hlaska je jasna. Na 156 se takhle choval kontakt na antene immo na spinacce.
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8924
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Lancia
Zase immo má vlastní DTC kód a nezablokoval byl připojení k ecu. Ta blikající kontrolka motoru je dost zvláštní.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host